Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Rajmund0715 Creative Commons License 2015.02.18 0 0 9055

Üdv szakik!

 

Van egy 2007-es Lacetti Sedan-om. 2 literes diesel. 3 éve üzemanyag nyomás jeladó csere volt benne, mert hidegen nem indult el.(P0192 hibakód) Most ismét jelentkezett a probléma. Ki lett cserélve a jeladó. Az autó indul, még ha nehézkesen is. Viszont ingadozik az alapjárat, üresben 3500ig pörög ki, menetközben pedig 2000rpm felett szinte megáll a gyorsulás. Hibakód még most is van. Mi lehet a gond? 3 hete szervízben a kocsi és mindenki csak a vállát vonogatja. Aki tud kérem segítsen. Fontos lenne. Köszönöm előre is :)

sebike05 Creative Commons License 2015.02.14 0 0 9054

nem lehet mert még az opel csavar sem jó hozzá(megrepeszti az olajteknőt)

gyári csavarban a régebbiek 19es kulcsnyilásuak az újabbak 17esek

amúgy minden második cserénél ajánlott cserélni mert kihegyesedik a menet és kihúzza az acélbetétet az olajteknőből.

nem nagy költség tömítőalátéttel 3-500ft közt bőven megáll

Előzmény: Real Putyur (9053)
Real Putyur Creative Commons License 2015.02.14 0 0 9053

Ha cserelve volt a csavar, akkor lehet akar torx is... :-)

(Mocskos Citroen, ezert kellett vegyek annakidejen egy torx bitet...)

Előzmény: sebike05 (9052)
sebike05 Creative Commons License 2015.02.09 0 0 9052

Ha volt cserélve a leeresztőcsavar akkor lehet 17es kulcsnyilásos is.

Minden olajcserekor ajánlanám cserélni a levegő és a pollenszűrőt.

Normális 5W40 vagy 5W30 as olajjal az elöbb említett szűrőkkel 12.000Ft ból ki lehet hozni legrosszabb esetben is.

Előzmény: rajmipapa (9051)
rajmipapa Creative Commons License 2015.02.08 0 0 9051

Köszönöm a választ, akkor a szervíz díjat inkább prémium olajra költöm:)

 

Real Putyur Creative Commons License 2015.02.08 0 0 9050

Egy jo olajszurofogo kell hozza, meg egy 19-es (?) csillagkulcs. En is magam csinalom mindig. Nem kell kiutni semmit. 

A szurok cserejenel ne felejtsd el a pollenszurot - na, ahhoz viszont nem art egy kigyoember... :-)

Előzmény: rajmipapa (9049)
rajmipapa Creative Commons License 2015.02.08 0 0 9049

Sziasztok! Új lacetti tulajként érdeklődnék, hogy az olajcserét házilag megtudom e oldani. Kell-e hozzá valami speckó szerszám? Eddigi autóimban mindig saját kezűleg cseréltem olajat, olajszűrőt, levegőszűrőt, de azokban nem volt motordiagnosztika lámpa. Jelzi az olajcsere ciklust és ha igen, házilag ki tudom ütni csere után? 

 

Egyszer bíztam szakértőre, azt is megbántam, mert a szemem láttára töltötte túl olajjal a kocsimat. Miután beletöltött 5 liter olajat a 4,2 helyett, közölte azt hitte 4 literes a kanna, de nyugodtam használjam így, csak kicsit van a nívó felső szintje felett. (Ja, kössz!).

Törölt nick Creative Commons License 2015.02.08 0 0 9048

Rendben.

Előzmény: sebike05 (9047)
sebike05 Creative Commons License 2015.02.08 0 0 9047

Csak a gyertyacsere nem fog megoldással járni a hibára ezt mondom úgy ,hogy ezzel a hibajelenséggel szétszedtünk kb 100 autót a legelsőt még 2003ban amikor még senkinek semmi fogalma nem volt,hogy mi okozza mi is végigjártuk az egészet a gyertyától kezdve

Előzmény: Törölt nick (9045)
Törölt nick Creative Commons License 2015.02.07 0 0 9046

Persze helyesen P0300 hiba.

Előzmény: Törölt nick (9045)
Törölt nick Creative Commons License 2015.02.07 0 0 9045

Én nem általánosítok. Pontosan tudom hogy "ezer" ok miatt jelezhet P3000 hibát.

9039 "Az égéskimaradást (P3xxx hiba) sok minden okozhat - azok is amit írtál - de gyakori ok még a gyújtásrendszer vagy a keverékképzés hibája."

Ez volt az eredeti probléma 9018 "sűrűn előjön a hibajelzés (P0300), gyakran használom rövid távon a kocsit ...... Ha hosszú távon megyek vele (kb. 25km) akkor egy idő után elalszik."

Látatlanban nem tudom hogy mi okozza, de azt tudom hogy a gyújtáshiba okozhat P3000 hibát.

