Sziasztok! Már bescaneltem mit írtak indoklásnak, délután megpróbálom feltenni ide vagy a honlapra. Ügyvéddel holnapra van megbeszélve időpont. Köszi "ferdeszemű" a segítséget. Mikor lehet elérni ezt a végzést nekem S.O.S lenne. Minnél több ilyenre volna szükségem, mert elég kétesélyesnek érzem a dolgot. Mivel a 5/1990. köhém által írt tipusjóváhagyás, hatósági jelzés nincs, pedig enélkül nem lehet forgalomban. legalábbis azt hiszem. Ha lezáródik az ügy szerintem eladom a járgányt, mert kisváros mellet lakok és sok itt az okoskodó zsernyák. Pedig nagyon szeretem.
Nemrég ismét szerelnem kellett az Ambra kipufogóját, ez sajnos a típus gyenge pontja.
A vibratig flexicső nagyon jól bírja a gyűrődést, még mindig újszerű állapotban van, pedig több hónapja építettem be. Szerintem sokkal erősebb mint a gyári flexicső, hiszen a hűtőkompresszoroknál 35 bar nyomást is ki kell bírnia.
Most csak a bilincs lazult meg, a sima awab bilincs nem bírta a rezonanciát. Vettem simson kipufogó bilincset (150 Ft) ez tökéletesen passzol a flexicsőhöz, csak a gagyi 5.6-os csavart cseréltem ki 8.8-as acélcsavarra. Az önzáró anya műanyag betétje kiolvad a kipufogónál, ezért inkább recés talpú peremes anyát célszerű használni, vagy esetleg kontraanyát, hogy ne lazuljon meg a bilincs.
Abszolút szívemből szóltál. Én is Csepelen lakom, viszint Óbudán dolgozom, szintén többnyire a lágymányosin járok.
Amit írtál, egy régi emlék ugrott be. Versenyző koromban nyertem nemzeti bajnpkságot, ezért eggyel magasabb övszínre vizsgázhattam. Akkor vizsgáztam először feketére. 5 perc alatt kirúgtak. Azután a fokozatosság elvét tartottam be, de a következő vizsgán egy tornából felmentett, 45 kg-os olvasószemüveges ember elmagyarázta, hogy semmi közöm a sportághoz. Kellet hát némi hátszél...
Ez sajnos az élet minden területén jellemző MO-n. Európában egy sziget.
Rövid leszek , mert megyek ( a Ligierrel) Bonyhádra táncházba..........
A biztosítás így tényleg szeívás , szerintem is érvénytelen , át kellett volna kötni a tulaj nevére ...............
A közlekedési hatóság az Eu-ból származó járművek esetén csak műszaki állapotot ellenőrizheti (erről WooDoo is írt pár napja) és nem végezhet típusvizsgálatot : 1988.évi törvény a közlekedésről 23.§ (7) bekezdés , tavaly ősszel tették a szövegbe brüsszeli nyomásra , íme :
1988. évi I. törvény a közlekedésről A közúti járművek üzemeltetésének műszaki feltételei
Tv. 22. § (1) Belföldi üzemben tartás céljából csak olyan típusú jármű gyártható vagy hozható be külföldről, amelyre a közlekedési hatóság - típusjóváhagyás keretében típusvizsgálat alapján, illetőleg a külföldön kiadott típusjóváhagyó okmány honosításával - típusbizonyítványt adott ki. Egyedi jármű vagy járműsorozat behozatala esetén a közlekedési hatóság a típusvizsgálattól és a típusbizonyítvány kiadásától eltekinthet.
(2) A típusvizsgálat során azt kell ellenőrizni, hogy a járműtípus megfelel-e a jogszabályban meghatározott műszaki, közlekedésbiztonsági, környezetvédelmi és munkavédelmi követelményeknek.
(3) Jármű egyedi előállításához (összeépítéséhez), átalakításához, forgalomba helyezéséhez a közlekedési hatóság előzetes engedélye szükséges.
Tv. 23. § (1) Jármű - a (3) bekezdésben meghatározott vizsgálatot követően - abban az esetben helyezhető forgalomba, ha a tulajdonos a tulajdonjog megszerzésének jogszerűségét, a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás fedezetének meglétét és a külön jogszabályban meghatározott regisztrációs adó megfizetését a közlekedési igazgatási hatósági eljárásban igazolta.
