A tér megújulásának lépései. Tervek, elképzelések, és azok megvalósulása. Ha marad a nemzeti kormány, akkor jó esély mutatkozik, hogy a tervek nemcsak tervek maradnak, hanem lesz is belőle valami.
Van egy alagút, benne a sín, és bárkinek a modern metrója futhat rajta, mint a másik két vonal fényesen bizonyítja is.
Azért egy kicsit többre van szükség. (Mint látható volt, a hungarocellezéssel.) Nem olyan fényesen.:)
Az tény, hogy nagyon drága, ha úgy igaz. Nagy tétel a vonatbiztosító rendszer, mint láthattuk, az öszvér nem biztos, hogy jó, pláne, ha az igények menet közben változnak:)
Úgy gondolom, feltalálták a zöldítés magyar szabványát:) A következő lépcsőfok a járdákon történő lépésálló fű kitenyésztése:)
Az igazi az lenne, ha az Unió pénzosztóit nem levekkel, hanem egy körutazással bombáznák, hogy na, látjátok mibe öltétek Hans, Jean és a többiek pénzét:)
Mintha egyébként nem te lennél az, aki szakmányban bizonygatja, hogy minden, amire a kormány szerződik rossz; Tizianót venni rossz befektetés, az online pénztárgépekre nincs szükség, vagy nem így, nem most, szélkerék kell atomerőmű helyett, és így tovább a végtelenségig.
Aztán amikor kiderül példának okáért, hogy az online kassza fényes sikert arat, akkor arra egy szót sem vesztegetsz, sőt a megnövelt fogyasztást próbálod vele degradálni, hogy úgy könnyű, hogy online a kassza.
Gondolom, te az árból csak 1 tételt számolsz, ahogy ez a "szakértői oldalon" szokásos.
Például az autó költségeit meghatározod a benzin árából, esetleg még hozzáteszed, hogy persze vannak még egyéb költségek is, pl. parkolás.
Kiszámolod a metrókocsi árát, de azzal már nem foglalkozol, mi mindent kell még hozzáigazítani az alagúttól a peronon át a személyzetig, mibe kerül a javítás stb.
Ezért is szoktatok rendszeresen csődbe vinni mindent, amit üzemeltetni van szerencsétek.
Szerintem ez rosszabb döntés volt. Ott tényleg lehet amellett érvelni, hogy miért érdemes ugyanazokkal csinálni tovább, akikkel a korábbi is volt (bár ott sem kötelező, persze, hogy csak azokkal lehetne), de itt semmi ilyen technikai érv nincsen. Van egy alagút, benne a sín, és bárkinek a modern metrója futhat rajta, mint a másik két vonal fényesen bizonyítja is.
De ezzel nem azt akarom mondani, hogy csak Alstom, nyilván. De első számú kiindulási pontnak kellett volna azt venni a pályázatba, hogy csak olyan ajánlatokat kérünk, amelyik technikai színvonalban és kiszolgáló rendszerekben kompatibilis a már meglevő új kocsikkal. Akkor is ezt kellett volna, ha ettől tízmilliárddal több lenne az ára. Kitelt volna, legfeljebb Mészáros kettővel kevesebb megrendelést kap.
Most már mindegy, és úgyis jön mindjárt Pöröly és Mária, hogy megmagyarázzák, miért következik ez a "nemzeti" kormányból.
Olvasgattam még utána. Nagyjából úgy tűnik, nincs felújítás, ez csak porhintés. Többé-kevésbé az oroszok nagyjából 20-30 éves technológiájú újabb szériáját szállítják le, ezt:
Hogy valamit felhasználnak-e a régiből (esetleg a forgóvázból valamit), alighanem nem fog igazán kiderülni, még ha azt is mondják az oroszok, hogy felújítottak, valószínűleg olcsóbb és gyorsabb nekik újból csinálni valamit. Ha pont ezt újítják felül, az fasza ötlet; pont ebből lenne jobb a vadonatúj.
Nem lesz légkondi, a vonatbiztosítás marad harmincéves. Emiatt elvileg sem lehetséges ezeket a kocsikat más metróvonalra vinni, vagy azokat ide, ha bármikor véletlenül szükség lenne rá.
De, már a legelső összehasonlító BKV-s anyagokban is benne volt.
És akkor még ott voltak a litvánok (lettek? nem emlékszem), akik szintén ráálltak a felújításra, csak éppen természetesen jóval olcsóbban (ami természetes, hol akad a világban értelmes ember, aki új áron vesz felújított terméket?).
Egyébként a hírforrás nem a legtökéletesebb, ha ennyi év forog közszájon. Vagy az újságírók nem egyeztetnek, de az kormányszinten sem divat............
Az öt év ide-oda tényleg részletkérdés. De az új villamosok, metrók tervezett élettartamáról sehol nem olvastam, vagy elkerülte a figyelmemet. Az újaknál hibalehetőség, hogy nem fér be a csőbe, mert nem hallgatnak a NER-re:) Lásd Alstom próbamenetek, amikor hungarocellt ragasztottak rá:) Ivánék meg lemennek a pincébe, és kész méretezést hoznak fel:)
Máshol meg 25-öt olvastam, én is rákerestem, tudja most már a fene.
De öt év erre vagy arra, én továbbra sem nagyon értem, hogy amikor gyakorlatilag ugyanannyiba kerül újat venni, mint a régit felújítani, akkor miért kell nem újat venni, de hát ez van. Az nyilván borítékolható volt, hogy a fideszeseknek azonnal tetszeni fog a szovjet ipar minden terméke, felújítva is, amint véletlenül úgy hozza a sors.
Egy elterjedt legenda szerint valóban. Ettől még persze, nem tudjuk, mi történt, ha egyáltalán. A maximum, amiről tudhatunk, hogy egy zsidót a római hatóság keresztre feszíttetett, ami azért akkor nem volt teljesen precedens nélküli eset.
De hogy ennek mi köze van a mára nézve, azt nehezen tudod megindokolni.