Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
fargo:
'A kuplung kinyomásának vannak persze mindenféle egyéb okai is, de állítólag a legfôbb elônye az, hogy amikor elveszed a kerekekrôl a hajtást, akkor a kocsi súlypontja elôrébb billen, azaz több súly nehezedik az elsô kerekekre, ezáltal ott nagyobb lesz a tapadás, ergo késôbb csúszik meg. Ez már kis sebességnél is érezhetô, a Gerhard Berger tanpályán a körpálya jeges szakaszán a vészesen kifelé sodródó kocsit is meg lehetett fogni a kuplung kinyomásával. Nem igazán akartuk elhinni, de tény ami tény, működött...'
Nos kedves tanult kollegam :-)
kulonos deja' vu erzesem van, mintha ezt mar eloben is megbeszeltuk volna, meg asszem az auto es stilus topikban is regeltel errol (ott is szkeptikusan fogadtak), ezert csak roviden.
Alapeset: a kocsi a talajjal csak a gumikon keresztul erintkezik, pont. A kuplung kinyomasaval kapcsolatban ket eset van: gyorsitas kozben nyomod ki a kuplungot (ez eleg ritka, elobb a gazt illik elvenni), ekkor valoban a elorebbillen a kocsi (megjegyzem, a sulypontja max. olyan ertelemben valtozik, ha egyseges rendszerkent tekintjuk a merev kasztnit es az ahhoz 'flexibiles' kapcsolodo futomuvet kerekeket stb.), az elso kerekekre hat nagyobb ero, azaz azokon lesz nagyobb tapadas. A masik gyakoribb eset (szerintem errol akartak valamit hadovalni), hogy a kuplung kinyomasaval a motorfek-hatast szunteted meg. Ekkor viszont a kocsi 'hatrabillen', igy a hatso kerekekre jut tobb suly. Az elso esetben tehat egy esetleges alulkormanyozottsagi viselkedest egyensulyozhatsz, mig a masodik esetben egy tulkormanyozottsagit.
DE. Ez az egesz tok ertelmetlen, ha az ember a feken all mind a ket talpaval, mert akkor a fekek a kocsi muszaki parameterei szerint a leheto legjobban fogjak meg a kerekeket es ez a lenyeg: a kocsinak nincs mas kapcsolata az uttal, csak a kerekek (most legellenallasrol ne beszeljunk, amikor a kocsi elorebillen, akkor elvileg megvaltozik a cw-je, akar csokkenhet is, dacara annak, hogy a homlokfelulet megno).
Az osszetett rendszerek fizikai problemait igy kell vizsgalni, azaz egyszerubb rendszerekke bontani a problemat, mindjart vilagosabb lesz.
************
A kuplung kinyomasat lehet, hogy fekezes nelkuli megpordules korrigalasara mondtak? Elso vagy hatsokerekes autorol beszeltek (nem mindegy!)?
Aquaplaning eseten (az auto feluszik a vizre, a kerek es ut kozt vizfilm van) pl. tanacsos a kuplungot kinyomni, de ott azert, hogy az auto bekesen kiguruljon a zuros szitubol, azaz amikor a kerekek visszanyerik tapadasukat akkor a motor se gyorsito, se fekezo hatassal ne legyen rajuk, mert ez mar egy enyhe kerek-elfordulasnal is veszelyes lehet.
lore
ps: A SAABosok meg menjenek el a volvo talira, a volvosokat meg hivjak meg a sakal-saabok talijara. Osszetartas! :-)
rászánom a ma estét és kártyákat fogok osztani, akinek kell az szóljon. Valahol kitalálko egy helyszínt, lehetôleg a város közepén, és ott összefuthatnánk...
Szerintem próbálj meg 440-est szerezni a cégem szájtján a "jármúvet keres" rovatban. Egyre többen látogatják az oldalainkat. Regisztráltasd magad, lehet hogy ez bejön.
www.expressz.hu
fargo!
Elvileg oráj a szerda.
Kártyaállomány megcsappanva, de sikeresen osztogatva..
:-)
Sátor ügyben nyomozok..