(2) A jármű forgalomba helyezése a hatósági jelzés és engedély kiadásával és az országos járműnyilvántartásba bejegyezésével valósul meg.
(3) A hatósági engedély és jelzés kiadása előtt a közlekedési hatóság vizsgálaton (a továbbiakban: forgalomba helyezés előtti vizsgálat) ellenőrzi, hogy a jármű megfelel-e a típusbizonyítványban foglaltaknak vagy - ha a hatóság típusbizonyítvány kiadásától eltekintett - a 22. § (2) bekezdésében említett követelményeknek.
(6) A belföldön üzemeltetni kívánt, külföldi rendszámmal ellátott jármű forgalomba helyezését a jármű belföldi üzemben tartója a tulajdonszerzést, illetőleg a jármű behozatalát követő legfeljebb 30 napon belül köteles kezdeményezni.
(7) Az Európai Gazdasági Térség más tagállamában kiadott érvényes hatósági engedéllyel és jelzéssel ellátott jármű forgalomba helyezése előtt a közlekedési hatóság - a típusvizsgálat és a (3) bekezdésben meghatározott forgalomba helyezés előtti vizsgálat mellőzésével - a jármű eredeti okmányai, valamint a származási ország hatósági nyilvántartásai alapján, szemle alkalmazásával állapítja meg a jármű nyilvántartásba veendő műszaki adatait.
MEGÉRKEZETT!!! a birósági itélet,itthttp://mopedauto.try.hu rövidesen megtekinthető./amint Proba777 felteszi/.mivel a tárgyalás nyilvános volt, igy csak min. /szem. adatokat/ vettem ki. sok dolog csak akkor érthető , ha elolvassátok a NKH állásfoglalását is . e kettő szorosan összefügg.
Jaqs ! nem akarok "fogadatlan prokátor" lenni, de 8 napod van arra,hogy kifogást nyújts be a szabs.határozat ellen.ezt lehetőleg ne lépd túl, mert akkor úgy veszik, hogy tudomásul vetted.ha elküldöd a hat.-ot tőlem telhetően igyekszem segiteni. nem pityputty amit kiszabtak!gondolom nem áll szándékodban kifizetni! semmi olyat nem látok az ügyben, ami ne lenne kivédhető.
Bakancs4! (2519) " lásd törvény a közlekedésről , az ősszel hozták be ezt a passzust ." ezt ha pontositanád!! mert igy nem találok semmi erre vonatkozót. kösz.
merijo! ha a fenti link-en regisztrálsz, sok hasznos infot találsz. többek között amit hiányolsz.
most látom WooDoo már megelőzött. ide azért nem tesszük , mert mire felkerül nagyon "leromlik a minősége".
Mar fel eve magam is egy 1999-es AIXAM tulajdonosa vagyok.Engem szerencsere meg nem haborgattak a rendorok.Nagy elvezettel olvasgatom a forumot,sok hasznos informaciot lehet gyujteni a segitsegetekkel,es ezt koszonom.Nem szoktam hozzaszolni a forumhoz,de egy ideje valamit nagyon furcsalok.Mindenki perekrol ir,de meg senki nem masolt be egy birosagi hatarozatot.Ez az eszrevetel azokra vonatkozik akik rendelkeznek ilyen jogeros birosagi hatarozattal.Nagyon megkonnyitenek masok ugyeit,ha ezeket a dokumentumokat hozzaferhetove tennek.Segitseguket elore is koszonom.
Elég puhának találtam a Skoda gumibakot! Vagy nem az? Meglátom! Esetleg lehet "lágyítani" ha keresztbe furatot készítenék a gumiba! A kör átmérőjénél. Előszőr kipróbálom a gyári Skoda állapotban mit mutat!
Így csináltam én is, de a legpuhább skoda bak is kicsit keményebb volt mint az eredeti, ezért végül egy kb. 60 mm átmérőjű gumibakot tettem be, ami már tökéletes lett. Valami univerzális gumibak lehet, még a sárkányrepülőmhöz vettem, de sajnos nem emlékszem hogy hol. Próbáltam az esztergályossal kikönnyíttetni a skoda bakot, de nem vállalta a gumi esztergálását. Az autószerelő ismerősöm azt mondta, Ők egyszer úgy "puhítottak" a skoda bakon, hogy fexel körbevágták 1-2 cm mélyen, és jó lett.
