Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Nekem a Sony video nem jött be, igazi gagyi. Pedig amikor vettem az eladó srác megsúgta, ha nem akarok gondot magamnak, akkor az elôzô szérából megmaradt pár darab egyikét vegyem meg. Azt hittem, csak rám akarja sózni a megporosodott, ottragadt régi cuccot, ezért elhajtottam. Pedig mennyire igaza volt! Ez a video többet látott szervízt, mint kazettát. Viszont a Panasonicról azt hallottam, hogy most elég jó videókat gyárt.
Ha tévé, akkor meg Sony -- a Trinitronnál talán csak a plazma a jobb, egyelôre.
Végül is tök mindegy, alig nézek tévét, csak amolyan háttérzörejnek jó, meg híreket hallgatni. Lehet, hogy egyelôre megleszek nélküle, olyan nyugis így az élet.
Öcsikém nagy TV fanatic, majd megkérdezem. Neki egy komplett házimozi rencer figyuzik a szobájában (értsd: a szoba ötödét elfoglalja a sok ketyere, persze kicsi a szoba :-). Neki a hangtechnika Technics, a video Sony, a TV meg valami qrvanagy Panasonic (apámék 77 centise tokkal vonóval elfér a képcsövében :-). Vazzeg, ennyi pízből (1.2) mérnem egy vóvót vett?????
Van egy 55 centis Sony Trinitron is, tényleg szuper, de az áráért más márkából teletexteset is vehettek volna...
30 fok? Hát a 20-25-nek jobban örültem volna...
Kirándulni persze lehet télen is, de ha ramaty esôs idôt mond az Aigner Szilárd, akkor inkább itthon maradok.
Ami a Sony-t illeti: 7 évig kifogástalanul üzemelt, ma is olyan a képe, hogy mindenki megcsodálja. Kb 2 hónapja pukkant le elôször, ugyanezeket a tüneteket produkálta. Lehet, hogy kissé elöregedett szegény, ezért most kezd zétesni. Néztem új tévéket tegnap meg ma, 200k körül már hiper-szuper Sonykat lehet kapni. Mást nem ismerek, a Sony végül is bevált, úgyhogy ez lesz.
Felébredtem ma hajnali négykor, és elindult az agyam nagytali ügyben. Beugrott egy csomó dolog, kezd körvonalazódni a program. Már csak millió kört kell futni, hogy megnyerjünk ügyünknek pár embert, szerintem benne lennének a buliban.
Addig nem sokat akarok fecsegni, amíg nem tudok biztosat ígérni, de ha összejön, akkor klassz lesz.
- Talira bizony gyere. Hatodikán is jössz, ugye, meg szeptemberben is?
- S60 -nyomd az infot, testvér, majd tartjuk a hátunkat :-) Engem az a 300 LE feletti példány érdekelne. T6 motor, AWD?
- Ami a 850/S70/V70-et illeti, ebben maximálisan egyetértünk. Kacérkodtam a gondolattal, hogy kipróbálok egy 960/S90-est, de mivel a kocsim céges, a csere miatt akkorát kellene ráfizetni, hogy az már botrányos. Szóval marad a 850 -- nem mintha nem lennék bele fülig szerelmes...
- Veteránvásárlás: Hát tudod, ki ebbe öli bele a pénzét, ki meg abba. van aki nôkre költ, meg kártyára, meg harci kutyákra, meg drogra, piára, szerintem zeknél messze értelmesebb dolog egy szép régi autót felújítani. Mellesleg ha belejön az ember szerintem üzletnek sem rossz, csak nálunk még nincs akkora kultúrája a veteránautóknak, mint mondjuk Angliában... Ami a P1800-ast illeti, az már jóval elmúlt 30 éves, így behizható külföldrôl. Szerintem nem is lenne olyan túl drága. Nekem is arra fáj a fogam.
- A belga nôrôl még nem hallottam, de a körülöttem lebzselô nôstényeket ismerve nem csodálkozok a dolgon: ezek ritkán tudnak valamit rendesen véghezvinni...
Nos, ma este végre megjelent a domainünk a regisztrálásra váró nevek listáján. Kösz Trizzy :-) Ha sikerül kihajtani az ügyvédbôl a cégbírósági papírokat, akkor prioritással 2 (kettô) nap alatt megkapjuk a nevet. Hétfôn még visszatérek rá, ha minden igaz, csütörtökön már saját honlapunk lesz, és ha az működik, akkor lehet osztani a kártyákat, szerintem azok is elkészülnek csütörtökig...
Visszagyüttem. Korfun viszonylag sok (1-nél több) a régi 7-es és 9-es taxi. Korfun sok a brit dokkmunkás/vasöntő/szénbányász. Korfun nincs sok magyar nő.
Néhány dologhoz szólnék pár szót:
-S60: most fordítom a kezelési útmutatóját. Csak öthengeres motorok lesznek benne. Később van esély egy 300 LE feletti motorra is (amúgy elég sok dolog elkészül, aztán nem gyártják. Lásd 480 cabrio, S40R, stb.). Mellesleg tudtommal az S60 is a large platformra épül, vagyis az S80 és V70 még jobban megrövidített padlólemezére. V50-ről nem tudok. Többet ne kérdezzetek, mert nem hiszem, hogy kéne pofáznom.
