Keresés

Részletes keresés

fargo Creative Commons License 2000.07.21 0 0 5296
Jövô hét közepén amúgy is tervezzük egy sajtóközlemény kibocsátását az autós újságok, utós műsorok és fórumok felé. Még egyeztetni kell a VAH-hal...
fargo Creative Commons License 2000.07.21 0 0 5295
Vehetem ígéretnek?
Előzmény: lore (5294)
lore Creative Commons License 2000.07.21 0 0 5294
Most még egy hétig, aztán augusztus utolsó három hetében dolgozom, a net szinte repül odabenn, szóval klubok ügyében körülnézek.

Perse más is keresgélhet (sőt, gondolom van már olyan is aki ismer egy-kettőt), munka közben kell lazítani...

RAF2, hobe,
ti találkoztatok külföldön volvos szerveződményekkel?

Előzmény: fargo (5292)
fargo Creative Commons License 2000.07.21 0 0 5293
A nagy létszám még összejöhet, meg a párhuzamos programok is, ha valaki bevállalja egyik-másiknak a futtatását.

Valamilyen szinten képes vagyok multitaskolni, de ennyire nem. Meg erre akartam kilyukadni az elôbb, hogy nem úgy kellene terelgetni a népet az egyik helyszínrôl a másikra, hanem spontán kéne szervezôdni. Csak ehhez még nem vagyunk eléggé összeszokva...

Vagy mi.

Előzmény: lore (5291)
fargo Creative Commons License 2000.07.21 0 0 5292
A külföldi Volvo klubokkal valóban fel kellene venni a kapcsolatot. Csak ehhez ugye kellene -> egy domain név -> egy honlap, akár ideiglenes is -> amit lefordítunk mondjuk angol és német nyelvre -> és körbeküldjük a testvérkluboknak.

Jut eszembe!

SEGÍTSÉG KERESTETIK!
Lelkes volvos kollega segítségét várnám egyéb volvoklubok felkutatásában és egy címlista összeállításában.

Előzmény: lore (5288)
lore Creative Commons License 2000.07.21 0 0 5291
Akkor lore elárulja a megoldást:
Kirándulást csak akkor lehet szervezni ha nagy létszámban vannak jelen a talin és vannak párhuzamos programok.

UFF!

Előzmény: fargo (5289)
lore Creative Commons License 2000.07.21 0 0 5290
Hát reméltem is, hogy nem azért szervezted 6-ra, hogy esélyem se legyen elmenni! :-))))

Remélem, hogy képeket készítetek, sőt, hála egy profi webmesternek, a képek 8-án már egy profi (értsd: Magyarország egyik legszebb honlapja) volvoklub honlapon lesznek fenn...

Előzmény: fargo (5287)
fargo Creative Commons License 2000.07.21 0 0 5289
Vasárnap szétnézek megint Törökmezôm, bebarangolom egy kicsit a környéket. OK, úgy fogjuk meghirdetni, hogy kirándulásra is számítsanak.

Csak mi van akkor, ha valaki inkább szívesebben ülne a fűben vagy sörözne a vendégházban? Akkor azokat is tereljük el kötelezô jelleggel kirándulni?

Tatán is kicsit birka jellege volt a kirándulásnak, épp csak a puli hiányzott ;-)

(beeeeee)

Előzmény: lore (5286)
lore Creative Commons License 2000.07.21 0 0 5288
Az mindenesetre tervbe van véve, hogy valamilyen módon kapcsolatba lépek az ottani volvoklubbal. Sőt már eddig is gondolkodtam rajta, hogy külföldi volvoklubbal kéne emilezni, biztos azok is lelkes fiatalok, kíváncsi lennék milyen programookat szerveznek stb.

fargo,
intézőben vagyon egy veteránautós újságíróval a találka tanácsadás céljából értelmére!

Előzmény: fargo (5285)
fargo Creative Commons License 2000.07.21 0 0 5287
Sajna nem jött volna össze 29-ére a kistali, mert van egy csomó tag, akit levélben tudunk elérni, amit csak hétfôn fogunk kiküldeni.

