Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
lore,
Nem értettem félre :-)
A 244 ügyben eddig nem volt időm igazán mozgolódni, fargo barátunk megadott egy lehetséges szálat, de igaziból csak a jövő héten fordulok rá az eladás projektre. Csak nem érdekel?
Asszem megrogyok, holnap korán kelek, reggel lehet, hogy benézek egy percre, pá!
Ja!
"Láttam már 13 éves Volvot is *tényleg* 62k kilométerrel." Arra a mai napig is fáj a fogam, még így látatlanban is... meg minden egyéb körülmények ellenére is.
Jah, eccer én is phontos embör léhészen belülem sakkor gyühet a sahab léhétjogosultságának indokolása sis serintöm. Nyah. Megahasztán hazáánk szeretettem magyarföld mihiniszterelnökünkjelöltünk éhéletjét is megmöntette egy ilyen öregebbik kilencnullanullanulla. Legend was born...
Lehet, hogy félreértettél. Valami olyasmit akartam kihozni, hogy mindketto nagyon jó kis gép és talán Saab-ból könnyebb beszerezni egy jó példányt. Remélem te szerecsés leszel a 760-al, de sajna nem lehet mindnekinek szerencséje. Ráadásul te ismerostol vetted... Tényleg, van már jelentkezo a 240-re?
A két gyár rivalizálása és a hasonló igények miatt egyik sem lehet sokkal rosszabb a másiknál ha jó a sejtem...
Szerintem a Volvok strapabíróbbak, mint pl a 9000-es Saab, az üzletembereknek, fontos egyénekenk készült, ezért is van benne annyi cókmók. A 760-as nyújtotta ennek nagy részét+még valamit, amit nem tudok leírni:)
Sajnos nem rendelkezem elég információval az összehasonlításhoz, de ha a 9000 lényegesen jobb lenne, mint fullextrás 760-am, akkor biztos olyant vettem volna :-)
De nézzük meg holnap.
Sot, asszem csak úgy lehet kivenni a klucsot ha R-be tolod. Mintha rémlene egy ilyen baki is :-) Alig elmékszem sajna, hiszen még keményen általánosisis voltam, miközben pl. Trizzy már hülyére kereste magát, fargo meg izgalmasabbnál izgalmasabb anyagokat lapátolt a kukacára :-)
------
Ma kocsit mostam. Vazz, pár 10e km mennyire meglátszik közelrol a fényezésen :-((( A maszk mellett és a motorházteton már van egy-két lyuk is, kb. 3-5mm átmérovefl lepattant a festék, gondolom kavics miatt. Egy gyuru vagy erosebb növény ága meg lazán lekarcolja afelso réteget. Nesze neked modern vízbázisú festék...
Sot, már a 80-as években is elofordultak ilyen finom extrák. Hála az USA-nak. Ez a volvokra is igaz, az USA a svédeknek még ma is nagyon fontos, az amiknak meg az olyasmi a fontos, hogy: klíma, elektronyos ülésbszgtósdi, jó hifi ésatöbbi.
88 környékén voltunk egy finn körutazáson. Ismerosökhöz mentünk, ott két Saabbal barangoltunk a tavak mentén 3 hétig. A mienk egy régirégi 900-as volt, a 'felvezetoé' pedig egy újabb. Na ott szerettem beléjük, baromira pofás volt amikor az elso induláskor (itt kivételesen az ujabbal voltunk) apám CB-n szólt a már elpályázott hapsi után, hogy 'Where's the key, Olav?'...'Between the seats, loredad!'
Wow! Ott láttam eloször ilyet, azóta is sakaldzik nálam :-)
Mit szólna hozzá, ha látná a GH 198-asunkat (igaz, már nincs használva:), esetleg a 450-es Benefon Office-t (ez is ott pihen a szekrényben)?
Igen, régen volt egy Saabos prosink, és igencsak derekasan fel voltak szerelve az autók. Ez a 90es évek elejéről való, de akkor már tele volt fedélzeti szgéppel, full elektromos minden, digitklíma, stb, szóval csak az árlistát nem szerettem nézegetni:)
A Saab 9000 varázsa:
Ezek általában sokkal jobban felszereltek mint a hetesek, nagyobb arányban vannak klímával (sokszor digit klíma) ellátva. Sokkal ritkábbak mint a hetesek és az imidzsük miatt talán kevesebb a leharcolt zöldségesszállító példány. A belso tér nekem fantasztikusan tetszik, nagyon modernnek hat még ma is, amellett, hogy egyedi, karizmatikus. Egy 87-88-as példány meg 800k körül már elo szokott fordulatoskodni, tehát árban a hetessel abszolút versenyképes, ha figyelembe vesszük a jobb felszereltségét, akkor talán még jobb áruk is van.
Sziasztok,
na éppen most akartam leírni azt keton, amit fargo a 6266-ban taglalt a szervízkönyv/szervíz-adatbázis vonatkozásában.
keton,
2110-esre van ajánlatod logo ügyben :-))) Ahogy Trizzy mondta: 'mérnem csderéled mánle, ennek a technika történeti múzeumban a helye!'
Templar,
ha úgy jön ki a lépés, holnap 10 és fél11 körül rádcsörgök, hogy megvizslathatom-e a 760-ast. Bár a Saabok is nagyon érdekelnek, egyre jobban vagyok ráizgulva egy turbos 9000-re...
A 2.5-ös motorról. A 850 ha jól tudom a 2.5 20V-vel jött ki, ezzel lett sláger (170LE). A korai példányok legtöbbjét ez hajtotta, a 10V ritkább. BTW ismerek olyan középkorú ürgét aki nem aknáz ki 170 lóerot, csak azért mert ott van :-)
Láttam már 13 éves Volvot is *tényleg* 62k kilométerrel.
Nézd meg a kocsi szervízkönyvét. Ha nincs neki, ne vedd meg. Ha van neki, de nem márkakereskedés pecsételte, ne vedd meg. Ha nincs neki, akkor a szervíz kompjuterében utána lehet nézni, jó esetben elég sokat eltudnak róla árulni. Ha van neki, és márkaszervíz pecsételte, akkor a kompjuterben utána lehet nézni, valóban megtörténtek-e a szervízek. Ha a kettô nem egyezik, akkor ne vedd meg. Ha igen, akkor szerencsésen kifogtál egy jobb darabot -- ne mulaszd el!
az a 100k nekem is kevésnek tűnt, de első tulaj, úgyhogy végülis lehetséges... Csak azt nem értem, hogyha ilyen keveset ment vele, akkor minek vett 2.5-ös motort?? Vagy csak amolyan hétvégi száguldozó?:)
Nézesd meg az Ivanix-szal, hogy valóban annyit futott-e, a komputert lekérdezve meg tudják mondani. Kissé kevésnek tűnik a 100k, bár lehet még kifogni keveset futott darabokat. Ha tényleg 100k van benne, akkor komoly baja nem nagyon lehet.
Van a KAE-ben egy 92/93-as (ez mit jelent, a svédek Szilveszterkor is dolgoznak?) mélyzöld(?) 850-es. 2.5, 170 LE, klíma, elektromos bizgentyűk, ABS, riasztó, immobiliser (jól írtam?), alufelni, állítólag garázsban tartott, első tulajtól, 100k km-el, 2.2M Ft. Megéri? Jónak tűnik, lehet, hogy hétfőn megnézzük.
Ma láttam egy Volvo-s sporttáskát. Volvokék színe volt, az oldalán szép nagy betűkkel hirdette, hogy Volvo. Hol lehet ilyet kapni? Hátizsák formájában?