Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

WooDoo Creative Commons License 2007.03.27 0 0 1944

A "füles" műanyag perselynek eredetileg 25 mm a furata. Ezt esztergáltasd ki 30 mm átmérőjűre, és préselj bele egy új perselyt. Az anyaga lehet bronz is, de én POM-ból szoktam csináltatni. Metamid, v. hasonló gagyi műanyag nem jó.

A perselynek belül kell egy 2-3 mm széles váll is, mert különben kinyomódik a helyéről, emiatt a "füles" persely belsejéből (csak középen!) is le kell oldalazni 2-3 mm-t, különben nem tud felváltani a variód.

Előzmény: beta9 (1932)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.27 0 0 1943
ez az ujabb:
71/2006. (IX. 28.) GKM rendelet
a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet módosításáról
A közúti közlekedésről szóló évi I. törvény 48 §-a (3) bekezdése b) pontjának 11. alpontjában kapott felhatalmazás alapján a következőket rendelem el:
1. § (1) A közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló . (IV. 12.) KöHÉM rendelet (a továbbiakban: MR.)..............



KÖHÉM 6/1990
"AZ EURÓPAI UNIÓ JOGÁNAK VALÓ MEGFELELÉS
120. § Ez a rendelet a következő uniós jogi aktusoknak való megfelelést szolgálja:
.
.
.
59. a Tanács 93/34/EGK irányelve (1993. június 14.) a motorkerékpárok és segédmotoros kerékpárok előírt azonosítási jelzéseiről, valamint az azt módosító 1999/25/EK és 2006/27/EK bizottsági irányelv;



2006/27/EK
" 5. cikk
(1) 2007. január 1-jétől kezdődően az ezen irányelvvel
módosított 93/14/EGK, 93/34/EGK, 95/1/EK, illetve 97/24/EK
irányelv előírásainak megfelelő motorkerékpárok és segédmotoros
kerékpárok vonatkozásában a tagállamok a kérdéses
irányelv körébe tartozó indokkal nem tagadhatják meg az EKtípusjóváhagyás
kiadását, és nem tilthatják meg az érintett jármű
nyilvántartásba vételét, eladását vagy üzembe helyezését.
(2) 2007. július 1-jétől kezdődően a tagállamok a kérdéses
irányelv körébe tartozó indokkal kötelesek megtagadni az EKtípusjóváhagyás
kiadását a jelen irányelvvel módosított
93/14/EGK, 93/34/EGK, 95/1/EK, illetve 97/24/EK irányelv előírásainak
nem megfelelő új motorkerékpárokra és segédmotoros
kerékpárokra.
6. cikk
(1) A tagállamok legkésőbb 2006. december 31-ig hatályba
léptetik azokat a rendelkezéseket, amelyek szükségesek ahhoz,
hogy ennek az irányelvnek megfeleljenek. A tagállamok haladéktalanul
tájékoztatják a Bizottságot e rendelkezések szövegéről,
és ehhez mellékelnek egy táblázatot a kérdéses rendelkezések
és az irányelv közötti megfelelésről."

(2) A tagállamok tájékoztatják a Bizottságot nemzeti joguk
azon főbb rendelkezéseiről, amelyeket az ezen irányelv által
szabályozott területen fogadnak el.


isten bizony t.kön szúrom magam, ha Kóka János gk miniszter tájékoztatta az EU
illetékes bizottságát, miszerint Mo.-gon az L2 2007 jan 01-től M v. M1 lett !!


Előzmény: gondor (1939)
BIGYO2 Creative Commons License 2007.03.27 0 0 1942
Délután nézegettem, még elektromost is találsz.
Előzmény: xeniah (1940)
BIGYO2 Creative Commons License 2007.03.27 0 0 1941
A 1918- ban említettem a mulasztásos jogsértését az államnak.
Az általad idézettek vetületében nem rossz tárgyalási alap.
Sőt: Brumis kontra állam.
Előzmény: gondor (1939)
xeniah Creative Commons License 2007.03.27 0 0 1940
Hahó!
Láttátok már ezt az oldalt?
http://mopedauto.lap.hu/
Most bukkantam rá. Rendszerezve vannak rajta a márkák. Sztem szép munka. Vajon ki követte el?
gondor Creative Commons License 2007.03.27 0 0 1939
A 95/1/EK irányelv mellékletei ezen irányelv mellékletének megfelelően módosulnak.