Most eszem a hétvégén a pudingot!!! Azaz a puding próbája az evés! Cseréljük a microcarban az első gumibakokat és a féltengely gumi harangot! A foto kicsit gyenge mert telefonnal telefonálni kell, nem fotózni! Majd leírom a tapasztalatokat!! Skoda gumibak 650.- Suzuki gumiharang 650.- Elfogadható árfekvés!!Oppá ez sok lett!! A bal oldali vaslemez házi gyártmány (By WooDoo) és ettől kezdve Skoda bak jó bele!
Jó szöveg , szépen összefoglaltál mindent ...Hogy néhány kiegészítést tegyek : én is öregszem , az útszéli tekercselés (Simson alaplap állórész) 1984-ben volt , a dugattyúfoltozás 1998-ban , bár azért nem tagadom meg önmagam , tegnap méretre (keskenyebbre ) vágtam szikével egy variátorszíjat és szemrebbenés nélkül be is építettem a járműbe , végülis baj nélkül megjárta Bátaszéket ( 2x20 km) . Tekintve , hogy , mint írtad : " nem robotok , hanem vasvillával.." szóval ha ők úgy , akkor mi is . Mellesleg miután próbakört mentem az "új" szíjjal , fúrtam még három lyukat a műszerfalba , és még 3 csavart beletoltam , mert az erdetiek kitágultak , és úgy zörgött , de úgy -- és persze Bszékről haza jövet vettem észre , hogy , a fűtéscsatornát mellédugtam (az én kezem keskeny , de az se fért be) , úgyhogy holnap (ma ?) legalább az alját megint vehetem le..............Ami az adózást illeti , ha netán rendszámot kap is a járgány , az autópálya akkor is tabu marad ( KRESz 37.§ (1) ) mert oda csak az mehet föl , aki a 60-as tempót tartani tudja -- itt jegyzem meg a Piaggio ApeCar-om gyári adatok szerint , teljes terheléssel (680 kg) tudja a 62,5 km/óra sebességet , milyen érdekes...Szóval kifizetsz egy rahedli pénz , egy csómó nyűgöt magadra veszel , elbuksz némi kedvezményt (jogosítványmentesség) , de azokat az előnyöket , amik ezzel járnának , nem kapod meg . Állítólag a kvadok egy részére adnak rendszámot , de beírják a forgalmiba , hogy szilárd burkulatú közúton nem közlekedhetsz vele --- úgy tudom a differenciálmű hiánya (merev tengely) miatt , merthogy a gumikerék rongálja az utat ....jó csapat ez is ....Igen az újabb gépekben van külön hűtőventillátor az áramkorlátozón , gondolom a gyárban rájöttek ,hogy túl sok döglik meg idő előtt , és ez semmi mástól nem száll el , csak a melegtől . Pár nap múlva lesz üzemképes szabályzó , annyi biztos , hogy az 1) javítható lesz , ha netán elfüstölne , 2) töredékébe fog kerülni .........Visszatérve a filozófiához , nekem ez a nívó nem ú
j , 3 kerekűeknél megszoktam ezt a műszaki sajátosságot , a buherálgatást , miegymást ; a Piaggioval is rengeteg gond volt , azok , amiket felsoroltál , de csodálatos módon soha nem volt képes tartósan úgy (annyira) elromlani , hogy ne lehessen tovább használni . A primitív , bütykölt technika nagyon sokáig életben tartható . Persze ehhez az is kellett , hogy a műszaki vizsga a lámpák működésének ellenőrzéséből állt eddig ( nem túlzok , és a KPM-hez járok vele ) . Ami közlekedési veszélyeket illeti a baleseti kockázat egyértelműen lemérhető azon , hogy a biztosító mennyiért vállalja át a károkozási kockázatot ( Kötelező felelősségbiztosítás) . Lényeges a jármű teljesítménye ( ccm) , súlya ( tgk) és aki (ahol) vezeti . Elvileg a falun lakó Béla bácsi lepusztult Trabantja potenciális veszélyforrás lenne a Bpesten futó , ruganyos izmú , jó reflexű fiatalember által vezettet aktív futóműves , ABS-es , halogén lámpás , külön téli-és nyári gumi granitúrás korszerű autóhoz képest . És mégis , a fránya biztosító nem így látja ...Ha már itt tartok , nagyon érdekelne egy mopedautós baleseti statisztika , akár külföldi is . Vajon mennyire vagyunk ön-és közveszélyesek ?
