A "füles" műanyag perselynek eredetileg 25 mm a furata. Ezt esztergáltasd ki 30 mm átmérőjűre, és préselj bele egy új perselyt. Az anyaga lehet bronz is, de én POM-ból szoktam csináltatni. Metamid, v. hasonló gagyi műanyag nem jó.
A perselynek belül kell egy 2-3 mm széles váll is, mert különben kinyomódik a helyéről, emiatt a "füles" persely belsejéből (csak középen!) is le kell oldalazni 2-3 mm-t, különben nem tud felváltani a variód.
ez az ujabb: 71/2006. (IX. 28.) GKM rendelet a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet módosításáról A közúti közlekedésről szóló évi I. törvény 48 §-a (3) bekezdése b) pontjának 11. alpontjában kapott felhatalmazás alapján a következőket rendelem el: 1. § (1) A közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló . (IV. 12.) KöHÉM rendelet (a továbbiakban: MR.)..............
KÖHÉM 6/1990 "AZ EURÓPAI UNIÓ JOGÁNAK VALÓ MEGFELELÉS 120. § Ez a rendelet a következő uniós jogi aktusoknak való megfelelést szolgálja: . . . 59. a Tanács 93/34/EGK irányelve (1993. június 14.) a motorkerékpárok és segédmotoros kerékpárok előírt azonosítási jelzéseiről, valamint az azt módosító 1999/25/EK és 2006/27/EK bizottsági irányelv;
2006/27/EK " 5. cikk (1) 2007. január 1-jétől kezdődően az ezen irányelvvel módosított 93/14/EGK, 93/34/EGK, 95/1/EK, illetve 97/24/EK irányelv előírásainak megfelelő motorkerékpárok és segédmotoros kerékpárok vonatkozásában a tagállamok a kérdéses irányelv körébe tartozó indokkal nem tagadhatják meg az EKtípusjóváhagyás kiadását, és nem tilthatják meg az érintett jármű nyilvántartásba vételét, eladását vagy üzembe helyezését. (2) 2007. július 1-jétől kezdődően a tagállamok a kérdéses irányelv körébe tartozó indokkal kötelesek megtagadni az EKtípusjóváhagyás kiadását a jelen irányelvvel módosított 93/14/EGK, 93/34/EGK, 95/1/EK, illetve 97/24/EK irányelv előírásainak nem megfelelő új motorkerékpárokra és segédmotoros kerékpárokra. 6. cikk (1) A tagállamok legkésőbb 2006. december 31-ig hatályba léptetik azokat a rendelkezéseket, amelyek szükségesek ahhoz, hogy ennek az irányelvnek megfeleljenek. A tagállamok haladéktalanul tájékoztatják a Bizottságot e rendelkezések szövegéről, és ehhez mellékelnek egy táblázatot a kérdéses rendelkezések és az irányelv közötti megfelelésről."
(2) A tagállamok tájékoztatják a Bizottságot nemzeti joguk azon főbb rendelkezéseiről, amelyeket az ezen irányelv által szabályozott területen fogadnak el.
isten bizony t.kön szúrom magam, ha Kóka János gk miniszter tájékoztatta az EU illetékes bizottságát, miszerint Mo.-gon az L2 2007 jan 01-től M v. M1 lett !!
Hahó! Láttátok már ezt az oldalt? http://mopedauto.lap.hu/ Most bukkantam rá. Rendszerezve vannak rajta a márkák. Sztem szép munka. Vajon ki követte el?
A 95/1/EK irányelv mellékletei ezen irányelv mellékletének megfelelően módosulnak.