2. cikk

(1) A legnagyobb tervezési sebességgel, a motor legnagyobb nyomatékával és legnagyobb hasznos teljesítményével
kapcsolatos okokból a tagállamok 2003. július 1-jétől
- nem tagadhatják meg a motorkerékpárok és segédmotoros kerékpárok EK-típusjóváhagyásának megadását, illetve
- nem tilthatják meg a motorkerékpárok és segédmotoros kerékpárok nyilvántartásba vételét, értékesítését, vagy
forgalomba helyezését,
amennyiben a járművek legnagyobb tervezési sebessége, a motor legnagyobb nyomatéka és legnagyobb hasznos
teljesítménye megfelel az ezen irányelvvel módosított 95/1/EK irányelvben foglalt követelményeknek.
(2) 2004. január 1-jétől kezdve a tagállamok a legnagyobb tervezési sebességgel, a motor legnagyobb nyomatékával
és legnagyobb hasznos teljesítményével kapcsolatos okokból megtagadják az EK-típusjóváhagyás megadását a
motorkerékpárok és segédmotoros kerékpárok bármelyik új típusa esetében, amennyiben nem teljesülnek az ezen
irányelvvel módosított 95/1/EK irányelvben foglalt követelmények.
3. cikk
(1) A tagállamok hatályba léptetik azokat a törvényi, rendeleti és közigazgatási rendelkezéseket, amelyek
szükségesek ahhoz, hogy ennek az irányelvnek legkésőbb 2003. június 30-ig megfeleljenek. Erről haladéktalanul
tájékoztatják a Bizottságot.
Amikor a tagállamok elfogadják ezeket az intézkedéseket, azokban hivatkozni kell erre az irányelvre, vagy azokhoz
hivatalos kihirdetésük alkalmával ilyen hivatkozást kell fűzni. A hivatkozás módját a tagállamok határozzák meg.
(2) A tagállamok közlik a Bizottsággal nemzeti joguknak azokat a főbb rendelkezéseit, amelyeket az ezen irányelv
által szabályozott területen fogadnak el.
4. cikk
Ez az irányelv az Európai Közösségek Hivatalos Lapjában való kihirdetését követő 20. napon lép hatályba.
5. cikk
Ennek az irányelvnek a tagállamok a címzettjei.

Kelt Brüsszelben, 2002. május 17-én.
beta9 Creative Commons License 2007.03.27 0 0 1938
xeniah,
a jelzett szövegben ez is szerepel: "többek között", tehát messze nem teljes. (GKM honlapra utalás)
Előzmény: xeniah (1927)
beta9 Creative Commons License 2007.03.27 0 0 1937
xeniah,
olvasd el a 2006/27/EK-t! Az a tagállamokra kötelező pontokat tartalmaz.
Előzmény: xeniah (1933)
beta9 Creative Commons License 2007.03.27 0 0 1936
Ha rendeletben nincs ilyen, akkor talán olyasmi, mint a hámozott lufi, vagy mélytengeri repülőgép. A mopedautóhoz talán legjobban a 48cm magas toronydaru kategória hasonlítható = ennyire személygépkocsi ez a pillesúlyú úthenger. Nnnna!
Előzmény: wolfka (1935)
wolfka Creative Commons License 2007.03.27 0 0 1935
http://www.mopedauto.try.hu/
Ez a cím!

Valaki hallott már könnyű személygépjármű kategóriáról???

