Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
A homokszórást mindenképpen javaslom, mert az a kaszni minden hibáját előhozza és az a legtökéletesebb eljárás is egyben a festék eltávolítására. Nekem 30-40e Ft-ért vállalták komplett.
A fényezése mélykék, de eredetileg fekete volt.
Volt törve is, kis helyen.
70-es kiadás, 71-es üzembe helyezés
Az első széria 3000ccm, 6 hengeres motor, automata váltóval. Van átló a hűtőrácsán logoval:-)). Rozsdásodik egy kicsit alul. Azokat a pontokat megtaláltuk és ott ki is van bontva, meg lehet nézni. Az autó üzemképes, de nem forgalombiztos. Vajszínű bőr van benne, állítható gerinctámasz, dupla Stromberg karburátor. Belülről szép állapotban, fényezésre szorul minimum. Hirtelen ennyit tudtam összeszedni róla. Amit néztetek, az a képen sokkal szebb állapotban van, de én legalább nem zsákbamacskát adok el. Az enyém is úgy indult, hogy kiváló a kasznija, de szétbontottuk és mégis találtunk hibát itt-ott. Ja igen, ködlámpa is van. Garantáltan eredeti minden az autóban, kivéve egy dolgot. Az első fényszórók. Illetve van még a motortérben egy gyújtás rásegító relé szerű herkentyű (nem tudom pontosan mi lehet az, de az még nem oda valo, azt ki lehet venni).
A homokszórást hogy értetted? Fémtisztára pucoltatod a kasztnit fényezés elôtt? Ez nekem is motoszkált a fejemben, (volt egy 78-as Golfom, amit restauráltattam, azt homokfúvattam fényezés elôtt,) most mennyibe kerül a művelet?
A kiszemelt autóban világoskék bôr van -- sajna annyira le van pukkanva, hogy nem javítható, újat kell beszerezni hozzá. Nem tetszik a világoskék.
Ha krómozásra van szükséged, akkor lehet, hogy tudok segíteni, az apósom nagy spíler felületkezelésben, egy légy tökén a pattanást is 3 színűre tudja anodizálni.
HAJDÚSZOBOSZLÓ???
Szerintem valahogyan csak le tudunk menni, ráadásul hirdetnek egy jobb állapotú egyedet Mezôkövesden, azt is útba lehetne ejteni. Megbeszélés kérdése, megint csak kell hozzá lore.
Nekem is 1M-ban lenne.
Karosszéria munka, homokszórás, fényezés. A motor gyűrűzése, futómű felújítása, lenéscsillapító csere, gumicsere, lámpák cseréje és/vagy újra krómozása, néhány alkatrész, belső kárpitozás (csak javítás is elég).
Vagyjából ennyi munka van vele.
Az enyémben bőr van, ezért lehet javítani. Amit néztetek abban mi van?
Ha az nektek távoli, akkor tudunk hamarabb is találkozni. Ha az autót is meg akarjátok nézni, akkor viszont Nektek kell lejönni Hajdúszoboszlóra. Ha lejöttök, akkor nekem bármikor jó. Egy délutánt vagy délelőttöt bármikor tudok szakítani az időmből. Gondoljátok meg.
Kollegák, nincs valami html guru köztünk? Nincs tippetek, hogy a 164-es oldalán miért pakolja be az Index a saját szemetét a bal felsô frame-be? Nem tudom megoldani...
Oks. De azért lehetne kissé kevésbé "nem túl közeli", augusztus még nagyon messze van, nekünk meg hamarosan le kellene zsírozni az adásvételt. Lehet az is, hogy másik gépre fanyalodunk? lore reggel biztosan benéz, ha nem, akkor fel tudom hívni. Megadjam a számomat?
Áruld már el, mennyit saccoltak Neked a helyreállításra? Csak hogy képben legyek. És hogy ez kb. mit takar.
Akkor marad augusztus. Akkor viszont még e hónapban egyeztessünk, mert egy hétre majd Lengyelországba kell mennem. Ha lore is hozzá tud majd szólni vmit., akkor kiokoskodjuk.
Oks?