Ezért javasoltam a gyertyák és a gyújtókábelek ellenőrzését

9032 "Mielőtt szétszeded a motort, cseréld ki a gyertyákat."

Házilag ez az első logikus lépés. Ha nem ez okozta akkor lehet tovább keresgélni.

Előzmény: sebike05 (9044)
sebike05 Creative Commons License 2015.02.07 0 0 9044

De pont sajnos nem gyújtáshibáról beszélünk szándékosan !

Ezeknél a a motoroknál szorulnak a szelepek és amiatt nincs munkavégzés,vagy pedig az izzó koromlerakódás miatt öngyulladás van!

Kérlek ne általánosíts és sokakkal egyetemben ne gyújtáskimaradásról beszélj a P0300 as hia esetén,mert ugyanúgy okoz akár egy hibás befecskendező is ugyanilyen hibakódot!

Előzmény: Törölt nick (9039)
Törölt nick Creative Commons License 2015.02.07 0 0 9043

Hát nem :) (Plusz az élet iskolája)

De ez nem érdem csak egy állapot.

Előzmény: Törölt nick (9041)
Törölt nick Creative Commons License 2015.02.07 0 0 9042

Nyert! Majd megadom :)

Ugyanabból a motorból lettek kivéve. A baloldali gyertya gyújtókábele szakadt volt. A gyenge szikra miatt a hengerben tökéletlen volt az égés. A gyertya nem tudott "öntisztulni" ezért egyre "kormosabb" lett, a szikra egyre gyengült stb.

Ha égéskimaradás van akkor a legkézenfekvőbb és házilag is elvégezhető dolog a gyertyák, gyertyakábelek, elosztó, trafó ellenőrzése.

Előzmény: yonsi (9040)
Törölt nick Creative Commons License 2015.02.07 0 0 9041

Szerintem te se tegnap estél ki a szakiskola padjából ;-)

Előzmény: Törölt nick (9038)
yonsi Creative Commons License 2015.02.07 0 0 9040

Baloldali a hunyó.

Előzmény: Törölt nick (9039)
Törölt nick Creative Commons License 2015.02.06 0 0 9039

Benzinmotorról beszélünk. Ha nincs gyújtás akkor nincs égés.

Az égéskimaradást (P3xxx hiba) sok minden okozhat - azok is amit írtál - de gyakori ok még a gyújtásrendszer vagy a keverékképzés hibája.

Végül az 1 Ft-os kérdés. Melyik gyertyán volt a szakadt gyújtókábel?

Előzmény: sebike05 (9037)
Törölt nick Creative Commons License 2015.02.06 0 0 9038

Szerintem sikerült teljes zavart okoznunk.

Akkor röviden:

A hőértéket régen mindenki ugyanúgy jelölte. Azt az időt jelentette másodpercben amennyi idő alatt a kísérleti motorban elérte a gyertya az öngyulladási hőfokot.

Az idősebbek emlékezhetnek a 175-ös, 200-as, 225-ös hőértékű gyertyákra.

Tehát a nagyobb hőértékű (hideg) gyertya lassabban melegszik fel, az alacsonyabb hőértékű (meleg) pedig gyorsabban.

(Ezért javasoltam rövid távokra a kisebb hőértékű gyertyát)

Jó ideje ahány gyártó annyiféle jelölést használ.

Most pl. a Bosch, Beru kisebb számmal jelöli a magasabb hőértéket, de pl. az NGK-nál vagy a Denso-nál a nagyobb számú a magasabb hőértékű.

Előzmény: Törölt nick (9036)
sebike05 Creative Commons License 2015.02.06 0 0 9037

NEM a gyetya kormosodik hanem az ÉGÉSTÉR, SZELEPSZÁRAK!

Ezáltal szorul a szelep a vezetőben és égéskimaradás van!

NEM gyújtás hanem égés!

A kettő nem ugyanaz másik hőértékű gyertya nem segít ezen ne vezessük félre az embereket!

A szelepfedéltömítés is folyhat de akkor hosszútávon is csinálná..

Előzmény: Törölt nick (9032)
Törölt nick Creative Commons License 2015.02.06 0 0 9036

oksa

Előzmény: Törölt nick (9034)
Törölt nick Creative Commons License 2015.02.06 0 0 9035

Miért is lenne jobb rövidtávokra a nagyobb hőérték?

Előzmény: Törölt nick (9033)
Törölt nick Creative Commons License 2015.02.06 0 0 9034

Igen, a Boschnál meg kisebbet (manapság) Ezért nem írtam számot.

