Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

sancynagy Creative Commons License 2007.04.30 0 0 2331
Sziasztok.Szeretném a segítségeteket kérni,hogy aki tudja az Aixam 400-nál mivel lehet helyettesíteni a légszűrőt és az olajszűrőt az írja meg.Köszi
BIGYO2 Creative Commons License 2007.04.29 0 0 2330
Egyébként ma cseréltük le a féltengelyek és a kormányösszekötő gumiharangjait.
Amit rendeltem póstaival, mind nagy. Szerencsére volt 1 db új jobb kívül, a bal külsőre pedig találtunk 1 db azthiszem Suzuki gumiharangot. Amit küldtek mind lötyögött bőven. Belülre megpróbáltuk úgy feltenni, hogy aláraktuk a régit, így viszont a varószíj beleért. Szóval belül maradt a régi.
Holnap hátsó csomagtérajtó zárszerelés, állítunk a kéziféken, valamint szeretném
kipróbálni az új variátorszíjamat. (Amióta írtam, hogy afentlévő szíjam 28mm széles,
már csak 27,5mm). Ennyire kopik?
Előzmény: beta9 (2327)
BIGYO2 Creative Commons License 2007.04.29 0 0 2329
Sajnos igazad van, de ha nem fogadnak a technikával, vagy fogadnak, és a helyszínről küldenek el, nem fogok ott variálni. Éppen éves orvosi vizsgálatsorozat közepén vagyok, és 150/100 volt a vérnyomásom. Tehát nincs szándékomban felidegesíteni magam és elpatkolni. Azért nem állom meg szó nélkül.
Előzmény: beta9 (2327)
Bakancs4 Creative Commons License 2007.04.29 0 0 2328
Határozottan tiltakozom az ellen , hogy én nem értek a lovakhoz (beta9 2313-as hozzászólása) …1985 májusában pár percig ültem egy hintaló szelídségűn , a vérmérsékletére jellemző , hogy szerintem minden káros következmény nélkül tüzet rakhatttunk volna a hátán . Az előtt pedig egyszer megállítottam egy elszabadult lovasszekeret , na nem kell valami Szupermen-filmbe illő jelentre gondolni : amikor a gazdája leszállt a bakról , akkor az otthon maradt csikója útán sóvárgó kanca elkezdett kocogni hazafelé a kocsival , mivel futva utólértem , el tudtam kapni a földre lógó gyeplőt és addig rángattam amíg a kocsi visszafordult , illetve megállt . Szóval legalább annyira értek a lovakhoz , mint a NKH az L2-es járműosztályhoz………..Ami a CM beüttetést illeti , nekem is az a véleményem , hogy el kell kezdeni a szolgálati utat . Alapból nem fogják beütni , mert a bírósági határozat nem arra kötelezi őket , hogy beüssék , hanem annyit állapít meg , hogy valahol valaki nem követett el egy szabálysértést . Bevinni , kérni , elutasítják , levélben rákérdezni , fellebezni , bíróság , per ….Szerintem innen kell kezdeni . ……….Ami A MEH-es manusztól származó infót illeti (miszerint lesz egy grénum ami javaslatot tehet ) , akkor hamarosan előhajtom a megbízólevelem , és megpróbálok oda bejutni a társadami-érdekképviseleti vonalról . De egy héten belül én se érek sá semmire , most éppen hajtás van a melóban .
