Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Dehogynem reagáltam, megírtam, hogy tök jó lett. Csak kellene még pár kérdés, de majd összehozzuk. Ha lesz idôm este, írok Neked egy hosszabb levelet...
CSiGA:
Tudok Neked egy 460-ast, ha érdekel. '95-ös, 2 literes, jól felszerelt darab, gondos tulajtól, kevés kilométerrel. Ha érdekel, dobj egy emilt...
James, Bondunk:
Kár, hogy nem tudsz talira jönni, egyre biztatóbb fejlemények vannak. A Sakálhoz mindenesetre gratula :-) Milyen feeling a pávakék?
Autohifi:
A 460-asban a rádió szintén ki-be kapcsolt, amikor a telefon belépett, és húzogatta az antennát. Idegesítô volt. A 850-ben nem húzogat, mert ott az ablakra ragasztott antenna van -- messze jobbnak tűnik, mint a 460-asé.
Infocenter:
A 460-asban, mint ahogy lore is leírta, ha úgy adtad rá a gyújtást, hogy közben nyomtad a reset gombot, az infocenter más adatokat mutatott, mint normálisan. Ezek közül egyet lehetett beazonosítani, ez pedig a tankban lévô benzin mennyisége volt. Tapasztalatom szerint a 460-as infocentere sokkal sikerültebb darab volt, mint a 850-esé. A benzin állását például nagyon korrekten mutatta, lehetett tudni, hogy egy "csík" 6 liter benzint jelentett. Elég pontos volt, csakúgy mint a maradék benzint mutató adat. Ráadásul ezt a műszert kalibrálni is lehetett, már nem emlékszem hogyan, de le volt írva a manuáléban. A 850-esben a benzinszintet visszajelzô műszer elég pontatlan, sokszor akár 10 literrel is kevesebbet mutat, mint az aktuális érték.
A még megtehetô távot a 460-asban az utolsó 30 km alatt számolt átlagfogyasztásból kalkulálta, az tuti. Valószínűleg az S40-nél is így van. A 850-nél erre vonatkozó adatot nem találtam.
Már csak foltokban emlékszem dologra, de a 460-ban akkor aludt el az égôhibát jelzô lámpa, amikor elôször ráléptél a fékre. Nem az összes izzót figyelte, hanem csak a fôbb lámpákat: a féklámpát, a tompítottat, a hátsó helyzetjelzôt. Az index hibájára a zöld nyilacskák dupla sebességű villogása utalt.
Ami az ABS-t illeti, Oya mesternek nincs teljesen igaza: az ABS igenis hosszabb féktávot produkál, az egyetlen elônye, hogy vészfékezésnél a kocsi irányítható marad, ellentétben a blokkoló kerekes fékezésnél, ahol is a kerekek irányíthatatlanul csúsznak. ABS-szel vészfékezni úgy kell, mint anélkül: a veszélyt észlelve azonnal teli talppal nyomni a pedált. Ekkor adódik a legrövidebb féktáv. ABS nélkül is blokkoló kerekekkel állsz meg leghamarabb, csak alkalomadtán trükközni kell: kerülô manôverhez kicsit fel kell engedni a pedált, hogy a kerekek visszanyerhessék a tapadásukat. A lényeg a maximális erôvel történô fékezés, közben a kuplungot is ki kell nyomni. Na ki mondja meg, miért?
Bálint Zsófi :-)
A Volvo által használt betűtípusok:
A Volvo, csak hogy egyszerűbé tegye a dolgunkat, terveztetett magának külön betűtípusokat:
Volvo Sans, fôként táblázatokhoz, technikai ismertetôkhöz, stb.
Volvo Serif, ezt kenyérszöveghez használják.
Volvo Broad, (szerintem Te ez utóbbit keresed,) ez a reklámokban, magazinokban és belsô nyomtatványokban stb. a címsorokhoz használt betű.
Mivel ezekhez a fontokhoz nem tudtam hozzáférni, kényszermegoldással élek. Régebbi Volvo manuáléra hivatkozva a Sans helyett Helvetica megy, (illetve Frutiger, mert nekem az az egyik kedvencem,) a Serif helyett Times, a Broad helyett meg egy ahhoz elég közelálló típus, a Letra katalógus Block Condensed néven ismeri, és a Bertholdé a copyrightja, nálam Gothic821 (?) a neve. Mivel én Mac-en dolgozom, ezért kevés az esélye, hogy használni tudd, de megfelelô software-rel lehet konvertálni PC-s formátumba is. Ha kell, elküldöm.
