Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Szia Harvester,
nekem természetesen vannak tippjeim:
-'a nagy hőség miatt a levegő sűrűsége kisebb, olyan mintha magas hegyen használnád a kocsit'
-a légszűrőt nem is cserélték ki, ha megnézed láthatod, hogy szutykos
-a CORA-ban vásárolt gumiszőnyeged becsúszott a gázpedál alá
-ahogy Trz megmondta, a volvoknak lelke van. Mikor beszélgettél utoljára vele?
-az ESSO-nál nem tigris, hanem egy TRZ féle Géza-macska ugrott a tankba
-az ESSO-nál ugyan tigris ugrott a tankba, de a koszos benzinszűrőn nem fér át
-megelégelte, hogy piros autó révén kekeckednek vele
-kamionokkal álmodtál, reggel megrpóbáltál kettesből indulni. Használd az alacsonyabb fokozatokat is
-a klíma levesz a kocsi teljesítményéből. Bár neked egyelőre még nincs, de már készül rá az érző szívű koscid. Szokjad.
-az asszony telepakolta kerti szerszámokkal a csomagtered, plussz egy pár cementeszsákot, csak nem mondta meg neked, mire készül
-nagy hősében történt autópályás zingetés után mérted a felhevült gumik nyomását, le is eresztettél belőlük egy-két bar-t. Most suxx. Lámer...
-a légtömegmennyiség-mérőd hörmann-rugói nagy himbái elengedték magukat, így az injektor kartex csúcsai nem képesek üzemi nyomáson pumpálni a benyát
-a szerelőd bebiztosította magát, hogy a nyaralásból hazatérve is legyen kuncsaftja
Embörök valami baj van a kocsimmal. Nem megy. Szóval megy, de nem úgy. De nincs furcsa hangja, meg egyből beindul, meg minden. De nem húz. 2000 km ezelőtt volt szűrő és gyertya csere, két hete mértek CO-t, semmi hibát nem találtak. De olyan lusta a kis nyomorult, mintha azt várná, hogy reggelente dobjak be egy kávét a benzintankba. Mit lehet ilyenkor csinálni???? 130 km-el ezelőtt tankoltam 98-ast egy Esso kútnál, de nem tudom, hogy ez-e a baj. Pusztul a világ. Ráadásul a szerelőm bezárt egy hónapra :-(
fargo nem kérdezted a 460-as km óra állását a sráctól? Én a srác apósával beszélgettem róla, és arra alapoztam, hogy nagyon meglepődött, mikor mondtam neki, hogy mennyi volt a kocsiban, amikor te eladtad.
Képzeljétek, ma láttam néhai kedvenc 460-asomat, a körúton a Blahánál találkoztunk vele. Átintegettem a mostani tulajnak és váltottunk pár szót is.
Kissé elszomorodott a szívem, mert a szép felnik sincsenek már rajta, a Momo kormányt és sebváltógombot is lecserélték, ráadásul az új gazdi úgy füstölt benne, mint egy gyárkémény :-(
Tavasszal még kacérkodtam a gondolattal, hogyesetleg visszavásárlom, de most olyan állapotban van, (szépségileg) hogy kezdhetném újjáépíteni az elejétôl. :-(((
A tulaj azt mondta, hogy szinte semmi problémája nem volt vele, apró-cseprô gondok adódtak, a legnagyobb macera pár vízcsô kicserélése volt...
Láttunk az Ivanixnál pávakéket. GYÖNNNYÖRŰ! Nagyon szép, szemet gyönyörködtetôen mély türkizes kéks csoda. Gyöngyházas festék, úgyhogy a fényviszonyoktól függôen játszik a színe. Amit James Bondunk belinkelt, az nem igazán hasonlít rá. A világosabb szín semmiképp, a sötét egy kicsit inkább, de ez a szín akkor olyan, ha majdnem-sötétben nézzük, a valóságban nem annyira sötétkékes árnyalatú.
Nem is értem, eddig hol rejtegették ezt a színt, ha új autót ennék, biztos hogy pávakéket választanék...
