Keresés

Részletes keresés

lore Creative Commons License 2000.07.23 0 0 5402
Kiszállok, holnap hajnaltól kell helytállnom...

fargo,
egyszer ki kell próbálnom már egy négyszázast. Talán legközelebb Harvester kollega elvisz egy körre...
Milyen extrás oldalról beszélsz? Esetleg link?

Jó éjszakát!

lore
ps: 5399 voltam!!

fargo Creative Commons License 2000.07.23 0 0 5401
lore:

nincs hátrább, csak kicsit el van tekerve balra. Kifordul minimálisan, ezért látszik úgy. A jobb oldalon valóban kapott is egy nagy pofont, és láthatóan hátrébb is volt vagy 3 centivel, mindaddig míg trapézt nem cseréltek rajta. A bal oldalon nem volt ilyen gondom...

Ami a 460-ast illeti, bizony sokszor az az érzésem, hogy sokkal célszerűbben tervezték meg, mint a 850-est:
- itt van ugye ez a biztonsági öv visszajelzô,
- vagy a tompított / reflektor / ködlámpák visszajeltôi,
- a fedélzeti komputer is szebb a 460-asban, és okosabbak a funkciói,
- az üzemanyag mennyiségét mutató műszer a 850-ben nem annyira pontos, mint a 460-ban volt,
- a 850-ben a műszeregységen elhelyezett kapcsolókat eltakarja a kormány,
- stb.

Azért meg lehet szokni, de nekem a 460-as sok esetben okosabbnak, barátibbnak tűnt. Érdekes, mert a 850 késôbbi konstrukció, vajon miért vetettek el nála egy csomó jó ötletet?

Előzmény: lore (5398)
fargo Creative Commons License 2000.07.23 0 0 5400
Alonso,

futóművet valóban állítanak az Ivanixnál is, nem túl drágán. Ha igazi profihoz akarod vinni, ahol jó eséllyel még várni sem kell, akkor keresd meg a XI. ker. neszmélyi utcában az Ott Mártont. Régi motoros, becsületes és megbízható. Egyszer valamelyik magazin csinált egy inkognitótesztet, ô végzett az elsô helyen, pedig nem a legmodernebb műszerei vannak. Én már majd' fél évtizede oda hordom az autóimat, meg vagyok elégedve vele. Megnézi a lengéscsillapítóidat is, ha kéred, és ad papírt a futómű állapotáról és az elvégzett állításokról. Ha valami bibi van, még meg is kjavítja a helyszínen...

Légkondi:
Azért még elôfordulhat, hogy az folyat, de nem ez a tipikus. A klíma a kocsi alá csöpögteti a vizet egy vékony gumicsövön. Ha esetleg szétcsúszott volna egy levegôcsô, akkor elképzelhetô, hogy némi kondenzvíz bejuthat az utastérbe, de semmiképpen sem annyi, hogy a padló tocsogjon tôle. A fűtôradiátor viszont tipikus...

A külsô hômérô, ha jól emlékszem, valajol a bal elsô sárvédô tájékán, az aksi környékén keresendô.

A 400-asnál (meg általában a turbos kocsiknál) az a jó, hogy csak akkor eszik sokat, ha keményen tolod neki. Én mentem a felpiszkált 460-assal 4 személlyel, dugig pakolva 6,2 literes átlaggal. Városban, ha jól emlékszem 11 liter körül zabált, országúton iramtól függôen 7-10 között.

V40 más tészta, sokkal finomabb kocsi. A kuplung, mielôtt cserélni kellett volna, nekem is felkeményedett.

Azt furcsállom hogy a térded belever az indexkapcsolóba, hiszen nekem nem volt ilyen gondom, pedig magasabb, és gondolom testesebb is vagyok Nálad. Biztos hogy jó az ülés magassága?

Előzmény: Alonso (5397)
lore Creative Commons License 2000.07.23 0 0 5399
Alonso,
sok szerencsét kívánok az autóhoz, remélem minden hibáját (amit lehet) orvosolják majd. Az Ivanicsnál azt hiszem foglalkoznak futómű-beállítással is.