Hobe
A 480-ban 180e km van, de tényleg mindíg visszajelez. A 760-ban csak akkor, ha valami hiba van, ahogy Tempi mondja, tehát ha a fékkel van gond, akkor csak akkor jelez, ha fékezel. A még megtehtő út a 480-ban úgy néz ki, hogy nekem már azt mondta, hogy nincs benzin, közben még simán ment.
lore
vektrás példa nem jó, ez volvotopik:))
Bár igazad van, mert tényleg változik.
Lore kolléga
Szeretném jelezni, hogy az F1-es autókban (így Scumi és Mika autójában is) van ABS. Persze kikapcsolható és a széria autókétól meglehetősen különböző, de ABS. És igenis rövidíti a fékutat. Valamint segít megtartani a gumik épségét (amilyen puha keveréken futnak, egy húzósabb teljes blokkolástól a szépen kockára kopna a felület) is. A rencer pontos ismertetésébe nem mennék bele, de minden paramétere szabadon a vezetőhöz szabható. Valamint ott nem igazán kell figyelni a gumik felmelegedéstől történő jobb fékezhetőségére (el sem tudnának kanyarodni, ha nem lennének megfelelően melegek a gumik) valamint szűz hóban és jégen való fékezés is relatíve ritkán fordul elő... :-)
Azér' ettől még azok a fijúk _nagyon_ tudnak vezetni.
Oya
Akkor a 244 sakal vol, a kesobbi modellek ezek szerint csak arra figyelmeztettek, hogy valami kiegett.. Sajnos a Volvo az ido elorehaladtaval megfeledkezik egy-ket aprosagrol: sulyerzekelo a 850 jobboldali uleseben a biztonsagi ovhoz, vilagito ov becsatolok :-) Raadasul unalmas a C70 kormanya :-)
Nem kétlem, nekem ugyanis a 244-ben a rendszer tökéletesen muködött, a 760-ban nekem is világít folyamatosan, de ez sajnos a rendszer hibája:-(
Amit leírtam az az, hogy hogyan kéne ...
Igy van! Nekem volt olyan a vectran, hogy teli tankkal orultem (hosszu o, mint osz), lement 400km-ig, utana ki az orszagutra, par km utan mar boven 700 felett jartam. Varosban tudok 16-18-as atlagot, orszaguton meg siman 7 alatt maradok...
Lehet, hogy csak az utolso par tiz km atlagfogyasztasat meri, de a par szaz km-es novekedest tulzasnak erzem:-) Bar tele tanknal zingetni, aztan 90-re beallni 30km utan...
Mar bocsesz hobe, de szerintem ez nem igy van. Hanem ugy ahogy en irom (ezek szerint atugrod a hozzaszolasaim :-))). Azaz nem az addigi atlagfogyibol, hanem csak az utso 20-30-40 km (nemtom mennyi pontosan) atlagfogyijabol szamol. Hiszen ezert tud tobb szaz km-eket emelkedni a hatotav, ha elhagyod a varost! Meg igy is van csak ertelme...
Templar,
igy van. Sot ha le akarok nyomni itt egy fizika orat akkor el lehetne mondani, hogy az ABS elonye a kormanyozhatosag, nem a fekut. ABS nelkul ugyanis hamarabb all meg az auto. Nemcsak azert mert nincs 'fekezes nelkuli' allapot hanem egyeb tenyezok is segithetnek: aszfalton a blokkolo gumi melegszik, meg jobban tapad. Hoban-folduton a gumi maga elott felhalmoz havat-sarat, ezzel is segitve a fekezest. Felszakithato jegpancelon az ABS-es auto folyamtosan 'visszaugrik' a jegre, ABS nelkul az elso jeg-felszakitas (huh) utan mar nem jegen fekez. Esatobbi.
A legjobb ABS kulonben is Scumacher/Hakkinen jobb laba, aki nez neha F1-et, az tudja mirol beszelek :-)
480 es 850-nel a kiegesre figyelmezteto lampa allandoan egett, fuggetlenul attol, hogy nyomtam a feket vagy nem, be volt kapcsolva a helyzetjelzo vagy sem.
Eloször is granulálok!
