"a K&H saját oldalán: 27 480 forint / év + 8 244 forint."
Egy nulla nem lett elnézve ? Ugyanis pont egy nullával kevesebb, 2748 Ft + 824 Ft baleseti adó.
K&H saját oldalán van külön négykerekű smkp L6e kategória, azt kitöltve egy nem túl fiatal személy és vidéki irányítószám adataival ennek kell kijönnie :
Netrisken sima segédmotorként is ugyanannyi az ajánlat, mint a K&H saját oldalán: 27 480 forint / év + 8 244 forint. Ezért kérdeztem, hogy hol kellene megkötni? Csak a január 1-i évfordulósnál van a 3000-res ajánlat, de nekem évközi kellene.
Kitöltöttem a netrisken a kalkulátort quadra is, ott be lehet írni a rendszámot is. Nekem a K&H-nál 2748 Ft/év +824 Ft baleseti adót számolt, ugyan annyit, mint a Babetttámra.
Még két biztosítótól van ajánlat, a Signal 24000.- az Union 33400.-, a többi ezek szerint nem foglalkozik a quadokkal...
Sima segédmotor biztosítást szoktunk kötni. Látom én is, hogy a magyarázat szerint a quadok közé sorolják az L6e ketegóriát, de ez biztosan nem igaz, mert az L7e meg a kotorkerékpárok között van.
Okoztak már többször is kárt mopedautóval az alkalmazottaim, én is törtem már le a szomszéd tükrét az Aixammel, de mindig fizetett szó nélkül a biztosító. Ha nem jó a kategóriára kötöttem volna a biztosítást, akkor tuti nem fizettek volna.
Az Unica mondta fel az egyik biztosításunkat évfordulóval, amikor rövid időn belül 2x is kárt okoztunk, de simán átkötöttem a K&H-hoz, és még kevesebbet is kellett fizetnem.
Azt szeretném kérdezni, hogy hol/hogyan lehet 3000 ft-os biztosítást kötni mopedautóra? Az itt favorizált K&H oldalán most néztem, és L6E kategóriára az éves díj: 27 480 forint / év + 8 244 forint / év baleseti adó, és más biztosítóknál is hasonló, vagy magasabb árakat látok.
Miből csináltad a perselyeket? Mert ha nem szénből akkor pillanatok alatt elkopik vagy megolvad. Mondjuk a szénpersely se tart sokáig, jobban jársz ha átalakítod golyóscsapágyasra...
Primer tárcsa perselyezve ! Vakon , magabiztosan ! 3 óra ment rá.... Új persely tojás , mindkettő külseje... Mozgó persejy helye fölhurkásodva !??? alig kikopva. Sauber, dörzsi, türelem... Jó lett !
Ha ezt tudom szombati munka, mert éjjel melozom most , kéne aludni is.
Motortartók is cserések lesznek.. Nem szélmalom harc ez ??
Az a baj hogy előbb-utóbb szemet fog szúrni a rendőröknek is hogy sok a tuningolt verda, nem hülyék ők sem.
Egy suzuki váltót, futóművet pikk-pakk kiszúr a leghülyébb is, aztán mehetünk kollektíve műszaki vizsgára.
Akkor hogyan, kivel alakítja vissza az aki bérbe csináltatta?
Az eredeti hajtásláncot se lehetetlen kihívás rendbetenni, a primer varióra meg is van a technológia WooDoo által, az utángyártott szekunder új szíjjal, postával megjön a hollandoktól 90eFt alatt.
2007-ben 720e Ft-ért vettem 3 évesen az 500.4-es Aixam Goldot, 45e km volt benne, 40e-ig vezették a szervízkönyvét is. Nálunk ment kb. 100e km-t az eredeti motorjával, utána kapott egy 500-as hajtásláncot, azzal is mentünk közel 50e-t.
