A használtauto.hu-n hirdetnej egy kék cabriót. A hirdetés 450.000-től van, a cabrió 950.000 Állítólag kiállítótermi darab, 3.000 KM-rel. Le vagyok tőle nyűgözve. Mi a véleményetek róla? Nem repestek az enyém beszámításától, de nem is zárkóztak el tőle.
Honnan rendeled és mennyiért a szíjat? Azért kérdezem, mert a jövőhéten elmegyek Kispestre, ott van a Hoffer A. utcában egy ékszíj és variátorszíj depó. Telefonon érdeklődtem kevlár erősítésű iránt - igaz akkor még a méretet, betűjelzést nem ismertem - azt mondták, hogy háromfélét kerestek már náluk mopedautókra, abból kétféle volt nekik. Mezőgazdasági gépekhez, meg hasonló dolgok varióihoz tartanak szíjakat, kb 6-7000 Ft / db.
Olaszba még nem ment ki a robogós, tőle rendeltem - lehet, hogy már csak elméletiekben - varioszíjat és első fékbetéteket.
A gyerek reggel azzal jár iskolába, de lehet átgurulok vele a bíróságra.
Úgy hallottam a Kresz módosításból azért vették ki a segédmotorokra vonatkozó részt, mert most azon agyalnak, hogyan lehetne mégiscsak személygépkocsiként üzembehelyeztetni a brumikat. Remélem a szakértő holnap nem babrál ki velünk, mert szerintem a bíró az Ő véleményét fogja elfogadni. A KF-es fickó majd biztosan védi a mundér becsületét, de ha nem tudja jogszabályokkal alátámasztani az érvelését, akkor nem sok vizet fog zavarni.
Nehogy szorosan illeszd a belső perselyt az alu házba, egy pici hézagnak ott is kell lenni. Ha jól emlékszem 60+0,-0,1 mm az átmérője. Kicsit szélesebbre szoktam csináltani mint az eredeti, így nem kopik ki olyan könnyen.
Nem magát a lapot nem tartottam jó ötletnek, hanem azt mondtam, hogy ezzel nem védjük ki, hogy saját honlapot kell létrehozni, mert a .lap-ok csak összegyűjtik a linkeket. (Lám, a mi honlapunk is rajta van :) ) Így is kevés a magyar lap, jó hogy gazdagítjuk a palettát. Holnap a járgányoddal mész a bíróságra? :)
a címet nem tudom, kimerítő szakmai telefonbeszélgetésünk volt az üzlet eladójával. Tel.: BP. 1/431-0215 vagy 16 véggel. Az enyémet tegnap adták postára, gondolom holnap megjöm, s hajtom a drehást, hogy a héten faragja ki. Ha akarod, megvárod az én eredményemet, s ahogy ígértem, jelentem az eredményt. Szíjat pedig rendelek új, 3omm-est. A perselynél - az én véleményem szerint - úgy kell az illesztéseket kialakítani, hogy a belső - akár a füles - a tengelyen tudjon csak elmozdulni, a házban lehetőleg fixen álljon. Egyetértesz? üdv
Keskeny a szíj. Az új szíj legalább 30 mm széles, de van olyan tipus amelyikre szélesebbet tesznek, hogy jobban ki tudják használni a variátor áttételét.
A bronzot én sem szeretem, szinte minden perselyt polioximetilénből szoktam legyártatni, de azt sokan nem ismerik. Nálunk a műszaki műanyag boltban nem volt grafitos műanyag, a POM meg nem nagyon szereti a meleget, ezért a belső perselyt textilbakelitből csináltam. Te hol vetted a grafitos műanyagot?
Igen, talán a textilbakelit is jó lehet, nem tudom, itt mennyi lehet a hő. Forgás itt ugyebár nincs - nem is kívánatos, - csak axiális elmozdulás, az is kis sebességgel. Én mindenesetre megpróbálo az ajánlott grafitos - ha jól tudom - Terramid-ot. Ez hasonlíthat a gyári anyagra. Majd beszámolok, ha kész. üdv
bakancs4, tehát az új az 30mm-es? Tudod én még 0km-es brumis vagyok, eddig csak tanulom és szerelem és igyexem megérteni, mi miért van - vagy nincs. kösz
A mopeaduto.lap.hu tényleg szépen összeszedte a dolgokat , minden elismerésem ....Ami a csúszógyűrűket illeti én Szfehérváron Zolitól vettem 4.000-ért egy párat , Zoli azt mondta neki is ennyiért csinálja az esztergályos , anyagot volt nehéz (hőálló műanyagot) találni , talán a texilbakelit is jó . Amit én vettem azon nincs fül , de így is jó ,legalábbis nálam rendben volt eddig , Megjegyzem néztem a holland alkatrészoldalt , ott is ilyenformán van az ára . Megjegyzem érdekes volt ez utóbbi honlapnézegetés pár napja , most , hogy lényegében összeraktam 2 autót is szinte roncsból , így utólag lehet mérlegelgetni .....A mi a tárcsa széléig fel nem menő szíjat illeti szerintem a 28-asra lekopott méretnél ez érthető , a 30-as új hozni fogja a teljes áttételt .
