Szia Woodoo, hát azt tudjuk - ezt a GKM o.v.-je is elismerte, - hogy a 6/1990 a besorolást a KRESZ szempontjából is felülírta. Nekik a jármű közúti használatánál van "problémájuk", mint formailag és vezetéstechnikailag szerintük inkább gk. Hát itt a lyuk, meg a kategória vs. fajta kérdés, amiben szerintem ők is belegabalyodtak, mint majom a cérnába. Legfőbb érvük ami ellen nekünk nincs érvünk, hogy "csak, azé' mer' azé'". Nagyon jól tetted, hogy a kategóriát keményen a rendelet szerint az orruk alá tartod, pláne, hogy - mint alább xeniah is írja, s kívülről tudjuk már - a rendelet fajtaként is smkp-nak aposztrofálja masináinkat. Úgy tűnik, a szakértő időt akar nyerni - reméljük csatát a brumisok. üdv
Tudjátok van az Amica Luna gépem. Pont ma beszéltem a Gödöllői RK Közlekedési főelőadójával, aki azt mondta, hogy a gépem személygépkocsi ( pedig ez csak 50 köpcös) Kérdésemre, hogy a KRESZ-ben leírtak ellenére niért, azt válaszolta: Nert zárt kocsiszekrénye van !!! A kényszer sokszor kergeti a csinovnyikokat nevetséges érvelésre:-))) Folytatván a csevelyt, mondtam, hogy fogok egy fűrészt és levágom a tetejét, akkor mehetek vele?? Erre jött a habogás, meg, hogy ezt mondta a KF illetékese. Nem fogjátok elhinni, természetesen felhívtam azt is. Elmondtam a helyzetet erre mindig másnak adták a telefont, mondván az lesz az illetékes. Végül egy krapek azzal hajtott el, hogy majd hétfőn lesz az igazi illetékes:-))) Annyit azért kinyögött, hogy ilyen gépet még soha nem vizsgáztattak, és nem is tudja, hogy miféle követelményeknek kéne megfelelnie.
Most firkáltam egy mélt a GKM-nek, és szelíden de határozottan kértem ezügyben állásfoglalást, azon az alapon, hogy miért nem járhatok, az általam legálisan birtokolt, legális járművel?? A választ ( ha érkezik ) sejtem.....
WOO-DOO Nekem a te szagértőd kéne, ha jól értem, nála az 50 ccm. full legális, jó lenne ha ezt leírná nekem?.)))
Tárgyalás elnapolva június 8-ra, mert nem jött el az igazságügyi szakértő.
A KF illetékese eljött, bemutatta a mopedautókra vonatkozó belső utasításukat, a jövő héten majd elkérem és lemásolom.
Ami kiderült, hogy az osztrák papírunk nem típusbizonyítvány, csak a forgalmi engedély egy bővebb változata, azt igazolja, hogy Ausztriában van típusbizonyítványa a járgánynak. Mo-on érvényes típusbizonyítványt a magyar forgalmazónak kell kérni. A mopedautókat a típusbizonyítvány nélkül forgalomba helyezhető smkp-ra vonatkozó előírások szerint a KF-nek kellene ellátni hatósági jelzéssel, de ezt a saját belső utasításuk miatt nem teszik meg. A járművek kategóriába sorolását január 1-től nem vizsgálják, valószínűsítik ha Ausztriában megfelelt az L2 kategóriának, akkor itthon is az lenne, de ennek ellenére a kezelőszervek, stb, miatt mégiscsak személygépkocsiként hajlandók üzembe helyezni. A vámtarifaszámra nem hivatkoznak, annak csak az adóztatásnál van jelentősége, de ezt a járműkategória vs. járműfajta nyelvészkedés most is felvetődött. A KF szerint a KRESZ besorolása a mérvadó, de én találtam egy bekezdést az 5/1990-es KÖHÉM-ben, ami viszont azt írta, hogy ez a rendelet szabályozza a járművek fajtáit. Erre nem volt válasz:)
Az osztályvezető szerint a KÖHÉM-ek szerint a járgányunk segédmotor, de a KRESZ szerint az 50 cm3-nél nagyobb hengerűrtartalom miatt meg nem. Kérdeztem, hogy mi lenne ha egy 50 cm3-is négykerekűt vinnék be vizsgálatra hozzájuk, azt mondta abba sem ütnék be a CM50 jelzést, a belső utasítás miatt, pedig az már a KRESZ szerint is segédmotor lenne.