Többször panaszolták, hogy alig egy-két nappal a kirándulások elôtt kapják meg a meghívókat, túl késôn ahhoz, hogy lépni tudjanak. Ez érthetô.

Augusztus 13-a meg túl messze van, illetve túl közel a szeptemberhez.

Előzmény: lore (5284)
lore Creative Commons License 2000.07.21 0 0 5286
A közös kirándulással meg az a baj, hogy a társaság kétharmada inkább marad a parkolóban, emiatt a hangulat lelohad és kampec. Ha kirándulás is bele van szervezve, akkor az úgy kell mweghirdetni!
Előzmény: fargo (5283)
fargo Creative Commons License 2000.07.21 0 0 5285
:-(((

Esetleg beszervezhetnél pár lelkes germán volvost, aki izibe hazarepítene a szeptemberi találkozó idejére...

Látod, látod, kell Neked okosodni?

Előzmény: lore (5284)
lore Creative Commons License 2000.07.21 0 0 5284
A kistali idején megyek nyaralni (repcsijegy már megvan). Németországban szeptember 1-től (egy-két nappal előtte utazom ki) szorgoskodok. Tudom említettem, hogy többször haza kell ugranom, de most nagyon úgy néz ki, hogy csak október elején és november elején jövök haza egy, max. két napra.
Előzmény: fargo (5282)
fargo Creative Commons License 2000.07.21 0 0 5283
A szalonnasütésre Törökmezôn én is gondoltam, de legutóbb méteres táblára öles betűkkel volt kiírva: ORSZÁGOS TŰZGYÚJTÁSI TILALOM!!! Érthetô, a száraz fűtenger mellett féltik a vendégházat, pillanatok alatt leéghet az egész :-(

(Sebaj, majd a decemberi találkozón, mikor a fél méteres hóban forróm teát meg gesztenyét sütünk :-)

fargo Creative Commons License 2000.07.21 0 0 5282
Szia lore!

A Nagytali idôpontja még nem 100%-osan szeptember 9, lehet, hogy egy hetet csúszik, mindenképpen egyeztetni kell az Ivanix-szal meg a vezérképviselettel: jó lenne kapni néhány próbaautót, ha vezetésre nem is, de nézegetésre mindenképpen. V70, C70, S80, stb.

Ha szeptember elején el is pályázol, a második hét közepére esetleg haza tudsz jönni? Ha nem, akkor majd installálunk egy webcam-et, meg kapsz egy simstim aljzatot e fejedbe, oszt rácsatlakozol a mátrixra és szinte élôben élvezheted...

Azért jó lenne, ha el tudnál jönni...

Előzmény: lore (5281)
lore Creative Commons License 2000.07.21 0 0 5281
Jó estét!

Szomorúan hallom, hogy nem lehetek ott lelkes fejemmel a következő talin (sőt a nagytalin sem), pedig most feleségem is vittem volna.
:-((((((((((

A magazin névadására és programokra természetesen van/lesz ötletem, esetleg még a svéd cégek felderítésében tudok segíteni (pl. autós körökben jártas embereket megkérdezni stb.). Egy szponzort már találtam: mindent céges telefonon intézek majd! :-))) Lehet, hogy az Ericssonnal amúgy is dolgozni fogok...

Első blikk:
programokra:
-amik voltak, jók voltak
-közös főzés, szalonnasütés
-kirándulás: szervezetten elballagunk vhova (pl. 3szögelési point)

magazin címe:
-szerintem lehetne laza (mondjuk így: asszociatív) is, pl.: Tégla, Téglák, Gurulok stb. Én inkább ilyesmit tudnék elképzelni, a hagyományosak egyszerűen túl hagyományosak.

lore aki szomorú, de lélekben ott lesz :-(

fargo Creative Commons License 2000.07.21 0 0 5280
TOVÁBBI SEGÍTÔK KERESTETNEK!

Felmerült még korábban az ötlet: fel kellene állítani egy kiterjedt adatbázist.