2. cikk
(1) A legnagyobb tervezési sebességgel, a motor legnagyobb nyomatékával és legnagyobb hasznos teljesítményével kapcsolatos okokból a tagállamok 2003. július 1-jétől - nem tagadhatják meg a motorkerékpárok és segédmotoros kerékpárok EK-típusjóváhagyásának megadását, illetve - nem tilthatják meg a motorkerékpárok és segédmotoros kerékpárok nyilvántartásba vételét, értékesítését, vagy forgalomba helyezését, amennyiben a járművek legnagyobb tervezési sebessége, a motor legnagyobb nyomatéka és legnagyobb hasznos teljesítménye megfelel az ezen irányelvvel módosított 95/1/EK irányelvben foglalt követelményeknek. (2) 2004. január 1-jétől kezdve a tagállamok a legnagyobb tervezési sebességgel, a motor legnagyobb nyomatékával és legnagyobb hasznos teljesítményével kapcsolatos okokból megtagadják az EK-típusjóváhagyás megadását a motorkerékpárok és segédmotoros kerékpárok bármelyik új típusa esetében, amennyiben nem teljesülnek az ezen irányelvvel módosított 95/1/EK irányelvben foglalt követelmények. 3. cikk (1) A tagállamok hatályba léptetik azokat a törvényi, rendeleti és közigazgatási rendelkezéseket, amelyek szükségesek ahhoz, hogy ennek az irányelvnek legkésőbb 2003. június 30-ig megfeleljenek. Erről haladéktalanul tájékoztatják a Bizottságot. Amikor a tagállamok elfogadják ezeket az intézkedéseket, azokban hivatkozni kell erre az irányelvre, vagy azokhoz hivatalos kihirdetésük alkalmával ilyen hivatkozást kell fűzni. A hivatkozás módját a tagállamok határozzák meg. (2) A tagállamok közlik a Bizottsággal nemzeti joguknak azokat a főbb rendelkezéseit, amelyeket az ezen irányelv által szabályozott területen fogadnak el. 4. cikk Ez az irányelv az Európai Közösségek Hivatalos Lapjában való kihirdetését követő 20. napon lép hatályba. 5. cikk Ennek az irányelvnek a tagállamok a címzettjei.
Ha rendeletben nincs ilyen, akkor talán olyasmi, mint a hámozott lufi, vagy mélytengeri repülőgép. A mopedautóhoz talán legjobban a 48cm magas toronydaru kategória hasonlítható = ennyire személygépkocsi ez a pillesúlyú úthenger. Nnnna!
xeniah, ahogy írtam, úgy drukkolok, hogy a FRADI B közép ehhez képest ájtatos körmenet.... Woodoo-t most kevesebbet "hallom", pedig az Ő tanácsai is eszenciálisak. beta9
Ezzel én is tisztában vagyok (hogy a KFF állásfoglalása nem jogszabály), pont ezért nem értem, hogy a bíróságról hogy küldtek mégis ilyen határozatot, hogy a KÖHÉM-mel szemben nekik van igazuk. Természetesen tárgyalást fogok kérni, de még előtte megvárom WooDoo eredményét. Reméljük, győz az igazság :)
gratulálok, de az alátétek megosztó áthelyezésének e hatását nem értem. Ha egy rugó egyik vége alatt van 4 db 1mm-es alátét, akkor az alaphossz: rugó+4mm. Ha 2-t átteszek a rugó másik végére, az alaphossz: 2mm+rugó+2mm=rugó+4mm. Ha a primer tárcsa belső - nálam lila színű - rugója alatt lévő, nálam is 4 db alátétről beszélünk. Woodoo kisebb, filigránabb alátétekről írt, 25-ös belső, s kb 28-as külső átmérővel. Ezek számával állíthatjuk be a tárcsák lközelítését a legkisebbre, hogy az éxíj a legkülső helyzetbe mehessen ki - így nagyobb fordulatot adva át a közlőnek = nagyobb végsebesség. Én úgy gondolom, ez így működik. Nekem most a primer tárcsa már említett lila rugója két végén lévő grafitos műanyag perselyeit kell legyártatnom, az egyiknek van 4 kicsi "füle", elfordulás ellen. Keresem a megoldást. üdv
nem akarok fogadatlan prókátor lenni, sem más egyebével verni a csalánt, de:
Megint kérdeztem ügyvéd ismerősömet, s ha el nem tévesztem, azt mondta, hogy a KFF állásfoglalása nem joghatályos, a miniszteri rendelet - mely minisztériumhoz ők is tartoznak - erősebb. Ez pedig 6/1990..... Szerinte jól körüljárva meg lehet fellebbezni, ezt ügyvédek tudják, milyen jogcímen. (csak azért nem lehet, mert nem értünk egyet a bírói döntéssel). üdv
Reggel 70 fölött valamivel ment a moped. Úgylátszik jót tett neki az alátétáthelyezés. Most kb azonos fordulaton viszi a 60-at, mint korábban az 50-et.