Ehhez képest a KÖHÉM rendelet járműfajtát említ. Így van szó szerint: "A járművek fajtái a következők..." Újabb erőltetett kockafejű magyar logika. Semmelyik rendeletben nem látom a járműfajta és a járműkategória ilyen jellegű megkülönböztetését. Csak valamit muszáj mondani, valamivel muszáj minket elhallgattatni.
Woodoo, nincs hír? Remélem a hallgatás nem rosszat jelent... :)
Szia, a GKM-ben kb 1,5 órás beszélgetésem volt Barna Péter ov.-vel, őhozzá tartozik a mi témánk. Jelenleg járgányaink valóban MŰSZAKILAG(!) L6e (megfelel a régebbi L2, mai L2e-nek), a KFF ezt is kell, hogy megállapítsa, mint KATEGÓRIÁT. Ennek ellenére, mint JÁRMŰFAJTÁ-val a közúton csak mint szgk mehet, mint L2e!?! A KRESZ ezt is érintő részét - EU konform és az élet diktálta módon - kb egy év múlva tervezik módosítani, hasonlóan, mint NSZK-ban, talán pl egy B1 jogsival összekötve, s VALAMENNYI smkp rendszámozásával - mint Ausztria, NSZK, ...stb. Ezzel együtt, mivel az 5 és 6/1990 él, a kicsik KATEGÓRIÁJA most is L6e, szóval valahol lyukas a sor (szerintem). Hát ez így nem egyszerű. Ha valaki jól érvel, a bíróság neki dönthet +-an. Reménykedjünk....
Reméltem, hogy csak vmi rossz pletyka, de sajnos ezt kaptam ma a gkmtől:
Az Ügyfélszolgálatra érkezett megkeresését köszönettel megkaptuk. Fogadja szíves tájékoztatásul az illetékes szakfőosztály alábbi válaszát.
A KRESZ rendelet módosítására készített előterjesztés tervezetéből - a közigazgatási egyeztetés során kapott észrevételek alapján - a motorkerékpárok fogalmának módosítást tartalmazó rész elhagyásra került. Köszönjük észrevételeit.
Üdvözlettel,
Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Ügyfélszolgálati Információs Iroda
Pedig már nagyon reménykedtem. 1,5 éve tervezem már aixam vásárlását, de bíróságra járkálni egyszerűen nincs időm. Még akkor sem, ha biztosan én nyerek. Pozitívabb hírekig jó időben marad a bicikli, rossz időben pedig az 1100 kg-os 8 liter benzint fogyasztó autó a napi 2x6 km-es munkábajárásra.
Hiába, ez nem az az ország, ahol az ember lehet takarékos vagy környezettudatos :(
A használtauto.hu-n hirdetnej egy kék cabriót. A hirdetés 450.000-től van, a cabrió 950.000 Állítólag kiállítótermi darab, 3.000 KM-rel. Le vagyok tőle nyűgözve. Mi a véleményetek róla? Nem repestek az enyém beszámításától, de nem is zárkóztak el tőle.
Honnan rendeled és mennyiért a szíjat? Azért kérdezem, mert a jövőhéten elmegyek Kispestre, ott van a Hoffer A. utcában egy ékszíj és variátorszíj depó. Telefonon érdeklődtem kevlár erősítésű iránt - igaz akkor még a méretet, betűjelzést nem ismertem - azt mondták, hogy háromfélét kerestek már náluk mopedautókra, abból kétféle volt nekik. Mezőgazdasági gépekhez, meg hasonló dolgok varióihoz tartanak szíjakat, kb 6-7000 Ft / db.
Olaszba még nem ment ki a robogós, tőle rendeltem - lehet, hogy már csak elméletiekben - varioszíjat és első fékbetéteket.
A gyerek reggel azzal jár iskolába, de lehet átgurulok vele a bíróságra.
