Tegnap ismét pirosbetüs nap volt: vidékre hazaérvén, a hétközbeni fáradalmakat kipihenve, irány az országút! GRX is már nagyon várhatta, lévén hogy a múltkori tali óta csak pihent. Szép idö, napsütés, száraz út, no forgalom, mi kell még? Nulla fok körül, 1 hónap állás után is pöcc-röff, kis melegités és már úton is voltunk. Kis levegö a lufikba, majd irány a Velencei-hegység lankái. Kanyarog az út, szép napsütés, duruzsol a rádió és a motor, árad a meleg a szellözönyilásokból. Mintha hájjal kenegettek volna:-)...aztán egy rövid kitérö az M7-re, és uccu neki, kicsit kifújni a szelepeket, szaladni az új aszfalton! "Vezetni mindig élvezet", szóval jót kocsikáztunk kettesben az oroszlánnal:-)))
Ha jövö hétvégén is ilyen idö lesz, akkor tuti hogy jön a drága...
Bezzeg este megint ülhettem a traktorba:-(
hat akkor lehet hogy kinezunk marmint a talira....
en ugyis mindenholrantott sajtot eszem ugyhogy az en kosztom nem hiszem ,hogy gondot jelentene majd....
masik akkor lehet hogy esetleg maddie-k es masok is jonnenek igaz csak 206-al abbol viszont eleg speci gepekkel sot addigra mar talan tudok nektek vmi..erdekesseget is mutatni...de azt hogy mit meg nem arulom el...
csak annyit hogy a ti kocsitokban is hasznos lehet...
Gyuszkó
Némi program módosítás jött be jövő hétvégére. A talin ott leszünk (mind a két és felen :)), de sajna a kaját már ki fogjuk hagyni, noha tudom az lenne a csúcspont. A cégben a karácsonyi meglepetést készítjük elő és azon a vasárnapon megyünk stúdióba dalolni... :o(((
hgl005
206-t is természetesen szívesen látunk a talin, akárcsak legutóbb. Maadie-k azt írták, hogy jól érezték magukat. Nekem efelől most sincs semmi kétségem.
MetaCode
Holnap (hétfő) nálam lesznek a negatívok. Jó lenne összefutni pl kora délután.
SQS
Vihetem a képet, meg a Túró Rudit a CD-ért??? :o)))
Sansali
Ugye most már nem jön közbe semmi??? Főleg nem egy Honda :o)
igen a metabond szerintem jo bar allitolag magas a clor tertalma de ennek karosito hatasat meg senki nem mutatta ki belathato idon belul...
ezert ettol nem felek a hatasa viszont jo es nem ilyen slick meg mi a fene....
capa:
Bocsi a kút miatt, ezer éve mentem már arra, és a budapest-térkép progim is azt írta, hogy ott AGIP van(volt).
hgl005:
A Metabond nálam is játszik és tényleg király dolgot művel egy gagyi 10w 40-es olajjal! A szerelőm azt mindta, hogy nem érdemes vékonyabb olajat tenni egy turbósba, mivel "megeszi", így is 8000Km-ként 1l utánna kell tölteni.
Az hogy 206-ossal jönnél nem kizáró ok, már korábban is megtörtént a történelemben, szívesen láttuk.
T.Z.
Szép város Pécs, csak egy kicsit messze van. Talán legközelebb.
Azt hiszem, sajnos nem aktuális most a tali nekem, nagyon sokat kell dolgozni az ünnepekre való tekintettel. Mire felérnék Pécsről, már jöhetnék is vissza. Talán majd a legközelebbire!
de ha akartak elborzasztot hallani egy baratom azert tudott behopzni olaszbol egy 300-as kereklampas E mercit 5000 markaert mert az olajat max vesovel lehetett volna leszedni a motor belso reszeirol....
64000 km-t tettek meg vele olajcsere nelkul...a nagyeszu olaszok....pedig a legmotorizaltabb orszag de neha erdekes dolgokat latni naluk....
pedig minden tovabbi nelkul igaz lehet a mai motoroknak egy rakfenejuk van a normalis olaj....
a hidrotokes motorok a mukodesi elvukbol adodoan kenyesebbek a jo olajra tehat nem csak arra ,hogy mikor cserel benne az ember olajat hanem arra is ,hogy mit tesz bele...
telen erdemes pl 0 vagy 5w-40vagy 50 est hasznalni meghalalja a hideg moci
egyebkent a mobil jo de ha az ember nem akar dragat es megis jot akkor amerikai olajakbol a csucsokat hasznalja...valvoline penzoil...stb.
bevélnak...es nem horror az aruk mint pl a castrol...
de jo az esso ultron is...
