Keresés

Részletes keresés

mmonitor Creative Commons License 2006.01.06 0 0 1357

Vagyis csak a vallásban egyenlő, vagy mit akarok mondani.

 

Előzmény: mmonitor (1356)
mmonitor Creative Commons License 2006.01.06 0 0 1356
Az a baj, hogy a vallásban a+b nem egyenlő c-vel!
Előzmény: actionman (1352)
upi2000 Creative Commons License 2006.01.06 0 0 1355

Valóban nem tudhatom, csak max. feltételezem, hogy az önsajnálat nem vezet megtéréshez. Szvsz a bűntudat/bűnlátás valójában messze van az önsajnálattól, márpedig az eléggé szükséges ahhoz, hogy az ember belássa, csak Jézus szabadíthatja meg a bűntől.

Persze tényleg nem bölcs ilyen kizárásokat tenni....

Előzmény: actionman (1353)
bejuma Creative Commons License 2006.01.06 0 0 1354

A hit Isten ajandeka.

És mi alapján dönti el, hogy ki kaphatja az ajándékát?

Előzmény: actionman (1344)
actionman Creative Commons License 2006.01.06 0 0 1353
Honnan tudod? Istennek tan lehetetlen lenne 2 ilyen embert atformalni? Ha pedig Saullal 'elbirt' az Ur....

ActionMan
Előzmény: upi2000 (1351)
actionman Creative Commons License 2006.01.06 0 0 1352
A hit az ismerettel kezdodik. Tevedes az, hogy a keresztyen hit vak. Pal azt irja, hogy tudom, kinek hittem (Istenrol beszel). A hit latas is. Aki nem hisz, az nem lat. (nyilvan nem a testi szemmel latasrol van szo). A hivo ember szamara igy sok minden ertheto, sok minden vilagos, amit masok nem latnak, nem erzekelnek es igy nem is erthetnek. Eleg csak ezen a topikon vegignezni, es ertheto az 'a+b = c' problemaja (lentebb irtam ezt hasonlatkent).

ActionMan
Előzmény: Törölt nick (1347)
upi2000 Creative Commons License 2006.01.06 0 0 1351
és az a kettő sem "megtérni" fog:)))
Előzmény: actionman (1350)
actionman Creative Commons License 2006.01.06 0 0 1350
el kell jutni a kétségbeesés vagy az önsajnálat olyan magas fokára, ahol már az ember nem tud saját erejéből talpra állni

Bamulatos emberismereted van. De 100-bol jo ha 2 esetben ez a helyzet.......

ActionMan
Előzmény: mmonitor (1345)
upi2000 Creative Commons License 2006.01.06 0 0 1349
Pl. a teremtéselméletre logikus magyarázatot ad a világban tapasztalható tervszerűség, az entrópia elv, régészeti leletek, illetve azok hiánya, amik hiten kívüli dolgok. Persze nem adnak 2x2=4 jellegű bizonyítékot.
Előzmény: Törölt nick (1347)
upi2000 Creative Commons License 2006.01.06 0 0 1348
Szvsz az emberi logika általános érvényű, hiten belül és kívül is ugyan azok a szabályai. Téves elképzelés az, hogy a hit kizárja az értelmes/logikus gondolkodást, érvelést. a tévedés valszeg azon alapul, hogy pusztán észérvek/logika alapján nem tudjuk a hittel elfogadható dolgokat bizonyítani, hiszen akkor már nem is lenne szükség a hitre. (minek higgyek, ha látom/megfoghatom?)
Előzmény: Törölt nick (1347)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.06 0 0 1347
Jól értem, hogy az, hogy "a hit nem logikátlan", azt jelenti, hogy a hit világán belül már logikusak a dolgok? Vagyis, hasonlóan az axiomatikus rendszerhez, csak a hit axiómáját kell elfogadnod, utána már azon belül ugyanaz a racionalitás és logika, amely a hitetlen tudományra jellemző?
Előzmény: upi2000 (1346)
upi2000 Creative Commons License 2006.01.06 0 0 1346

Az, hogy pusztán logikai úton nem lehet az ember hívővé, egyáltalán nem jelenti azt, hogy a hit logikátlan lenne, pláne nem jelenti azt, hogy az értelmed sutba kéne vágni ahhoz, hogy higgy.

 

 

Előzmény: mmonitor (1345)
mmonitor Creative Commons License 2006.01.06 0 0 1345
Most valószínűleg igazad van, logikával nem lehet hívővé válni, hanem el kell jutni a kétségbeesés vagy az önsajnálat olyan magas fokára, ahol már az ember nem tud saját erejéből talpra állni, ezért egy "külső segítséget keres, és ez furcsa módon bejön.
Előzmény: actionman (1344)
actionman Creative Commons License 2006.01.06 0 0 1344
Jól értem?