Az állvány is úgy néz ki megoldható!
Tényleg szép állapotban volt az a fehér 7-es kombi..
Sajnos az enyém hitvány állapotban fog megérkezni a talira, mert nem lesz lehetoség lefényezni.
:-(
Viszont a lámpát talán sikerül kicserélnem és nagyon jó minoségu új ülések kerülnek bele.
(Belso fényképezésre sakálkodom..)
Triz!
asszem próbálkozz még meg a 0000 kóddal.
Ha az sem, akkor nincs ötletem..
Ja, persze, én el is felejtettem meghívni a díszes kompániát itt az Indexen, de hát valahol természetesnek vettem, hogy aki teheti, eljön :-)
Temlplar, Bolas, ha minden igaz jövô hét szerdán tartanánk egy összeröffenést a tali elôtt, ahol megbeszélnénk a feladatokat meg a tennivalókat. Ha esetleg még valakinek lenne kedve beszállni a szervezésbe, az ne kíméljen, szükség lenne lelkes klub(ooops)tagokra, akik a talin:
- segítenének a vendégek kalauzolásában,
- segítenének a szóróanyagok osztásában, a klub(oops) ismertetésében,
- segítenének a kvízek értékelésében,
- segítenének aszfaltrajzversenyt lebonyolítani,
- segítenének szlalomversenyt lebonyolítani,
- stb.
Szóval tényleg kollegák, elkelne egy kis segítség...
Passatot? OK, hogy szép, meg ritka, szeretjük a szép meg ritka autókat, de nincs ilyened esetleg Volvoban? Egy P1800 ES-re még lehet, hogy vevô is lennék. (Ez NEM egy Passat 1.8 Einspritz Syncro ;-)
Talán nem gerjesztek szerzői jogi vitát, ha a kisebbség kedvéért bekopizom azt a mailt amit többségünk megkapott:
Kedves Klubtárs!
Szeretettel meghívunk téged a Volvo Baráti Társaság elsô országos méretű rendezvényére, az I. Országos Volvo Találkozóra, melyet 2000. szeptember 23-án 10.00 és 16.00 óra között, a budaörsi IKEA áruház parkolójának F
szektorában tartunk. Az áruház megközelíthetô az M1-M7 autópályák közös Budapestről kivezetô szakaszáról.
A bemutatók és programok reggel 10 órakor kezdôdnek.
off
480T
köszi, de kábel, meg szoftver nekem is van. Itt más a para. Beraktam egy másik simkártyát a telefonomba (westel-westel) erre kérte a biztonsági kódot, amit nem sikerült eltalálnom. Ez azért roppant érdekes, mert egyszer már jártam így az Anyám telefonjával, de akkor aszittem én vagyok a hüjje, és elfelejtettem a számot. Most a szitu ugyanaz. és általában ugyanazokat a számsorokat szoktam mindenhol kódnak beállítani, pont azért, hogy ne felejtsem el. Nem hallottál valami ilyen budról, hogy az 5110-es önkényesen megváltoztatja a biztonsági kódot?
Sikerült megtudnom, a gyári kód 12345, de ezzel sem megy....
A VAH nagyon kapja be. Nem vallal kozosseget velunk, de parancsolgatni akar???
Akkor legyunk volvo owners club, VOC
igy marad a volvo klub-szeru hangzas, a VAH oromkodjon. nekik sohasem lesz fargojuk! ;)
Eladó a Passatunk, 1986 os 5 hengeres, 2000ccm, benzines, gázos, Variant syncro, klímás, szép kasznival, nem rohad, tetőablak, színezett üvegek, meg minden.600000Ft alku nélkül. Ritkaság!!! 06302009665.
A VAH bekaphatja. Szerintem nem akarnak ok klubot csinalni, valoszinuleg nincs ra kapacitasuk, csak mondogatjak, hogy persze mar ok is terveznek valamit stb. Egyszeruen csak nem akarjak, hogy barki masnak egyeltalan az eszebe jusson ilyesmi.