Úgy rémlik 2x robbantam le úgy, hogy haza kellett húzni, mindkét esetben a szíj szakadt el. Egyszer meg nem indult be az udvaron, miután ukrán gázolajat tankoltam bele egy kannából. Az ac pumpából és a tankból valami ragacsos, mézhez hasonló állagú anyagot szedtünk ki, gondolom a gázolaj feloldotta a kanna anyagát.
Voltak persze bőven kisebb-nagyobb meghibásodások, de sosem hagyott az út szélén, még a szétrohadt hűtő is az udvaron lyukadt ki. Mondjuk ha menet közben folyik el a hűtővíz, akkor az valószínűleg a motor végét jelentette volna...
Elég megbízhatók ezek a járgányok, ha karban vannak tartva, én bátran nekivágtam több száz km-es utaknak is szerszámok nélkül...
Hát..... vannak mekkelések rendesen. A persely sem az utóbbi 300Km.en kopott el.
Ezért mondom, nem átalakítani kell, hanem rendbetenni. Én is megvettem 900.000-ért a kis
Crossslinet, aztán már kapott rugóstagokat újakat, fékcsöveket, izzítókat, gyűrűket, termosztátot, tömítéseket, pakolásokat, územanyag csöveket, fékcsöveket, betéteket, csúszkákat, variátor szabályozást perselyeket, váltó csapágyakat,variátor szijat 2x, bowdent, szimmeringeket, karosszérián ragasztást, 1 elem fényezést, minden szűrőt, olajakat, hűtóvizet, fékolajat. Aztán biztosan beugrana még valami. Ja, hengerfejezés, szelepek, szelepszár szimmeringek. De igy sem teljes a kőr. :) Százezreket költöttem rá. De most bárhová elindulnék vele. Az más kérdés,odaérek_e? :)
Szerintem sem átalakítani kellene, hanem rendbetenni és használja egészséggel. Manuális váltós kocsit én már nem vennék. Állandóan a kuplungot taposni, olyan vádlim lesz pesti forgalomban, mint Greg Parknak.
Automatára meg főleg , szinte kivitelezhetetlennek tűnik. Egy automatának van vezérlése, amit megfelelő motorokkal, motorvezérlőkkel kell összhangban működniük. Erre hogyan?
Amit kitaláltak röpsúlyos automatát ide, az jó, ha megkapja a törődést. Legfeljebb egy általatok elvégzett fém perselyezés, csapágyazás remek fejlesztésnek tűnik. Nekem ingyen beszerelve sem kellene manuál Suzuki váltó. Ha már elértem azt, hogy minden kocsim automata kb 6 éve.
Ellenben, ha valakinek van ötlete AC membrán beszerzése felől, annak nagyon tudnék örvendezni.
Apropó, a 32 mm széles ipari Power Belt féle szíjjal egyelóre nagyon elégedett vagyok.
Arra kérlek titeket hogy amennyiben van rá mód és lehetőség nyújtsatok neki segítséget akár tanácsokkal is, de az átalakítás bevállalása lenne az igazi.
Hát erről két régi történet jut az eszembe :
-- Apám , én elmegyek hazulról ! Én élni akarok , húsz éves vagyok és bele akarom vetni magam az életbe . Utazni akarok , világot látni , jó nőket , sok pénzt , tengert , napsütést , kalandot , szórakozást ! Elmegyek ne is próbálj visszatartani !
-- Fiam , ki akar visszatartani ? Vigyél magaddal !
Mondja textilkereskedő Koch a zöldséges Schwarcznak :
-- Most végez a fiam a gimnáziumban . Nem lenne nálad valami kis állás a fiúnak ?
-- Nüh ! Hát végülis ... aztán ért valamihez a fiatalúr ?
-- Ajvé ! Hát ha értene bármihez is , akkor már régen az én boltomban dolgozna .