beta9 Creative Commons License 2007.04.29 0 0 2327
Na, erre kíváncsi vagyok.
Úgy gondolom, némi problémát fogsz nekik okozni, mert Te nem vagy az a "na, jóember menjen innen Isten hírével" típus. Oda be kell jelentkezni, lapot töltenek ki....
Hajrá!
Előzmény: BIGYO2 (2326)
BIGYO2 Creative Commons License 2007.04.28 0 0 2326
Meglátjauk, lesznek-e próbálkozók. Megpróbálom május 6 és 10 között.
Előzmény: beta9 (2325)
beta9 Creative Commons License 2007.04.28 0 0 2325
Igen, ezért írtam, h. "véletlenül lehet ott 2 tanú is, csak nyilván könnyebb, ha van dokumentum.
Te is írod, hogy utána egy levélváltás még hasznos lehet, így i s van.
Na, majd meglátjuk, ha lesz próbálkozó.
Előzmény: BIGYO2 (2324)
BIGYO2 Creative Commons License 2007.04.28 0 0 2324
Ha nem adnak írásbeli elutasítást, akkor is tud pert indítani a megfogalmazott történeti tényállás alapján.
Bele kell fogalmazni, milyen segédmotorral, mikor, hol, kinél jelentél meg, mi történt.
Az elutasítást követően nem árt egy levélváltás a történetről vezetői szinten min. (osztályvezető), aki szépen, udvariasan meg is fogalmazza, miért lettem elutasítva.
Így kizárható, hogy csupán a dolgozójuk tévedett.
Ha nem adnak vezetői szinten választ (tértivevényt meg kell őrizni és csatolni a válaszuk helyett), akkor anélkül,de hidd el hiányosság nélkül lehet perelni.
Előzmény: beta9 (2323)
beta9 Creative Commons License 2007.04.27 0 0 2323
Valószínűleg megtagadják, csak az ügyvéd a tárgyalás után mondta, hogy legyen írásbeli elutasítás, ami alapján pert indít.
Előzmény: BIGYO2 (2321)
BIGYO2 Creative Commons License 2007.04.27 0 0 2322
Nem készülök fel semmiből, mivel nem vitatkozni szeretnék velük, csak megpróbálni, beütik vagy sem. Mint írtam, kevésbé érdekel a beütés. Pusztán el kell valahol indulni,
engem még nem jelentettek fel, szerencsére belém se jöttek, hogy "hivatalból
gáz legyen", így nincs mire támaszkodnom.
Ha egy kétkerekűt viszek, ugye símán beütik?
Igy kell ezzel is tenni. Természetesen nézzenek rá a technikára, majd néhány unott mozdulattal végezzék a munkájukat.
Ha nem így van, teljesen felesleges szívni magam és puposkodni, úgysem ütik be.
Előzmény: beta9 (2320)
BIGYO2 Creative Commons License 2007.04.27 0 0 2321
Igen, de majdnem teljesen biztos, hogy megtagadják a határozattal rendelkezőknek is.
Ezért kellene nekik megpróbálni, után pert indítani. A nyetres per után beüttetniük, aztán jöhetnek a többiek, esetleg velük együtt a beüttetésre.
Előzmény: ezmiez (2319)
beta9 Creative Commons License 2007.04.27 0 0 2320
Csak vélemény!:

