Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Ha minden igaz, ma el lehet hozni a kártyákat a nyomdából, ha kell valakinek, mert osztogatni akar, annak tudok majd adni, összeszervezünk majd valami találkozót, ahol összeröffenünk egyszerre, hogy ne kelljen ezerszer szaladgálni vele.
Örülök, hogy tetszik a művem, szanaszét szívtam vele magamat, mire elkészült. Van egy 30 napos kipróbálós Dreamweaverem, azt most felinstalláltam, aztán nekiestem, hátha összejön. Most csináltam ilyesmit elôször, ezért vagy 3x is újra kellett kezdeni, de azt hiszem nem lett olyan nagyon rossz. Van még egy csomó dolog, amit meg kellene tanulnom, és akkor majd igazán szép volvos lapokat fogok kreálni. :-)
Harvester:
megoldódott az ülésfűtés gondom, tied lehet a hőkapcsoló, ha érdekel. teljesen új árat megbeszéljük.
Van már nyári gumid?10ezer körül ajánlanak VIKINGet, szerintem egy északi autó nem stilusos egy Pirellivel!
Wooow Fargo ez gyönyörü!
Ha belevágtok és kell segitség (alkatrész pld),
szóljatok, elég sok haver lakik Svédben és még mindig sokat járok ki.
Sok sikert!
Mindenkinek köszönöm az infokat.
Azért variálok ennyit, mert nehezen viselem a Volvotlanságot, így lassan
már engedek az eredeti igényeimből (na nem sokat).
Egyébként alulmotorizáltat semmiképpen sem akarok venni. (2.0T már megtenné).
Elkészültem a 164-es képeivel, csináltam nekik egy kis weblapot, ha esetleg bevállaljuk a lore-val, akkor ezt lehet majd bôvítgetni.
A honlappal legyetek elnézôk, ez az elsô összetettebb weblap tervezô próbálkozásom. Sajna a vbal felsô frame-be, akármit is csinálok, az extra belepakolja a saját kis hülyeségeit, ezért nem az igazi. Ott a klub logója kellett volna hogy legyen, jobb híján betettem a bal alsó frame aljára :-(
lore:
Átcsorogtak a képek, klassz mindegyik. Nekiállok retusálni, meg leszedni a nem odavaló részleteket, el fog tartani egy darabig, ha kész leszek feltolom az extrára, és belinkelem ide, of kórsz.
fargo,
ha minden igaz elmentek a képek. Ennyi idő alatt (1.8MB) fel is tölthettem volna az extrára... legalább a retus rád vár, nekem itthon lebutított photoshopom van.
hal9000,
nekem a 700-as a szívem csücske. Bolasnak és Trizzynek is dízel hetese van. Amúgy mindenki óvni próbál a dízeltől, nem baj, úgyis odébb van még a hetes beszerzése. Majd gazdag leszek és turbósom (bendzin) lesz :-))
Na akkor sorrendben:
Köszi a futóműves címét, kb három hét múlva jutok el csak oda valószínüleg.
2001 A space odyssey, bár ez a horgász saab sem rossz ! :-)
A ruhásszekrény meg 1989-es metálszürke (sötét), gyárilag fapad, csak ülésmelegítés van benne, az is csak egy fokozatban, de így is nagyon jó! Klímát mán én építettem bele, (osztályidegen BMW alkatrészekből összeépített), de a beltéri egység gyári. A km mérő 240 ezer körül áll, de szerintem több mint 300k van már benne. Szerencsére a rozsda nem kedveli, csak a hátsó ajtón jött fel a glazur, az pedig aluminium, tehát nem nagyon rohad. A motor szerintem egy rakás ..@. de legalább nem fogyaszt sokat, csak éppen volt már egy fúrás, új dugók, és mindenhol folyik az olaj. Pedig tettem már rá gyári (8000 ft!) szelefedéltömítést, de ez nem egy jó konstrukció. De városban sem eszik tíznél többet, bár már soxor gondoltam rá, hogy rakok bele valami 2-3 literes benzintemetőt.
Sajnos nincs benne ABS, napfénytető, de belül még nagyon jól néz ki, nem ette meg az idő vasfoga. Csak a kormány tükörfényes már.
Szerintem egy nagyon jóindulatú, kényelmes, jól vezethető gép, és velem mindíg nagyon rendes volt. El csak otthon a parkolóban romlott, de akkor is hazahozott Bécsből. Amúgy mindent magam berhelek rajta, kivéve amihez nincs eszközöm. Tudjátok Dáciám volt első autónak, úgyhogy megtanultam az autószerelést. Muszáj volt!