ha akar az ember megspekelheti egy kis metabonddal is ....
nekem olyan motorjaim birtak mar ki erdekes dolgokat amikrol nem is gondoltam volna...
a jo olajrol csak annyit ,hogy a egyel ezelotti clio rxi-m 6500 nál szabályoz le de miutan megkapta a 5w-50 es olajat egy kis metabonddal...
neha felment 7500 ra is nem azert mert az elektronika nem szabalyzott volna le most is 6500 nal de olyan konnyen porgott a moci,hogy a tehetetlenseg reven meg megporogte uresen azt a plussz 1000-et....
nem fogyasztotta az olajat es a kompresszioval sem volt semmi gond....
egy regebbi renault megane coupem pedig 165000 nel volt szetszedeve hengerfej miatt es egy deka valla sem volt a hengernek....marpedig az nagyon jo....
Ezt az olajos dolgot én is olvastam. Hát a fene tudja. Olyat viszont én is láttam régebben és ez nem vicc, hogy egy márkaszervizbe kötelező szervizre -igy olajcserére is- bevitt 205 Pug dizelben csesztek olajat cserélni (viszont felszámolták) és még mielőtt a járgány elérte volna a következő olajcsere idejét, szinte csak iszap jellegű mocskot tudtak leengedni belőle. A motor teljesitményén és járásán vette észre a változást a tulaj. Utána el is kellett, hogy adja. Mondjuk a korábbi dizelek, főleg kényesek voltak a 10 ezres olajcserére, sőt ha jól tudom inkább a 8 ezres volt az optimális. A benzineseknél pl nálam 30 ezer km az olajcsere ciklus. Ezt viszont nem tartom be, bárki bármit is mond. Én 15 ezernél megcsináltam az első olajcserét, ha kell, ha nem. Főleg ha az ember még hajtja is, mindenképp szükséges szvsz.
Na szóval talán ilyen olajcserés átverést csak nem mernek manapság megcsinálni, azt viszont megint tudom, hogy sok szerviz elég gagyi olajjal dolgozik és sz@rik a gyári előirásokra. A lényeg az olcsó, nagyobb árrésű olaj és nem biztos, hogy az van a hordóban ami rá van irva. Ezt maga a haverom mesélte, aki mint már emlitettem autószerelő és korábban a Peugeot-nál dolgozott. Én egyébként korábban mindig Total olajjal jártam, most Mobillal. A motorjaim soha még csak nem is köhögtek tőlük.:-)
A K3-nál nem agip, hanem aral kút van. Nehogy valaki azt keresse!
A részvételemet sajnos nem tudom biztosra ígérni, ezért sem ajánlottam fel SQS-nek, hogy elviszem.
Gondolom, csak jövőre mehetnénk az autókért Francba :-)))
SQS:
Macska nincs és vélhetőleg fel fogok épülni. Szerencse péntekenként nem kell kimozdulnom otthonról, így eddig 1,5-2l tej bánja a tegnapi dolgot, de dec. 9-ig csak rendbe szedem magam:-))
Azért köszi, hogy aggódsz a macskáért;-))
sansali:
Itt az idő! Nem gondolod?
Strasszer:
Ha átküldöd a szerver paramétereit legyártatom a hozzá való digitkorbácsot;-)) Mit szólnátók a gyülekező helyéül a Kerepesi-Keresztúri-kereszteződésnél (K3 a hármast felső indexben értve:) található AGIP kút mögötti OBI parkolót jelölnétek meg? Csak javallat, itt nem kell fizetni és nyomorogni és még útirányban is van. kb 30-40 perc alatt ki lehet érni.
Break:
Az autópályás útvonal szerintem a leggyorsabb, de ha gondolod a K3 helyre is el tudlak irányítgatni.
szabika:
Köszi az infót! T.Z., capa mikor megyünk külhonba autó-költeményekér?:-)))
T.Z., capa és a Többieknek akik nem kaptak infót a taliról:
Természetesen nyílt a tali, így bárki csatlakozhat Május 1-jei felvonulók népes táborához!
Találkozó időpontja dec. 9. 10h a Gödöllői Királyi Kastély parkolójában. Egybegyűlés után 11.15h kastélylátogatás vezetővel (ezt a két időpontot jó lenne tartani különböző okok miatt pl: idegenvezető időbeosztása), ez kb. 1-2 óra, ez után szabadon válogathatunk a számos programból melyet a helyszínen egyeztetünk (bábjátékok gyerekeknek, Díszmű üvegfestő bemutató; Herendi Porcelán manufaktúra korongozó és porcelánfestő bemutatója, Csuhéfonás, csuhébábú készítés stb....). Délután 3-4 körül asztalfoglalás a Sziget nevű étterembe, ahol oroszlánbőgés után bendőtömés várható.