Ha odamész, legyél korrekten felkészült a rendeletekből, s ragaszkodj ahhoz, hogy az elutasítást indokolják, hivatkozva rendeletre. Mint amikor a kocsid megbukik, ráírják a lapra, hogy szabálytalan villodóbúra szín (piros, mert amerikai), meg színes szélvédő, mely ütközik a szélvédő színére vonatkozó ....blabla rendelettel.
Na, ez a papír kell, de nem szívesen fogják adni, azt indokolva, hogy ez szgk, a KRESZ, vagy a 6,5/1990 szerint?
Egy bírói végzéssel alátámasztva könnyebb lehet.
Előzmény: BIGYO2 (2318)
ezmiez Creative Commons License 2007.04.27 0 0 2319

   Csináljuk együtt !

   Jelölj ki egy időpontot és helyet, és jelentkezzünk többen is a CM beütésére ! Elég

hogyha 2-3-nak van határozata, a többi ugyanolyan nem kérheti joggal ugyanazt ?

Előzmény: BIGYO2 (2318)
BIGYO2 Creative Commons License 2007.04.27 0 0 2318
Teljesen egyetértek veled. Valószínűleg megpróbálom a cm beütést intézni 2 héten belül. (Addig nem érek rá), de megnyugtató fordulat csak akkor jön létre, ha
a megszüntető határozat birtokában lévők megpróbálnak együtt megjelenni cm
beütésre. Ha nem ütik be, együtt pert kezdeményezni (annyi mindenki írt jobbnál
jobb jogász ismerősökről), most kibontakozhatnának. Nyert per után semmi
akadálya nem lehet a cm beütésnek, és zöld lesz az út a maradék kb 800
mopedautós felé.
Ha nem sikerül beüttetnem, mit csináljak?
Jelentessem fel magam, azután a megszüntető határozatommal pereskedjek?
Nem mintha hiányozna a cm beütés, elgurulgatok időm végezetéig, csak a kocsi bírja.
Előzmény: beta9 (2313)
xeniah Creative Commons License 2007.04.27 0 0 2317
A sorozatban megnyert meccsek után lassan meg lehetne szervezni azt a mopedes találkozót, hogy méltóképpen megünnepelhessük a győzelmet :)
Előzmény: beta9 (2316)
beta9 Creative Commons License 2007.04.27 0 0 2316
vtibiv,

a pert Tatabányán is "nyertük", mert , mint írtam, az ig.ügyi járműszakértői vélemény, s az érvényes rendeletek alapján a bíró smkp-nak ítélte.
A jogászok szerint az NKH "állásfoglalása" nem joghatályos, csak vélemény.
Nekem meg az a véleményem, állásfoglalásom, hogy nyáron legyen ingyen a sör, az üdítő, meg a fagyi.
Szóval a törvényt tartsa, tartassa be a jogalkotó, különösen a saját alárendeltjeivel: GKM az NKH-val! Nehogy már a pulikutya mondja meg, mikor, merre tereljük a nyájat!

üdv
Előzmény: vtibiv (2314)
vtibiv Creative Commons License 2007.04.27 0 0 2315
Előzmény: vtibiv (2314)
vtibiv Creative Commons License 2007.04.27 0 0 2314
Cikk a HVG-ben:

MOPEDAUTÓSOK CSATÁJA A HATÓSÁGOKKAL
Négykerék-elhajtás

2007. április 25. 00:00 | Utolsó módosítás:2007. április 25. 17:15


Több uniós országban segédmotornak minősülnek a jogosítvány nélkül vezethető ultrakönnyű miniautók. A honi közlekedési hatóságok viszont személygépkocsit látnak bennük, amiért egy vállalkozó beperelte az államot.


Csak az intézkedő rendőr jóindulatában bízhat az a mintegy nyolcszáz-ezer hazai sofőr, akit brumi, vagyis olyan miniautó vezetése közben int le a közeg, amelynek össztömege kevesebb 350 kilónál, 50 köbcentinél nem nagyobb belső égésű motor vagy legfeljebb 4 kilowatt teljesítményű dízel-, illetve elektromotor hajt, és legfeljebb 45 kilométeres óránkénti sebesség elérésére képes.

A műszaki paraméterek precíz felsorolása nem véletlen: ezek a KRESZ alapján segédmotornak minősülő járművek jellemzőit írják le. Az unió több országában ilyennek is tekintik ezeket a kisebb távolságok megtételére - bevásárlás, falvak közötti közlekedés - alkalmas járműveket. Nem így Magyarországon: a Közlekedési Főfelügyelet egy 2005-ben kiadott állásfoglalása alapján a magyar hatóságok kizárólag személygépkocsiként tudják "értelmezni" a küllemét tekintve valóban inkább autóra, semmint motorra emlékeztető járgányt. Szerintük erre utal például a négy kerék (ami egyébként a KRESZ szerint nem zárja ki a "segédmotorságot"), valamint az áttételes kormánymű, a zárt kocsiszekrény, és hogy a két utas egymás mellett is ülhet. S minthogy szerintük személygépkocsiról van szó, a jármű csak forgalmi rendszámmal, B kategóriás vezetői engedéllyel rendelkező sofőrrel vehet részt a közúti forgalomban. Pedig másutt azért is vásárolnak ilyen járgányt, mert alacsony üzemben tartási költségei mellett - nem kell érte adót vagy parkolási díjat fizetni - az is a volánja mögé ülhet, akinek nincs személyautóra is érvényes jogosítványa. (Más kérdés, szerencsés-e, ha olyanok is részt vesznek négy keréken a közúti közlekedésben, akik például egészségügyi okokból nem kaphattak jogosítványt, vagy akikét a közlekedési szabályok megsértése miatt bevonták.)

