A VW konszern gyári navigációival, térkép szoftvereivel kapcsolatos kérdések és válaszok topicja.
Jöhet bármilyen téma, ami a címben szereplő készülékekkel kapcsolatos!
Be kell tolni a firmware cd-t a Columbus-ba, kb 1 órán át fog zakatolni, aztán elvileg működik.
A buktatók: nem ismerem az autódat, de elképzelhető, hogy az új firmware-től kicsit megkavarodik a can-gateway, és ezért folyamatosan kommunikálni akar majd valami valamivel, aminek hatására lemerül az akkud.
Ez, a 2008-as alvázszámú autóktól elvileg már nem áll fent, csak a korábbiaknál.
Azért gyanús nekem, hogy a VW-k is fogják tudni a táblafigyelést, mert, ha a naviban "túrkálsz" a vcds-sel, ott már van olyan checkbox, hogy táblafelismerés. Gondolom nem véletlenül került oda. 8)
Ha a képernyő jobb felső sarkában látható sebességjelző táblára gondolsz, hogy láthasd Te is, ahhoz szerintem elég csak a navi firmware-jét lecserélni.
Ha azt szeretnéd, amit az I-Go tud, hogy bemondja Neked a Columbus, amikor túlléped az adott szakaszra megengedett legnagyobb sebességet, na azt perpill nem lehet...
Ugyanilyen kell a tolatómakerához is, amelyiknél görbülnek a vonalak.
Amúgy meg persze, nyilván láttak már ilyesmi dolgokat (nagyobb) márkaszervizben, de valami azt súgja, hogy audikat nem feltétlenül hordanak mindenhova ilyesmi problémákkal. Kb mozaik, fáy, m5, meg amelyiknek most nem jut eszembe a neve, ott a Lágymányosi hídnál.
Sajnos van olyan ismerősöm, nem is egy, akik márkaszervizben dolgoznak, konkrétan ilyesmikkel foglalkoznak, és amúgy halvány lila gőzük nincs ilyesmikről, pedig otthon is fusiznak ezerrel.
Ehhez képest olyan hozzáértőket is ismerek, akik viszont kenik-vágják ezeket a kérdéseket, nem nagyon létezik számukra lehetetlen, miközben közük nincs a szervizhez...
Szerintem, Te a két halmaz úniójába tartozol! Szerencsére! 8)
Nekem 13XX-es fw. van a fejegységen.A táblafelismerés az új Audikban van(lesz) A7,A8.
Márkaszervízzel kapcsolatban.Ott dolgozom,ami eszedbe juthat kalibrációval kapcsolatban azokon már túl vagyunk.
Gondolj bele hány autó törhetett már össze ami tartalmazott valamilyen vezetési segítséget(sávtartás,sávváltás,fényszóró aszisztens stb.).Ezeket csak meg kellett csinálni.
A gyárnak kb. 2Ft-tal lett volna drágább a gateway egység programozása.
Amik most jönnek ki faceliftes Fabia-k szerintem alapból lekezelnék a kérdést mivel más a CAN rendszerük.
A facelift elöttiek cd-s navival (vagy SD-s) csak a 5J0 035 751-et tartalmazzák.Ez a modul a CAN protokolt módosítja de ez nem elég a Columbusnak.
Most még rámegyünk arra ,hogy ezt a 5J0 035 751-es modult kihaggyuk a körből és felprogramozzuk a mi modulunkat, plusz,hogy érzékelje a hátramenetet is.
Az a tábla, amit oda kitesz jobb felülre, az azt jelenti, hogy az adott utcán-úton-autópályaszakaszon mennyi a maximum megengedett sebesség. Ezt az adatot maga a térkép szoftver tartalmazza, de nem minden utcánál tudja. Az akkor is ott van, ha áll az autó, meg akkor is, ha 237 km/h-s sebességgel száguld rajta. Figyelmeztető hang nincs, hacsak be nem állítjuk a fedcomp-on azt a bizonyos limitet. De az csak 1 sebesség határ, nem változik/változtatható dinamikusan sajna...
Ezt a tábla kirajzolós témát a 266x firmware-től fölfelé tudják a navik, az alatt nem.
Ellenben most már van(?)-lesz táblafigyelő és felismerő rendszer is! Legalábbis a vcds-sel már beállítható, bár gyanítom ez édeskevés a működéshez. Gondolom szükség van még mondjuk minimum egy kamerára is, ami a táblákat keresi az út mentén, de szerintem újabb firmware is kellhet hozzá (3xxx), és tán az sem kizárt, hogy maga a navi is újabb kell, hogy legyen, mondjuk minimum "C"-s... De azt is simán elképzelhetőnek tartom, hogy a műszercsoportot is cserélni kell (színesre kijelzősre), mert szerintem oda is ki tudja rajzolni az adott táblát (ahogy a többi márka autói is).
A tolatókamerás, vonalgörbítős téma kicsit bonyolultabb szerintem ennél. Azok az autók tudják "görbíteni a teret", amiknél van egy külön kontroller egysége a kamerának (pl tiguan, passat, touareg, phaeton, multivan). Aminek nincs kontrollerje, csak maga a kamera van és annak a drótjai mennek a naviba, az nem figyeli a kormányszöget.
Az utólagos beépítésnél a kontoller helyes beállítása azonban nem kis feladat. Van egy olyan érzésem, hogy a márkaszervizek sem csináltak még ilyet itthon! Mindenféle lézeres távolság méréses kalibrálásról van szó, ami házilag kb kivitelezhetetlen. Spéci gyári műszerek kellenek hozzá.
Legalábbis ezt olvastam róla (olyantól, aki pöttyet jobban értet hozzá, mint én, és mégsem sikerült neki, pedig az említett műszerezettsége is megvolt).
Már csak az a kérdés, hogy mekkora beruházást igényel ez a kis beavatkozás? Sa-Quad kolléga is elmondhatná igazán! 8)
Meg akkor már azt is, hogy ennek az egésznek mi az értelme? Mármint annak, hogy a Fabia így le van butítva gyárilag. Illetve, hogy vajh' még mindig így van ez? Tehát a ma legyártott Fabiák is így jönnek le a szalagról? És amiben gyárilag van navi, az meg máshogy van programozva? Amiben gyárilag RNS-310 van (cd-s verzió), az együtt tud működni a Columbus-szal is?
nekem van gyári kamerám, és mondhatom hogy nagyon jó, abszolult lehet tolatni tükör nélkül, persze oldalra nem lát, ahhoz kellenek a tükrök. Jók a vonalak is, nagyon pontosan rajzolja, ahol a zöld vonalak vannak pontosan oda fordul az autó.
Még meg kell oldani,hogy a Columbus érzékelje a hátramenetet.Hiába van fent a Can-en az info,az úgy nem jó neki.Az elfordulást nem valószínű,hogy mutatni fogja...
Mondjuk az elfordulási szög szintén fent van a Can-en (a kanyarkövető fényszóró is onnan kapja az infot) akár még használható is lehet.
Értem itt a "mennyire férek el" kérdést - továbbra is kellenek a tükrök (és csak +1 dolgot figyelek), vagy érzem egy idő után, hogy mi látok?
Hülye válaszok ellen :) - arra gondolok itt, amikor vonalakat is kirajzol a képernyőre pár fejlettebb rendszer, de ahhoz tudtommal cserélni kéne még pár dolgot, hogy a kormányelfordulást is nézze stb.