A következô témakörök jutottak eszembe, (jöhetnek az ötletek, kiegészítések):

a,
Gyártott Volvo márkák, idôrendi sorrendben, fényképekkel illusztrálva.

b,
Specifikációk egyes modellekre lebontva. (Pl. 760-ast gyártották a következô motorokkal: xxx, ezek paraméterei a következôk.)

c,
Felszereltség-listák, modellenkénti és évenkénti bontásban, esetleg a néhai aktuális árakkal.

d,
Az összegyűjtött / készített képeink rendszerezése.

e,
Link gyűjtemény egyéb volvos oldalak adataival, leírásaival.

f,
stb...

Ki vállana ilyesmit?

Előzmény: fargo (5277)
fargo Creative Commons License 2000.07.21 0 0 5279
OFF/

Csak hogy jó kedvem legyen, halk pukkanás és némi villódzás kíséretében elfüstölt a tévénk. Szerencse hogy nem fér ki az ablakon, pedig épp egy Audi parkol itt alattunk...

Sony a drága, a japán ipar műremeke. Vajon a Volvo gyárt tévét?

ON/

fargo Creative Commons License 2000.07.21 0 0 5278
Szóval aki késztetést érez magában hogy kicsit zsizsegjen a közös ügy érdekében, az dobjon egy emilt! Az alapító tagok listáján szerepel a telefonszámom is, hívható vagyok, de ide nem fogom bemásolni a számot -- kérlek Ti se tegyétek. S azt is kérném, hogy NE adjátok meg senkinek a számomat, akárhogy is kéri itt vagy privát emailben -- van egy-két rosszakaratú, ártó szándékú debil, akiben nem lehet bízni. (Nem a volvosok között.)
fargo Creative Commons License 2000.07.21 0 0 5277
SEGÍTÔK KERESTETNEK!
Az alábbi témakörökben.

1.
Körül kellene szimatolni, esetleg a követségen, hogy milyen svéd cégek működnek Magyarországon. Kéne egy lista, hogy kit tudnánk bevonni a szeptemberi Nagytaliba.

2.
Szükség lenne egy tapasztalt webdesignerre. Én valamilyen (elég alacsony) szinvonalon meg tudom csinálni a Klub webes lapjait, de igazán nem értek hozzá, hiányosak az ismereteim, kéne egy igazi profi.

3.
Ki kellene találni egy használható nevet a Klub periodikájának. Volvo Magazin kilôve, mert az a cég hivatalos lapja. Minden ötletet várok, jöhetnek a javaslatok csôstül. Komolytalanságokkal kíméljetek.

4.
Programjavaslatok kellenének a Nagytalira. Már van egy pár ötlet, de még kellene.

5.
Az is jelentkezhet, aki szívesen segítene a programok megszervezésében. Csak azt várom, aki félúton nem dobja be a törölközôt. (Persze bedobhatja, de akkor elkobozzuk a verdáját!)

6.
Szponzorokat keresünk. Egyelôre a Klub nem igazán fizetôképes, (tagbázis és tagdíjak híján,) a saját anyagi forrásaimra támaszkodunk, ami ugye véges.

Szóval keresünk elsôsorban:

a,
SZITÁST -- Emblémás matricákat kellene gyártani. Most nem tudunk fizetni, (nem szedünk még tagdíjat) de ha szépen dolgozik, akkor a következô munkáinkat is megkaphatja. Kóklerek kíméljenek.

b,
MOLINÓST -- Kellene egy-pár Volvo emblémás meg klubos molinó. (Transzparens, zázló, whatever.)

c,
SIGNMAKERT -- Szükség lenne pár darab műanyag táblára ragasztott, öntapadós fóliából vágott eligazító táblára.

d,
Minden egyéb anyagi és dologi támogatást szívesen fogadunk...

fargo Creative Commons License 2000.07.21 0 0 5276
Jóestét!

K I S T A L I . H Í R E K :

Nos, döntés született kistali ügyben:

A kirándulás augusztus 6-án, szombaton lenne, Törökmezôre megyünk. Gyülekezô 9.30-tól a fóti Cora áruház parkolójában (odáig ingyenes az M3), innét kb. 10 órakor fogunk hosszú tömött sorban a 2-es úton Törökmezô felé sorjázni. Ha minden igaz, 11.00-11.30 körül érünk oda, a kocsikat letesszük a vendégháztól kb. 200 méterre lévô parkolóban, majd egész napos, színes, szélesvásznú kötetlen kolbászolás következik a közeli erdôk-mezôk, források és patakok tengerében. Ebéd, vacsora hátizsákból vagy a túristaház éttermében, (isteni a CP!) s kinek mire van ingere. Sárkányt viszek, lehet majd eregeteni, meg könyveket, prosikat, újságokat dögivel. Jó lenne beszélni a szeptemberi Nagytaliról is, még meglátjuk.