A miskolci KFF szerint létezik ilyen!!!
Előzmény: Miskolci Bandy (1930)
beta9 Creative Commons License 2007.03.27 0 0 1934
xeniah,
ahogy írtam, úgy drukkolok, hogy a FRADI B közép ehhez képest ájtatos körmenet....
Woodoo-t most kevesebbet "hallom", pedig az Ő tanácsai is eszenciálisak.
beta9
Előzmény: xeniah (1933)
xeniah Creative Commons License 2007.03.27 0 0 1933
Ezzel én is tisztában vagyok (hogy a KFF állásfoglalása nem jogszabály), pont ezért nem értem, hogy a bíróságról hogy küldtek mégis ilyen határozatot, hogy a KÖHÉM-mel szemben nekik van igazuk.
Természetesen tárgyalást fogok kérni, de még előtte megvárom WooDoo eredményét. Reméljük, győz az igazság :)
Előzmény: beta9 (1931)
beta9 Creative Commons License 2007.03.27 0 0 1932
bigyó2,

gratulálok, de az alátétek megosztó áthelyezésének e hatását nem értem. Ha egy rugó egyik vége alatt van 4 db 1mm-es alátét, akkor az alaphossz: rugó+4mm. Ha 2-t átteszek a rugó másik végére, az alaphossz: 2mm+rugó+2mm=rugó+4mm. Ha a primer tárcsa belső - nálam lila színű - rugója alatt lévő, nálam is 4 db alátétről beszélünk.
Woodoo kisebb, filigránabb alátétekről írt, 25-ös belső, s kb 28-as külső átmérővel. Ezek számával állíthatjuk be a tárcsák lközelítését a legkisebbre, hogy az éxíj a legkülső helyzetbe mehessen ki - így nagyobb fordulatot adva át a közlőnek = nagyobb végsebesség. Én úgy gondolom, ez így működik.
Nekem most a primer tárcsa már említett lila rugója két végén lévő grafitos műanyag perselyeit kell legyártatnom, az egyiknek van 4 kicsi "füle", elfordulás ellen. Keresem a megoldást.
üdv
Előzmény: BIGYO2 (1926)
beta9 Creative Commons License 2007.03.27 0 0 1931
xeniah,

nem akarok fogadatlan prókátor lenni, sem más egyebével verni a csalánt, de:

Megint kérdeztem ügyvéd ismerősömet, s ha el nem tévesztem, azt mondta, hogy a KFF állásfoglalása nem joghatályos, a miniszteri rendelet - mely minisztériumhoz ők is tartoznak - erősebb. Ez pedig 6/1990..... Szerinte jól körüljárva meg lehet fellebbezni, ezt ügyvédek tudják, milyen jogcímen. (csak azért nem lehet, mert nem értünk egyet a bírói döntéssel).
üdv
Előzmény: xeniah (1925)
Miskolci Bandy Creative Commons License 2007.03.27 0 0 1930

Wesselényi Miklós u1/a

Előzmény: wolfka (1870)
Miskolci Bandy Creative Commons License 2007.03.27 0 0 1929
Szia bármikor felhívhatsz és megbeszéljük a számom 06/20-33-244-55
Előzmény: wolfka (1863)
idosember Creative Commons License 2007.03.27 0 0 1928
Még a végén meg kell várnunk a Magyar Közlönyt. Keresem én is a módosítást.
Előzmény: xeniah (1927)
xeniah Creative Commons License 2007.03.27 0 0 1927
Előzmény: idosember (1915)
BIGYO2 Creative Commons License 2007.03.27 0 0 1926
Reggel 70 fölött valamivel ment a moped. Úgylátszik jót tett neki az alátétáthelyezés. Most kb azonos fordulaton viszi a 60-at, mint korábban az 50-et.
Előzmény: beta9 (1920)
xeniah Creative Commons License 2007.03.27 0 0 1925
Na, most kaptam meg a JANUÁR 2-án meghozott végzést. (kis időeltolódás). Nevetségesnek tartom. Szó szerint idézek belőle:

"A bíróság nem fogadta el az eljárás alá vont személy kifogásában hivatkozottakat, mely szerint az általa vezetett jármű megfelel a 6/1990. KÖHÉM rendelet segédmotoros kerékpárok fogalmának meghatározásáról szóló feltételeinek, tekintettel arra, hogy a Közlekedési Főfelügyelet 2006. szeptember 8. napján kelt állásfoglalása szerint (3098/2/2005. szám) az általa vezetett Microcar Virgo 2 típusú jármű kizárólag személygépkocsiként helyezhető forgalomba."

