Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
A sárga alapon fekete az angol is lehet, bár ők fehér alapon feketét is használnak (számomra felfedezhetetlen volt a rendezési elv, hogy ki kap sárga-feketét és ki fehér-feketét, lehet, hogy származási alapon van?), mindazonáltal a baloldali kormányos sárga-fekete az szinte biztosan holland.
Akkor most 'leejtetem' fargo kollega állát:
A 780-asokat gyártották TD motorokkal!!
A ferrarik nem dízelek. A williams bmw-k a dízelek. Azért vannak feketére festve a kipufogó környékén, hogy ne legyen annyira feltuno a bazinagy koromfelho.
Schumacher is TDi-vel jár. Csak ott már nem tudták megkülönböztetni a giga-mega TDi-motort a betűk piros színével, ezért az egész kocsit pirosra festették. Szegény Schumi meg nem veszi észre, mert a hang az akkora, hogy nem hallani tôle semmit, az erô meg megvan...
Szívesen kihívom a golfost, ha elôtte megvizslathatom a gépét :-)
Legyen a verseny tárgya mondjuk Bp-Zeg táv, öltönyben-nyakkendôben, a tét pedig az, hogy kinek sikerül kiizzadnia kevesebb vizet ez idô alatt.
Mellesleg lehet, hogy nyomatékból lenyomna, de hát ugye a benzines motornak nem ott van az elônye, hogy 30-nál betolom ötödikbe, és még mindig képes gyorsulni, hanem ott, hogy ha rendesen kihúzatod, akkor lóerôket is képes produkálni, a dízelekkel ellentétben. Úgyhogy meglehet nem is lenne olyan esélytelen az a verseny a Golffal szemben. Ha meg egyszer utolérem, csak nyomok egy kövéret, a Volvo kettôt zökken, maga alá gyűri szegény VW-t, na bumm, maximum a küszöböket kell újrafényezni a 850-en. Ennyit megér látni egy gyors kupé-kabrió átalakulást, nem?
Frigyes Mester: Örülök, hogy nem tűntél el, azt meg elfelejtettem, hogy szabin vagy. Megértem, hogy ilyenkor nem netezel, én is macákat szoktam szabadság alatt rabolni. Tudod, Szabin nôk elrablása...
(Bocsesz)
A kis létszám miatt meg ne aggódj, én jeleztem elôre, hogy nyáron nem érdemes különösebb programokat szervezni, mert mindenki nyaral, meg szanaszét utazgat mindenfelé. Ezért is szeptemberre tettük a Nagytalit. Addig mindenki visszatér a rendes kerékvágásba...
lore: Nem, az tuti, hogy az én gépem nem dízel, ezt bátran ki merem állítani. Ugyanis dízel autóban (egy kivételével) mindig asztrális csömör jön rám, tudod, amolyan émelygôs érzés, ezt a gázolajos kocsik tudat alatti kisugárzása okozza. De ezt Te, az opelos lelkeddel úgysem értheted ;-)
Ami a Volvo-verô Golfot illeti: az ATC-nél láttam egy Ibiza 1.9 TDi-t, azt mindent bevetve 200 lóerôre tuningoltak, de ebben már benne volt minden furfang, amit be tudtak vetni. Nem tudom, hogy mekkora lehetett a nyomatéka, a 480 Nm szinte reálisnak is tűnik.
A T5R, mint arról már beszéltünk párszor, lehetett 210 és 250 lóerô között bárhol, ha nem tuningolták. A nyomatéka gyárilag kisebb, mint a dízelé. (310-Nm-tôl fölfelé, nem t'om meddig.) Mivel a Golf I. gyárilag 750 kg, ez még az 1.5-ös, 72 lovas mocival is elég fürge tudott lenni, elképzelhetô, hogy lenyomta a Volvot...
Ami az Iveco alkatrészeket illeti, én csak a turbot tudom elképzelni, az akkora, mint egy lavór, és kb negyed órás turbolyukja van. Viszont ha egyszer felpörög, akkor olyat tölt a motoron, hogy ihaj! Ezzel együtt nem hiszem, hogy a Golf 200-220 lóerônél töbet tudhatott. Mindenesetre tiszteletre méltó ez is, és a kis VW igazi meglepetésautó lehet...
Nekem is régi álmom egy bivaly Golf I-est építeni, nosztalgiából, mert ilyen volt az elsô kocsim. VR6-os motor meg syncro aláköltözik, aztán lehet vele zingetni. Egy ilyen konfigurációval sokkal hatékonyabban lehetne lóerôket nyerni, mint egy büdös TDi motorral, ráadásul nem kellene attól félni, hogy egy erôsebb gázadásnál elszáll a hengerfej. És akkor még nem is beszéltünk benzines turboról. Nem is értem, miért kell erôltetni azokat a gagyi öngyújtós motorokat. Sehol sincsenek egy benzineshez képest. Ha meg teljesítményrôl van szó, akkor minek forszírozni az üzemanyag-takarékosságot?
Volt az állatorvos. Kutya1nek a sebét körbeborotválta, most egy fertotleníto löttyöt kell naponta többször belenyomnom egy fecskendo segítségével a sebbe. Aztán elmaszírozni, hogy a gennyes túróval eggyüt ne maradjon a bore alatt. Kutya2nek meg be kell kennem a szorét vmi szerrel.
Szegény Kutya1 már elmúlt 11 éves, ma találtam az emloi mellett egy kisebb csomót. A doki szerint nem kell a legrosszabbra gondolni, mert lehet az még megez megaz. Napersze :(
A golfról beszéltem.
Egyébként az audi alap 1.9-es tádé motorból lett felokosítva a motor.
Már iveco alkatrészek is vannak benne.
Mindenhonnan belenyomták a szerintük legkeményebb alkatrészeket.
Két Golf I szokott a ringen meglepetést okozni. Az egyik egy roncskinézetu gép, az orrában egy 2.0-s a seggében meg egy VR6-os motorral és összkerékmeghajtással. Nem volt ellenfele, igaz nem volt tök száraz a pálya.
A másik egy dízel ami agyon van tuningolva. Lehet, hogy több is van, az egyik mindenesetre annyira le van könnyítve, hogy amikor lassú sebességnél a gyerek rálépett a fékre, a kocsi hátsó kerekei 30-40 centire elemelkedetk a talajtól!! Vicces volt...
Persze lehet, hogy a golfos rátapintott a lényegre. Ezek a volvoba nyomott audi TDi motorok már annyira simán járnak, hogy a tulajok T5, T5-R feliartokat ragasztanak rájuk. Eladásnál az új tulaj meg elhiszi, hang nincs, ero van.
Szerintem fargoé is egy ilyen átmatricázott TDi, de mivel az a kényszerképzete, hogy a dízel csak traktorba való, fel se merül benne, hogy kételkedjen. (az Aralnál, ahol meg tankol, olyan olajos a benzin, hogy elmegy vele a dízel is :)