15"-os alufelni van rajta, ha lemosom egész jól néz ki.
Eddigi fogyaszás: 1 db Peugeot 205 hátulról, nem figyelt, én megálltam, Ő nem. Nem győztem domestos segítségével eltávolítani a nyomokat.
1db ford escort: Állt a sor, velem együtt, Ő jött, és bummm. Gépháztető behajlott, eleje V alakú lett, ismét domestos + puha rongy volt a megoldás.
1 db suzuki swift (taxi), télen tapadt rám hátulról, én meg fékeztem. Ő is, csak ssssssss csatt. Tiszta hó volt a jármű, domestos elmaradt.
Na mára ennyi.
Kistali 1-2 héttel azután lesz, hogy találunk valami alkalmas helyszínt.
Errôl jut eszembe:
- Van tippetek?
- Meg kéne nézni azt a Törökmezôt...
Kedves A.GY. kollega!
Legutóbbi talin említetted, hogy alkalomadtán segítenél szervezni. MOST lenne rá nagy szükség, ha még áll az ajánlat, plíz keress meg. Egyébiránt minden (komoly) szervezôi felajánlás jól jönne. Mind a nagytalit, mind a kistalit illetôen...
Szerintem oké a szervóm, de múltkor még lógott a kormányösszekötő, kormányműfelújítást is kapott, meg a gömbfejeket is cserélnem kellett + futóműbeállítás..
Azóta sokkal jobb.
FOTÓKAT!
Mikor lesz a kistali?
Ma újból beszerveztem egy skacot, aki hamarosan is beteszi ide a lábát, de a kistali mindenképp érdekli.
Sötét 740-ese van. Asszem 88-as.
Kiegészítésképpen:
Most azért nem indult a 164-es elsôre, mert az "após" nem tudta, hogy szivatóval kell kezdeni. Miután segítettem neki, már nem volt gond. (Nekem is elôzô alkalommal mutatta a kocsit valóban használó hölgy.)
Tudod, mi jutott eszembe, lore mester? Ha a kasztnit átfényezték, akkor jól meg kellene vizsgáltatni valami hozzáértôvel, mert lehet, hogy a festék alatt fél centi gitt lapul, azalatt meg szanaszét van rothadva az egész. Szóval zsákbamacska is lehet, bár a kasztnin nem igazán látszik, hogy agyon lenne gittelve...
Az eredeti lemezfelnik tényleg elég jó állapotban vannak. A gumikat, ha tényleg elkészül a kocsi, akkor le lehetne cserélni olyan fehér peremű szépségekre, az menne igazán hozzá.
KÉPEKET AKAROK! Nyomjad lore! Vagy küldd át, és én megcsinálom!
hal9000: Üdv a Klubban:-)
Jó futóművest találhatsz a XI. kerületben is, a Neszmélyi utcában, úgy hívják, hogy Ott Márton. Ha bibi van a futóművel, a helyszínen meg is javítja. Itinert nem adok, mert elég bonyolult elmagyarázni, nézd meg egy térképen. Valahol az M7 kivezetô szakasza meg Ôrmezô között van. Ha már megtaláltad az utcát, nem fogod elkerülni a szervízt sem...
Frigyes Mester: 850-est kaphatsz 1,8M és 7M között, évjárattól, motortól, felszereltségtôl és futásteljesítménytôl függôen.
Ha alulmotorizált darabot akarsz, akkor vedd a mezei 2 literest, (126 LE) vagy a 10 szelepes 2.5-öst, (140 LE) ha megfelelô menetteljesítményt akkor a 20 szelepes 2.5-öst, (170 LE) vagy a kisnyomású 2 literes turbot, (180 LE) ha állandósult vigyort és kissé emelt adrenalinszintet, akkor a T5-öst (210-225 LE) vagy T5R-t (240-250 LE).
Aztán ott van még a 2.5-ös TDi, ami Audi-féle, nem sokat tudok róla, de én nem szeretem a dízeleket.
Ami a futásteljesítményt illeti, már láttam 32k km-t és 200+k km-t gurult példányokat is, szinte minden elôfordul. Az órát visszatekerni nem egyszerű, mert van valami digitális számláló is, ami az analóg műszertôl függetlenül is rögzíti a megtett utat, ezt a szervízben le lehet kérdeztetni. Továbbá ha márkaszervízben szervízelték a kocsit, akkor nyoma van az elvégzett kötelezô karbantartásoknak is -- szervízkönyv nélkül meg inkább ne vegyél autót.
