Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Az a faberakós manust emlegették az Ivanixnál, valami ember az S70R-be készíttetett nála fabetéteket, vagy háromszor futottak neki, mire összejött. Már mindenki síkideg volt, mire le tudták zárni az ügyet. A végeredményt nem tudom...
A fényezést szerintem az elején kellene csinálni. Ki kell belezni a kocsit, leszedni róla minden kis alkatrészt, ablakot, mindent. Aztán az egészet kívül-belül leápolni, kilakatoltatni, majd minden porcikáját fényezni. Ajánlatos az ajtókat, sárvédôket, sibedát kiszerelni és szétszedett állapotban fényezni. Nagyon randa, ha a zöld alatt kilátszik az eredeti fényezés, mondjuk a sárvédôk illesztésénél, vagy akárhol...
Kicsit drágább, mint a mezei telibe fújatás, de nem nagyságrendekkel. Csak jó szakembert kell találni, aki hajlandó elszöszölni vele...
A bôrkárpit az az utolsó fázis lenne, szerintem 160-20k körül ki tudja hozni a Car-Pit. Gyárit rendelni gondolom csak az eredeti bilikék meg libazöld színben lehetne, na azt nem szeretném...
Automata, igen. A szervokormányra erôs gyanúm, mert beindítottuk a motort, és valaminek csapágyas hangja volt, ekkor nézegettem, és ami ott zörgött, az szerintem a szervó szivattyúja volt. Mellesleg ez a Volvo egykori presztízsmodellje volt, dukál bele a szervo. A klímát csak sejtem, nem vgyok benne biztos.
Miért nem megyünk el megnézni és kipróbálni valamikor?
******
Igen, ezt a kocsit már elkezdtük restaurálni! E a legjobb, legolcsóbb módszer: Mentális Restauráció!
Igenigen hasított bőr. Nem kicsinyeskedni vazzeg! Türelem és menni fog! :-)
Ez egyébként automata? Szervokormány tuti? Klíma nem biztos?
Ja, talán Dave is segíthet. Van egy Svéd kapcsolata, aki tud Svédorszából bármilyen alkatrészt hozni. Neki is hozott az Amazonhoz. Ráadásul aki foglalkozott már ilyennel, annak biztos sok kapcsolata is van, majd megkérdezzük. Csákánynak mail ment...
lore
ps: ha ilyen finom részletek vannak ezen az autón akkor szvsz ezt már elkezdték restaurálni...
Ha már átfényezzük, és nem eredeti állapotba állítjuk vissza, akkor én rápróbálnék a nyers (hasított) bivalybôrre. Amelyik nincs színezve, hanem a bôr eredeti barnás-sárgás színét adja vissza.
A pávakék szín talán túl modern. Kicsit olyan feelingje lenn mint azoknak a veterán autóknak melyeket leültetnek és sötétkék tükröző fóliákkal vonják be az üvegeket...
A sötétzöld nekem tetszene, a fekete tényleg kényes ezt tapasztalatból mondhatom (tudom hasonlítani pl. a vectra színéhez, ami sokkal starapabíróbb).
A hűtômaszk az vagy ilyen, vagy átlóval osztott, a kiszemelt darabnak sincs logó a rácson. Amikor van logó, akkor az átló belemetsz a rács függôleges bordáiba, tehát ha leszeded, akkor látszik a helye.
(Egy icipici horpadás, görbeség sincs a hűtôrácson! Pedig ezek a krómozott, vékony rácsok nagyon érzékenyek!)
Milyen színben tudnád elképzelni? A kocsi eredetileg tört fehér vagy hófehér, nekem ez kevésbé tetszik. Vajon egy veterán még eredetinek tekinthetô akkor, ha átfényezik, de valami gyári színre? Valami zötétzöld metál vagy lakkfekete jobban tetszene, bár a fekete nagyon kényes. Esetleg Pávakék? :-)
Hááát, most nézegetem az S40 prosiját, én csak a Deimos nevű 6x15-ös felnivel tudok elképzelni egy veteránt. (Ez az a sokküllôs) A többi nem megy hozzá. A T5-öst még felpróbálnám, ha stimmel a lyukkiosztása. Bár lehet, hogy az is túl brutál hozzá, szóval nem kellene stílust törni.
Oké megbeszéljük. Szerintem is jobb egy nem totál lepusztult darabbal kezdeni. Bár tény, hogy megvenni könnyebb egy rozsdahalmot motor nélkül pl. 50k-ért.
Viszont ha olyan jó ára van, akkor elviszik nem? Vagy ilyet már csak fanatikusok vesznek? Lehet, hogy igen...
Felni, hmm.. az R-es felnik lehet, hogy durvák, a t-5-ös felnit próbálnám meg, esetleg az újabbakat (pl. 80-as felnik). Az újakból már követhetetlenül sok van, egy S40 pl. majdnem 10 féle felnivel rendelhető...
Kedves fargo barátom! A szívemet (szögletes mint egy tégla) facsarod ezzel a képpel??? :-)) Már lorenének is megmutattam, ilyen kell nekem!!!!!! Ezzel meg lehet jelenni, hosszabb mint egy omega, erős mint egy lore, krómos mint egy JAG.
Ezek a felnik kellenek rá!!!!! Kíváncsi vagyok, hogy nézne ki új volvos alufelnikkel... Ha ráérsz, összefotosoppolhatnád nekem :-)))
Ha most nem is, de késôbb tudok szánni a felújításra. Ezt megbeszélhetjük privátban.
Ha minden hónapban nem is lehet összeszedni egyet, de azért néha akad. A szép ebben a darabban az, hogy nagyon jó állapotban van. Más egy viszonylag ép példányt helyrepofozni, mint egy szétrothadt roncsot...
Na, megtaláltam, semmi plussz info, csak mailadress... Azért érdeklődöm nála.
Szerinted mennyire gyakori egy ilyen veterán szépség (mármint a piacon)? Nekem egy amazon már öregecske, egy kettes fiatalocska, a 160-as ideálisnak tűnik. Persze ha minden hónapban van lehetőség lecsapni egyre, akkor más a szitu.
Hát erről akarszok beszélni. Esetleg megnyitok olyan forrássokat melyekkel..., aztán frsz le, autó garázsba, 'zsé' esetén munka elkezd. De az elkövetkező két évből lehet, hogy másfelet külföldön töltök, szal egyedül nem megy...