Miközben Franciaországban vagy Belgiumban a nagy népszerűségnek örvendő mopedautók tulajdonosai békésen élik világukat, Magyarországon feljelentésre számíthat a sofőr, ha a közúti ellenőrzés során nem sikerül meggyőznie a rendőrt, ne a látszatnak higgyen, mert a gyártó által kiadott műszaki tanúsítvány alapján olyan négykerekű segédmotorról van szó, amelynek közlekedésben való részvételéhez nem szükséges a rendszám, a vezetéséhez pedig elegendő egy sima KRESZ-vizsga. S bár a brumisok már több mint 2 ezer hozzászólást tartalmazó honlapja szerint épp a közelmúltban volt rá precedens, hogy egy Heves megyei polgár által perre vitt szabálysértési eljárásban a bíróság a mopedautósnak adott igazat (kimondva: amíg olyan jogszabály nem születik, amely kijelenti, hogy ez a járműfajta személygépkocsi, addig a hatályban lévő jogszabályok szerint segédmotornak tekintendő), jó adag kalandvágy kell ahhoz, hogy Magyarországon valaki ilyen járművet vegyen.

Nyugat-Európában becslések szerint több mint 30 ezer brumi fut az utakon. Ára vetekszik egy kisebb autóéval: újonnan 2-2,5 millió forintnak megfelelő euróba kerül. A piac mégis bővül, mind több cég áll rá az ultrakönnyű négykerekesek gyártására. (A kilencvenes évek elején ebben a szegmensben próbálkozott a hódmezővásárhelyi Puli is, de az a műszaki paraméterei alapján nagymotornak számított.)

Az ismertebb törpeautó-márkák között versenyeznek például a Mega, a Ligier és a francia Aixam mopedautói, moped-teherautói. Utóbbiak kizárólagos magyarországi képviseletére alapított 2005-ben vállalkozást a törökszentmiklósi Bander Ferenc, aki a HVG-nek elmondta, a hatóságokkal való csatára ráment a családja s még a tervbe vett politikai karrierje is: függetlenként akart indulni a polgármesteri székért, ám szerinte az "ügyei" miatt sokan szélhámosnak hitték. Tavaly pert indított az uniós szabályokkal ellentétes hazai szabályozás, konkrétan pedig az őt ért gazdasági károk miatt.

A Gazdasági és Közlekedési Minisztériumban úgy látják, a helyzet akkor rendeződhetne megnyugtatóan, ha - mint az jó ideje tervben van - jogszabályokban is megjelenne az a speciális, B1-es járműkategória, amely pontosan rögzítené e "se nem kismotor, se nem autó"-ra, illetve ennek vezetési jogosultságára vonatkozó műszaki és szakmai kritériumokat.

A kereskedők mellett sürgetnék a helyzet tisztázását a mozgáskorlátozottak is, akik az egykori - Jáva-motorral működtetett - Velorex reinkarnációjaként tekintenek a számukra ideális mopedautókra. Sokaknak nem is okozna különösebb gondot, ha járművük személyautónak számítana. Csakhogy ekkor már az élet követelne ki bizonyos korlátozásokat: veszélyes helyzetet okozna ugyanis, ha a totyogó mopedautók megjelennének egy autópályán vagy forgalmas autóúton, ahová egyébként segédmotorként a KRESZ szabályai alapján be sem tehetik a kerekeiket.