-S70: 93'-tól kifejezetten ajánlott vétel, persze ha jó állapotú. Nekem a faceliftelt kombik (94-) tetszenek.
-a veteránvásárlás nem rossz ötlet. Igazi pénztemető. Viszont ha lenne (pénz és eladó példány), tutira vennék egy P1800-ast (főleg ES-t). Vadállat lenne... úgyhogy ha tudtok egyet, szóljatok!
-talira szerintem megyek.
-hallottátok, hogy Belgiumban egy nő öngyilkos akart lenni, és túlélte a 87 m-es (!) zuhanást??? Agyrázkódással és végtagtörésekkel megúszta. Egy Volvo tetején landolt ugyanis, hehehehehe.................. Legközelebb megnézi, hova ugrik. :-)
Megyek dolgozni. Azért időnként benézek.
Üdv,
Zarquon
Ja, fargo,
amikor viszem a 60 ezresre a kocsit, akkor meg kéne beszélni a V70 próbautat. El kéne jönnöd, azt együtt jól megszakértenénk a gépezetet, beztos nagyot néznek! :-)
Igen négy különböző méret, annyit tennék hozzá, hogy S70 már nincs, helyette V70.
Ivanixman jó lenne ha már benézne (ígérte is). Pl. lenne valakinek vmilyen technikás kérdése, akkor ő pár perec alatt kiderítené az igazságot, megkérdezvén a szerelőgurukat...
Vectra V6 sakál!! Bocs, de olllyan jót zingettem, pedig lorené mögött lorenagyi csücsült :-)))
Négy különbözô méret -- legalábbis ha jól vettem ki az Ivanixos ember szavaiból.
Az alsó-közép kategóriába szerintem inkább az S40 tartozik, az S60 semmiképp. Ha jól sejtem, az inkább felsô-közép kategóriában nyomulhat. Ezek szerint a V70 vagy a felsô-közép kategória tetején, vagy a nagykategória alján lavírozik. Az S80-at a nagykategóriába tenném, bár szívem szerint besorolnám a luxusautók közé, de az azt hiszem látható, hogy nem egy súlycsoportban van az S-Klasse/BMW 700/Audi A8 triumvirátussal. Inkább egy lépcsôvel lejjebb, az E-Klasse/BMW 500/Audi A6 mezônyben ficánkolhat -- ott bátran összevetném ezek bármelyikével, jó eséllyel a Volvo lehet az Ász. Leszámítva persze az E55 AMG/BMW M5/A6 4.2Q extremitásokat. Persze lehetne kreálni egy feltupírozott T6-ost 500 lóerôvel, de nem fér bele a márka imázsába...
Már csak egy rés tátong a sorban: vajon mi lesz a V50? Nem hiszem, hogy meghagyják ezt a lukat, de a létezô variánsok közé belôni még valamit elég macerás lenne. Hacsak nem egy egyterűt vagy hobbiterepjárót tervezgetnek, bár ezt Ivanix-man határozottan cáfolta, és szerintem is márkaidegen barbárság lenne. Volvo egyterű? Brrr...
Én is láttam már asszem azt a hosszított kettest...
Tehát:
-a V70 a 80-as rövidített padlólemezén fut, egy kicsit kisebb mint a 80-as, de bőven az omega-kategóriába tartozik.
-az S60 más lemezen jön ki, a középkategóriába szánják. Ebben a kategóriában úgyis óriási a szórás (szűkek: 156, 3-as, S40, Accord, A4 /utóbbi főleg hátul/, tágasabbak: C, Passat). A 40-es marad a helyén, míg a 60-as a tágasabb régióba pozicionálja magát. A 70-est nem tudták hova sorolni, jobb híján a felső-középbe (omega) sorolták, pl. az 5-ös BMW-nek helykínálatát nyújtotta is, ha az omegáét nem is. Most viszont nyíltabban az alsó-középbe szánják a 60-ast.
Ezt jó tisztázni, úgy elég hiteles forrásokból okosodtam (Sajtóbemutatók, Ivanix)
Ma Érden belefutottam egy hosszított, gyönyörű piros 240 GLE kombiba. Jól rá is dudogtam, megállt persze, adtam neki egy kártyát, mondta hogy tud már rólunk.
Egy zenekar reklámautója, és Sz. Árpi már beszélt vele, felajánlották hogy teleragasztják a kocsit a Klub reklámjával. Havonta 3-4000 km-t fut a kocsi a városban.
Eredményt nem tudok ígérni, de azt, hogy keresni fogom, azt igen. Ha épp nem omlik össze bennt a hálózat, akkor tényleg nagyon gyors, ISDN is csak fasorban...
Ha lesz rá alkalmam, utánakérdezek, hogy beleférne-e vmilyen újságba akár egy kisebb cikk is a klub alakulásáról.
Vagy mi. Így van, nem vagyunk összeszokva... Összeszkoáshoz programok kellenek, programokhoz ötletek, ötletekeért nem szégyen a szomszédba menni, nem mi találtuk fel a spanyolviaszt, se a klubhompédzset: körül kéne nézni klubok honlapján programügyileg is.
Dave szerintem még benéz ide, neki vannak svféd kapcsolatai, nameg természetesen CYRUSnak is...