Van ám belőle, csak írd be a keresőbe. Árusítják kerékpárral együtt felszerelve, meg anélkül is. Még szerencsére bírom tekerni, ha rávisz a lélek a kétkerekűre.
Mennyire vagy fiatal ? A konstrukciót "dongó"-nak hívták néhány évtizede. Bármely (!) akkoriban kereskedelemben lévő biciklire rászerelhető volt, egy 10-15 cm átmérőjü dörzskerékkel hajtotta a hátsó kereket - ha kifogyott az eszencia. pedáloz-
hattál tovább. 20-25 km/h-val repeszthettél. Gyereket soha nem láttam ilyen nyergé-
ben, felnőttek használták közlekedési eszközként, nam adták gyereknek, játékszer-
nek.
Láttam külföldi túristát itthon hasonló járművel várostnézni. Biztos nam azzal jött Hamburgtól, de helyileg könnyebben kezelhető mint a BMW terepjáró. A túristák idős
emberek voltak, frappáns volt a megoldás.
Mára, honi iparból, kereskedelemből kikopott, pedig ott, ahol a biciklizés még élet-
forma, nagyon jó segítség lehet, pedálozni már gyenge, vagy fáradégony emberek számára. Ha valamely sóhivatal rábukik szabályozni, "fizetésre kötelezni", a dongó
Ha az inverterre amúgy is szükség van, pl. a mikro miatt, akkor nem érdemes ezeket a drága kompresszorokat megvenni. A 12/24V-os kompresszor fogyasztása valószínűleg kedvezőbb lehet mint az inverterről működtetett 220V-os-nak, mert az inverternek is van vesztesége. Bár az egyenáramú kompresszorokon is van egy elektronika, de az nem melegszik túlságosan. Küldtem az itteni címedre egy műszaki adatlapot, abban benne van a DB50 áramfelvéte.
Köszi, igazából most is működik a hűtő a kocsiban egy 400W-os 12/230V-os iverterrel az 55W-os kompresszor.Azért érdekelt volna a dolog, hogy kísérleteztem volna a BD50 elektromos fogasztásával, de 70EFt erre célra sok számomra.Köszi, de ha nem lehet a használtakból egyet venni valami kedvezőbb áron akor inkább hagyjuk.Mégegyszer. köszi Üdv
Szegény szerencsétlen NKH-ra hamarosan újabb megpróbáltatás vár ...Mint bizonyára tudjátok , a kerékpárokon lehet egy 300 W-os motor , attól még bicaj marad (lásd KRESz járműfogalmak) ; kaphatók is ilyen-olyan akkumulátorral és kis villanymotorral hajtott szerkezetek . A kerékpárok tanusítását a kereskedő végzi , ha jól emlékszem . Nos , bedobtak a postaládámba egy Praktiker újságot , amelyben tájékoztattak arról , hogy potom 77.90 HUF ellenértékeként egy robbanómotoros kerékpár tulajdonosa lehetek . A KRESZ nem szűkíti le a 300 W-ot kizárólag a villanymotorokra , de gyanúm szerint ezek ott az íróasztal mögött úgy gondolták . Eddig is láttam robbanómotoros rollereket , de a roller elvileg nem jármű . Most gondban lesznek , ha a 11 éves kisgyerek veret majd a géppel flaszteron bukósisak nélkül . Kíváncsi vagyok erre mit lépnek ...
Nekem szerencsém volt, még éppen nem szakadt el a szíj, így le tudták mérni a csapágyboltban a szíjmérő szerkentyűvel. Aszerint a gyári szíj 30x15x850-es, ezért vettem én is 850-est (belső méret, Li), de amikor raktam felfele, éreztem hogy túl feszes, kb. az eredeti Aixam szíj volt ilyen feszes az Ambrán. Szerencsére lehet rendelni 875-öst is, holnap reggel 9-re hozza a futár.
A motor és a váltó távolságát viszonylag tág határok között választhatták volna a gyártók, nem tudom miért nem úgy tervezték a brumikat, hogy a járatos méretű szíjakat lehessen használni. Inkább gyártanak egyedi méretetű szíjakat, talán azért, hogy csak a mopedautó kereskedőktől lehessen drágán venni? Bár az 50 eurós erdeti IBC szíj végül is nem túl drága, nem is értem miért kerül itthon 24e-be ugyanaz.