Kösz, Woodoo, de komplett újat kell csinálni. A füles belső gyűrűje kitört a helyéből, emiatt a harangos vége "kóvályoghatott, s így a szemközti persely az aluházban szintén "libegő" forgást produkált. Ezért a külső méret kb 2(!)mm-rel kisebb lett, szóval kampó. Találtam egy - remélem u.ilyen - grafitos műanyagot, ma postázták el. A műszaki szakival jól áttárgyaltam telefonon, mire kell, s véleménye szerint ez a jó. Az eredetivel papírra tudok "rajzolni", olyan grafitos. Ezt azért tarto jobbnak, mint pl. kenőanyag tartalmú bronzot, mert ha olaj, zsír port veszfel, s a csúszó felületen köti, akkor, mint tudott a "puha" anyag csiszol, válik koptatóvá. Ha megjön az anyag, legyártjuk, s az eredménnyel jelentkezem. Woodoo, - rugó nélkül próbálom - ha a kis alátéteket kiveszem, a tárcsák pont összeérnek, a szíj pedig még kb 3-5 mm-re van a szélétől. ( a fülest provizórikusan, ideiglenesen összeragasztottam a mérésekhez ) Az éxíj 28mm-es. Ötlet? Tapasztalat? üdv, beta9
Sajnos nem én voltam, pedig amikor az év elején a brumis honlap készülődött javasoltam a lap lefoglalását, de ha jól emlékszem éppen Te nem tartottad jó ötletnek:)))
A "füles" műanyag perselynek eredetileg 25 mm a furata. Ezt esztergáltasd ki 30 mm átmérőjűre, és préselj bele egy új perselyt. Az anyaga lehet bronz is, de én POM-ból szoktam csináltatni. Metamid, v. hasonló gagyi műanyag nem jó.
A perselynek belül kell egy 2-3 mm széles váll is, mert különben kinyomódik a helyéről, emiatt a "füles" persely belsejéből (csak középen!) is le kell oldalazni 2-3 mm-t, különben nem tud felváltani a variód.
ez az ujabb: 71/2006. (IX. 28.) GKM rendelet a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet módosításáról A közúti közlekedésről szóló évi I. törvény 48 §-a (3) bekezdése b) pontjának 11. alpontjában kapott felhatalmazás alapján a következőket rendelem el: 1. § (1) A közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló . (IV. 12.) KöHÉM rendelet (a továbbiakban: MR.)..............
KÖHÉM 6/1990 "AZ EURÓPAI UNIÓ JOGÁNAK VALÓ MEGFELELÉS 120. § Ez a rendelet a következő uniós jogi aktusoknak való megfelelést szolgálja: . . . 59. a Tanács 93/34/EGK irányelve (1993. június 14.) a motorkerékpárok és segédmotoros kerékpárok előírt azonosítási jelzéseiről, valamint az azt módosító 1999/25/EK és 2006/27/EK bizottsági irányelv;
2006/27/EK " 5. cikk (1) 2007. január 1-jétől kezdődően az ezen irányelvvel módosított 93/14/EGK, 93/34/EGK, 95/1/EK, illetve 97/24/EK irányelv előírásainak megfelelő motorkerékpárok és segédmotoros kerékpárok vonatkozásában a tagállamok a kérdéses irányelv körébe tartozó indokkal nem tagadhatják meg az EKtípusjóváhagyás kiadását, és nem tilthatják meg az érintett jármű nyilvántartásba vételét, eladását vagy üzembe helyezését. (2) 2007. július 1-jétől kezdődően a tagállamok a kérdéses irányelv körébe tartozó indokkal kötelesek megtagadni az EKtípusjóváhagyás kiadását a jelen irányelvvel módosított 93/14/EGK, 93/34/EGK, 95/1/EK, illetve 97/24/EK irányelv előírásainak nem megfelelő új motorkerékpárokra és segédmotoros kerékpárokra. 6. cikk (1) A tagállamok legkésőbb 2006. december 31-ig hatályba léptetik azokat a rendelkezéseket, amelyek szükségesek ahhoz, hogy ennek az irányelvnek megfeleljenek. A tagállamok haladéktalanul tájékoztatják a Bizottságot e rendelkezések szövegéről, és ehhez mellékelnek egy táblázatot a kérdéses rendelkezések és az irányelv közötti megfelelésről."