A lámpa, - ha azonos a többi modellben alkalmazott sárga színu stilizált izzót ábrázoló jelzéssel - általában a kiégett izzóra figyelmeztet. Olyan a bekötése, hogy ha a párosan elhelyezett égok közül valamelyi kiég akkor jelez, de mindig csak akkor, ha az adott égoknek világítani kellene. Pl ha bekapcsolod a helyzetjelzot és kigyullad a jelzés, akkor a helyzetjelzo izzók valamelyike nem világít. Ha csak simán a fékre lépsz és bejelez, akkor a féklámpák valamelyike nem világít. STB.
ABS:
Az ABS-sel teljesen normálisan kell fékezni, csak akkor lép muködésne, ha a kerekek leblokkolnának csökkenti a fékerot. Vezetéstechnikailag ugyanúgy kell vezetni mint ABS nélkül. Ezzel együtt nem varázsszer, azaz jeges úton ugyanúgy el lehet szállni ABS-sel mint anélkül. Azt, hogy az S40 mennyire marad ilyenkor kormányozható majd lore megírja :-)
Egy ket dologhoz tudok szolni, csak a 480-ast meg a 850-est tudom felhozni peldanak.
Az infocenter az adott pillanatig eltelt atlagfogyasztasbol szamitja a meg megteheto km-t. 480-nal rosszul mukodik (tobbet mutat, mint amennyit tenylegesen menni lehet vele), 850-nel szerintem megbizhato. Egyebkent a mutatos (480-on LED-es) muszer valoban nem eleg pontos a benzin mennyisegenek meghatarozasara:-(
A 480-on a muszerfalon levo izzo visszajelzett, ha barmelyik izzo kiegett. A 850-re ilyen tapasztalatom meg nincs, de a feklampa hibajara biztosan visszajelez!
Szia!
En kaptam kazit :-) Ez kereskedotol fugg... Felporog a motor?? Ez uj. Az infocenter nem mutatja. Az utso 30-40 km atlagfogyija alapjan szamol ki egy elmeleti hatotavot. Egyszer fargoval probaltunk szervizkodszeru nyomogatasokkal (gyujtas raadasa kozben reset gombot nyomvatartani) elocsalni belole dolgokat, amiket a 460-ason elvileg lehetett (pl. hany liter van meg benne), de nem ment.
A fogyasztas az elso par ezer km-en meg magasabb mint kesobb!
Nekunk a telefonszett (2110) lehalkitja a radiot, kiirja, hogy TELEPHONE, es nem huzza be az antennat. Nekunk a facelift elotti sorozat legjobb radioja van. Nemtom mi a neve.
A 92km egy picit sok. Sot, ez sok. Persze lehet, hogy nem tudtak helyben vizsgaztatni, azzal mentek a rendorsegre vagy el kellett vinni atutni a motorszamot, alvazszamot a legalizalashoz :-)))
ABS-el csak nyomd a feket mint a hulye es a kormanyzassal torodj! Meghogy pumpalni! Pont az ABS 'pumpal' helyetted!
A kiegett feklampar biztos figyelmeztet, ha kieg akkor nem alszik el az indulasnal ego feklampa-visszajelzo. Az elso lampak kiegesere semmi nem figyelmeztet, az mar kiegett nekunk...
A DSA kerdesben mar futottunk par kort, lenyeg, hogy (legalabbis a facelift elott) nem fekezessel, hanem gazelvetellel akadalyozza meg a kerek kiporgeset, azaz sajnos nem iranyitja at a nyomatekot a masik kerekre.
Atvetelkor nekunk is volt belul osszetaperolas, de szerintem ez akar meg gyari is lehet. En megneztem az autot amikor meg be volt csomagolva, hat azt nehez osszefogdosni.
Plussz meg volt egy pici egesnyom, gondolom amikor a hopisztollyal leszedtek a feliratot hatulrol. Amugy baromira karcolodik, 60e km utan amikor majd mosod meglatod :-(
Tudom, hogy egy kicsit regen irtam, de annyit kell olvasnom a topicot, hogy nincs idom irni ra. :-) Nem gondoltatok meg levlistara? Ott legalabb subject szerint lehet valogatni egy kicsit. A forumot meg meghagyhatnank az kulso erdeklodok felvilagositasara, es a levlistara terelesere. :-)
Tali nem jon ossze, kulfoldon leszek. Francba.
