Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Már említettem, hogy két utcával lejjebb lakozik egy gyönyöru sötétmetálszürke bortetos 760TD. Tényleg nagyon szép. Ti becsöngetnétek? Pl. ilyen dumával: 2 dolog miatt keresem. Egy: eladja? Ketto: what about volvoklub?
lore,
szerinted mi az a kb 1 méter, ami az ütközo és a motor között van? Egyébként a múltkor láttam egy amerikai töréstesztet, és egy ugyancsak merev 240-es biztonságosabb lett, mint egy merci C-osztály. Nem néztem el, én se akartam elhinni, de ez van.
A légzsák szvsz csak az amcsi verdákban volt széria, legalábbis a manual természetes dologként hivatkozik rá, néhánynál meg megjegyzi, hogy ez csak extra, tehát a légzsáknál is írták volna, ha csak az. Egyébként csak 1 volt/van bennük. Az ottani hirdetésekben is mindenhol 1 airbag van feltüntetve.
Na, látom kezdodik ez a Bolas-féle volvo vs. opel duma. Láttam már hetest közelrol, szal akkor nem lepodöm meg ha a lökhárítójával megy neki vbalamivel, az ritka masszív darab (mármint ahogy ki a kasztnihoz van erosítve).
De emberek. A gyurudozóna hiányával, najó merevségével nem illik manapság büszkélkedni. A bennülokre ható erok annál nagyobbak minél merevebb a kasztni, azaz minél kevesebb energiát emészt fel. Ezt ellentételezheti az óriási mipulzus különbség, de mivel a hetesek is 1.5 tonna alatt vannak, ez sincs meg.
Szal én inkább ésszel állok hozzá. Úgyis tetszik :-)))
jobb elöl semmi, de semmi nem történt az autóval. Ha pedig meg tudod mondani, hogy hol ütközött az Opellel, kapsz ötven rugó kedvezményt:) A csomagtartó függöleges részén (tehát ahol a Volvo felirat van) van egy kb 3-5 centis kis horpadás. Már így vettük:(
Én se láttam még légzsákos hetest, még a szuper 780-as prospektusokban sem. Az újabb 940/960-asokon szerintem 2 elképzelheto.
fargo,
biztos vagy te abban a 760-as légzsákjában??? Az Ivanicsnál látott hiperszupi (bor, aut.váltó, aut.klíma stb.) 760-asban és a Beus féle csodagépben sem volt...
hát, az Opelnek az egész elejét ki kellett cserélni, míg Volvonk saját kerekein ment haza&Ivanix szervízbe:)
Gondolom a 400e elol lehagytál egy 1-est:)
Nem, én láttam a ketonvolvot, nem volt totálkáros, csak egy 2 centis karcolás utalt rajta az opelre. Az opel lett totálkáros, miután lepattant a Volvoról.
Emlékszem ketonék volvojára a Brico parkolójából. A jobb elso kerékív mögötti kis muanyag díszléc nem azonos típusú a többivel, meg talán a csomagtérteton volt valami sérülés. Jól emlékszem keton?
Ez a KAEben hírdetett gyanús hetes nekem tetszett volna ha jó lett volna. De nehezen hiszem amikor egy 12-15 éves autóról azt modják, hogy 120 van benne (persze ketonnak elhiszem). A dolgok állása szerint a negyvenesünkben ez 3 év alatt összejön, de még a 4 éves (osszel) corsában is 100 van...
Az Ivanixnál van egy 95-ös fullos 960-as, már az utolsó facelifttel, ami majdnem olyan, mint az S90. Sötétkék, mostanában cserélték a lökhárítóját, mert behorpadt, vagy mi. 3M forint.
Az a 93-as 3,5-ért iszonyú drága, hacsak nem pár ezer km-t futott példány...
fargo,
az a kutya buzmirigye, a végbelébe nyúlva lehet kinyomkodni. Nála ez megtörtént, elkezdtett javulni, de most megint csinálja. Lassan sebesre vakarja magát. Reggel jön a doki, biztos ami tuti.
keton,
szép-szép, belevennék egy klímát, az ugye 150. 400-ért odaggyátok?
Jaja és áruk is van. A KAEben egy 93-as 960 24V full 3.5M HUF. 93-ban azért volvoék már sokmindent tudtak az autóba pakolni, lsd. 850.
keton,
a KAEben nem hírdetik a gépet? (Lehet, hogy már említettétek, elfelejtettem) Mert van egy 940 turbo 165LE 1.4M-ért igen jó felszereltséggel. Fehér.
ha a kutya kiszedi a szôrt a fenekén, akkor ki kell pucolni azt a mirigyét, ami a farka tövében van (most nem jut eszembe a neve). Állatorvos 2 perc alatt kinyomkodja neki, elég gusztustalan művelet, de attól rendbejön...
Mit tud?
menni pl:)
ülésfutés, elöl elektromos ablakemelok, riasztó, szervókormány, közp. zár (riasztó vezérli term.), '90 dec évj., ezüstmetál, 135k km, 2.0 motor, 9l fogyasztás, most vizsgázott (szokás szerint Ivanixnál). Kicsit ütött-kopott, de csak nagyon közelrol látni. Néhány múltbéli puff nyomait véltem felfedezni rajta (kettot), de ezek nem voltak súlyosak. Egyszer elöl tört, 50-es találka volt egy Opellel, Ivanixnál javítva, semmi probléma vele. Eddigi hibák: igazából itt nem túl sokat tudok mondani, 1x kiakadt a futés toló-kapcsolójának egy része, 5 perc alatt orvosalható volt. Ja, meg van kímélve (el se fogod hinni, de nagyon ritkán megy a 3as fölé a fordszámméro). Szóval?
Én legszövesebben egy utsó szériás facelift elottit vennék. A klíma hiánya sem nagy gáz, ha megszedném magam, vennék bele bontottat. 150-bol megvan. Mert klíma kell. Mert sakálkodik.
Amúgy mostanában alig használom (a vectrában), inkább tetoablkaozok. A volvoban nincs tetoablak, így az automata klímát nem lehet nem használni :)
well, ami a 900-asnál a fullost jelöli, az biztosan elég jó felszereltséget takar:
ahogy lore is mondotta volt, minimum klíma, elektronyos tetô, -tükrök, -ablakok, memóriás és fűthetô ülések, hátul is, tempomat, ABS, esetleg TRACS?, ködlámpák, hifi, állítható fényszórók, 2 vagy több légzsák, elsô-hátsó kartámasz, esetleg italtartóval, boardcomputer, bôr, hótálcák, meg még ki is tudja, miféle sok földi jó...
A kilencszázasokat azért elég jó felszereltséggel szokták kihozni, de nem szabad bedôlni annak, ha a tulaj fullosnak ígéri. Alkalomadtán jó vitaalap lehet felemlegetni a hiányzó extrákat...
Szal kezdjünk el játszani a gondolatokkal, mingyá megveszem az autótokat elméleti síkon. Tehát mit is tud? Extrák, km, sérülések, törések, eddigi hibák stb...
Nekem tavasz óta feljön néha egy hetes vásárlásának gondolata, sajna a tietek túl drága (faceliftes a pici). Viszont mostanában nincs idom a pénzem seggére verni, szal bármi elofordulhat :)