Felszereltség:
Már írtam, hogy minél több az extra benne, annál jobb. Én személy szerint a klímát tartom elsôdlegesen fontosnak, a többi csak hab a tortán.
Évjárat:
Ha jól emlékszem, 94-ben fésülték át a 850-est, inkább az ez utáni példányok tetszenek. 97-tôl már S70/V70 néven és külsôleg-belsôleg átgyúrva forgalmazták, jellegében elég sokat változott, kiforrottabb, de valahogy "puhább" lett a gép. Nekem a 95-97 közötti darabok tetszenek. Az S70/V70 is szép, de valahogy más, mint a 850.
Különlegességek:
Ha igazi ínyencdarabra vágysz, akkor ott az AWD is. 2.5-ös motorral, 180-200 pacival, amit a nagy lökettérfogatnak köszönhetôen akár 300 lóerô fölé is egyszerűen lehet tuningolni.
A T5-bôl két fajta volt, a 2,0 literes, meg a 2,3 literes, az utóbbi kicsit kiegyensúlyozottabb és nagyobb a nyomatéka. A kisebbik motort elôször 210 lóerôvel árulták, késôbb ugyanúgy 225-tel, mint a nagyobbat. A T5 meg az R / T5R között igazándiból csak felszereltségbeli különbség van, no meg az, hogy az erôsebb verziónál hangyányival nagyobb a turbonyomás. Tulajdonképpen ugyanazt a motort rakják bele, kissé módosítva. Az R-es modelleket viszont árulták összkerékhajtással is...
Ha kell, beírok ide egy felszereltséglistát, esetleg felnyomom az extrára, hogy mindig elérhetô legyen...
Szerintem vásárlás elôtt nézegesd a Képes Autó Expresszt. Érdemes alaposan körülnézni, hogy kiszűrd a rossz darabokat, meg hogy egy szép példányt találj. Az Ivanixnak is van egy listája, amit ha szépen kérsz, lemásolnak Neked. Ha ôlük veszel, mindenképpen kisebb a kockázat, de minimálisan drágább is az autó.
First of all:
Légy üdvözölve hal9000 a topikban!
A nickedről:
-horgász-saabos vagy.
-űrodisszeia (ötlet a'la fargo)
Szóval?
Emberek!
Ma kipróbáltuk fargoval a 164-est (egy steakes ebéd után, melyen újabb márkatársunkat ismerhettem meg... izé nem opelost, volvost! :-)):
Első benyomások:
az autó egyben van, alig rohad, persze látszik, hogy nem olyan rég lett újra-fényezve (a s*gge alatt felhős festéknyomok). Az eleje szép, a hűtőmaszk tényleg teljesen ép, a díszlécek szintén, csak egy pár alsó csík hiányzik. A lámpák kerete is fehérre van festve, azok az eredeti krómosban jobban néznek ki... A hátsója is oké: ez még nem a szögletes, hanem az ovális lámpás (kb. mint a régi skodáké... űristen! Miről beszélek! :-)) A hátsóján a műanyag elemek még eredetiek, tehát erősen sárgultak. Az eredeti volvo-lemezfelnik nem is olyan rozzsdásak mint vártam.
Ekkor következett a beindítás. Ellentétben a múltkori alkalommal amikor fargo állítása szerint elsőre indult, most 3-4-szer kellett erősen indítózni, végül feléledt mind a 6 henger. A kocsi kiállt, kezdődhetett a belső mustra:
a kárpitozás tényleg világos kék bőr. Hmmm, az a hasított bőr jobban tetszene. A műszerfalon műfa, illetve fólia. Ez egy asztalosért kiállt, vagy ha nagyon megszalad vmilyen iparművészért. A bőr majdnem annyira lehasznált mint a kb. 400e km-t futott Triznyák-volvoé. Tehát újrabőrözni kell és kész!
Nincs túlextrázva, szervokormány, mechanikus tetőablak, ködlámpa és automata váltó van benne. Viszont minden kapcsoló működik (fűtés, ablaktörlő, duda, a lámpákat nem vizslattuk).
A motortér elég olajos, bár ami olaj van rajta, azt szvsz a szelepfedél-tömítés is okozhatta.