Udv mindenkinek Goteborgbol. Meg itt maradok ket hetet, fenebe pont lekesem a talalkozot :-(
Sok szep Volvot latni erre, a legerdekesebb egy P1800 volt ELVIS rendszammal es egy vadallati hangu oreg Volvo, amit nem ismertem fel, de olyan 480 jellegu volt csak kb. 20 evvel idosebb lehetett.
Remelem a hetvegen eljutok a Volvo muzeumba. Habar be van tervezve a botanikus kert is, de szerintem mindketto belefer az idobe.
Apropo ido: 14 fok van es esik az eso majdnem mindig. Allitolag aprilisig el sem all. :-(
lore:
A kuplung kinyomásának vannak persze mindenféle egyéb okai is, de állítólag a legfôbb elônye az, hogy amikor elveszed a kerekekrôl a hajtást, akkor a kocsi súlypontja elôrébb billen, azaz több súly nehezedik az elsô kerekekre, ezáltal ott nagyobb lesz a tapadás, ergo késôbb csúszik meg. Ez már kis sebességnél is érezhetô, a Gerhard Berger tanpályán a körpálya jeges szakaszán a vészesen kifelé sodródó kocsit is meg lehetett fogni a kuplung kinyomásával. Nem igazán akartuk elhinni, de tény ami tény, működött...
JB007:
Az infocenter reteszelôs trükkje a 460-as gyári kezelési útmutatójában volt. Érdekes módon a többi paramétert nem magyarázta, pedig alkalomadtán azokból is hasznos tudnivalókat lehetne nyerni. A szervízben sem tudtak mit mondani rá, pedig lenni kell valahol egy gépkönyvnek, ami minden ilyesmit megmagyaráz.
Lehet ez a reteszelôs trükk az elsô Volvos "Easter Egg"? Gyűjtsünk még!
SITI:
Eladó Cross Countryt találni elég nehéz Magyarországon. Egyrészt mert kevés van belôle, másrészt mert ha valaki vesz egy ilyen bestiát, az bizony hosszú évekig hajtja. Szerintem is nagyobb eséllyel találsz XC-t külföldön. Mindenesetre sok szerencsét a kereséshez, ha találsz egy darabot, meséld el!
(Pont egy órája futottam össze eggyel, a Tétényi úton "integettem le", elsô intésre meg is állt, ki is szállt a gazdája, mikor meséltem neki 2 szóban a klubról meg a taliról, nagyon lelkes lett, épp most vett egy S40-est is a nejének, annyira beleszerelmesedett a Volvoba. Ma szétosztottam legalább 50 kártyát...)
Bolas, CYRUS:
Mikor jöttök el kártyáért? Sajna nem tudok most szaladgálni, de nagyon szívesen adnék mindenkinek, osztogassuk szorgalmasan.
T A L I * H Í R E K :
Résztvevôk:
- Ivanix
- Good Kft nem, lemondták, helyettük a Zengô Gumiszervíz.
- Török Audio
- Sistemax Autókozmetika
- ICO talán,
- SKF talán,
- VBT, of course.
Ma elküldtem a meghívókat a márkakereskedéseknek.
Ma megjelent a hír a taliról a Lóerô c. újságban.
A Totalcar oldalain lesz (van?) bannerünk, ha minden igaz.
Ma vittem 4 posztert az Ivanixhoz.
Holnap reggel nyomdában lesz a SVÉDACÉL, a klub magazinja.
A VAH kérte, hogy szánkra se vegyük a "Klub" szót, mi csak "Társaság" vagyunk, a "Klub" majd ôk lesznek.
Segítség kellene:
Szükség lenne egy kerti asztalra 2-3 székkel, ahol a klubos (ooops!) papírokat meg a kvízt meg miegymást kezelni lehetne.
Szükség lenne pár segítôre a tali ideje alatt. Templar és Bolas már jelezték, hogy beszállnának, de kellene még pár ember, apró de felelôsségteljes feladatokra.
Ha eseteg valaki tud szerezni egy katonai vagy hasonló sátrat, az igen nagy segítség lenne. Esô esetén meg vagyunk lôve...
Egyelôre ennyi, most alszok pár órát, aztán még visszajövök.