Várjuk további tapasztalataidat! :-)

lore
ps: az a V40-es egy 2.0T volt, azaz 2 literes motorja volt, viszonylag kis töltőnyomású turbóval. A facelift után már 165LE-s ha jól tudom. Én a negyvenessel a helykínálatán kívül mindennel elégedett vagyok. Igaz loreanyuka nem 196, csak 173. Ő elfér benne :-)

Előzmény: Alonso (5397)
lore Creative Commons License 2000.07.23 0 0 5398
fargo,
sokszor nézegettem már ezt a szép képed hajdani autódról, tényleg nagyon szép. Érdekes, hogy az első kerék nincs 'középen' az első kerékívhez viszonyítva! Legalább 2-3 cm-el hátrébb lehet. Ez 'széria', vagy túl sok pofont kapott az élettől?

A 460-asban volt ilyen érzékelő? Wow! Manapság már sajna sokkal jobban odafigyelnek a spórolásra :-(

A délután tényleg nagyon jó volt! :-)
Kívánok nektek hasonló jó időtöltést 6-ára!

lore

Alonso Creative Commons License 2000.07.23 0 0 5397
Köszönet a sok hasznos infóért!

Az, hogy cégautó, nem jelenti azt, hogy boldog-boldogtalan hajtotta. Egy kicsi, majdhogynem családi vállalkozásé, amiben némi rokoni kapcsolatokkal érintve vagyok. Így hát a 'fizessen a cég' nem túl jó hozzáállás ebben az esetben. Az autó 1995-ös, Lichtensteinből lett behozva. Olyan színe van mint a tiednek.

A kuplung valóban szokás kérdése, én nem is a vajpuhaságút szeretem, de szvsz ezt nehezebb nyomni, mint az kényelmes lenne.
A szervo dettó kuplung. Én a könnyebben kezelehető autókat szeretem.
Az üléseket meg fogom szokni, de a keményebb valahogy szerintem jobb. Az állításnál mindent kipróbáltam, de a bal térdem így is belever néha a lefele nyomott index kapcsolóba. Ez persze egyéni szoc. prob., miért vannak ilyen hülye hosszú lábaim. :o)
A légkondi vs. fűtőradiátor ügyben remélem igazad van. Többször volt az autó a Fehérvári Inavicsnál, de mindig csak tüneti kezelést sikerült produkálniuk, egy-két hét után megint minden vizes volt. Ezt az autó előző tulaja (kollegám) mesélte. De az útmutatásid alapján majd kicsit megbogarászom személyesen a dolgot, ha lesz egy szusszanásnyi időm.
Hol van a külső termoelem? Ha tudja valaki, sok keresgéléstől fog megkímélni.
A spray-s tanácsot szintén köszönöm.
A Fordot pedig nem tartom sokra (aki kiváncsi 3 éves Fiestás tapasztalataimra, azzal szívesen megosztom). Könnyebben vezethető autónak tartom (egyelőre) és szerintem kár az ilyen autókat lenőikocsizni.
Kormány: volt nekem egy rosszéletű Renault 9-em (szvsz a világ legrosszabb autói versenyében komoly helyezést érne el). Azon is olyan volt a kormány, hogy szélső helyzetből nem pörgött vissza. Ez nem Renault betegség? Egyébként hova vigyem a futóművet megnézetni, beállítani? Tudtok tuti helyet (Pest, Fehérvár jöhet szóba)?
Asszem tuningoltatni nem fogom a gépet. Bent kell tartani a 10 literes normában, meg városban nem szeretek gyorsulási versenyt játszani, autópályán pedig elég az 160-180, amit tud a kocsit utazóra.

Vezettem egyszer egy picit egy 160 Le-s turbo V40-est (nemtom mekkora motor, ti biztos tudjátok), az egy piszok jó autó. Minden, általam a 440-en hibának tartott dolog a legjobban eltalált volt rajta. Valami ilyesmit vártam és bizony lehet, hogy a csalódás beszél belőlem. Idővel biztosan én is megszeretem a cuccot.

Mégegyszer köszönöm a segítséget.

Alonso

Előzmény: fargo (5389)
fargo Creative Commons License 2000.07.23 0 0 5396
Szia lorejev :-)
Előzmény: lore (5394)
fargo Creative Commons License 2000.07.23 0 0 5395
Valaki az extrán elkezdett dolgozni egy "Volvotopic az Indexen" című oldalon. WOW! Ki az elkövetô? Jelentkezhetne segíteni.