Sajna még nem veteránkorú, de mire elkészül az lesz -- 1972-es a verda.
Műszaki van rá 2001. március 30-ig, de ha nekilátnék restaurálni, akkor kivonnám a forgalomból, hogy addig se kelljen utána mindenfélét fizetni. A kérdés az, hogy vajon vissza lehet-e állítani a forgalomba, ha elkészül. Veteránként minden bizonnyal...
Állapotfelmérést, eredetiségvizsgálatot szerintem olcsón megúszhatjuk, kis Volvos segítséggel.
Költeni rá szépen fokozatosan kellene, elôször úgyis a szétszedés meg leápollás, pucolás, sikamika következne, az meg nem kerül sok pénzbe...
Ami pozitív:
-lelkesedés
-lelkesedés
-lelkesedés
-garázs
-vízzel főzés ellenére kilátások is vannak
Amit nem szabad elfelejteni:
-hátra van az állapotfelmérés
-hátra van az eredetiségvizsgálat
-hátra van az átírás
-soxor van hátra a biztosítás
Ezek itten szsintén pízbe kerülnek, a lökettérfogatból adódóan nem is kevésbe (egyes tételek). A súlyadó ezekhez képest aprópénz. Vajon veteránnak minősíthető? Mert akkor vannak kedvezmények is...
Szerintem is a felújításban van a perspektíva, nagyon szép kocsit lehetne belôle kreálni.
Én azt hiszem, hogy felújítással kellene kezdeni, mégpedig a szétszedéssel-fényezéssel, hogy tovább ne romoljon az állapota.
Aztán közben elkezdeném szétszedni és felpolírozgatni a motort, szerintem az nagyon lehangoló, ha a motortérben rozsdásak a darabok meg olajosak a kábelek.
Szóval szerintem szét kellene szedni apróra, és csavarról-csavarra felújítani...
fargo,
szvsz nem az 'utcai használatban' kell gondolkodni. Én apránként elkezdeném felújítani. Először csak 'utcára', aztán felhajtani az apróságokat, végül pedig (pár év múlva :-)) jöhet a kárpitozás és a fényezés.
Ja, ha meggondolom, van talonban egy garázsom! :-)
Az autó fehér, világos bilikék bôrhuzattal. Ez így nem olyan szép, de alkalomadtán lehet rajta segíteni. A krómos cuccok szinte hibátlanok, a bal oldalon hiányzott egy alsó díszléc, gondolom pótolható.
Átrothadva sehol sincs, már amennyire a kocsit körbeugrálva meg ide-oda benézve meg lehetett állapítani, törésnek sincs rajta nyoma, de helyenként apró pöttyökben már kóstolgatja az idô vasfoga. Az ajtók élein, az ablakok gumiprofiljainál kezdôdô rozsda mutatkozik. Ez most nem vészes, könnyen javítható, de lehet hogy egy kemény tél után elharapódzik.
A motor bizony soros hathengeres, 3 literes, 145 lovas ikerkarburátoros szépség. beindítottuk, de nem mentünk vele. Nem füstölt, kellemes hangja volt, az alapjárata kissé egyenetlenül ugrált, és a blokk tiszta olaj volt -- ez utóbbi a hengerfejtömítésnél meg a szelepfedélnél szivárgott.
Az AC pumpa hangosan zúg, a szervoszivattyú vagy a vízpumpa valószínűleg csapágyas. Elôl nem túl jók a lengéscsillapítók, hátul elég masszívnak mutatkozott. A fékeket nem lehetett látni a lemeztárcsák mögött. Többet a műszaki állpotáról mondani nem nagyon lehet csak szemrevételezés alapján.
A felszereltsége sem fullos, van tekerôs fém napfényteteje, kurblis ablakemelôje, két furcsa ködlámpája (gyári, kerek), meg ha jól láttam klímája.
Elsô benyomásra a kocsi nagyon egészben van, szépen megkímélték a gazdái. Ahhoz, hogy 100%-os legyen, bizony kell rá költeni, hogy mennyit, az kérdéses. Vásárlás elôtt mindenéppen el kellene vinni egy állapotfelmérésre.