Naszoval, hetfon atvettem az autot. Aki nem emlekezne: pavakek S40 1.6, vilagos belsovel, luxus csomag, teli csomag, francnyavalya. Babonas vagyok, gyorsan kotottem ra CASCO-t. Leesett az allam az arkulonbsegektol: Hungaria majdnem 20000, Colonia 13000, onreszek, fedezett karok hasonloak.
Odafele az uton Istennek volt egy utolso lehetosege, hogy konnyen megoljon (Suzuki Swift). Meg is probalta, egy kamion kepeben. Nem jott ossze, en voltam az ugyesebb. :-)
Auto elso benyomasok:
+ nagyon jo csendes, motorhang szinte egyaltalan nem, szelzaj kicsit hallatszik
+ borkormany klassz
+ hifi jo (mar amennyire az en botfulem ezt meg tudja itelni)
+ szin gyonyoru, kivul-belul, csak lassan valofelben vagyunk az asszonnyal. Szerinte zold, szerintem kek. :-)
+ a legjobban a kerekcserehez adott 1 par feher kesztyu tetszik :-)
+ atlagfogyasztas 6.7 Kecskemettol Szegedig, ECC klimaval, kint kb. 28 fok
- nem kaptam bemutato videokazettat, allitolag meg mindig nincs kesz
- nem tudok jol 2-be es 3-ba valtani, akarmilyen gyorsan kapom le a labam a gazrol felporog a motor. Vagy ezt a computer csinalja?
- az autohifi (HU 605) allitolag nem tamogatja a telephone mutingot, ezert a kihangosito es a radio koze egy relet szereltek be, ami hivaskor megszakitja az aramat. Ilyenkor viszont mindig ki-be huzogatja az antennat is. Furcsa, hogy ilyen nyilvanvalo dolgot nem tamogat egy modern radio. Vagy atvagtak?
- infocenter nem mutatja, hogy mennyi benzin van a tankban. Pedig minden adata meglenne hozza. Ehelyett eldonti helyettem, hogy meddig eleg a benzin, pedig fogalma sincs, hogy az elkovetkezo x km-en hol fogok menni.
Szalon benyomasok (Kecskemet, Jansik Autohaz, Suzuki-Volvo):
+ egyben megkaptam az autot, kb. amikorra igertek
+ rendesen atadtak, vegigmentek mindenen
- osszefogdostak olajos kezzel a belso muanyag reszeket ket helyen, es a csomagtartoban a karpitot egy helyen
- egy helyen megkarcoltak csavarhuzoval a muanyagot, es kivul is van az auton egy karcolas
- 92 km volt az autoban, nem sok az?
- erzodik a kulonbseg, hogy fizettel-e mar, vagy meg csak gondolkodsz (abban, hogy visszahivnak-e ha kered, mennyit foglalkoznak veled, ...)
- mindent elfelejtenek, amit megbeszelunk (hova tegyuk a kihangositot, milyen extrat kerek a riasztohoz)
- minden idot, amit mondanak, kettovel kell szorozni
Kerdesek:
- tudtok olyan helyet, ahol a kezikonyv altal le nem irt tippek, trukkok, tudnivalok vannak? (Pl. riaszto atprogramozasa (biztos lehet egy ket dolgot ki-be kapcsolni), DSA mukodese egynel tobb mondatban)
- hogyan kell ABS-sel vezetni? Azt olvastam itt, hogy pumpalva kell fekezni jeges uton, de az, hogy kormanyozhato marad a kocsi, mennyire igaz? Ugyanugy rangathatom a kormanyt, mint egyebkent?
- a kezikonyv szerint kiegett feklampara figyelmeztet a muszerfalon levo lampa. A katalogusban 'kiegett izzora figyelmezteto lampa' van. Melyik az igaz?
Egyre inkabb ugy erzem segitsegre szorulok. Cirka harom honapja keresek egy 440-est. De sohasem volt szerencsem. leginkabb az interneten keresgeltem es az Kepes Auto Expresszt bujtam. A "hozzam illo" (kb. 8 ev, minnel tobb gyari extra es <1.3M HUF) darabok elkeltek mire rajukmozdultam.
Ha valakinek van a latokoreben ilyen auto, legyen szives irjon nekem, mert mar nehezen birom hogy kilogok a volvosok taborabol