Dátum szerint május elsejei feltöltésű anyagok...

lore Creative Commons License 2000.07.23 0 0 5394
Újra itt, kezdek olvasni!
fargo Creative Commons License 2000.07.23 0 0 5393
Még be-benézek ma este, a klubos oldalon fogok online dolgozni...
fargo Creative Commons License 2000.07.23 0 0 5392
Szóval ma elmentünk kirándulni a családdal Törökmezôre, kissé alaposabban körülnézni. Késôbb csatlakozott hozzánk lore meg az ô párja, úgyhogy egész jó kis délután kerekedett belôle.

Lore csinált képeket a digitális kamerájával, úgyhogy ha majd átküldi, készítek itinert -- nem egyszerű odatalálni, ha valaki lemarad, jó eséllyel el is téved.

Beszéltem az étteremmel a túristaházban, azt mondja, hogy mostanában -- mivel elég kicsi a forgalmuk -- nem fôznek ilyen babgulyásféléket, hanem csak frissensültek vannak. A Gergô szerint a babgulyásuk viszont fenomenális, rákérdeztem, csinálnak-e nekünk. Azt felelték, ha idôben leadjuk a rendelést, akkor semmi akadálya.

Úgyhogy tudni kellene, hogy hányan megyünk hatodikán, jövô héten lépni kellene babgulyás ügyben, ha a társaság erre igényt tart. Mellesleg ma is tök finom volt a kaja...

Szóval lehet jelentkezni, hogy ki jön 2 hét múlva...

fargo Creative Commons License 2000.07.23 0 0 5391
Mi ez a punnyadás, mindenki a holnapi megpróbáltatásokra készül?
fargo Creative Commons License 2000.07.23 0 0 5390
hobe:
Az utasoldali ülés nincs rákötve a villogóra, furcsállottam is, mert a 460-asban a jobb oldalon is volt egy érzékelô az üléslapba beépítva, és csak akkor jelzett a kontrol-lámpa, ha ott is ült valaki, és nem volt bekötve...
Előzmény: hobe (5386)
fargo Creative Commons License 2000.07.23 0 0 5389
Mr. Mosley :-)

Nem küldünk el a halál nemi szervére, miért tennénk?

Beszéljünk a 440/460-ról. Elôrebocsátom, hogy pár dolog, amirôl szó lesz ízlés kérdése, úgyhogy kár vitát nyitni róla.

A 440-es a 80-as évek végén, 90-es évek elején gyártott olcsó autója a Volvonak. A modellpaletta alsó fertályán szerepelt, amolyan nép-Volvonak szánták.

Műszaki alapjait tekintve a kocsi Renault -- a motor, a váltó, a futómű a franciáktól jön, a kasztnit Hollandiában (meg Belgiumban?) gyártották. A belsô szerintem kissé utal a svéd származásra, legalábbis nekem egyértelműen "ütötte" a németes ízlésvilágot, meg kellett szokni. Furcsa volt az ülések formája, a függölegesen elhelyezett szellôzôrostélyok, a kezelôszervek kialakítása, (klíma gombjai, ablakemelô és tükör gombjai, stb.).

Azt azért el kell mondanom, hogy a majd' 2 és fél év során, mialatt a 460-ast nyüstöltem, telljesen hozzászoktam ezekhez a skandináv furcsaságokhoz. Sôt! Mivel azt véltem felfedezni, hogy a kocsi maga nagyon átgondolt és vezetôbarát kialakítású, nagyon meg is szerettem.

Ha jól emlékszem a Te kocsid cégautó. Ezekkel (meg a használt 400-asokkal általában) van egy nagy gond. Mivel az alkatrész nagyon drága hozzájuk, ezért az apróbb javításokat sokszor el sem végzik rajtuk, és amikor már komolyan elkezdenek szétesni, akkor elsózzák ôket. A cégautó-szindrómát meg ugye mindannyian ismerjük: nincs a kocsinak igazi gazdája, ezért tulajdonképpen mindenki csak széttapossa, amennyire lehet, meg belerakja a mocskát, de nem törôdik vele :-(

Ennyit a kocsiról általában, most térjünk ki a részletekre.

