Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Tudtam, hogy Te mindenre találsz megoldást :-) Benne vagyok, viszek FLEX-et, oszt' nekiállunk.
Ha jól tudom egy integra (ami ezekhez a téglákhoz képest egy valódi sportautó, de még egy átlag hondához képest is) gyorsulása 7 körül van. Ha az megvolt vacsira, akkor az jelent valamit. Pl. az integrás 3-asból indult, vagy ilyesmi :)
Nekem a V40 T-4-el történt kölcsönös szolid gáztaposás bizonyította be, hogy tudom a gyári értéket. Vagy a T-4 is pont annyival rosszabb volt mint a V6??
Azért egyszer kipróbálhatnánk, majd kipakoljuk a hátsó üléseket, mindent a csomagtartóból, leürítjük a tankot, leakasztjuk az ajtókat, meg kiszedem a két hátsó kereket is.
Aztán levonunk az adatokból még egy másodpercet is.
Ezzel a gyorsulás-méréssel csak az a gáz, hogy csalódott leszel. Ugyanis ketten együtt adunk egy negyed tonna plusszt szegény gépezetnek, olyan mintha egy normális ember a családjával megpakolva méregetné a kocsija tudását :-)))
Bár lehet, hogy így jut kellő súly az első kerekekre...
Én már próbáltam mérni ilyesmit anno, de nem sikerült a gyári értékeket kihozni, pedig amúgy pl. a vectra katalógusadata kalibrálva vagyon, megfelelő autókkal futott hasonlóan (T4, 328). Tehát nem lepődnék meg, ha alig tudnánk 7.5-8-ot kihozni, a vectrából meg pl. 8.5-9-et, holott cca. 1 mp-el jobbra képesek.
Kisebb az átmérôjük és kisebb a futófelületük, ezért ugyan kevésbé tapadnak, de mivel kisebb a gördülési ellenállásuk is, ezért várhatóan könnyebben moccan velük a kocsi. A nyári gumikkal is csak kipörgetve lehet rendesen rajtolni.
Egyszer megmérhetnénk a gyorsulását, tényle, lehetnél a mitfahrerem...
jól kihívtad nekem a golfost, de az biztos, hogy én a Hungaroringen nem állok oda gyorsulgatni, amit én bevállaltam volna, az másról szólt. Olvass csak vissza...
Ha egy T5R-t lenyomott a VW, akkor jó eséllyel megenne engem is, pusztán a feleakkora autó miatt. Mindenesetre megvizslatnám a kocsiját, mert érdekel, na de hogy a gyorsulásin bohóckodjak, az nem fog menni. Kíváncsi lennék viszont arra, hogy hány lóerôs, elsôkerekes avagy 4WD. Vajon mennyit fut százra? A 850 kb 6.5 körül lehet, ha felrakom a téli virsliket, akkor talán kicsit jobb.
baas!
Sakálul néz ki a fehér hetes!
Van még mit fejlesztenem a Bálnán..
fargo!
Közvetve sikerült elérnem a golfost.
A kihívást elfogadta.
Üzeni, hogy az elso gyorsulásin akkor induljatok együtt!
De addig még lesz pontos egyeztetés.
kb csütörtökig nem leszek, de látom, elvagytok nélkülem is:)
Ma megnéznénk a 940-est, ha a kedves eladó méltóztatná felvenni a telefonát:) De ha sikerül is, akkor sem tudok ma már beszámolni:( Egyébként egy 1993-as Volvo katalógus szerint a 2.0T 155LE-t tud. Na, akkor mennyi?
Úgy nézzétek ám a 7-es Volvo-t,hogy
az biza 13 éves és van benne vagy 240e km.
Természetesen szervizkönyves volt.
Ennyit az "öreg" 1x éves autókról.
Ja,és ezeket sem lehet behozni......
Prac,
"angol rendszám: álatlában (!!!) elöl fehér alapon, hátul sárgán fekete betók," Értem már, szóval innen lehet tudni, hogy jön vagy megy:-)
fargo, Bolas és többi érdeklodok,
Sajnos még nincs nálam a 760-as, mivel a múlt héten az angol rendszámtáblákat figyeltem, illetve az alkuban szerepelt a klíma hibájának kijavíttatása, amit talán keddre befejeznek, szóval hétvégére remélem összeáll a dolog, de addig a 244-est nem akarom eladni magam alól.
Legkésobb a szeptemberi találkozón remélem maradéktalanul ott leszek.
Sajnos kipörgésgátló ügyben nem tudok segíteni, mert az enyémen még nem találták fel..
:-)
De szerintem 40-nél kapcsol ki.
Hisz pont az a lényege, hogy az eros indulás miatt ne szedd le a gumikat.
A vizes/nedves fu meg mindenképp kellemetlen minden autónak.
(Ha meg nem volt sem vizes, sem nedves a fu, ha kicsit megnyomják, attól saját nedvét kieresztve az 1-es szabályt nézd!)
Ez nem kissebbíti a C70 érdemeit.
HA már itt lennék, akkor megragadnám az alkalmot, hogy totálisan off legyek:
angol rendszám: álatlában (!!!) elöl fehér alapon, hátul sárgán fekete betók, jobbkormány (nem mindig)
belga: fehér alapon piros
holland: sárga alapon fekete elöl-hátul, balkormány
magyar: fehér alapon SEMMIT NEM JELENTŐ három betű-három szám. brrr....
A Williams BMW-k tényleg dízelek????????
on:
tegnap előtt Füreden Volvo-kiállítás volt. Csodaszép V70, új V70... az a terepjárószerű, S80 dízel (randa egy hanggal), és egy csodaszép C70 cabrio. pluszinfo: amikor a rendezvénynek vége lett körülbelül tíz perc alatt sikerült a C70-est kiszenvedni a fűről az aszfaltra (szintkülönbség kb. 5 centi...). A kipörg. gátló nem sokat ért... Asszem kicsit meg is ütötték az alját...
Apropó: az S/V/C70-nél hogy is van a kip.gáltó? 40-nél kapcs. be, vagy ki?