Jelentkezzetek, hogy ki tud jönni, és hány fôvel!

A hétvégén fogok készíteni egy kis weblapot Törökmezôrôl, térképpel meg leírással, mert a mezei autóstérképeken a hely nem szerepel. A Börzsöny túristatérképén rajta van, félúton Kóspallag és Nagymaros között, de elég nehéz odatalálni. Szóval azok kedvéért, akik esetleg nem tudnak eljönni a Cora parkolójába, készítek egy itinert...

Holnap elviszem kis családomat Törökmezôre kirándulni, ha van valakinek kedve csatlakozni, emiljen.

*****

Más:

Ma kaptunk egy levelet a cégbíróságtól. hogy hiánypótlásként be kell még vinni némi papírokat. Ez egyrészt jó, mert végre van valami visszajelzés, másrészt rossz, mert megint húzódik a végleges papírok kiadása. A Klub azért megalakultnak tekinthetô, mert van cégbírósági pecséttel ellátott bejegyzési kérelmünk, ami jogilag annyit jelent, hogy érvényes a dolog, regisztrálás alatt van. Hurrá!

*****

Megint más:

Kártyák. Beszéltem a nyomdával, jövô hét elején újra fogjuk nyomni a kártyákat. Egyelôre még nyomozom, hogy hol volt a minôségi bibi, a gépmester volt trehány, vagy a levilágító hibázott, esetleg a Volvotól letöltött file-okkal van a hiba. (Az utóbbi kettô az esélyes.) Szóval jövô héten újra megpróbáljuk, de vígasztaljon a tudat, hogy legalább nagyon szép lesz.

*****

Más No.3.:

Ha futja az erômbôl, hétvégén szintén a végére járok a Klub ideiglenes weblapjának. Míg megkapjuk a domaint, az extrán fog csücsülni. Majd jelzek...

lore Creative Commons License 2000.07.21 0 0 5275
Most futottam össze Bolas kollegával. Bálnája kipufogócsonkját cserélte, persze időt szakított Zsi kollega nevelésére is :-)
Most egy ideig az ő 740 GLE Dieseljén lesz a legszebb kipufogó!

Szeretnék egy hetest, olyan jó Bolasnak: nem unatkozik, mindíg szerelheti :-))

lore a kis gonosz

lore Creative Commons License 2000.07.21 0 0 5274
Te is pont most?

Persze nem jól mondtad:
jöttem, láttam, ízzítottam, mentem. (dízelBolas)

Előzmény: Bolas (5272)
lore Creative Commons License 2000.07.21 0 0 5273
Szia topik :-)

Üdv.
Johnny Bravo,
most már aztán tényleg van itt F1 szimpátia! :-)) Sok sikert a vásárláshoz!

hal9000,
ez a szervízes téma úgy ezrenként mindig előjön. Az Ivanix-szal voltak az embereknek jó és rossz tapasztalatai is. Úgy vettem észre azért többségben vannak a jó tapasztalatok :-) Nekem pl. még semmi gondom nem volt, pedig még Mr. Big-nél is volt a kocsi. Minden kötelező szervíznél korrekt munkát/számlát kaptam, a törést is szépen kijavították.
Persze ha egy régebbi volvom lenne, akkor nem biztos, hogy kifizetném a borsos munkadíjakat.

Nekem az is számít, hogy a szervízben udvariasak, a számlán mindig végigmegyünk, mit miért csináltak stb.

Amúgy ha jól tudom, az Ivanicsnak nincsen komoly konkurrenciája...

lore
ps: mi van? Senki nem dolgozik?