1.
Darabos a váltó, kemény a kuplung.
Szerintem túlságosan hozzászoktál a Fiesta váltójához meg kuplungjához, az tkp. nôi autó, ezért vajpuhára vették. A 440 Turbot nem a lányoknak pozícionálták, ezért kicsit macsósabban lehet benne kapcsolni. (Éreznéd a T5-öt, abban csak igazán kemény a kuplung!) Ennek ellenére én nem mondanám, hogy az én kocsimban akadozott volna a váltó, sôt! Oya barátom, aki azért már kipróbált egy-két jobb és nemesebb autót is, egészen el volt ragadtatva az általa hajtott 440-es és az én 460-asom váltójától.

Szóval szerintem ha kemény a kuplungod és akadozik a váltód, akkor nézesd meg a tengelykapcsolót. Szerintem kissé lehalt már, (ezért kemény) és nem emel ki rendesen (ezért akadozik a váltó).

2.
Szervokormány:
Mivel a 440-es elsôkerékmeghajtású, és viszonylag nagy nyomatékot leadó autó, bizony érezni rajta hajtási befolyásokat. (A BMW-nak valahol igaza van a hátsókerékhajtás királyságát illetôen, de én azért nem égetném magam ely *olyan* reklámmal -- de ez más tészta.) Viszont amit leírsz, hogy nem áll vissza a kormány egy bizonyos helyzetbôl, meg hogy igencsak tekergeti a kormányt a kocsi gázadásnál, arra enged következtetni, hogy rossz a futóműbeállításod. Nekem ilyen gondom sem volt, elég határozott volt a visszatérítô erô. Nehéznek sem éreztem a szervot, inkább sportos kocsihoz túl könnyűnek, pedig a gyárinál jóval kisebb sportkormányom volt. Ez viszont ízlés kérdése.

3.
Ülések:
A 400-asoknak szerintem nem túl puha az ülésük, de valóban távol esnek a sportülés fogalmától. Megítélésük szintén ízlésbeli dolog, nekem mind a formájuk, mind a tömésük tetszett. Van bennük állítható deréktámasz -- sajna ezeket könnyű tönkretenni, de egyszerűen megjavíthatók. Én 187 centi vagyok, és elég kényelmesen elfértem a kocsiban, az ülést a leghátsó pozíciótól számítva visszafelé a második ricnibe ugratva használtam. Próbálkozz az üléslap magasságával játszani, el kell hogy férj benne.

4.
Légkondi:
Neked nem a klímád folyik, hanem a fűtôradíátorod. Sürgôsen ellenôrizném a helyedben a motorban a hűtôvozet. Ez sajna rendszeresen elôforduló hiba az öregebb daraboknál, márkaszervízben tudnak róla. Ha az Ivanicshoz vinnéd, ott tudnának mit kezdeni vele -- máshol esetleg túl lusták lebontani a műszerfalat. Ha már ott vagy, akkor pucoltasd ki a klíma légvezetékeit, fúvasd be fertôtlenítôvel és rendelj a kocsiba pollenszűrôt -- egy csomó késôbbi kellemetlenségnek veheted ezzel elejét, és legalább a kétszeri szétbontás munkadíját megspórolod...

5.
Infocenter:
Ha zavar, javíttasd meg. Lehet, hogy csak kontakthiba, lehet hogy a jeladó rossz vagy csak le van szakadva. Ha elviszed az Ivanicshoz, a Pap Lacit keresd, 2 perc alatt megmondja, mi a baja.

6.
Zörgések:
Igen, ez tipikusan 400-as jelenség. A zörgéseket megszüntetni a kasztni alapos átvizsgálásával, az ajtókban a kábelkötegek rögzítésével, az esetleg meglazult elemek (tipikus a kartámasz) rögzítésével, a hiányzó vagy törött patentok pótlásával lehet. Ha nyiszorgást hallasz, arra használ egy Gleitmo 300 névre hallgató molibdénes spray, ellentétben a szilikonnal, ami csak összemaszatolja a kárpitokat. Kicsit foglalkozni kell a kocsival.

7.
Ford Fiesta 1.8D:
Ha neked ez a kocsi jobbnak tűnik, mint a Volvo, akkor tényleg komoly bajok vannak a kocsiddal. Nem lehet egy lapon említeni a kettôt, pláne hogy turbos 440-esed van. Ebbôl a feltöltött motorból, feltéve hogy 90 utáni gyártású, kisebb vadállatot lehet kihozni. Nekem 160-180 lóerô körül muzsikált, de chiptuninggal simán túl lehet lépni a 200-on. Na, AKKOR majd fogja rángatni a kezedben a kormányt, de szerintem nem fogsz vele foglalkozni, elég bajod lesz az arcodra kiülô hatalmas vigyor elkendôzésével.