Bando-t vettem 8000-ért, méretileg a tiéddel stimmel, csupán nekem 930 hosszú kell, nemtudom hogyan kureltam el a méretet, de 1010mm-est kaptam, ki fogom cserélni 930-asra. Jónak tűnik egyébként.
Gyorsan kellet egy variátorszíj, 24e-t sokalltam érte, a hollandok meg egy hét alatt nem voltak képesek egy IBAN meg egy SWIFT kódot küldeni, hogy a pénzt átutaljam nekik, ezért mérgemben vettem egy Optibelt Szuper WX szíjat, 7.700-ért. 30X10X850 a mérete, és az Ambra egész jól megy vele, bár egy kicsit spanos. Kb. 5 km/h-val megy kevesebbet a járgány mint a gyári szíjjal, mert nem tud teljesen felmenni a szíj a primer tárcsán, de lehet kapni 875-ös szíjat is, azzal szerintem a sebeség is jó lesz, kivéve ha az meg túl laza lesz:))
Az Optibelt szíj kicsit keményebbnek tűnik mint az eredeti, kíváncsi vagyok meddig bírja. Remélem nem a tárcsa fog gyorsabban kopni, de ha mégis, akkor az alu tárcsákra csináltatok egy acél betétet.
Féltengely gumiharangot most cseréltem, a Suzuki M2401, 2402 éppen jó lett.
A motortartó bakot szerintem ki lehet cserélni a gyári Skoda gumibakra, az viszonylag puha, csak faragni kell rá egy lemezt, amin két furat van, mert a Skoda bakból két 10-es csavar áll ki. Az utángyártott nem jó, mert túl kemény. Még régebben találtam valahol nagyon puha univerzális gumibakot, azok jobbak, de fogalmam sincs hol vettem.
Miért kell kicserélni a tápszivattyút? A gumimembrán cserélhető, tegely az Lada. Az enyémet javították, alapjáraton nem nyomott semmit!(Ezér vagyok ilyen "okos") Egy előszűrő az kell az AC elé, hogy a gumi membrán alá nem megy szutyok!
Eddig csak olvasgattam, de most segítség kellene! Microcar Virgo II Lombardini motoros kis autóm van, ehez kellene a 2 első motortartó gumibak és a féltengely gumiharangok (legalább a jobb külső)! Hol lehet ezeket beszerezni vagy mivel lehet kiváltani? Üdv sandorgy Szeged
A segítségeteket szeretném kérni.Olyan próblémám van,hogy ki kellene cseréltetnem a "tápszívattyút" a hengereknél (Bocsi de nem tudom leirni másképp mert nem értek hozzá),de az autószerelő nem tudja honnan lehet beszerezni a microcarba.Esetleg nem tudja valamelyikötök hogy melyik autó típusé jó bele.Segítségeteket előre is köszönöm.
Ha komoly gond van a motorral, pl leüti a hengerfejet a dugó az elszakadt szíj miatt, akkor célszerű venni egy bontott motort. Garancia semmire sincs, de a motor hangjáből, a füstölésből, stb, meg lehet saccolni az álapotát. Egy kompresszió mérés is sokat elárul a motor kopásáról.
Ugyan ilyen lutri a használt járgányok vétele is, csak ott még egy csomó egyéb rejtett hiba is lehet.
70e-ért csak motort lehet venni.
A gyűrűsor és a hengerfejtömítés kijön 15e-ből is, ha nem gyári cuccot veszel.
Egy 60L-es hűtőhöz simán elég a BD50-es, még a fordulatszámot sem muszáj felhúzni. Az új ára kb. 70e+áfa, de meg tudom venni áfa nélkül is. Az 1év gari nem ér meg ennyit? Van hűtős ismerősöd, aki szakszerűen be tudja építeni?
Ha komoly gond van a motorral, pl leüti a hengerfejet a dugó az elszakadt szíj miatt, akkor célszerű venni egy bontott motort. Garancia semmire sincs, de a motor hangjáből, a füstölésből, stb, meg lehet saccolni az álapotát. Egy kompresszió mérés is sokat elárul a motor kopásáról.
Ugyan ilyen lutri a használt járgányok vétele is, csak ott még egy csomó egyéb rejtett hiba is lehet.
70e-ért csak motort lehet venni.
A gyűrűsor és a hengerfejtömítés kijön 15e-ből is, ha nem gyári cuccot veszel.