Előzmény: Törölt nick (9033)
Törölt nick Creative Commons License 2015.02.06 0 0 9033

Nagyobb hőértékű gyertya kell ! (csak pl. az NGK-nál ez kisebb számot jelöl)

Előzmény: Törölt nick (9032)
Törölt nick Creative Commons License 2015.02.06 0 0 9032

Mielőtt szétszeded a motort, cseréld ki a gyertyákat. Ha pedig azt látod hogy a gyertyagumik vége áll az olajban (gondolom ez a 16V motor) akkor az olajfolyást meg kell szüntetni és érdemes a kábeleket is cserélni. Az olaj megeszi a gumit és levezeti a szikrát a gyertya szigetelőjén (égéskimaradás lesz a hengerben)

Sebike05-nek igaza van abban hogy rövidtávú használat esetén lerakódások keletkeznek. Ha a gyertya nem éri el az üzemi hőfokot nincs öntisztulás és elkormosodik. Rövid távokra megoldás lehet a kisebb hőértékű gyertya, vagy a gyakoribb gyertyacsere, esetleg időnként megtisztítani a kormos gyertyákat.

Ha ráadásul eszi is az olajat akkor az egész történet még kritikusabb.

Előzmény: gabiLacetti (9018)
Törölt nick Creative Commons License 2015.02.06 0 0 9031

Csillagos ötös !

:-)

Előzmény: sebike05 (9027)
sebike05 Creative Commons License 2015.02.06 0 0 9030

Leírtam neki már korábban az okokat de figyelembe sem vette ezután jött a szájbarágos dolog számszerűsítve

Előzmény: yonsi (9029)
yonsi Creative Commons License 2015.02.06 0 0 9029

Szerintem erről szól nagy vonalakban eme topik!

Mindig valami, valami miatt van vagy történik!

Törekszem arra hogy az okot minimálisra szorítsam és ezáltal az okozat talán elkerül.

Sajnos ezek az agyonszabályzot motorok elég sok törődést igényelnek a régi wartburgomhoz képest.Részemről ezt a törődést kompenzálja a VAS!Pedig mire kifizetem akkorra 5mFT-os csodagép lesz belőle!De nem sajnálom!!!!!!!!!

Üdv!

Előzmény: sebike05 (9027)
sebike05 Creative Commons License 2015.02.06 0 0 9028

Ez nem az önreklámról szól nálam,megadni megadhatod ha gondolod.

Utánvét amúgy új ügyfelek esetén nincs sajnos sok csomag jött vissza mert meggondolták magukat az emberek .

Előzmény: captainb (9026)
sebike05 Creative Commons License 2015.02.06 0 0 9027

Halandó számára érthetően megírtam neked a választ!

Akkor szakmai nyelven P0300 több hengerben égéskimaradás  és nem csak gyújtás! hanem égés!

Ha nincs égés akkor az elégetlen üzemanyag továbbmegy a katalizátor felé és ott gyullad be aminek hatására az tönkremegy új ára 300.000FT gyáriban  és ez csak egy újabb hiba amit egy másik okozott!

A te esetedben mint már írtam a NEM RENDELTETÉSSZERŰ HASZNÁLAT okozza a gondot.(egy autót nem használunk állandó 5-10km ekere...)

Szerencsés esetben egy felsző szeleptisztító adalék elég,a te esetedben kevésbé valószínű.

Rossz esetben hengerfej le szelepek cseréje hengerfej felújítással(kaparószelepek,szimeringek szelepek becsiszolása,esetleg szelepvezetők cseréje,sikköszörülés ,ezek csak anyagárban kaparószelep 8db 60.000Ft,szimeringek 8-10.000Ft munkadíj 30-50000Ft,és akkor még nem számoltam a hengerfejtömítést 5-15.000FT,hengerfej csavar készletet 6000Ft, szelepfedéltömítést(csak gyárit! "o" gyűrűkkel 5000Ft) új vezérlés készletet 13-20.000Ft ,vízpumpát 6-10.000, fagyállót 3.000Ft és a motor szét összeszerelését 30-50.000Ft.

Ha széthullott a katalizátor akor előfordulhat .hogy visszakerül a gázlengésekkel apró kerámiaszemcse ami megkarcolja a hengerfalat és akkor lehet felújítani a motorblokkot is 100-150.000Ft.

Ha ezeket összeadod akkor elég tetemes összeg jön ki és ha nem változtatsz a szokásaidon akkor ez mind ablakon kidobott pénz mert újból előjön.

És ez nem azért van mert sz@r lenne csak ezeket az autókat nem arra találták ki ,hogy 5-10km eket használják anélkül,hogy elérné az üzem meleg állapotot ,arra egy max. Euro2 es normáig lévő autót ajánlok ,annak sem tesz jót de más az egész motor hiába olyan a vas..

Ezt az állapotot tovább tudod gyorsítani gyenge minőségű üzemanyaggal alacsony fordulaton való váltásokkal városi 5-ik sebességfokozat használatával,gyenge minőségű motorolajjal és annak sem a megfelelő időközönkénti cseréjével. 

Előzmény: gabiLacetti (9022)
captainb Creative Commons License 2015.02.05 0 0 9026
Annyi szerelő elérhetőségét beírták ide, megadhatod a sajátodat is.

De legalább a weblapotokét, mert senki nem tudja, hogy nálad lehet utánvéttel is vásárolni.
Előzmény: sebike05 (9019)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!