Mindenesetre vidd el a kocsit a márkaszervízbe egy állapotfelmérésre, lehet hogy a problémák nagy részét orvosolni fogják. Nem lesz olcsó, de ha céges a kocsi, hadd fizessen a company. Én rövid idô alatt nagyon megszerettem a kocsimat, a mai napig nosztalgiázok, ha találkozom vele. Golfból ültem át, de nincs az az isten, hogy visszaváltsak VW-re. Ezerszer inkább egy 6 éves 460-as, mint egy 2 éves Golf IV.

Ez itt az én hajdani kedvencem:

Ezek meg azon hozzászólások számai, ahol a topicban 400-asokról esett szó kiválogattam ôket Neked. Linket csinálni mindegyikhez már nincs erôm, annyit megtehetsz, hogy megkeresed ôket -- mindenesetre kevesebb fáradsággal jár, mint átlapozni az egészet. Még nem értem mind az 5400 hozzászólás végére, kb 1500-nál tartok, de nagyjából ezek voltak:
3, 57, 244, 256, 272, 295, 297, 301, 306, 381, 513, 531.

Sok sikert!

Előzmény: Alonso (5387)
lore Creative Commons License 2000.07.23 0 0 5388
hobe,
az normális lenne ha egyedül utazol és állandóan hiányolná a becsatolt utasoldali övet, pl. villogással + hangjelzéssel? Nem.

Alonso,
minden gépet tönkre lehet vágni, le lehet hajtani stb. Az ülések valóban nem németesek, ez ízlés kérdése, egy Renault ülésénél nem puhább (lehet, hogy az van benne?) Azért manapság nemcsak 120 pacit szokatak első kerekekre engedni, tény, hogy a 4százasoknak nem a legmodernebb a futóművük. Kíváncsi vagyok a jelenlegi ill. ex-400-as tulajok véleményére...
Remélem azért majd megszereted, a belső térben meg majd fel fogod fedezni annak 'skandináv báját'! :-)

******

fargo család + lore család megnézte a Törökmezőt, lesznek képek is!

lore

Alonso Creative Commons License 2000.07.23 0 0 5387
Hát, lehet, hogy most ti el fogtok küldeni a halál nemi szervére, de nem vagyok elájulva a 440 Turbótól.
Kemény a kuplung.
Darabos a váltó, vagy legalább is nem olyan könnyű dobálgatni a kart a sebességek között.
A szervokormány rásegítő ereje nincs túlságosan eltalálva, szerintem csinálhatták volna könnyebbre is.
Nagy gáznál igencsak tekergeti a kormányt a 120 lóerő. Lehet, hogy mégis a BMW-nak van igaza? :o)
A kormányműn van egy olyan pont, ahonnan már nem tekeredik vissza a kormány magától, ott marad.
Kényelmetlenek az ülések. Túl puhák, nem tartják a derekat. Nem lehet eléggé hátra tolni a vezetőülést, pedig nem nem vagyok egy kosaras termet, 185 cm.
Kinézetre gagyi a műszerfal. Rázós úton minden műanyag alkatrész külön életet él
Folyik a légkondi. Nem tudnak a szakszervízekeben sem mit kezdeni vele. Állandóan nedves az első ülések elötti gumiszőnyeg alatt a padló (tocsog).
Az info centre külső hőmérője megadta magát, állandóan -40 fokot mutat. Érdemes kicserélni? Mennyi kb.?
Ezelőtt egy 96-os (már az új kasznis) Ford Fiesta 1.8 Dieselem volt. Az egy sokkal könnyebben vezethető, mondatnám, felhasználóbarátabb autónak tűnt nekem a sima váltójábal, eltalált szervóval és kormányművel. Kényelmesebb is volt, nem is kellett teljesen hátra toljam az ülést, hogy elférjek. Bár egyáltalán nem ment a katalizátorral megfojtott 60 lóerővel, és 3 év után tiszta rozsda volt. A 440 úgy néz ki kívülről, minha most jött volna ki a szalonból.

hobe Creative Commons License 2000.07.23 0 0 5386
Fargo

A 850-ed jelzi kulon, ha az utasoldali biztonsagi ov nincs bekapcsolva? Az enyem csak a vezetore reagal, ez normalis?