Na, most kaptam meg a JANUÁR 2-án meghozott végzést. (kis időeltolódás). Nevetségesnek tartom. Szó szerint idézek belőle:
"A bíróság nem fogadta el az eljárás alá vont személy kifogásában hivatkozottakat, mely szerint az általa vezetett jármű megfelel a 6/1990. KÖHÉM rendelet segédmotoros kerékpárok fogalmának meghatározásáról szóló feltételeinek, tekintettel arra, hogy a Közlekedési Főfelügyelet 2006. szeptember 8. napján kelt állásfoglalása szerint (3098/2/2005. szám) az általa vezetett Microcar Virgo 2 típusú jármű kizárólag személygépkocsiként helyezhető forgalomba."
Persze ez még tárgyalás nélküli végzés, de akkor is enyhén szólva furcsa, hogy a bíróság kiad a kezéből egy olyan papírt, amelyben szembeállít egy rendeletet egy állásfoglalással és az állásfoglalásnak ad igazat.
Személyesen a GKM-től tudom :) , de közvetve - az én levelemet válaszra sem méltatták :( Nem vagyok jogász, nem tudom melyik rendelet előrébbvaló a másiknál, csak remélem, hogy a bíró is úgy fogja látni, ahogy te mondod. A jelenlegi helyzetben ennyi elég lenne, de még ha kedvező döntés születik is, tovább kell menni és számonkérni az EU-direktívákat. Ez így nem az igazi, hogy egyik megyéből átmegy az ember a másikba, és egyből feljelentik, mert ott még nem játszották le a meccset.
Sajnos a féltengely gumiharangját nem tudta a féltengelyes kicserélni, mert ilyen méretű gumiharangok nincsenek forgalomban. Szerencsére egyre több az alkatrészhirdetés a használtautó.hu -n.
bigyó2, kösz, nálam vmi gond van a visszajelzéssel, ill. az izzítás nem kapcsol. Ez már egy tyúkbeles (vill.szer.) témája lesz, lehet kontakt, relé ....stb.
hol olvastad a kihagyós változatot? Mert amit korábban megadtál, abban még most is nekünk jó. De! Ha kihagyták akkor a 6/1990 érvényes, abban jelzik a kategóriák új értelmezését - lásd korábbi szó szerinti idézeteimet - s ez egyenrangú, de fiatalabb a KRESZ-nél - ergo: nekünk ez is jó. Te hogy látod?
Ha kimarad a téma, vagy kedvezőtlen besorolást kap, akkor érdemes lenne a kormány képviselőjét megkérdezni nagy nyilvánosság előtt a mulasztásos jogsértésükröl. Ezt első lépésben járható útnak tartom, majd a többit ennek függvényében lépni.
Megmértem a szíj szélességét , 28 mm. Összesen 87 fogból áll. Az izzítás visszajelző helye: A visszajelzősor három szektorra osztott. A bal oldali szektorban a reflektor visszajelzője mellett, közvetlen jobb oldalán található.
Fogadok Xeniah, hogy eddig kerested a KRESZ jóváhagyott változatát. Én nem találom sehol. Remélem, nem kell megvárnunk, amíg megjelenik a Magyar Közlönyben. Valaki tudja, hogy annak mikor esedékes a következő megjelenése?