Akadnak, akik a békesség kedvéért lassú járműként vizsgáztatták le a mopedautójukat. De így szabályosan csak 25 kilométeres sebességgel közlekedhetnek, vagyis nekik 30-40 kilométeres sebességnél már a gyorshajtás miatt gyűlhet meg a bajuk a hatóságokkal.

DOBSZAY JÁNOS

itt
beta9 Creative Commons License 2007.04.27 0 0 2313
Hát beszélgetési szinten van amiben egyetértünk. Ha jól tudom, Ausztriában egy 6 órás elméleti 8 órás gyakorlati képzés után mehetnek a mopedautós lurkók. Erre tervezik elvben - ahogy jóval előbb írtam már Barna úrral (GKM) történt másfél órás beszélgetésemről - a B1 kategóriás, lényegében mopedautós jogsit, ahogy az NSZK-ban ez működik. Terv.
A mai tény persze elmarad a gyakorlattól, ha a brumi moped, akkor moped jogsi jó hozzá.
Ám Bakancs4 nagyon jól fűszerezte meg a kérdést, miszerint pl. lovas fogatot hajthat, mert ismeri a KRESZ-t, de szerinte is ezzel kissé megzavarná a közlekedést, no meg a lovakat is, nemde kedves Bakancs4?
A néni meg a Babetta és más smkp között hogy húznak határt? Vagy veszek egy izomgépet 299.999,- Ft-ért, s minden ok? Ez nem fog menni, csupa kiskapura játszó ember lép pályára, mert lenne kiskapu. A vitás értékeket ig.ügyi szakértővel ellenőríztetni, azt megfellebbezik ...... hajaj! A jól bevál uniós recept itthonra már megint nem jó? Nagyobbat akar a magyar szarka, aztán bírja a farka?
A szem. szállítás kérdése még OK is lehet, B jogsival, hiszen ott már másért is felel a vezető.
Ezek csak az én gondolataim, beszélgetési szinten, nem kell egyetérteni velük....
üdv
Előzmény: BIGYO2 (2311)
BIGYO2 Creative Commons License 2007.04.27 0 0 2312
Köszi az infót Beta 9-nek is és a többieknek is. Nagyon kösz.
Előzmény: Bakancs4 (2306)
BIGYO2 Creative Commons License 2007.04.27 0 0 2311

Beszéltem tegnep egy MEH-hez tartozó szervezetben dolgozó úrral , aki nagyon képben van a dolgokkal.

Szerinte az egyik probléma, hogy az smpk vizsgánál kétkerekűvel vizsgáznak gyakorlaton, a mopedautóval nem gyakorlatoztak, így az utasszállításra szimpatikusabb a "B" kategóriás jogsi.

Szóba kerülhet az smkp-k felrendszámoztatása, de nem mindegyiké. Pl, ha az öreg néni a szőlőjébe megy a Babettával, arra nem kell. Erre kérdeztem, ha a néni eszébe jut és a 11-es úton meglátogatja ükunokáját, mi lesz a helyzet?

Erre mondta az úr, hogy szó van az smkp értékéről pl 300.000 Ft felett rendszám, alatta nem, stb, de egy "szakmai gréniumot" szeretnének létrehozni a javaslatok

kidolgozásához.

Mondtam neki, hogy tele a puttonyom az ilyesmivel, mire közölte, hogy külföldön is

kell az szgk-s vez eng a személyszállításhoz. Sajnálta, hogy a jogalkotásba nem, vagy nem úgy kerülnek be a dolgok, ahogy a grénium javasolja.(általában)

Abban egyetértettünk, hogy egyet nem értésünk előreviszi a dolgokat. Abban is, hogy az izolált szabálysértési határozatoka nincs legfelsőbb elvi döntés (mint a büntatőügyekre), ezt ő hozta fel, én már néhány tucat oldallal ezelőtt írtam erről.