(2) A tagállamok tájékoztatják a Bizottságot nemzeti joguk azon főbb rendelkezéseiről, amelyeket az ezen irányelv által szabályozott területen fogadnak el.
isten bizony t.kön szúrom magam, ha Kóka János gk miniszter tájékoztatta az EU illetékes bizottságát, miszerint Mo.-gon az L2 2007 jan 01-től M v. M1 lett !!
Hahó! Láttátok már ezt az oldalt? http://mopedauto.lap.hu/ Most bukkantam rá. Rendszerezve vannak rajta a márkák. Sztem szép munka. Vajon ki követte el?
A 95/1/EK irányelv mellékletei ezen irányelv mellékletének megfelelően módosulnak.
2. cikk
(1) A legnagyobb tervezési sebességgel, a motor legnagyobb nyomatékával és legnagyobb hasznos teljesítményével kapcsolatos okokból a tagállamok 2003. július 1-jétől - nem tagadhatják meg a motorkerékpárok és segédmotoros kerékpárok EK-típusjóváhagyásának megadását, illetve - nem tilthatják meg a motorkerékpárok és segédmotoros kerékpárok nyilvántartásba vételét, értékesítését, vagy forgalomba helyezését, amennyiben a járművek legnagyobb tervezési sebessége, a motor legnagyobb nyomatéka és legnagyobb hasznos teljesítménye megfelel az ezen irányelvvel módosított 95/1/EK irányelvben foglalt követelményeknek. (2) 2004. január 1-jétől kezdve a tagállamok a legnagyobb tervezési sebességgel, a motor legnagyobb nyomatékával és legnagyobb hasznos teljesítményével kapcsolatos okokból megtagadják az EK-típusjóváhagyás megadását a motorkerékpárok és segédmotoros kerékpárok bármelyik új típusa esetében, amennyiben nem teljesülnek az ezen irányelvvel módosított 95/1/EK irányelvben foglalt követelmények. 3. cikk (1) A tagállamok hatályba léptetik azokat a törvényi, rendeleti és közigazgatási rendelkezéseket, amelyek szükségesek ahhoz, hogy ennek az irányelvnek legkésőbb 2003. június 30-ig megfeleljenek. Erről haladéktalanul tájékoztatják a Bizottságot. Amikor a tagállamok elfogadják ezeket az intézkedéseket, azokban hivatkozni kell erre az irányelvre, vagy azokhoz hivatalos kihirdetésük alkalmával ilyen hivatkozást kell fűzni. A hivatkozás módját a tagállamok határozzák meg. (2) A tagállamok közlik a Bizottsággal nemzeti joguknak azokat a főbb rendelkezéseit, amelyeket az ezen irányelv által szabályozott területen fogadnak el. 4. cikk Ez az irányelv az Európai Közösségek Hivatalos Lapjában való kihirdetését követő 20. napon lép hatályba. 5. cikk Ennek az irányelvnek a tagállamok a címzettjei.
Ha rendeletben nincs ilyen, akkor talán olyasmi, mint a hámozott lufi, vagy mélytengeri repülőgép. A mopedautóhoz talán legjobban a 48cm magas toronydaru kategória hasonlítható = ennyire személygépkocsi ez a pillesúlyú úthenger. Nnnna!
xeniah, ahogy írtam, úgy drukkolok, hogy a FRADI B közép ehhez képest ájtatos körmenet.... Woodoo-t most kevesebbet "hallom", pedig az Ő tanácsai is eszenciálisak. beta9
Ezzel én is tisztában vagyok (hogy a KFF állásfoglalása nem jogszabály), pont ezért nem értem, hogy a bíróságról hogy küldtek mégis ilyen határozatot, hogy a KÖHÉM-mel szemben nekik van igazuk. Természetesen tárgyalást fogok kérni, de még előtte megvárom WooDoo eredményét. Reméljük, győz az igazság :)
gratulálok, de az alátétek megosztó áthelyezésének e hatását nem értem. Ha egy rugó egyik vége alatt van 4 db 1mm-es alátét, akkor az alaphossz: rugó+4mm. Ha 2-t átteszek a rugó másik végére, az alaphossz: 2mm+rugó+2mm=rugó+4mm. Ha a primer tárcsa belső - nálam lila színű - rugója alatt lévő, nálam is 4 db alátétről beszélünk. Woodoo kisebb, filigránabb alátétekről írt, 25-ös belső, s kb 28-as külső átmérővel. Ezek számával állíthatjuk be a tárcsák lközelítését a legkisebbre, hogy az éxíj a legkülső helyzetbe mehessen ki - így nagyobb fordulatot adva át a közlőnek = nagyobb végsebesség. Én úgy gondolom, ez így működik. Nekem most a primer tárcsa már említett lila rugója két végén lévő grafitos műanyag perselyeit kell legyártatnom, az egyiknek van 4 kicsi "füle", elfordulás ellen. Keresem a megoldást. üdv