Úgy hallottam a Kresz módosításból azért vették ki a segédmotorokra vonatkozó részt, mert most azon agyalnak, hogyan lehetne mégiscsak személygépkocsiként üzembehelyeztetni a brumikat. Remélem a szakértő holnap nem babrál ki velünk, mert szerintem a bíró az Ő véleményét fogja elfogadni. A KF-es fickó majd biztosan védi a mundér becsületét, de ha nem tudja jogszabályokkal alátámasztani az érvelését, akkor nem sok vizet fog zavarni.
Nehogy szorosan illeszd a belső perselyt az alu házba, egy pici hézagnak ott is kell lenni. Ha jól emlékszem 60+0,-0,1 mm az átmérője. Kicsit szélesebbre szoktam csináltani mint az eredeti, így nem kopik ki olyan könnyen.
Nem magát a lapot nem tartottam jó ötletnek, hanem azt mondtam, hogy ezzel nem védjük ki, hogy saját honlapot kell létrehozni, mert a .lap-ok csak összegyűjtik a linkeket. (Lám, a mi honlapunk is rajta van :) ) Így is kevés a magyar lap, jó hogy gazdagítjuk a palettát. Holnap a járgányoddal mész a bíróságra? :)
a címet nem tudom, kimerítő szakmai telefonbeszélgetésünk volt az üzlet eladójával. Tel.: BP. 1/431-0215 vagy 16 véggel. Az enyémet tegnap adták postára, gondolom holnap megjöm, s hajtom a drehást, hogy a héten faragja ki. Ha akarod, megvárod az én eredményemet, s ahogy ígértem, jelentem az eredményt. Szíjat pedig rendelek új, 3omm-est. A perselynél - az én véleményem szerint - úgy kell az illesztéseket kialakítani, hogy a belső - akár a füles - a tengelyen tudjon csak elmozdulni, a házban lehetőleg fixen álljon. Egyetértesz? üdv
Keskeny a szíj. Az új szíj legalább 30 mm széles, de van olyan tipus amelyikre szélesebbet tesznek, hogy jobban ki tudják használni a variátor áttételét.
A bronzot én sem szeretem, szinte minden perselyt polioximetilénből szoktam legyártatni, de azt sokan nem ismerik. Nálunk a műszaki műanyag boltban nem volt grafitos műanyag, a POM meg nem nagyon szereti a meleget, ezért a belső perselyt textilbakelitből csináltam. Te hol vetted a grafitos műanyagot?
Igen, talán a textilbakelit is jó lehet, nem tudom, itt mennyi lehet a hő. Forgás itt ugyebár nincs - nem is kívánatos, - csak axiális elmozdulás, az is kis sebességgel. Én mindenesetre megpróbálo az ajánlott grafitos - ha jól tudom - Terramid-ot. Ez hasonlíthat a gyári anyagra. Majd beszámolok, ha kész. üdv
bakancs4, tehát az új az 30mm-es? Tudod én még 0km-es brumis vagyok, eddig csak tanulom és szerelem és igyexem megérteni, mi miért van - vagy nincs. kösz
A mopeaduto.lap.hu tényleg szépen összeszedte a dolgokat , minden elismerésem ....Ami a csúszógyűrűket illeti én Szfehérváron Zolitól vettem 4.000-ért egy párat , Zoli azt mondta neki is ennyiért csinálja az esztergályos , anyagot volt nehéz (hőálló műanyagot) találni , talán a texilbakelit is jó . Amit én vettem azon nincs fül , de így is jó ,legalábbis nálam rendben volt eddig , Megjegyzem néztem a holland alkatrészoldalt , ott is ilyenformán van az ára . Megjegyzem érdekes volt ez utóbbi honlapnézegetés pár napja , most , hogy lényegében összeraktam 2 autót is szinte roncsból , így utólag lehet mérlegelgetni .....A mi a tárcsa széléig fel nem menő szíjat illeti szerintem a 28-asra lekopott méretnél ez érthető , a 30-as új hozni fogja a teljes áttételt .