Egyaltalan nem. Egy altalanos felreertes, hogy a hivo ember, hipp-hopp, feladja enjet, es egyszercsak egyen zombi lesz. Nincs szo semmifele agymosasrol, sot kuzdelemmel jar a hivo elet. Az valoban igaz, hogy a hit nem az ember sajat erofeszitese, nem jut hitre senki sem logikai uton, pl. ugy hogy egyenletekkel levezetik XY-nak, hogy letezik Isten. A hit Isten ajandeka. Az ertelem munkajat pedig eppen nem kapcsolja ki Isten. Pal apostol mondja azt, hogy vizsgaljatok meg mindent. Ehhez azert kell ertelem. azt is irja, hogy keressetek Isten akaratat. Ez sem megy ertelem nelkul.

ActionMan
Előzmény: Törölt nick (1343)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.06 0 0 1343
Mondom, egy hivo ember szamara ez a kettos jelleg nem okoz problemat, ezen csak a hitetlenek gorcsolnek. Es okoskodnak a toluk telheto logikaval.

Más szóval: ahhoz, hogy hinni tudjál, először hinned kell. Ahhoz, hogy ne kételkedj, először fel kell adnod a kételkedést. Ahhoz, hogy megértsd Istent, először le kell mondanod a megértésről.

Jól értem?
Előzmény: actionman (1342)
actionman Creative Commons License 2006.01.06 0 0 1342
Két eset van.

1) Isten útjai kifürkészhetetlenek.


Ez igaz.

2) Isten útjai nem kifürkészhetetlenek.

Ez is igaz.

Ha most furcsan nezel, akkor hadd osszlassam a kodot annyiban, hogy Istennek sokkalta grandiozusabb tervei vannak, mintsem azt egy ember fel tudna fogni. Hiszen Isten vegtelen, csodalkoznek is, ha neki max. annyi terve lenne, amit egy ember kepes lenne kifundalni. De Isten nem megismerhetetlen, sok mindent kozol magarol. Sok mindent elmond az o terveirol (nyilvan, amennyit az ember kepes befogadni, felfogni). Mondom, egy hivo ember szamara ez a kettos jelleg nem okoz problemat, ezen csak a hitetlenek gorcsolnek. Es okoskodnak a toluk telheto logikaval. A legaranyosabb, amikor egy usa-ba szakadt orvos (aki egyebkent nem hisz) megmondja, hogy ha Isten megis van, akkor milyennek kell lennie. Nonszensz......

ActionMan
Előzmény: Törölt nick (1338)
upi2000 Creative Commons License 2006.01.06 0 0 1341

Szvsz mindkettő igaz, de az 1. pont esetén maga a Bibliai is figyelmeztet.

Másrészt a 2. pont szerinti ellentmondások igencsak látszólagosak, illetve semmi nyakatekertséget nem találok abban, hogy Isten igazságossága és kegyelme ilyen helyzeteket teremt.

Az igazságossága alapján bármikor eltörölhetné az emberiséget, illetve sorsunkra hagyhatna (kb. 1/2 óra alatt kitörne a 3. világháború, utána hosszú méla csend...) De, hosszútűrő és kegyelmes!

Előzmény: Törölt nick (1338)
upi2000 Creative Commons License 2006.01.06 0 0 1340
Volt egy korrekt hsz (talán actionmentől) ami kifejti, hogy nem diktatórikus döntésről, hanem a felelősségvállalásról van szó. Ilyen értelemben a nej ha ezt átveszi a férjtől, csak fölöslegesen terheli magát, hiszen bizonyos dolgokat Isten mindenképp a férjen fog számonkérni. Lásd bűnbeesés, Ádám gyenge próbálkozásától (az asszony, akit Te adtál mellém..) függetlenül ki lett hajítva az Édenből, mert az ő felelőssége lett volna a szabály betart(at)ása.
Előzmény: balacy (1332)
upi2000 Creative Commons License 2006.01.06 0 0 1339

A holdév-alapú számításból, ami 360 napos. Van egy számomra bonyolultnak tűnő módszer, amivel át lehet számolni a mi rendszerünkre. Ráadásul ott is van valami + nap, az okosok szerint nagyon precíz eredményt lehet ezek figyelembevételével kapni.

 

A prófétai év a kornak megfelelő számítás volt, ha jól tudom, nem csak a bibliai ítók, hanem más kortársaik is használták. Szóval "prófétai" lenne a helyes...

Előzmény: balacy (1333)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.06 0 0 1338

Két eset van.

1) Isten útjai kifürkészhetetlenek.