Nekem elvileg bármi jó, lore kollega programja a kötöttebb. Ô meg most ugye nincs itt. De ha mondasz egy nem túl közeli idôpontot, megpróbálunk Hozzád alkalmazkodni.
Ja, a honapom, úgy tűnik, nekem is zsúfolt lesz...
Ja igen vmit. kihagytam.
Van egy listám, hogy melyik évjárat miben tér el egymástól, miben mi volt, gyári számok stb. stb.
Onnan sok infot meg tudunk nézni.
Szerintem a 400k sok akkor, ha még 1M-et rá akartok költeni. (Szerintem annál több is rá fog menni). Megnézhetitek az én autómat is egész nyugodtan. Az enyém egy '70-es példány. Nem igazán kifogástalan állapotban, de állapotfelmérve teljesen. Lehet bele rendelni dolgokat. Vannak címeim ahonnan légkondit is lehet rendelni, meg mindenféle ketyerét. Szinte bármit reális áron. Én azonban a helyetekben úgy csinálnám meg, ahogyan az a gyárból kijött. Semmi +. Ha találkozunk és megnézitek az enyémet akkor meg tudom mutatni, hogy mit nézzetek meg azon az autón (az enyém már meg van kezdve). Egyébként (mint írtam) az enyém éppen egy autókereskedésben áll. Ha elviszik annyiért, amennyit kb. gondoltam értem akkor eladom, egyébként a felújítás még várat magára. Én 280e Ft-ert árulom és ua. munka lenne vele, mint a másikkal (ne érts félre ezt nem azért mondom, hogy magamnak csináljak reklámot, ám egy kis elfogultság biztos van benne:-)) SZóval beszélnünk kellene, tudok segíteni.
Jó hogy írsz, köszi, lore kollega említette, hogy emilkedett Neked :-)
A 164-es még meggondolás tárgyát képezi. lore kezében van a döntés.
Úgy saccoljuk hogy kb 1M Ft és rengeteg munka befektetésével össze tudjuk hozni. Végül is idônk mint a tenger, ráérünk akár 5 év alatt befejezni, mi is arra számítottunk, hogy miszlikbe fogjuk aprítani. Te mekkora összeget kaptál a helyreállításra?
A kocsit 400k-ért árulják, Fóton, a név meg a cím nincs nálam.
Azt mondod, hogy jobban járnánk egy 69-70-es darabbal? Nem tudom. Tudsz esetleg reális áron egy eladó példányt abból az idôbôl?
Nézegettem egy képet, azon a 164-es műszerfalán volt még egypár extra kütyü, mint pl. klíma meg hasonlók. Honnan lehetne megtudni, hogy mit is lehetett rendelni a 164-eshez? Illetve mikor milyen felszereltséggel szállították?
Jó lenne összefutni és megnézni pl. a kocsidat, szerinted megoldható?
lore:
a Dave képeit fel fogom nyomni a netre, csinálok egy kis oldalt az innen-onnan összeszedett 164-es képekbôl. (Remélem nem veszi senki sem zokon a letöltött képeket...)
Majd ha kész lesz, jelzek, a 164-es oldalról lesz linkelve. Csak elôbb meg kellene csinálnom a Klub ideiglenes oldalát is, az sürgôsebb.
Egyébként amit a Dave küldött, azzal már találkoztam egy site-on, ami itt található.
A Marótihoz bizony kinézhetnénk, nekem jó a holnap is, de még nem tudom, mikor...
Nos, kollegák, ma, mivel amúgy is tele volt a hócipôm az egész fennforgással, fogtam magam, teletankoltam a Volvot, belecsüccsentem és elmentem megnézni azt a bizonyos Törökmezôt. Közben ribizli nickre hallgató barátom ajánlott egy másik helyet is arrafelé, Tát község közelében, úgyhogy ezt is útba ejtettem. Nézzük hát sorba:
Tát: A 10-es úton fekszik Tát, egy kis falu Esztergomtól 8, Budapesttôl kb. 70 kilométerre. Megközelíthetô még Visegrád felôl a 11-esen, nagyjából ugyanannyit kell menni ezen a másik úton is. Maga a helyszín a Fogadó az Öreg Halászhoz.