Hát erre semmi esélyt nem látok , ezek olyan projektek amiket mindenkinek saját magának kell megcsinálni. Még amikor anno nálam járt ívfény ( egyik kocsimat nézte meg vételi szándékkal ) akkor beszélgettünk erről . Mondta, hogy valaki látta az ő kéziváltósra átépítését , és szeretett volna rendelni nála egy ugyanilyen szerkezetet . Azt számolgattuk mennyire nem éri meg ezt elvállalni , illetve milyen horribilis pénz kéne kérni érte , hogy megérje . Szerintem az a helyzet , hogy az összes olyan szaki -- legyen műkedvelő vagy szakmabeli -- aki képes kivitelezni egy ilyen projektet az annyira le van terhelve a saját dolgaival , hogy az anyagár + 100.000 Ft közelébe se ér költségeinek , talán ennek 2-3-szorosa jön ki gazdaságosra . Kérdés szán-e valaki ennyit egy mopedautóra ?
A magam részéről , ha ilyesmi megfordulna a fejemben akkor elsősorban saját magamnak csinálnék ilyet -- de erről letettem már , és ezzel kapcsolatban tartozom ívfénynek egy válasz-hozzászólással .
Gyanítom ezzel mások is így vannak . A több mint egy évtizedes mopedautós pályafutásom alatt összesen annyi kéziváltós mopedautóról hallottam-tudtam , amit fél kezemen ( normál ujjszámú vagyok , nem vagyok sem táltos, sem favágó ) meg tudok számolni .
Persze érdeklődni mindenképpen érdemes , mit lehet tudni .
Amikor verset ír az ember, mindíg más volna jó, a szárazföld helyett a tenger, kocsi helyett hajó.
Sokféleképpen lehet járművel egy adott távot megtenni , oljeg is írta pár hónapja , hogy valaki hozott a településükre egy mopedautót ( vagy Ape50-est ? ) :
Bizony , bizony , manapság nagyon nehéz -- fényes nappal -- mopedautóhoz jutni :
Sejtésem szerint a hatodfélszáz-ezer Ft-ért Bpesten hirdetett bordó kislámpás vette útját délre , legalábbis ezt vették le a Hahu-ról :
muszáj lessz szélvédőt cserélni
Bár arról nem írták , hogy gond lenne a szélvédővel , de a hirdetésekben gyakran nagyon szűkszavúak és a vevő számára lényegesnek tűnő információkat is elfelejtenek leírni . Furcsállottam is , hogy több mint egy hétig fenn volt a hirdetés , pedig közel s távol nem volt ajánlat ebben az árszegmensben rendszámos mopedautóra .
Nekem elvileg van egy tartalék szélvédőm amit hajlandó lennék eladni , de én is annyiért adnám mint az oljeg által belinkelt cég ( 40 ezer) , noha ez is vadonat új , így a dolog nem aktuális . Én egyébként Szekszárdon lakom .
Ha vállalná valaki hogy kioktat a 400-asból
Hát az Aixmekről lehet írni-mesélni órákig , nem véletlen a többtízezer hozzászólás . Most inkább nem írnám le amit ezekről tudok ... úgyis kidobja majd az élet amit tudni kell .
...sokért jött hozzám... Azt meghiszem : erősen elszálltak az árak ,és a kínálat erősen megcsappant . Valaha a Hahu-n több mint 100 (!) hirdetés volt fenn -- most olykor ennek negyede . Amik túlárazott 3 kerekűvel indítanak , aztán néhány papírtalan-rendszámozhatatlan szerkentyű után már félmillió felett találja magát az ember . És a háromnegyed milliós kategóriában is csak néhány ( esetenként túlárazott -- vagy ez lenne reális ára ? ) masina található . Azok 3-400 ezer forintos Ambrák , Mivrocar Virgok miegymások szőrén-szálán eltűntek . Nem szeretnék most mopedautó után kajtatni .
