Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Pataky Gergő (izs-49) vagyok a www.pv-vonat.mlap.hu szerkesztője/tulajdonosa/kitalálója.
Nemrég találtam erre PV-s fórumra, örülök ,hogy elég sokan érdeklődnek még mindig a PV-vonatok iránt.
Végigolvastam az eddigi hozzászólásokat és úgy gondolom meg tudok válaszolni néhány függőben maradt kérdést.
1, Az Előre PV1 mozdonyokat a Váci utcai Tóth műhelyben alakították át 3 sínes rendszerűre, mivel az 50-es évek előtt jellemzően 3 sínes Marklin szerelvények voltak az országban. Ezért szerelték át őket Marklin kapcsolósra is, így kompatibilisek lettek egymáshoz.
2, Rozsdás síneket nem igazán éri meg felújítani, jót kell beszerezni. A homokfúvott idővel a levegő páratartalmától újra rozsdásodik. Galvanizálni nem lehet csak szétszedve mert szétszedetlenűl kiázik belőle a szigetelés. + nagyon drága is
3, Képeken szereplő Pannónia PV5 még kísérleti darab ezért van rajta fehér szegélycsík.
A Pannónia postakocsi egyedi darab, nem került sorozatgyártásba. (sajnos)
ui: Ha bárkinek kérdése van PV-vel kapcsolatban nyugodtan tegye fel igyekszem majd megválaszolni.
Valami furcsa. Az Előre tetején egy Pannónia tető felsőrész van. Ez valamilyen házi módosítás vagy lehet gyári kivitel? Nekem is van egy zöld Előre, melyen ugyanígy Pannónia áramszedők ésvezetékezést szereltek fel.
Ami hiba lehet egy átlag trafónál: szakadt a betáp kábel, esewtleg a szekunder kimenetnél válhat le csatlakozás.
fokozatkapcsolós trafónál (pl. Piko és társai): ott van hibalehetőség bőven, pl. valameilyik érintkező törése, leszakadt belső vezetékek, törött szigetelő, stb). Javítottunk meg már néhány ilyen, fokozatkapcsolós-irányváltós modelltápot is. Ja és ha van zárlatjelző-feszjelző izzó, annak kiégése is lehet hiba, ezért pl. a Pannónia trafót szét is fogjuk szedni, izzócsere miatt.
Saját vélemény, hogy a pénzverdei tápok megbízhatóak, nem melegednek, könnyen össze lehet állítani a vezérlést velük 8pedig a Pannóniának elég sok dugasza/kimenete van).
Pannóniát már újítottunk fel, egy rozsdaette romos járműkupacból lett kiállíátsokon is bemutatott üzemképes készlet. Mivel vannak gépkönyveink pénzverdéhez, szívesen vállalkoznánk a felújításához, újravezetékezéssel egybekötve-a régi varnish-csöves vezetékek hajlamosak lehetnek a törésre szerelésnél.
Sziasztok! Egy jó ismerősöm keres PV Pannonia szettjéhez trafót. A váltót és szakaszolást vezérlő megvan, de tarfója nincs. Tud valaki segíteni? A mailem publikus.