Íme az eddig jelentkezett résztvevők névsora:
sabian, 406 Symbole 1,8; 2,5 fő
Iopee, 306 v. Espace; 2 v. 4 fő
sansalvador, 406 Supreme 2,2 2 fő
405GRX, 405 GRX 2 fő
SQS, HÉV? 1 fő
Break, 406 Break ; ? fő
MetaCode, 406 Symbole 1,8; 1 fő
Strasszer, 406 SL 1.8; 2 fő (digitális korbáccsal)
AUE, 307 1,6 Presence 2 fő
franky_t, 406 sv 2.0; 2 fő
Gyuszkó, 405 GRDT; 3 fő
Kérné, hogy az asztalfoglalás miatt az érkezők számát jelezzétek, valamint ha valaki nincs a listán és szeretne jönni, ne tartsa vissza magát és frissítse a listát.
További friss információkat a fórumon vagy mélben található/kaphatók.
Jövö hét vasárnap (dec. 9) de. lesz a tali. Gödöllön, a kastélyban, Gyuszkó szervezi.
De úgy néz ki hogy páran már Peströl együtt megyünk (konvoj rulez:-)...)
Tényleg kik jönnek felvonulósan?
Hali!
Nekem 406 1.8 V16 van, 15 ekm-enként van köt.szervíz. Mióta megvettem 13 ekm-t tettem meg, de nem kellett olajat öntenem hozzá. Legalábbis nem jelezte, hogy kellene.
Azért a 170->0 fékezés nagyon durva, elég nagy mozgási energia szabadul fel, lehet, hogy tényleg az okozta a galibát.
Gyuszkó: valóban nem értettem. Most már igen, de csak akkor tudom hajtani vele a servereket, ha a korbács digitális :)
Én lehet, hogy megyek. Pontosan mikor és hol? Ha megváltozna az időpont vagy a helyszín, akkor megdobnátok egy emillel? Ugyanis lehet, hogy akkoriban éppen nem lesz internet elérésem.
T.Z. nevében nem tudok nyilatkozni, mondjuk nem a talira, hanem a Franciaországi autóbehozatalra értettem a kérdésemet.
Nem ismerem az illetöt de aki úgy megy egy 406-tal hogy 170-röl 0-ra kell fékeznie annak úgy köll:-(
1ébként meg az autódokinak sajnos minden mondata igaz...
Olajcsere 10e-ként van, nem?
capa, T.Z.: jöttök talira?
Hát azért a 170->0 km/h-ra történő vészfékezés (blokkoló első kerekekkel) szerintem okozhat problémákat a motorvezérlésnél is (pl. ha nem is szakad el, de azért arrébb ugrik a vez. mű szíj). Bár azt írja kérdező, hogy a vezérlés a helyén maradt.
> nincs benne kompresszió. Nem akartam hinni nekik, mivel előző nap 170-el jöttünk vele...
Szerintem ez is azt bizonyítja, hogy előző nap még jó(?) volt a kompresszió, a motor, tehát csak a fékezésnél mehetett tönkre.
A 8000 km-kénti 1 liter olaj fogyasztása pedig szvsz nem katasztrofálisan rossz, lehetne rosszabb is ;-) Tényleg hány km-ként van kötelező olajcsere a P406 1,8 16V-ben?
Az "elfelejtett" 1996-os francia kormányrendelet 2002. jan. 1-jétől megtiltotta az azbeszttartalmú alkatrészekkel felszerelt autók eladását. Ez a '97 jan. 1. előtt gyártott autókra vonatkozik (gondolom, akkortól már nem volt szabad "azbesztes" új autót forgalomba helyezni).
A rendelet 20 milló autót - benne jópár millió PSA gyártmányt - érint!
Viszont lehet, hogy mégsem olyan nagyszerű a helyzet a mi szempontunkból, mert az azbeszttartalmú alkatrészeket kicserélve - gondolom én - ezek után is tovább lehet adni az autót.
Üdv Doki!
Szeretném a segítségét és magyarázatát kérni az alábbiakra:
Tavaly szeptemberben vásároltam egy '96-os Peugeot 406 1.8-as autót, elvileg 63 ezer km-rel. Az autót átnézettem, a márkaszerviz nem talált rajta érdemi hibát.
Az elmúlt időszakban 33 ezer km-t tettem meg vele és az alábbi gondjaim voltak az autóval: 8000 km-ként elfogyasztott 1 liter olajat, 1-1 henger néha kihagyott, illetve az alapjárat szabályzó motort kellett tisztíttatnom (később kicseréltetnem), állítólag a koksznak köszönhetően.