Persze ez még tárgyalás nélküli végzés, de akkor is enyhén szólva furcsa, hogy a bíróság kiad a kezéből egy olyan papírt, amelyben szembeállít egy rendeletet egy állásfoglalással és az állásfoglalásnak ad igazat.

Hát ez van.
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.27 0 0 1924
ne aggódj, az országban bárhol jelentenek fel, az állandó lakhelyed szerinti illetékes
hatósághoz megy a feljelentés. ott meg már "ismernek".
Előzmény: xeniah (1923)
xeniah Creative Commons License 2007.03.27 0 0 1923
Személyesen a GKM-től tudom :) , de közvetve - az én levelemet válaszra sem méltatták :(
Nem vagyok jogász, nem tudom melyik rendelet előrébbvaló a másiknál, csak remélem, hogy a bíró is úgy fogja látni, ahogy te mondod. A jelenlegi helyzetben ennyi elég lenne, de még ha kedvező döntés születik is, tovább kell menni és számonkérni az EU-direktívákat. Ez így nem az igazi, hogy egyik megyéből átmegy az ember a másikba, és egyből feljelentik, mert ott még nem játszották le a meccset.
Előzmény: beta9 (1919)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.27 0 0 1922
nincs időponthoz kötve, amikor v.mi "közhirré tétetik" kinyomják. volt már ugy, hogy egy nap kettő is megjelent.
Előzmény: idosember (1915)
BIGYO2 Creative Commons License 2007.03.26 0 0 1921
Sajnos a féltengely gumiharangját nem tudta a féltengelyes kicserélni, mert ilyen
méretű gumiharangok nincsenek forgalomban.
Szerencsére egyre több az alkatrészhirdetés a használtautó.hu -n.
Előzmény: beta9 (1920)
beta9 Creative Commons License 2007.03.26 0 0 1920
bigyó2,
kösz, nálam vmi gond van a visszajelzéssel, ill. az izzítás nem kapcsol. Ez már egy tyúkbeles (vill.szer.) témája lesz, lehet kontakt, relé ....stb.
Előzmény: BIGYO2 (1917)
beta9 Creative Commons License 2007.03.26 0 0 1919
xeniah,

hol olvastad a kihagyós változatot? Mert amit korábban megadtál, abban még most is nekünk jó. De! Ha kihagyták akkor a 6/1990 érvényes, abban jelzik a kategóriák új értelmezését - lásd korábbi szó szerinti idézeteimet - s ez egyenrangú, de fiatalabb a KRESZ-nél - ergo: nekünk ez is jó.
Te hogy látod?
Előzmény: xeniah (1914)
BIGYO2 Creative Commons License 2007.03.26 0 0 1918
Ha kimarad a téma, vagy kedvezőtlen besorolást kap, akkor érdemes lenne a kormány képviselőjét megkérdezni nagy nyilvánosság előtt a mulasztásos jogsértésükröl.
Ezt első lépésben járható útnak tartom, majd a többit ennek függvényében lépni.
Előzmény: BIGYO2 (1917)
BIGYO2 Creative Commons License 2007.03.26 0 0 1917
Megmértem a szíj szélességét , 28 mm.
Összesen 87 fogból áll.
Az izzítás visszajelző helye:
A visszajelzősor három szektorra osztott. A bal oldali szektorban a reflektor
visszajelzője mellett, közvetlen jobb oldalán található.
Előzmény: beta9 (1912)
BIGYO2 Creative Commons License 2007.03.26 0 0 1916
Felgyógyolt a versenyzőnk.
Előzmény: levisoft70 (1907)
idosember Creative Commons License 2007.03.26 0 0 1915
Fogadok Xeniah, hogy eddig kerested a KRESZ jóváhagyott változatát. Én nem találom sehol. Remélem, nem kell megvárnunk, amíg megjelenik a Magyar Közlönyben. Valaki tudja, hogy annak mikor esedékes a következő megjelenése? 
Előzmény: xeniah (1914)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!