Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Már megint kekecelsz, vazziga! És az elképzelhetetlen, hogy az orosz bevándorlók behurcoltak némi szavannafűmagot, és abból a sakálok kedvenc sztyeppéin kinôtt egy csomó, elharapódzott, oszt abban hasítanak ott a pampai cotoyok?
(hehe, tom, hogy csak szopattok mert az opelokat is merészelem kedvelni :)
Szal van olyan elvetemült aki egy fapados 70-es helyett inkább egy V6-os, netán egy MV6-os omegában feszít. De nem is ez a jó pálda. Van aki inkább egy alap omegában feszít mint egy 40-esben...
Nemis a modemmel van a baj, hanem a vonallal. Idáig minden rendben volt, egész éjszakán át töltött a gép a netrol, de kb egy hete ha beszélek, akkor hallom a zajokat, képzelem, hogy zavarhatja ez a modemet. Fel fogom hívni az 1212ot, hogy fizetjük a nagy lóvékat (otthon csomag), erre elszarják a vonalat.
Csak ugye Volvo megasakál, minden egyéb minisakál. Ezért nem lehet, hogy bármelyik más gagyi jobban szerepeljen, mint a Volvo. Ha mégis, azt meg nem hisszük el. Na!
Ebben a kérdésben sajna meggyozhetetlenek vagytok. Jó. Vegyük a következo példát: egy hetes 30-al frontálisan ütközik egy szintén 30-al közlekedo 850/S70-essel. Mi történik? A 850/S70 a heteshez képest romokban fog heverni, leszakad a fél eleje. Ugyanakkor az utasokat kisebb fizikai terhelés éri.
Szerintem ezek baromi jó autók, mind a technika, mind a design terén, bár a BMW egyre visszafogottabb, míg a merci egyre sportosabb. A magyarországi megítélés miatt azonban énsenem. Meg audit sem, de még passatot sem. Hiába tetszik akármelyik. Egy omegában ülve szvsz nem azt látod az arcokon, hogy éppen azt találgatják ki a fene vagy.
Akkor nemtom miért tartották a Volvot mindigis a világ egyik legbiztonságosabb autójának... A 88as évjáratból meg inkább egy 740/760-ast kérek. De ha olyan kemények lennének, akkor miért tettek rájuk 2m hosszú motorházat? Talán mert azt akarták, hogy ne 0s alatt álljanak meg a kedves utasok? És igazából engem nem a tesztek érdekelnek, hanem az _életben_megtörtént esetek. Az ilyen típusú tesztekben a Volvo benne van a legjobb ötben (in Am). Feltételezem, hogy az az Opel pl 70-el jött volna nekünk, akkor a másik félnél komolyabb problémák is történhettek volna. Persze nálunk is, de így se történt volna semmi bajunk(de azért nem akarnám kipróbálni:). Miközbe írok az a szemétláda matáv ma már 5ödször dob le, úgyhogy kezdek ideges lenni.
A biztonság mérése relatív. Erre nincs jobb szó. Én az egyes testrészekre ható maximális gyorsulások mérésben hiszek, ilyenben egy C-mercit nem nyom le egy több mint 20 éves konstrukció.
keton,
a programozott gyurodsozónák miatt lehet elérni a szép lapos gyorsulás-diagrammokat. Azaz az ütközésnek (ez esetben: a roncsolódásnak) minél tovább kell tartania és minél egyenletesebbnek kell lennie. Ehhez 84-ben nem álltak rendelkezésre módszerek. Kb. 88 körül kezdték el a németek (ott a vectra és a passat megjelenése környékén :-) a számítógép segítségével tervezett gyurudozónákl kifejlesztését.