Kösz, Woodoo, de komplett újat kell csinálni. A füles belső gyűrűje kitört a helyéből, emiatt a harangos vége "kóvályoghatott, s így a szemközti persely az aluházban szintén "libegő" forgást produkált. Ezért a külső méret kb 2(!)mm-rel kisebb lett, szóval kampó. Találtam egy - remélem u.ilyen - grafitos műanyagot, ma postázták el. A műszaki szakival jól áttárgyaltam telefonon, mire kell, s véleménye szerint ez a jó. Az eredetivel papírra tudok "rajzolni", olyan grafitos. Ezt azért tarto jobbnak, mint pl. kenőanyag tartalmú bronzot, mert ha olaj, zsír port veszfel, s a csúszó felületen köti, akkor, mint tudott a "puha" anyag csiszol, válik koptatóvá. Ha megjön az anyag, legyártjuk, s az eredménnyel jelentkezem. Woodoo, - rugó nélkül próbálom - ha a kis alátéteket kiveszem, a tárcsák pont összeérnek, a szíj pedig még kb 3-5 mm-re van a szélétől. ( a fülest provizórikusan, ideiglenesen összeragasztottam a mérésekhez ) Az éxíj 28mm-es. Ötlet? Tapasztalat? üdv, beta9
Sajnos nem én voltam, pedig amikor az év elején a brumis honlap készülődött javasoltam a lap lefoglalását, de ha jól emlékszem éppen Te nem tartottad jó ötletnek:)))
A "füles" műanyag perselynek eredetileg 25 mm a furata. Ezt esztergáltasd ki 30 mm átmérőjűre, és préselj bele egy új perselyt. Az anyaga lehet bronz is, de én POM-ból szoktam csináltatni. Metamid, v. hasonló gagyi műanyag nem jó.
A perselynek belül kell egy 2-3 mm széles váll is, mert különben kinyomódik a helyéről, emiatt a "füles" persely belsejéből (csak középen!) is le kell oldalazni 2-3 mm-t, különben nem tud felváltani a variód.
ez az ujabb: 71/2006. (IX. 28.) GKM rendelet a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet módosításáról A közúti közlekedésről szóló évi I. törvény 48 §-a (3) bekezdése b) pontjának 11. alpontjában kapott felhatalmazás alapján a következőket rendelem el: 1. § (1) A közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló . (IV. 12.) KöHÉM rendelet (a továbbiakban: MR.)..............
KÖHÉM 6/1990 "AZ EURÓPAI UNIÓ JOGÁNAK VALÓ MEGFELELÉS 120. § Ez a rendelet a következő uniós jogi aktusoknak való megfelelést szolgálja: . . . 59. a Tanács 93/34/EGK irányelve (1993. június 14.) a motorkerékpárok és segédmotoros kerékpárok előírt azonosítási jelzéseiről, valamint az azt módosító 1999/25/EK és 2006/27/EK bizottsági irányelv;
2006/27/EK " 5. cikk (1) 2007. január 1-jétől kezdődően az ezen irányelvvel módosított 93/14/EGK, 93/34/EGK, 95/1/EK, illetve 97/24/EK irányelv előírásainak megfelelő motorkerékpárok és segédmotoros kerékpárok vonatkozásában a tagállamok a kérdéses irányelv körébe tartozó indokkal nem tagadhatják meg az EKtípusjóváhagyás kiadását, és nem tilthatják meg az érintett jármű nyilvántartásba vételét, eladását vagy üzembe helyezését. (2) 2007. július 1-jétől kezdődően a tagállamok a kérdéses irányelv körébe tartozó indokkal kötelesek megtagadni az EKtípusjóváhagyás kiadását a jelen irányelvvel módosított 93/14/EGK, 93/34/EGK, 95/1/EK, illetve 97/24/EK irányelv előírásainak nem megfelelő új motorkerékpárokra és segédmotoros kerékpárokra. 6. cikk (1) A tagállamok legkésőbb 2006. december 31-ig hatályba léptetik azokat a rendelkezéseket, amelyek szükségesek ahhoz, hogy ennek az irányelvnek megfeleljenek. A tagállamok haladéktalanul tájékoztatják a Bizottságot e rendelkezések szövegéről, és ehhez mellékelnek egy táblázatot a kérdéses rendelkezések és az irányelv közötti megfelelésről."
(2) A tagállamok tájékoztatják a Bizottságot nemzeti joguk azon főbb rendelkezéseiről, amelyeket az ezen irányelv által szabályozott területen fogadnak el.
isten bizony t.kön szúrom magam, ha Kóka János gk miniszter tájékoztatta az EU illetékes bizottságát, miszerint Mo.-gon az L2 2007 jan 01-től M v. M1 lett !!