Ebben az esetben teljességgel értelmetlen bármiféle emberi típusú logikát, következetességet, összefüggéseket keresni vagy bizonygatni Isten cselekedeteiben. Amit mi ellentmondásosnak, szeszélyesnek vagy kuszának látunk, az azért van, mert emberi logikával gondolkodunk, és nem tudjuk felfogni az isteni indítékokat. Még az is lehet, hogy a mi fogalmaink szerint Istennek nincsenek indítékai, de, mondom, mindez csak üres szó, mert Isten útjai kifürkészhetetlenek.

Ebben a felfogásban semmilyen ellentmondást, még a biblia ellentmondásosságát sincs értelme firtatni, hiszen úgymond csak a saját, emberi logikánkat és az ellenmondásmenteség iránti saját vágyunkat akarjuk ráerőszakolni egy olyan entitásra, amely nem a mi kisszerű szabályaink szerint létezik és cselekszik.

2) Isten útjai nem kifürkészhetetlenek.

Istennek felfogható logikája van, Isten gondos tervező, Isten az emberi fogalmak szerint is jóságos, bölcs és következetes.

Ebben az esetben a mindenható, jóságos és következetes Isten fogalma és a világ történelme és helyzete, az emberek viselkedése, a jó és a rossz küzdelme, a szabad akarat problémája, de még maga a Biblia is tele van ellentmondéásokkal, amelyekre vagy hihetetlenül nyakatekert válaszokat lehet csak adni, vagy lásd az 1) pontot :-)

Előzmény: mmonitor (1337)
mmonitor Creative Commons License 2006.01.06 0 0 1337
Ebben igazad van úgy gondolom. Nekem inkább a végtelen szeretet szúrja a szemem. Özönviz, városokat eltörölni, stb... nekem ez nem jön össze.
Előzmény: balacy (1330)
seszosefelelet Creative Commons License 2006.01.05 0 0 1336

Ugye most csak ironizálsz?

 

Miért? Szerinted mit csinál Isten mások különvéleményével? Talán elsírja magát, hogy hüpp-hüpp-hüpp? Egyszerűen figyelmen kívül hagyja, és kész. A 1322-ben ezt nevezem "tiszteletben tartásnak".

Előzmény: mmonitor (1325)
seszosefelelet Creative Commons License 2006.01.05 0 0 1335

Egy apró korrekció a 1324-es hozzászólásomhoz, ahol ezt írom:

"Azzal, hogy figyelmen hagyom a rólam alkotott hibás véleményét"

Ez a mondatom helyesen:

"Azzal, hogy figyelmen KÍVÜL hagyom a rólam alkotott hibás véleményét"

Előzmény: seszosefelelet (1324)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.05 0 0 1334
Köszönöm szépen az alapos munkát. Ezen még elgondolkodom.
Előzmény: upi2000 (1328)
balacy Creative Commons License 2006.01.05 0 0 1333
Hetven hét (prófétai év, 360 nap)

ez mibol adodik? Nem ismerem az akkori idoszamitast, csak erdekel.

Akkoriban 360 napos evet hasznaltak? mibol adodott ez? Vagy mibol tudni, hogy egy profetai ev ennyi? Nem cikkizes valona erdekel.
Előzmény: upi2000 (1328)
balacy Creative Commons License 2006.01.05 0 0 1332
meg mindig ragodom ezen a "feje" dolgon.

Vilagositsatok fel, hogy milyen dolog az, amiben egyedul a ferfi donthet? Marmint nem olyanban, ami nem nemi szerephez kotott a hagyomanyos felfogasban (a no foz es a ferfi szereli a vizcsapot). Milyen dontes tipus az, amihez nem a ket fel kozos megegyezese szukseges, hanem a hatalmi (istentol rank ruhazott hatalmi pozicio) szo kell, hogy dontson? Es ki garantalja, hogy az helyes?

90-91 ota hozzuk meg a donteseket Angyallal es meg soha nem ereztem azt, hogy az en szavam jobb lett volna, mint az ove, vagy igazabb. Pedig parszor voltak nehez dontesek, amik elegge befolyasoltak az eletunket. Ezekben sem a hatalmi szo dontott, hanem a logika es az eszervek. Bar az is igaz, hogy rank nem vonatkozik ket okbol sem az igehely, mert sem a ti fogalmaitok szerint nem vagyunk hazasok, sem nem ismerjuk el, hogy a Biblia minden torvenyet be kellene tartani. Bar O vallasossabb mint en.

Konkret peldakat varok, nem alltalanositasokat. Mivel soha nem fogjuk megismerni szemelyesen nyugodtam meg lehet irni, hogy X dontest a felesegem tanacsa ellen azert hozam meg, mert en vagyok a csalad feje... A egyhangu szvazassal eldontott dontesek itt nem jatszanak, mert ott nem az isteni rangsor dontott, mert nem kellett donteni, csak azok jatszanak itt, amik az oldalborda akarata ellen kllett meghozni hatalmi szoval.
balacy Creative Commons License 2006.01.05 0 0 1331
jonehany "nagyvallasost" megvezettem mar hasonloval....