Abban is egyetértettünk, hogy a megszüntető végzéssel rendelkezők pert kezdeményehetnek a cm beütéssel kapcsolatban, várható sikerrel.

Előzmény: PredatorNo1 (2298)
BIGYO2 Creative Commons License 2007.04.27 0 0 2310

Értem amit mondani szeretnél. Néha az embernek tele a tarisznyája, hogy

mindenre éveket, évtizedeket kell várni. A türelmetlenség nem old meg semmit.

Előzmény: roer (2290)
beta9 Creative Commons License 2007.04.27 0 0 2309
6/1990 ... olya jármű, melynek .... ÜRES! TÖMEGE (LEERGEWICHT) a 350 kg-ot nem haladja meg. Az enyém smkp.
Előzmény: ezmiez (2299)
beta9 Creative Commons License 2007.04.27 0 0 2308
A gumi méret leírásod megközelítőleg jó.
A per-ben 5 változás a szélességnél 10-et jelent, hogy az átmérő azonos maradjon.
Téli gumival közlekedhetsz, puhább, gyorsabban kopik, de a szélesebb hornyok miatt kevesebb a tapadó felület, az pedig rontja a tapadást, nagyobb lesz a fajlagos adhéziós terhelés. Szóval ez télre való. Ahogy már írtam, 10 évig maszek gumis voltam....
Ahogy írtam, az egy mérettel eltérésből valóban csak 1-2% sebességcsalás lesz.
Pl.: 10mm átmérű különbség a kb 500mm átmérőjű keréknél 2%, de gumitípusonként nem teljesen egyeznek a méretek.
Láttál már Barkas eredeti 6,70x13-ast? Technikailag a 175x13-nak felelne meg, de a 195x14-es a kisöccse lehetne. A mai gumigyártóknál is található némi eltérés, de természetesen nem ilyen durva.
A vészfékezés nem rajtad múlik, hanem a kialakult helyzet hozza. Ha előtted fékeznek, v. eléd lép vki? Korábbi megjegyzés: a tuning a fékkel kezdődik, s szerintem a motor dadoghat, a fék és a gumi működjön 100%-on.
Bocs, de több, mint 1 mill. km van mögöttem, hivatásos PÁV I.-es jogsival....

A vario-ra a kérdés az volt, hogy alapjáraton ekezd "összekúszni" a két tárcsafél. Ez nem a belső szabadonfutó hibálja, vagy nagy alapjárat, gyenge közp.-i rugó, vagy nagy röpsúlyok - véleményem szerint.
Tévedés joga fenntartva.
Előzmény: Bakancs4 (2306)
Bakancs4 Creative Commons License 2007.04.27 0 0 2307

Ami a féltengely váltó felőli csuklójának lötyögését illeti régen hozzá akartam szólni , de mindig elfelejtem megnézni , hogy az én kocsijaimon mekkora ez az illesztési játék . Naná , nem rángattam meg , de arra emlékszem , hogy amikor kivettem belőlük a komplett motort , akkor a Ligiernek ( 30 ezer km) és az Eradnak is (90 ezer km) elég nagy lötyögése volt . Én sem izgattam magam miatta , mert egyébként tünetmentes .