Kezdődött a próba. A tulaj meglepő bizalommal viseltetett irántunk (két benga + egy kishölgylorené), persze lehet, hogy a nejem jelentléte hitette el, hogy nem vagyunk mi 'olyanok'. Aszonta menjünk próbáljuk ki, aztán hozzuk vissza. Leesett a Zállam... Szal végül betessékeltük a tulajt (vagy az apósát, tuggya a fene) is. lore volt a sofőr, fargo a mitfahrer. Az AC pumpa visít mint az állat, a futómű felől is jöttek hangok, bár nem jelentős. A fék nem húz félre, de elég kopott lehet. Az autómata váltó kis késéssel de ismeri a kick-down kifejezést. Forszírozva (értsd: padlógáz) is viszonylag finoman vált. Nincsenek nagy automata váltós tapasztalataink, CYRUS barátunk gépéhez hasonlítottam a váltót. Azért annyira nem jó mint az övé, persze van köztük pár év és pár ezer km. Ez a gép kb. úgy gyorsult 4 személlyel mint CYRUS-é (az övé 2.3-as, persz újabb, megkíméltebb) 4 személlyel, legfejlebb nem reagált olyan közvetlenül.
A szervokormány finom, nem amerikás de talán könnyebb mint egy mai autóé (opel, ford). A szervo nem darabos, egyenletesen segít. /Bolas, a tied nem remeg egy kicsit? (most télleg! :-))/
Az autón 4 majdnem tökúj gumi van, Vredestein T-trac, kifizethettek érte min. 80k-t.
Nagy stikli nem lehet, egyszerűen lerí az eladóról, hogy senem meggazdaxani, senem átbszaranitani nem akarszik a naiv vevőket.
Most jön a poén: miután lore V6-oshoz szokott lába meghajtotta a kisöreget, nem akaródzott neki beindulni. Lökdöstük meg minden, fargo bácsi ott pojénkodott, hogy lehajtottam, közben pedig egymásra kacsajtottunk: 'Alkualapot leltünk itten Zzzeg!'
Szépen körbefotóztam (igény esetén képek holnap), aztán betoltuk a garázsba.
Summarizing:
Így kitolva, kipróbálva 'nem olyan grandiózus', ahogy fargo megjegyezte. 72-ben ez a mostani E-klasse Benz kategóriáját képviselte, belülről a Vectra veri helykínálatban, az S40-nél azért nagyobb, a 850-nél kisebb. Viszont az ülést hátratolva kényelmesen elférek!! lorené meg mögém.
Ha kétszeri 'ráalvással' is érdekel a gép, akkor mindenképp jön egy Ivanix-es (kiejtés: ájvenix) állapotfelmérs, ahol esetleg kiderül, hogy az automata javíthatatlan, vagy repedt a blokk, vagy kaki a genrátor, vagy akármi.
Viszont ha elkezdenénk restaurálni akkor nem szabadna megállni a tökéletesig.
A színe törtfehér, vagy csak bemattult hófehér. Mindegy. Át kell fújni vmilyen sötét színre.
Ha tárolás megoldott, közterhek 0-ra redukálhatók, tehát nem viszi a pénzt, csak amit fizikailag beleölünk... akkor GO!
Szerintem nem lesznek.
A figura egyébként onnan ismerhető fel, hogy nagy szakálla van és szürke gúnyában nyomul.
Kicsit hóbortos rally-fanatic, de jól ért a futóművekhez!
1026, Hargita utca 3.
202-2276
Hétfő-Péntek: 8h-17h, ebédidő 13h-14h
Betájolás:
A Szilágyi Erzsébet fasor és a Pasaréti út között merőleges utca a Hargitai utca
Megközelítés a Moszkva tér felől:
A Budapest körszállót elhagyva az OMW kút előtt jobbra rátérni a Pasaréti útra. Az első lehetőségnél balra kell fordulni és ott lesz a Hargitai utca. Kicsi utca kb 50 méteres és a Pasaréti utcáról egyirányú. Az utca közepén balkéz felé lesz a műhely.
Megközelítés a Déli pu felöl a Városmajor utcától:
A János kórházat elhagyva egyenesen tovább a Szilágyi Erzsébet fasorra. Ott az első jobbra fordulásnál bezúzni egy jobb 3-ast. kb 80 méter egyenes, majd az elsőbbség adás után ismét jobb 3-as. 30 méter egyenes, majd első utca jobbra a Hargitai.
Megközelítés a Kapy út-Pasaréti tér, illetve a Gábor Áron utcáról érkezőknek (akik Óbudáról, Angyalföldről, Újpestről jönnek):
Egyenesen a Pasaréti úton amíg az éles S kanyar után elhagyva a Vasas pályát (foci és teniszpályák) jobbra kell figyelgetni, mert kb. 40 méter után az első utca lesz a Hargitai utca.
Bolas, aki reméli mindenkinek megfelő lehetőséget vázolt fel!