Két héttel ezelőtt hazautaztunk szüleimhez, este leállítottuk az autót, másnap a feleségem 5 km-t ment vele, majd leparkolt. 1 óra múlva ismét indította volna, de nem indult. Érte mentem, és sajnos nem tudtam vele mit tenni, sőt a telefonos segítségkérések sem tudtak rajtam segíteni. Még akkor bevitettem egy márkaszervizbe, ahol több órás munka után azt derítették ki, hogy nincs benne kompresszió. Nem akartam hinni nekik, mivel előző nap
170-el jöttünk vele az autópályán (4500-as fordulat), élmény volt vele autózni.
A hiba keresése közben mindent helyén találtak, olaj volt az autóban, vezérlés a helyén volt, számítógép semmi hibát nem mutatott.
Mivel nem hittem el a diagnózist, autómentőn felhozattam Miskolcról Pestre egy ismert Peugeot szerelőhöz, aki viszont szintén mindent a helyén talált, de 7 fölötti kompressziót szintén nem tudott mérni. Hiába kérdezett, hogy nem hallottam-e furcsa hangokat, volt-e valami gyanús jel, mindenre nemet tudtam csak mondani.
Az autó hengerfejét leszedték, a szelepek épek voltak, a dugók gyári értéket mutattak, továbbra sem utalt semmi arra hogy az óra szeintinél több lenne az autóban.
A gépműhelyben a szelepeket összecsiszolták a szelepülékkel, mint kiderült azok kiégtek. További vizsgálódások arra utaltak, hogy a hidrotőkék ragadtak be 16-ból 14, melyek nem engedték a szelepeket lezárni, így a szelepülék kiégett. Javasolták, hogy cseréljük ki az összes tőkét, belementem.
Az összerakást azóta megkezdték, javasolták azonban, hogy az általam
cseréltetett, már 20 ezer km-t futott vezérműszíjat is, illetve az eddig még nem cserélt feszítőgörgőket is cseréljük le, mert állítólag olyanok amelyek képesek megugrani, és létezik hozzá egy másik fajta, mellyel ez nem fordulhat elő. Belementem a biztonság kedvéért.
Szóval a közel 100 ezer km-t futott autóm teljes vezérlés cserére érett, nem igazán értem miért. Szíj nem szakadt, olaj rendszeresen cserélve volt, vezérlés a helyén maradt.
Lehet-e a hiba oka az előző nap 170-ről 0-ra történő vészfékezésnek?
Hogyan fordulhatott ez elő, van-e esélyem a javíttatás költségeinek
csökkentésére további célzott levelekkel a gyártó felé? (Az autó nem
garanciális)
Hihetek-e a Peugeot-kban ezek után? Érdemes-e megtartani az autót vagy szabaduljak meg tőle? Válaszodat köszönöm előre is
üdvözlettel, NG
(2001. 08. 16.)
A doki válasza:
A javítás mikéntje tipikusan a márkaszervizek hozzáállását tükrözi. Mindent kicserélni és biztos, hogy közte lesz a hibás darab is! Igaz, kicsit kevesebb a kockázat, de elfelejtik, hogy a szerelő azért járt iskolába, hogy megtanulja biztonsággal kiszűrni a hiba okát és azt megszüntetve javítani! Nem volt a gond okozója az említett vészfékezés. A kibobott pénz töredékéből javítható lett volna megfelelő hozzáértés és lelkiismeretes korrekt hibakeresés esetén! Csak hát akkor miből lett volna komoly árbevétel, hiszen azt a szép nagy üzletet el is kell tartani valamiből! Elegáns portál, sok adminisztratív alkalmazott, sok főnök. Mindenkit a pénztári bevétel tart el! Ez logikus, nem?
Majdnem biztos, hogy utólag semmit sem érsz el ez ügyben. A hiba pedig nem is ismeretlen dolog. Általában az okozza, hogy a revízió során felszámolt jó minőségű olajnak csak a gyengébb testvére kerül a motorba. Néhány motor, (közte az itt említett modell is!) igen érzékeny a kenőanyag minőségére és az ilyen turpisságot jól meg is tudja bosszulni! Így.
A továbbiakban: mély lélegzet, mert a múlt csak bosszantó. És keresni kell egy megbízható szervizt, ahol az ügyfél elégedettsége és az árak korrekt volta egyformán fontos, cserébe a kifizetett számláért nem végeznek felesleges munkát, alkatrész cserét. Legalábbis nem az ügyfél számlájára!"
Tényleg ennyire érzékeny az olaj minőségére a 406-os? Vélemények?