Keves valoban utananezo ember van. Sokan kb ot-tiz igehelyet ismernek, de azt kivulrol es azt daraljak allandoan...
Előzmény: actionman (1326)
balacy Creative Commons License 2006.01.05 0 0 1330
miert?

Nekem van nagyon hivo es aktivan tevekenykedo a hit dolgaban ismerosom, akitol pont igy hallottam. Azt mondja, hogy Isten senkinek sem fogja letolni a torkan a vallast. Nem eroszak altal kell udvozulni, megterni hanem onkent. Ha elfogadjuk (erre az egy cikk erejeig elfogadom), hogy Isten vegtelen hatalmu Ur, mert O teremtette a vilagot stb. stb. akkor nem lenne nehez neki egy masodperc alatt mindenkit rakenyszeriteni arra, hogy attol a perctol kezdve hivo legyen. De nem teszi, hanem ezt mindenkinek maganak kell(ene) megterni. Ha ezt atgondoljuk, akkor lathatjuk, hogy Isten hagyja, mas szoval tiszteletben tartja (bar ketlem, hogy egy Istennel van ertelme ezeknek a szavaknak) a masok kulonvelemenyet. Ha nem tartana tiszteletben, akkor a hatalmaval konnyen veget vethetne neki, igaz?
Előzmény: mmonitor (1325)
upi2000 Creative Commons License 2006.01.05 0 0 1329

A bibliai elmélet egyik fele a szaporodjatok..., a másik: lesznek ketten egy testté!

Egy férfi és egy nő, mint ahogy a teremtésnél is kihangsúlyozza, férfivá és nővé teremtette az embert.

A többnejűség csak "eltűrt" jelenség, mint a válás is.

 

Isten teremtette igy, .... vagy pedig a isteneket kitalalo emberek figyeltek meg jol a termeszetet

A két dolog átfedésével egyet értek, akár honnan nézzük, kell hogy bizonyos harmónia legyen....

Előzmény: balacy (1317)
upi2000 Creative Commons License 2006.01.05 0 0 1328

Egy pontosabb fordítást idézek...

) Hetven hét szabatott ki népedre és szent városodra, hogy vége szakadjon a gonoszságnak, és bepecsételtetik a bűn és eltöröltessék a hamisság

Hetven hét (prófétai év, 360 nap) Izrael történetéből, amikor Istennel járnak.

Kr.e. 444-től számítják, mikor Artahsasztá rendeletet ad Nehemiásnak Jeruzsálem helyreállítására.

Három szakasza van: 49 év, Jeruzsálem újjáépítése; 434 év, a Messiás megjelenéséig (jézus bevonul Jeruzsálembe) utolsó 7 év, ami a jövőben fog bekövetkezni (apokalipszis, utolsó ítélet, stb)

 

2) és elhozassék az örök igazság, megpecsételtessék a látomás és a próféták, és fölkenessék a Szentek Szentje.
A 69x7 év időszak végén a Messiás megjelenésével véget ér az ószövetségi kor.


3) 4) Jeruzsálem újjáépítése felől való szózat (Artahsasztá rendeletet ) keletkezésétől a Messiás Fejedelemig hét hét éshatvankét hét van, és újra felépül az utca és a fal, mégpedig sok szorongattatás közepette.
49 év, Jeruzsálem újjáépítése; Nehemiás könyvében a szorongattatás jól le van írva.

5) Hatvankét hét múlva kiirtatik a Messiás, és senkije sem lesz.

/A (bírói ítélet) szvsz tévedés, az eredetiben nincs, különben is Pilátus ítélete Jézus ellen felfogható bírói ítéletnek. Védője nem volt, ill. senki nem állt ki mellette./

6) A várost és a szentélyt elpusztítja egy eljövendő nép és vezér.
A Szentély kárpitja Jézus halálakor kettéhasadt, azaz megszűnt az elkülönített, szent állapot. A várost és különösen a templomot 70-ben Titus seregei földig rombolták. A kerszthalál és a lerombolás közti idő, + más momentumok azt a feltételezést erősítik, hogy Jeruzsálem végső pusztulását is jelzi, ami a jövőben fog bekövetkezni, addig:
7) Áradat vet neki véget, s a háború és az elhatározott pusztulás mindvégig tart.

a városra a folyamatos háborúskodás lesz a jellemző. Bár a magyarok is sokat harcoltak, de Jeruzsálem valóban egy állandó tűzfészek...

Előzmény: Törölt nick (1291)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!