Szerintem nagyon jó alap egy restauráláshoz, max 1M ráköltéssel gyári állapotba lehet állítani, ebben benne van az új bôr huzat meg egy teljes átfényezés is. Csak utcai használatra meggondolandó hogy egéri-e rákölteni az AC pumpa / szervo / futómű javításra. Újraeladásnál nem fog visszajönni...
lore annyira nem lelketlen, hogy képes tárgyak iránt heves érzelmeket táplálni, még így látatlanban is :-))) Tehát lelkes...
Más:
egy pár resetelés, oldalbarugás satöbbi után elindult a vinyóz, csökkentett üzemmódban. Utána meg halál nyöglődve, de elindult teljes üzemmódban is, mostmár innen írok. Most vagy nem kapcsolom ki soha (de eccer úgyis lefagy :-))), vagy elkezdek éjjel CD-re kiírni mindent :-((((
Azért mirrmurrt felhívom...
esetleg tudok rajtad segíteni, van egy kiégett alaplapom, egy döglött vinyóm, egy 2x-es CD-m, egy SCSI kártyám, csomó kábelom, egy VGA átalakító dugóm, egy Birmy hardwer kulcsom, meg egy SCSI terminátorom...
Csak összedobunk valami használhatót belôle, ennyi Macintosh alkatrészbôl már kijön egy alap PC, nem?
Frigyes Mester:
Most már télleg nem tudom, valami rémlik, hogy az idei, újabb S70-esek átfésült motorjai már saját tervezésűek, mintha ilyesvalamit emlegetett volna egy volvos ember.
Mindenesetre a 850 motorjai Audi-félék voltak, s ezt örökölte az S70 is. Már ami a 2.3-as és 2.0 literes T5-öt és a 2.5-ös 10 illetve 20 szelepest illeti.
Hogy az újabb 2.4-es T illetve a 2.0 literes T milyen, azt iletôen most jól megzavarodtam.
Az biztos, hogy az S80 és az új V70 benzines motorjai saját fejlesztésűek. Ha lehet hinni az Ivanixos forrásnak.
Na, elvittem. Az 5000-nél úgyis bazi nagy lesz a tülekedés.
Fargo: A japánt vagy németet topikban írtad a Volvo-k motorjait. Korábban úgy hallottam
itt a topikban, hogy az S70 motorok már Volvo tervezésűek. A 2.0 T S70 milyen motor akkor?
Lóri,
semmi sincs ha felgyullad a piros felkiáltójeles lámpa. Eccerüen csak tudatja, hogy ott van...:)
Ma reggel, amikor mentem el, a vízhőfokmérőm ugrándozott. Mondtam neki, hogy jólvan pubi, tudom, hogy figyelsz, én is téged... Erre abbahagyta:))). Ennyire eccerü.
Hát nem érted, hogy ez nem opel, hanem volvo, és lelke van???:))
Beszélgess vele, meglátod használ..
trz
PS Oya, emelős-felfordítós projekt mehet, szerezz darut:))
Fargo
Nem füvezek, csak rém ritkán, találkoztunk már egy párszor, szerintem mindíg józan voltam. Amikor fűröl beszélek, olyankor Hollandiában vagyok, ez kb. ojjan, mintha itt egy Arab arról beszélne, hogy valamelyik feleségét megkorbácsolta:).
Bezzeg te nem beszélsz titkos/tiltott praktikáidról, amit mindenhol tiltanak:)))
Mi a helyzet a woodoo-val???
na pussz:))
trz
aki azért általában áll a füvön...
Fessünk sötét jövőképet. Rezzenéstelen arccal vezetsz egy olyan kocsit, amelyiknek a kormánykerekét csak pár szál drót köti össze az elektromos kormányszervóval, mechanikus kapcsolat nuku. Az S80-as egyelőre odáig jutott, hogy a gázpedálnál nincs bowden, csak egy jeladó, ami vezérli az elektronikus pillangószelepet. A sakálüvöltés is szintetizátorból jön ofcourse.