Bolas Creative Commons License 2000.07.21 0 0 5272
Jöttem, láttam, mentem..
lorant Creative Commons License 2000.07.21 0 0 5271
ivanixrol: januarban vittem fehervarra a 340esemet, egybol 3 ember esett neki, az egyik csak azzal foglalkozott hogy lepucolta a motorteret, a masik ketto megcsinalta. kb 1 ora 20 percet toltottem benn, 1 orat szamlaztak brutto 2250 ftert, ami fehervaron az egyik legolcsobb muhelyoraber. ennel csak egy olcsobbat talaltam, varpalotan a suzuki az netto 1200. tudna valaki nagysagrendi arakat mondani egy 340es 1.4 B felujitasara illetve mennyire lesz jobb tole?
hal9000 Creative Commons License 2000.07.21 0 0 5270
És mégegy, az ivaxnál vannak valakinek jó tapasztalatai, mert én kétszer vittem oda az autót, és a szakértelem olyan méretű hiányával találkoztam, hogy az félelmetes volt számomra. (pl: vezérműszíj csere 340 dieselen, 4 óra, a számlán ilyen tétel, hogy motorrevizió x ezer forint, szelepállítás, renault motorba vw korongokat tettek, természetesen felszámolták újnak, a régieket, meg odatették a többi közé. A fényezés minősége hagyott némi kivánnivalót maga után, a futóművet lógó kormányösszekötővel állították be, csak nem tudom hogyan. Szóval ezek az én tapasztalataim, azóta magam javítom a járművet, ha elrontom, akkor én szúrom el, és nem fizetek azért, hogy utána megcsinálhassam...) Ha adagoló problémám van, akkor elmegyek Kecelre mert ott úgy dolgoznak ahogy nekem tetszik. Tisztaság van, rend, a szerelők értenek ahhoz amit csinálnak, és megvannak a megfelelő berendezések, pl a legmodernebb Bosch adagolóbeállító pad, megfelelő szerszámok, és minden ilyen. Ja és nem b..szák át az embert.
hal9000 Creative Commons License 2000.07.21 0 0 5269
Hi !

Végre sikerült összeberhelnem a klímát, az k..va kompresszor megadta magát, illetve a benne lévő műanyag szürő úgy döntött, hogy kb 1, 1.5 mm-es darabokra esik szét, és ezzel az adagolószelep összes szürőjét eltömi. Na mindegy kinyomta a gázt rendesen, a gumitömítés mellett. Levonultam kedvenc repteremre, leesztergáltam a kuplungszerkezetet, merthó már annyira el volt kopva, hogy csúszott, na az esztergától, meg annyira kevés lett az anyag, hogy összeért a forgó, és állórész, sebaj flexet az állórésznek, aztán meg argongázzal kifújtam az egészet, ozt má' működik is. Most nagyon jó hideget fúúúú. De aztán gyorsan bekapcsoltam a fűtést.

740 TD:
Nekem van némi tapasztalatom, (kb 150k km).
A használtautó katalógus szerintem olyan marhaságokat ír, hogy az bámulatos. Minden autónak lyukad a kipufogója, elromlik a lengéscsillapító, folyik a víz, kopik a kuplung, meg az ilyen forgó, morgó alkatrészek csak kicsit cserélgetve, típusonként.
Az én tapasztalataim:
A turbodiesel motor megvásárlás után szinte azonnal (ha ilyen 10 év körüli az autó) igényel egy fúrást, új dugókat, turbó felújítást, ennek minimális összege:
fúrás: kb 40.000,-
dugók: kb 60.000,-
főtengely
és egyéb
csapágyak:kb 30.000,-
Tömítések:kb 25.000,-
Turbójav.:kb 100.000,-
Új vízcsövek: 30.000,-
Hengerfej ha már javított akkor új: 160.000,-
Ha még nem volt hegesztve: 40.000,-
Szelepek: kb 40.000,-
motor ki-be,
szét-össze:kb 40.000,-