A fogadó és egyben étterem elég impozáns, nádtetôs, nem túl régen befejezett épület. Mellette elég nagy parkoló található, elfér benne legalább 60 kocsi, s ha lezárják nekünk, az sem gond, mert az épület elôtt is van hely még 15-20 járgánynak.
Bementem az étterembe is, elég kulturált és megfelelôen nagy, alkalomadtán tudnak fogadni 50-60 fôt is gond nélkül. Van egy 24 fôs különtermük, meg egy 120 fôs teraszuk is, ami az épület mögött van. Egyébként az úttal párhuzamosan, attól kb 50 méterre húzódik a Duna egyik holtága. Ennek a partjára néz az étterem terasza, sôt az ártérben található egy csomó fapad és faasztal is, amolyan kellemes piknikezô hely. Le lehet menni a vízpartra sétálni, meg szúnyogot hessegetni.
Kb. ennyit tud a hely, bár ha utánanézünk, a környéken biztos lehet túrázgatni is. Kistalinak jó hely, talán a 70 km kicsit sok, bár nem sokkal több, mint a tatai utunk volt. Ha délelôtt elindulnánk, 11 és 12 között megérkezhetnénk, egy órányi lazulás után jöhetne egy ebéd, majd továbbállhatnánk valahova a környékre kirándulni.
Ja, szereztem egy étlapot is, abszolut nem szálltak el az árakkal:
Gombakrémleves: 160 Ft,
Bogrács gulyás: 560 ft,
Halászlé: 700 Ft,
Túróscsusza: 500 Ft,
Csirkemell rántva: 700 Ft,
Cordon Bleu: 800 Ft,
Borjú bécsi: 900 Ft,
Bélszín tüktojgli: 1800 Ft,
Ízes palacsinta: 200 Ft.
Ahhoz képest hogy igényes a hely, elég olcsónak is tűnik. A kaját nem próbáltam ki, de éppen halászlét szolgáltak fel valakinek, elég jó illata volt...
***************
Törökmezô: A 12-es útról közelíthetô meg, hozzávetôleg 70 kilométerre van ez is Budapesttôl, a kóspallagi elágazónál kell jobbra fordulni, majd 3,8 km után balra, (ki van táblázva a túristaház,) majd 1,8 km után jobbra letérni az útról. Itt jön egy kb. 200 méteres futóműgyötrô szakasz, de a kocsikat kint is lehet hagyni az elágazó elôtti hatalmas parkolóban, kb 250 méterre a vendégháztól. Mellesleg a vendégháznál csak elég szűken férnénk el...
Az épület egy eléggé elburjánzott állapotban lévô túristaszálló, elôtte terasz, ahol koszos vasasztalokhoz lehet odatolni a tipikus kerthelyiséges kocsmaszékeket. Pár kutya szabadon szaladgál, de nem gond, aranyosak. Össze is haverkodtam kettôvel, az egyik, egy nemrég kölykezett foltos bamba szuka körbe is vizelte a Volvo kerekeit, a másik, egy Bendzsi névre hallgató uszkár a cipômmel próbálta ugyanezt eljátszani, de szerencsére résen voltam...
A fogadónak van fedett étterme is a kerthelyiség mellett, de az leginkább a helyiek kocsmájaként üzemel. Inkább szabadtéri étkezés ajánlott, mert a kerti székek felett fehér vászon "sátrakat" zizegtet a szél, ezek akár szemerkélô esô vagy kisebb zápor elôl is menedéket nyújtanak.
A helynek kissé proli hangulata van, olyan lepukkant vidéki kocsma jellege. A felszolgáló csajszi egy kis tündérbogár, kedvesen csoszogott fel-alá a srandpapucsában, két felszolgálás elôtt a fiacskáját fürdette. Viszont nem várattak sokáig senkit, és kedves emberek.
Itt ráklikkeltem az étlapra, és mivel már éppen éhen akartam halni, belinkeltem az arcom mögé egy cigánypecsenyét. Na, ez ISTENI volt, nagyon finomra sikeredett. Fél liter kóla, a C.P. körettel, meg a szintén nagyon fincsi kovászos ubi került kb. 900 Ft-ba, ami nem sok. A Sz. Gergô egekbe dícsérte a gulyásukat, ez sajna nem volt, így nem tudtam kipróbálni (broken link :-). Mindenestre a C.P. nagyon jól esett.