Bolas Creative Commons License 2000.07.23 0 0 5385
Sajnálattal közlöm emberek, hogy néhány napra gépmentes helyre vonulok pihizni meg ilyenek..
Úgyhogy ismét hű C. ügynököm figyeli az eseményeket helyettem is!

Legyetek rosszak, és figyeljétek a híreket:
Egy rettenetes sebességgel száguldó fehér Bálna tart Mo. déli része felé feltartóztathatatlanul..

Üdv és jó volvozást addig is.

Bolas, aki megy csevapot enni..
:-)

Zarquon Creative Commons License 2000.07.23 0 0 5384
Helló!

Észosztás elmarad. Sajnálom, de elszámítottam magam. Nekem is elfogyott. Másrészt viszont nem is vagytok itt valami rengetegen, csak úgy a vak világba meg nem osztok észt.

Na jók legyetek!
Zarq

fargo Creative Commons License 2000.07.23 0 0 5383
OK, Csörögjünk, hívlak máris...
lore Creative Commons License 2000.07.23 0 0 5382
Csak kb. délután egytől érek rá 6-ig. Most húzok elé a reptérre, beadjam a digit kamerát? Asszem inkább felhívlak, mert most kilépek.
Előzmény: fargo (5381)
fargo Creative Commons License 2000.07.23 0 0 5381
Szia lore!

Nem jösztok el kirándulni? Na? Asszonykádat megfuttathatnád...

Előzmény: lore (5380)
lore Creative Commons License 2000.07.23 0 0 5380
"Szerintem pillanatnyilag egyedül a Mercedes erőltet igazán eltalált formavilágot. A BMW-k valahogy beszürkültek (már az 5-ös kombi is egyre rosszabb, pedig az telitalálat volt), az Audi teljesen idétlen és techno-szerű, elszállt designnal nyomul. Ja meg a SAAB sem rossz. Csak azok a fránya négyhengeresek (a 9.5-ös Aeróban elkelne még legalább egy henger, nem?)."

Erről van szó, Zarquon! A Mercik jó irányba tartanak (azért a beltérről lehetne vitázni, lsd. új C), BMW-nél jelenleg a 3-as a legizgibb, audinál az új A4 olyan lesz mint egy pici A6, a Saab egytelen hibája a 4 henger hangja. Szóval így van!

S60 is több mint 4.5m, meg a Peugeot 406 is több, stb...

lore
ps: CYRUS te komolyan veszed az ügynökösdit :-)

fargo Creative Commons License 2000.07.23 0 0 5379
Zarq:

Mosás:
Ja, ezért is érdemes gyakran mosatni a kocsit, én sznte minden héten beleszerelmesedek újra. Bizts neki is jól esik a 2 órányi petting szivaccsal, sok habbal meg a Clin citrus erejével ;-)

S60:
Nem semmi, ha tényleg több, mint 4,5 méter. A 850/V70 az 4,7 méter. Az S60 csak egy kicsit lesz rövidebb, mint egy S70. Pont jó.

Az öthengeres motorok -- bár nem a motorépítés iskolapéldáját képviselik -- nekem nagyon tetszenek, fôleg a hangjuk miatt. Végül is az egyenletes járást ma már meg tudják oldani, úgyhogy ilyen gond nincs vele, és azért mégis csak jobban hangzik, mint egy soros 4 hengeres, és mellette nagyon szépen gurgulázik.

Te, Zarq Mester, nincs valami ismerôsöd, aki könnyen hozzáférhet mindenféle kémfotókhoz, (anélkül hogy az apja szétrúgná a tomporát,) és fel tudná nyomni azokat mondjuk valami jó kis helyre, mint pl. az Extra volvotopik oldalaira?

(Hint, hint ;-)))

850 kép:
Egyszer ha erre jársz ugorj fel vele és jól beszkenneljük. Vagy utánanézek a Volvo sajtó szekciójában, bár nem rémlik, hogy láttam volna legutóbb.

Veteránrallye:
Azt a V90-est én is (illetve együtt) csodáltuk meg, tényleg dögös volt, meg nagyon szép. Egy olyanra elcserélném a 850-est szívfájdalom nélkül...

Észosztás:
jöhet

**********

Most elmegyek Törökmezôre. Ha valaki valami isteni közbenjárás során arra jár, és neadjisten ott lapulna a zsebében egy digitális kamera, az csörögjön rám, kéne pár fotó az itinerhez. Pár száz hozzászólással lejjebb elmeséltem, hogyan lehet odajutni...