Délután kaptam egy telefonhívást egyik aixamos társunktól. Váltósra való átalakítást szeretne, rendelkezik egy automata suzuki váltóval. Szeretett volna ezzel a feladattal megbízni.
Egyrészt nem építettem még be mopedautóba ilyesmit, másrészt nem ismerem még a suzuki automata váltó mibenlétét, működését, és sajnos van elég teendőm a saját projektjeimmel is.
Nyilvánvaló hogy kell egy motor-váltó házasítás, át kell szabni az egész motor-váltó egység felfogatásait, összehozni a féltengelyeket, esetleg futómű átalakítást is kell végezni, stb..
Egyébként maga javítja az aixamokat, mivel 2 darab van, hogy egy mindig jó legyen, de az átalakítást nem meri bevállalni. Javasoltam hogy a fórumra jelentkezzen be, de sajnos még nem sajátította el a netezés minden csínját -bínját mint mondja, a fiatalok meg messzebb, vidéken élnek. Olvasta a mechanikus suzuki váltó beépítést a fórumon, nagyon tetszett neki.
Arra kérlek titeket hogy amennyiben van rá mód és lehetőség nyújtsatok neki segítséget akár tanácsokkal is, de az átalakítás bevállalása lenne az igazi. Főleg ha már valaki ezt az utat végigjárta. Egy második átalakítás mindig egyszerűbb mint előszörre mindent összebogarászni.
Szép napot mindenkinek ! Vasárnap éjjel tulajdonosai lettünk egy400-as Aixam-nak. BP-ről Pécsre hoztam lábon! 6 óra pihenőkkel , eltévedéssel... :-) Van mit javítgatni rajta , de elégedett vagyok. Viszont muszáj lessz szélvédőt cserélni ! Ha tud egyet valaki (lehetőleg közel) , kérem jelezze ! Bár nem akut két hétig , hacsak ki nem pottyan...
Ha vállalná valaki hogy kioktat a 400-asból személyesen az.lenne a tökély , hosszú távra marad a kicsike...sokért jött hozzám...
Néztem én is ezt a járgányt, de valami nem stimmel vele. A sztori az volt, hogy beteg lett akinek vették, és nem tudta használni, ezért tönkrement benne az akku. De aztán kiderült, hogy van belőle több is, szóval tuti hogy kamu.
Német hirdetési oldalon láttam már olyan kínai kocsit, aminél leírták, hogy nem lehet forgalomba helyezni, gyanítom azért, mert nincs certifikációja. Valami hasonló okot sejtek ennél is. Ennyi pénzért már rég elemnt volna akku nélkül is...
Lítium cellákat én nem mernék kínából rendelni, nagyon lutri, a garit meg nem tudod érvényesíteni.
Hasonló áron van a cseh GWL-nél is akku, onnan lehet áfa és vám nélkül is rendelni, a szállítás is olcsóbb, plusz van gari is...
Néha vannak bontott lítium akkuk is, nemrég bontottak egy Nissan Leaf-et, és kivételesen az akkuját is szétszedték. Általában elviszik egyben az akkut sziget üzemű napelemes rendszerehez. Használt Tesla akkuból nagyobb a kínálat az ebay-en, csak sajnos szinte mind az USA-ban van...
Volt már szó erről a járgányról itt . Zavarosnak tűnő masina , az a gyanúnk : nem lehet Európában legálisan forgalomba helyezni . Alkatrészdonorként -- vagyis kiszedni belőle a hajtásláncot villamosítani vele egy már rendszámos mopedautót -- meg túl drága .
Az attól függ, mennyire bonyolult a vezérlése a járgánynak, de amibe ólom aksit tettek, abban valószínűleg egy általános célú hajtás vezérlő van. Össze kell rakni egy megfelelő feszültségű akkupakkot, akkora kapacitással, amiben marad legalább 20-30% tartalék a napi használat során, plusz kell még egy akkufelügyelet is, mert a lítium akkuk érzékenyek a túltöltésre, és a túlmerítésre.