A helyszín a Börzsöny legszebb vidéke, gyönyörű a táj. A vendégház mmellett van egy kis rét, meg némi erdô, van ott valami erdei tornapálya (lore fogyókúrázhat,) és néhány forrás meg patak, ha nem csal a térképem. Errôl személyesen nem gyôzôdtem meg, idô híján.
Hát ez a hely nem annyira igényes, mint a táti fogadó, de kint van a természet lágy ölének legszebb, legnyugisabb fertályán. Ha nem annyira kényes az ember arra, hogy proli kocsmai asztalnál egyen, vadvirágos fajansz tányérból menzai villával, és alkalomadtán rá tud mosolyogni a szomszéd falu 3 kapatos HMCS-jére, meg elviseli a Bendzsit meg a másik ostobi szukát, akkor ki lehet bírni ott is egy napot. Én a fele királyságomat odaadnám, ha ott lakhatnék, de az ügyfeleimet nem vinném oda. Épp amikor jöttem el, akkor érkezett egy 15 fôs német cserkészcsapat, ôk ott akartak aludni.
Ja, és lehet kapni Balaton szeletet, meg Kojak nyalókát, meg Tic Tac-ot is. Meg Bambit...
**********
PS: bocs a ratyi képekért, jobbat nem tudtam szerezni...
Nos. Megkaptam a leveled. Sajna nem tudok gyakran fellépni...sőt már nagyon rég jártam felétek...
Bocs. A modemembe csapott a villám, újat pedig nem akarok venni, mert még mindig az ISDN-re várok. Na mindegy. A tárgyra térve, ami Téged és a többi Volvo rajongót érdekel. A 164-es. Megnéztem a linket. Az autó úgy tűnik (a képeken) tényleg jó állapotban lehet/van. Azért vigyázz vele, mert 28 éves!!! Az enyémen csináltunk egy állapotfelmérést és egy kölcségvetést a restaurálásról. Mit mondjak. Egyenlőre lemondtam róla, hogy egy restaurált 164-es álljon a garázsomban. Sőt! Jelen pillanatban egy autókereskedésben dekkol helyhiány miatt.
Egyetlen kérdésem lenne. Mennyi az autó ára?! Ez döntő lehet jelen pillanatban. Egy restauráláshoz nem kell nagyon jó állapotú kocsi. Ha igazán jól és szépen akarod megcsinálni akkor úgy is miszlikbe kell szedni és a futóműtől a kárpitozásig mindent fel kell benne újítani. Az autó ára pedig tényleg számít. Ha megmondod mennyi, megmondom megéri e annyiért megvenned, mert lehet tudok Neked sokkal olcsóbban. Valószínű ezt a 164-est is ismerem, ha más nem akkor hírből. Kérlek írd meg azt is, hogy honnan vennétek (név/város). Még egy dolog. Biztos utána néztél a 164-eseknek. A 72-es kiadás nem a legritkább darab. Az én véleményem szerint ha már restaurálni akartok egy példányt az legyen egy 69-es az első szériából, esetleg egy 70-es a második modellévből. Ott még a darabszám sem volt nagy (meg tudom neked pontosan nézni mikor mennyi volt). Küldd el nekem a motor és alvázszámát is, abból is tudok egy pár infót adni az autóról (pl. hogy volt e átfestve, stb.). Most ennyi. Holnap még felnézek, vagy egy óra múlva visszanézek. A mailemre írj ha van valami, esetleg elküldöm majd a mobil számomn és tudunk beszélni.
Akkor esetleg publikáld őket szinyór, mert én nem látom őket. JPG.ként nem tudom letölteni... Már a múltkori is küldött nekem ilyesmiket, végül kiegyeztünk abban, hogy felnyomta a netre én meg belinkeltem.
Vagy offtopic képek?? xxx? :-)
Persze csak ha ráérsz... Amúgy egy ilyen embernek, aki hajnalban 164-es site-ot kalapál, mindenképpen kell birtokolnia egy 164-est, megérdemli! ;-)