Ha találsz egy olyan gépet ami még nem volt összetörve, nincs lestrapálva teljesen, akkor ilyen árakon lehet belevágni. Ha ez megvan akkor bármikor beülsz, télen nyáron pöcc, és indul az autó. Utána sem egy sportgép, megy, megy de azért az asszony 1.8-as benzinese sokkal jobban húz. (érdekes, ha én járok vele, mindig sokkal többet fogyaszt, csak tudnám miért???? Multkor is addig csávózott egy szép új Seat Ibizás az Árpád hídon, amíg kénytelen voltam belelépni a gázba, ozt má' 80-nál háromba is tettem. Az (akkor már) mögöttem haladó sötétagyú csávó meg koppra nyomta a gázt, de valahogy lemaradt. Pedig erősebb motor van benne. Persze ugye teljesítmény az egyenesen arányos a forgatónyomaték és a fordulatszám szorzatával, és hiába 1.6l -es 102 lóerős az autó, ha ezt csak 6000-nél adja le....)
Na szóval a 740-esem nem csinál ilyet, viszont az emelkedőn a parkolóházban alapjáraton ketyeg, és meg lehet tartani kulunggal, gázadás nélkül. Meg nagyon toleráns, ötödikben úgy 40-től 180-ig müxik. Kényelmes dolog, hogy nem kell mindig váltogatni, és amikor odaállsz a kúthoz, akkor érződik igazán a különbség. Városban úgy 8.5-9.5 liter országúton 80-100km/csasznál 7 lityi, ha nem mész vele 80-nál többet, akkor 5.5 !!! (nekem ez csak egyszer sikerült, bejáratós volt a gép, úgyhogy Bécs oda-vissza fél tank. (60 liter a tartály) Autópályán én úgy 140-es tempót szoktam nyomni (természetesen csak Német autópályán, mert itthon csak 120 az engedélyezett, és én ezt mindíg betartom!!! :-)))))))) )
Akkor 8 litert eszik. Lehet, hogy a limuzin kevesebbel is beéri, mert az enyém kombi, és hát ha alkalmazom rá a repülésben tanultakat, akkor olyan turbulens áramlásokat tudok elképzelni mögötte, ami jelentősen növeli a fogyasztást.
Amúgy nálam még az eredeti kipufogórendszer van fent, szerintem még egy évig nem fog szétrohadni (11 éves!!!) Sajnos a vízcsövek mennek szépen tönkre, lassan kicserélem az összeset. Befecskendezőfúvókát kb 100-140k km-ént kell cserélni a tankolt gázolaj minőségétől függően. Szerintem a múlt héten kerozint tankoltam egy Agip kútnál, szag alapján. Szagoltam már mindkettőt, de ennek nem csak gázolaj szaga volt. A motor morog, füstöl, és nem megy. Tök jó :-(
Én mindenesetre diesel párti vagyok, nem tudom miért, nekem jobban tetszik, mint a szikrások.
Na megyek aludni.
Ui: Sajnos mostanában nagyon sokat kell dolgoznom, meg az újszülött lányom, szóval találkozó ügyben sajnos nem igazán tudok segíteni, igérgetni meg nem akarok feleslegesen. Ma is fürdetés után, naplemente elött tudtam egy órát szerelni....
De esetleg tudnék egy repteret helyszínnek (????)

CYRUS Creative Commons License 2000.07.21 0 0 5268
Jó estét :)

C ügynök jelentkezik :)
Lore persze hogy szivesen viszek amit tudok, talira, de sajna azokkal a rohadt övekkel , semmi a pasi csak igérget.....

Fargo én is szivesen segitek tényleg bármiben....

Bolas Creative Commons License 2000.07.20 0 0 5267
Prac!
Szerintem nem.
Az enyémet is generálozni kellett és igencsak dobott a gépen.
Az enyémben volt 220E km, de szerintem 100E km-et visszatekertek.

A felújítás óta van benne kb 22E km és még legalább 200-300E km-ig bírnia kell tisztességes használat mellett.
Ha a motort jól felújították és utána figyelnek a használatra, akkor meghálálja a dolgot és nem lesz vele elég sokáig baj!

Johnny!
Ha még lenne kérdésed fargo válaszán kivül kérdezz bátran, ha kell és tudok szívesen segítek.
Mondjuk a helyzet nem olyan drasztikus ahogy fargo leírta. Lehet szerencsével és odafigyeléssel igen jó példányokat szerezni emberi áron.

Előzmény: Prac (5265)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!