Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Na még erre válaszolok, de utána tényleg megyek..:-)))
Nos. Új bőrbelsőt a gyártól nem hiszem, hogy tudsz rendelni. Minta alapján megvarrathatod, az nem gond, akár más színben is, eredetinek nem számít, de ezt csakl Te fogod tudni, lore és mondjuk én... (ja ez egy nyilvános topic..,bocs:-))) Most komolyan. Azt nem lehet kiszűrni, hogy a bőr milyen benne. Újra varratott, vagy eredeti. Az tény, hogy az eredeti az szebb, mert már kopottabb egy kicsit.
Nekem van egy kapcsolatom aki ilyen régi bőrökkel foglalkozik. Amit láttam legutóbb munkáját az egy Triumph roadster ('50) bőrözése volt. A faszi az eredeti kárpitot rakta rendbe. Ő csinálta volna az enyémet is, ezért tudtam volna megmenteni.
Hogy működik ez a dolog a bôrözéssel? Az ugye autentikus, ha a gyárból rendelek eredeti bôrbelsôt hozzá. Vajon mennyibe kerülhet? Az mennyire számít eredetinek, ha a régi huzat szabásmintája alapján varratok külsôssel újat, azonos anyagból, azonos színben? Mi van akkor, ha más színű bôr belsôt szeretnék?
Mindenképpen szalonállapotba szeretnénk hozni, ha már belevágunk -- ebbe pedig beletartozik a fényezés is. Így viszont legalább az eredeti színét kaphatná vissza...
A homokszórást mindenképpen javaslom, mert az a kaszni minden hibáját előhozza és az a legtökéletesebb eljárás is egyben a festék eltávolítására. Nekem 30-40e Ft-ért vállalták komplett.
A fényezése mélykék, de eredetileg fekete volt.
Volt törve is, kis helyen.
70-es kiadás, 71-es üzembe helyezés
Az első széria 3000ccm, 6 hengeres motor, automata váltóval. Van átló a hűtőrácsán logoval:-)). Rozsdásodik egy kicsit alul. Azokat a pontokat megtaláltuk és ott ki is van bontva, meg lehet nézni. Az autó üzemképes, de nem forgalombiztos. Vajszínű bőr van benne, állítható gerinctámasz, dupla Stromberg karburátor. Belülről szép állapotban, fényezésre szorul minimum. Hirtelen ennyit tudtam összeszedni róla. Amit néztetek, az a képen sokkal szebb állapotban van, de én legalább nem zsákbamacskát adok el. Az enyém is úgy indult, hogy kiváló a kasznija, de szétbontottuk és mégis találtunk hibát itt-ott. Ja igen, ködlámpa is van. Garantáltan eredeti minden az autóban, kivéve egy dolgot. Az első fényszórók. Illetve van még a motortérben egy gyújtás rásegító relé szerű herkentyű (nem tudom pontosan mi lehet az, de az még nem oda valo, azt ki lehet venni).
A homokszórást hogy értetted? Fémtisztára pucoltatod a kasztnit fényezés elôtt? Ez nekem is motoszkált a fejemben, (volt egy 78-as Golfom, amit restauráltattam, azt homokfúvattam fényezés elôtt,) most mennyibe kerül a művelet?
A kiszemelt autóban világoskék bôr van -- sajna annyira le van pukkanva, hogy nem javítható, újat kell beszerezni hozzá. Nem tetszik a világoskék.
Ha krómozásra van szükséged, akkor lehet, hogy tudok segíteni, az apósom nagy spíler felületkezelésben, egy légy tökén a pattanást is 3 színűre tudja anodizálni.
HAJDÚSZOBOSZLÓ???
Szerintem valahogyan csak le tudunk menni, ráadásul hirdetnek egy jobb állapotú egyedet Mezôkövesden, azt is útba lehetne ejteni. Megbeszélés kérdése, megint csak kell hozzá lore.
Nekem is 1M-ban lenne.
Karosszéria munka, homokszórás, fényezés. A motor gyűrűzése, futómű felújítása, lenéscsillapító csere, gumicsere, lámpák cseréje és/vagy újra krómozása, néhány alkatrész, belső kárpitozás (csak javítás is elég).
Vagyjából ennyi munka van vele.
Az enyémben bőr van, ezért lehet javítani. Amit néztetek abban mi van?
Ha az nektek távoli, akkor tudunk hamarabb is találkozni. Ha az autót is meg akarjátok nézni, akkor viszont Nektek kell lejönni Hajdúszoboszlóra. Ha lejöttök, akkor nekem bármikor jó. Egy délutánt vagy délelőttöt bármikor tudok szakítani az időmből. Gondoljátok meg.
Kollegák, nincs valami html guru köztünk? Nincs tippetek, hogy a 164-es oldalán miért pakolja be az Index a saját szemetét a bal felsô frame-be? Nem tudom megoldani...
Oks. De azért lehetne kissé kevésbé "nem túl közeli", augusztus még nagyon messze van, nekünk meg hamarosan le kellene zsírozni az adásvételt. Lehet az is, hogy másik gépre fanyalodunk? lore reggel biztosan benéz, ha nem, akkor fel tudom hívni. Megadjam a számomat?
Áruld már el, mennyit saccoltak Neked a helyreállításra? Csak hogy képben legyek. És hogy ez kb. mit takar.
Akkor marad augusztus. Akkor viszont még e hónapban egyeztessünk, mert egy hétre majd Lengyelországba kell mennem. Ha lore is hozzá tud majd szólni vmit., akkor kiokoskodjuk.
Oks?
Nekem elvileg bármi jó, lore kollega programja a kötöttebb. Ô meg most ugye nincs itt. De ha mondasz egy nem túl közeli idôpontot, megpróbálunk Hozzád alkalmazkodni.
Ja, a honapom, úgy tűnik, nekem is zsúfolt lesz...
Ja igen vmit. kihagytam.
Van egy listám, hogy melyik évjárat miben tér el egymástól, miben mi volt, gyári számok stb. stb.
Onnan sok infot meg tudunk nézni.
Szerintem a 400k sok akkor, ha még 1M-et rá akartok költeni. (Szerintem annál több is rá fog menni). Megnézhetitek az én autómat is egész nyugodtan. Az enyém egy '70-es példány. Nem igazán kifogástalan állapotban, de állapotfelmérve teljesen. Lehet bele rendelni dolgokat. Vannak címeim ahonnan légkondit is lehet rendelni, meg mindenféle ketyerét. Szinte bármit reális áron. Én azonban a helyetekben úgy csinálnám meg, ahogyan az a gyárból kijött. Semmi +. Ha találkozunk és megnézitek az enyémet akkor meg tudom mutatni, hogy mit nézzetek meg azon az autón (az enyém már meg van kezdve). Egyébként (mint írtam) az enyém éppen egy autókereskedésben áll. Ha elviszik annyiért, amennyit kb. gondoltam értem akkor eladom, egyébként a felújítás még várat magára. Én 280e Ft-ert árulom és ua. munka lenne vele, mint a másikkal (ne érts félre ezt nem azért mondom, hogy magamnak csináljak reklámot, ám egy kis elfogultság biztos van benne:-)) SZóval beszélnünk kellene, tudok segíteni.