Előzmény: Zarquon (5377)
fargo Creative Commons License 2000.07.23 0 0 5378
Betojás, CYRUS, Te itt figyelsz, de annyit sem mondasz, hogy fapapucs :-)))

Csak mikor mindenki elhúz balra, akkor jelzed diszkréten, hogy itt voltál és jegyzeteltél...

Előzmény: CYRUS (5376)
Zarquon Creative Commons License 2000.07.23 0 0 5377
Sziasztok!

Na. Lemosattam a kocsit. Ilyenkor mindig eszembe jut, miért is van nekem ilyen autóm. Néha hajlamos vagyok elfelejteni, mennyire tetszik.

Az S60-ról még annyi érdekes talán, hogy nagyobb mint 4,5 m. Persze ez nemtom, valóban érdekes-e, de nekem kicsit soknak tűnik. Persze minden autótípus folyamatosan hízik (szerintem pl. egy mai Polo nagyobb, mint egy 1-es (vagy talán 2-es) Golf).

Az a probléma a fekete 850-es képpel, hogy egy katalógus címlapján van, és én nem vagyok kellőképpen felszerelve ahhoz, hogy áttegyem "számítógépre". Majd talira elviszem, mindenféle Volvokhoz vannak benne mindenféle (nem túl sok) extrák. Viszont pl. rengeteg felni van benne, gyári gumimérettel, ami nekem hasznos volt és érdekes is.

Amikor az a veteránrally volt, megállt Ivanixnál egy ezüstszürke V90-es gyönyörű BBS ("gyári Volvo", extraként rendelhető a 70-esekhez is) felnikkel. Hát ha valami, akkor az a gép nagyon komolyan nézett ki... Előlről igazi büntetőgép, hátulról kőkemény kocka, oldalról maga az elegancia...

Fargo, úgy vettem észre, neked megvan a Volvo história (vagy rapszódia? vagy mi is?). Na abban van egy aranyszínű P1800 ES. Hát az bizony elég király szerkezet!

Amúgy az egyetlen igazán érdekes autó Korfun egy Citroen DS volt. A franciák időnként azért elég merészek is voltak... Kíváncsi leszek az új nagy Citroenre. Az XM sem volt rossz. Kihozni egy kocsit 12 tetőoszloppal nem volt egy életbiztosítás...

A talikra mind2re megpróbálok eljönni. Szerintem menni fog.

S60-ban csak öthengeres lesz, tehát gondolom a bika verzió is az lesz/lenne.
Mindenesetre kicsit sajnálom, hogy ezt az S80 formavilágot erőltetik, bár kétségtelen, hogy már elő kellett jönni valami újjal. Mindenesetre nekem a hátulja nem nagyon tetszik. Igaz, hogy a 850-esé sem az igazi. Volvoék inkább kombit (no meg kupét) tudnak rajzolni... Szerintem pillanatnyilag egyedül a Mercedes erőltet igazán eltalált formavilágot. A BMW-k valahogy beszürkültek (már az 5-ös kombi is egyre rosszabb, pedig az telitalálat volt), az Audi teljesen idétlen és techno-szerű, elszállt designnal nyomul. Ja meg a SAAB sem rossz. Csak azok a fránya négyhengeresek (a 9.5-ös Aeróban elkelne még legalább egy henger, nem?).

Na jó, alvás. Észosztás holnap folytatódik, ne maradjatok le, mert bután szálltok a sírba...

Üdv,
Zarquon
az Észkombájn és Észosztó (IQvátor).

CYRUS Creative Commons License 2000.07.23 0 0 5376
C ügynök meg csak figyel tovább :)
Előzmény: Bolas (5375)
Bolas Creative Commons License 2000.07.23 0 0 5375
Bolas is elszenderedik..
fargo Creative Commons License 2000.07.23 0 0 5374
Ja, még egy dolog, amirôl megfeledkeztem:

Utánakérdeztem, és a régi 460-asomnak NEM tekerték vissza a km óráját. 158k körül adtam el, most 180k+ van benne...

lore Creative Commons License 2000.07.23 0 0 5373
Az enyimé meg már rég alszik! Nahát! :-)

Jó éjt mindenkinek!
lore

Előzmény: fargo (5372)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!