Előzmény: brumilány (2215)
Bakancs4 Creative Commons License 2007.04.27 0 0 2306
Ami a gumiköpenyek cseréjét illeti : az én Ligier Ambrám gyári gépkönyvében az szerepel méretként  : 145/60 vagy 135/70 , egyenértékűként , a méretkülönbség szerintem mm-ekben mérhető csak . A per 60-as bűndrága , de a 135-ös olcsóbb , egyik barátom a 4 új köpenye cserével együtt kijött 30-ból , igaz a legolcsóbbat (Slava ?) vette . Figyelembe véve azt , hogy a gumit gépkocsira szánták , vagyis 100 feletti sebesség , félszáz lóerő és tonna feletti súly , ezért szerintem mopedautón használva jelentős tartalékok maradnak . Ugyanilyen logika alapján én nem idegenkedem a téli gumi egész éves használatától , ahogy én vezetek (az R-4-esen is jobbára mindig az van) nem szokott megcsúszni , a  a fékezés-vészfékezés is ritka műfaj nálam . A Ligier gyári légnyomása elől-hátul gyári adatok szerint   1,7   a "virsli" pótkerékben pedig 2 . ...............Más : hiába nehezebb a gép 350 kg-nál , attól még nem lesz belőle nagymotor forgalombahelyezéskor , mert nem teljesíti a 45 km/óránál nagyobb tervezési sebesség  követelményét . ...........A kerékpáros közlekedést tiltó tábla (függetlenül attól , hogy szóló vagy kombinált) nem vonatkozik a segédmotoros kerékpárra.................Ami a primer variótárcsa illetve erőátvitel szétkapcsolási gondjait illeti : ezt már kitárgyaltuk a 1176-os és 1211-es hozzászólások környékén ( a 37-38-as (( 30 hozzászólásos)) blokkban , megtalálod ) .
beta9 Creative Commons License 2007.04.26 0 0 2305
Ennek megint utána kell nézni, mert emlékeim szerint vhol olvastam az üres, ill. a 90%-ig feltöltött témát. Akkor a magyarban miért említik egyáltalán az üreset, ha nem veszik figyelembe, mint legkisebb súlyt? Vmi nem gömbölyű.
Előzmény: ezmiez (2299)
beta9 Creative Commons License 2007.04.26 0 0 2304
Már elkopik az ujjam: kedves újak, olvassatok vissza, s keressétek a jogszabályokat.
Ha békét akarsz, ma még ne utazz két személlyel, hamarabb beléd kötnek, főleg, ha csak moped jogsid van. Egy személlyel hamarabb túllépnek rajta.
Vigyázz a felajánlott - talán elég drága - "tanúsítvánnyal, tartok tőle, hogy fabatkát sem ér. (batka: kicsi váltópénz,fémből. node fából...!) Én nem venném meg.
Előzmény: PredatorNo1 (2298)
beta9 Creative Commons License 2007.04.26 0 0 2303
Az a lassú járműveket tiltó tábla...
Előzmény: ezmiez (2299)
beta9 Creative Commons License 2007.04.26 0 0 2302
A vari végén - ha olyan, mint az enyém - van egy 17-es csavar. Az ki, jó hosszú. Az alatta lévő nagy anyut lelazítod. A hosszú csavar feje közepébe fúrsz egy csúcs-fészket (egy kúpos süllyesztéket) a lehúzó csúcsának. A csavart visszacsavarod lazán, hézagot -2-3mm-t - hagyva, a lehúzó körmét pedig a meglazított nagymutter alátétjébe akasztod. Ha jól illesztettél mindent, komplett lejön a vario.
De! A hosszú csavar kivétele után, ha a nagyanyut letekered a helyszínen, lejön a harang, aztán a vario külső tárcsája komplett rugóstul, röpsúlyostul. Csapágy mindíg marad - kivéve, ha cserélni akarod.
A rugót két grafitos persely fogja közre. Amelyiket látod, azt benyomod, s a rögzítő seegergyűrűt kipiszkálod - szét is szedted. Ja, közben a röpsúlyokat könnyen kikapod.
Hogy miért kúszik? Alapjárat ok, alacsony? A központi rugó nem tört el? (amit most veszel ki a seeger kivétele után). A nagy rugó alatt-felett alátétek vannak. Ha teszel be mégegyet - esztergáltass, vagy találsz ilyet(?) - a rugó feszítését növeled így nagyobb gázadásnál kezd "fogni" a vario. Ezt lehet fokozni, ha vki nagyon meredek kaptató felé jár. Természetesen a motor pörgősebben üzemel, figyelni kell, h. normál üzemi fordulaton is az éxíj kimenjen a tárcsa pereméig.
Elég zavaros voltam?
üdv
Előzmény: idosember (2300)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!