Egy LiFePO4 akkupakk élettartama kb. 10 év, és úgy tapasztaljuk, inkább az idő és a helytelen tárolás öli meg az akkut, nem a töltések száma.
A felitatott elektrolitos (AGM) ólom aksik is kibírnak 10-12 évet, de azok 300-500 töltés után már jelentősen veszítenek a kapacitásukból.
Egy olyan gondolat foglalkoztat, hogy az Aixam 500.4 fűtésén szeretnék javítani úgy hogy ne a külső levegőt kelljen neki felmelegíteni, (mert mikor már mínuszok vannak, akkor egyre nehezebben megy) hanem az utastérből szívja a levegőt. Ha lezárom a szélvédő alatt a rácsot, akkor nem tud szívni sehonnan levegőt. Így a ventilátor a 3. fokozaton is csak leheli a levegőt. Nem tudom, hogy az a műanyag burkolat amibe a radiátor és a ventilátor van, hogy csatlakozik a tűzfalhoz? Hol lehetne lyukat fúrni, hogy a belső levegőt tudja szívni a ventilátor?
Itt látható a kérdéses rész, Amit Bakancs4 rakott fel egy korábbi hozzászólásában.
De csak a motor felőli oldala látszik. Jó lenne tudni, hogy milyen a másik oldala és hogy mi és hol helyezkedik el a belsejébe. Nehogy úgy járjak, hogy megfúrom és a fúró eltalálja a radiátort, vagy a ventilátort. Az is lényeges, hogy ne kelljen szét szedni mindent a motor térben.
Láttam már ezt a járgány élőben is, viszonylag korrekt leírás, de amit az aksiról írtak, azt fenntartásokkal kell kezelni. 36 Ah-s akku ekkora motorteljesítményhez nagyon karcsú, a 80A-es áram kinyírja. Legalább a duplája kellene bele, de gondolom nincs annyi hely, meg az a tömeget is jelentősen növelné. A Stellámban 100 Ah-s akkuk vannak, és azzal tud annyit, mint amit erre a Twizy másolatra megadnak. A két járgány tömege hasonló, a légellenállása a 3 kerekűnek kisebb, de nem ennyivel.
A 2-4 év akku élettartam is ideális esetben érhető el, ha 80% alá sütik, akkor 300 töltésnél nem nagyon bírnak többet ezek az aksik. Ha nem sütik 50% alá, akkor tudhatnak 5-600 töltést is, de akkor 20-30 km-nél nem nagyon lehet nagyobb hatótávot remélni.
32650-es LiFePO4 cellák lesznek benne, összesen 336 db. Ez kb. 4,5-5 kWh kapacitás. Most még ólom akkupakk van a Stellában, ami több mint 150 kg, a lítium akku sokkal könnyebb lesz, csak kb. 50 kg.
Mivel még az áttételen is módosítok, pontos fogyasztás adatok még nincsenek, de úgy látom kb. 2,5 kW teljesítményre van szükség 50 km/h sebességnél. Tehát elméletileg kb. 100 km körül lenne a hatótáv, de a gyakorlatban inkább 70 km körül lehet.
Ebben a hirdetésben elég normálisan írnak erről , számomra legalábbis használható instrukciók vannak . Ugyanis szándékozom a Charly háromkerekűmet kiegészíteni egy villanymotorral , ha igaz amit írnak akkor a hasonló méretű és jellegű olasz gépre is adaptálni lehet .
Erre azt írja : Motorteljesítmény 60 V 1500 W (max. 3500 W , 80 A korláttal ) 2 fokozatú sebességváltó ( elektronikus ) Akku : 5 darab 12 V 36 Aó-s zselés , megtehető út : 50-90 km , maximális sebesség 45 km/óra , töltési idő 4-9 óra . Önsúly 162 kg , össztömeg : 490 kg .