Hát bizony , ha alkalom és partner adódik akkor táncolok , megjegyzem eléggé gyatrán megy , de szeretem a magyar népzenét , jobbára ezt hallgatom itthon is . Azonkívül fényképezek , az jobban megy ahhoz értek valamennyire.....
Egy hete vásároltam egy Ligier Ambra-t, elötte még nem láttam ilyen autókat, csak a fórumon olvastam. Végigolvastam elejétől végig, a józan eszemmel mindig azon filóztam , miért vesz az ember magának olyant amivel örök gondja van " valójában az asszonynak vettem, de én szerelem ". Én elégedett vagyok a kis Zetor motorjával, nagyon stabil nyomatékos kis hajtása van, az ülése kényelmes nagyon jó a fűtése és a szellőzése, a csomagtartó is bőséges. Zalaegerszegről jöttem vele Budapestre, gond nélkül bírta de , ha öszinte akarok lenni én ezt el is várom tőle. Ezek a pozitívumai. A sok fórumolvasástól teljessen becsavarodtam, azt vettem észre én is ilyent akarok, attól félek valami elmebaj kerülget. Mert itt mindenki kilóméteróraspirált, variátort , féket, alvázat, kipuffogót és töltésszabályozót szerel, ha netán beindul !!!!!!! akkor jöhet a feljelentés. Ezekből a spirál , a fék és ajtószerelés már nálam is megvolt. Arra gondoni sem merek , hogy mint ,Bakancs úr dugattyút stoppoljak vagy generátort tekercseljek az árokszélén. Légyszi ! írjátok már meg , Ti milyen tipusú műhelykocsit kaptatok hozzá, Csepel-t vagy Kraz-t és van.-e benne esztergagép. Sajnos én nem kaptam hozzá. Ezt a kis Pöfi-t, éppeszű ember nem is próbálja személyautónak minősiteni, legalábbis aki ült benne. Nekem úgy tünt ez csak az autó karikatúrája. Ez nagyon jó kis zárt robogó, amire szükség is lenne, mert aki már motorozott néhány évig az tudja ezeket értékelni, és ha elkezdik megadóztatni, akkor többe fog kerülni a sok reumás motoros kezelése, mint amennyit adó formájában beszednek. Ha elkezdik ezket a kis förmedvényeket vizsgáztatni, akkor ránkszabadítják azt a sok előre kitenyésztett palikat, akik már rég elszoktak a szereléstől, de még kötekedni tudnak és fogják szívni a vérünket. Azt nem értem mit akarnak ezeken a kis 4 Kw-os csühögőkön nézni, nem ezek okozzák a súllyos baleseteket, mert normális ember nem is nyomja folyton tövig a gázt, nekem 55.-el ment és ezzel a részével elégedett is vagyok, így tudom tartani a 45-öt könnyedén. Forma 1 és űrtechnika ? Bander úr bele is ült ezekbe, mert a volt 25 éves Trabim sok mindenben praktikussabb és jobb volt, a 15 éves Renault pedig azt már nem is szabad itt említenem. Mikor a Kmóraspirál cseréjéhez le kellett vennem a kormányt, kapcsolókat, műszerfalatt és a jobboldali ülést, mert áramtalanítani is kellett, akkor már tisztán láttam , hogy ezt nem robotokkal, hanem vasvillával rakják össze. Le akartam elektromosan rajzolni, de olyan elegem lett belöle, hogy gyorsan összevágtam én is, a műszerfal olyan vékony anyagú, reped minden irányban, minden Trabantos trükkre szükségem volt, van benne parafa, gumi minden zajcsökkentő amit csak találtam a konyhában. A szellőzőcsövet rápasszintani, olyan mint borosüvegben szobrotépíteni, be sem fért a kezem. Az ablaktörlő is tele kis műanyagszarokkal, alig győztem mindent átfúrkálni és összecsavarozni, nekem nem is franciának, inkább kínainak tűnik. Az a legdühítőbb, mindennek csak 1-2%.-a megy tropára, vagy újat vesz az ember vagy " itt olvastam " összehörcsögölöm. Na nem bántalak benneteket ez a mi keresztünk. Ha valakinek van elektromos rajza, légyszi küldje el nekem antibacsi@citromail.hu . A fesszabályozókkal pedig vigyázni, a Piaggiomban van egy Schindengen tipusú szabályozó, a rajzát kerestem a net.-en ,de nem találtam valami japán gyártmány , de nem szabályozott semmit sem, vettem egy újat 4000 Ft robogóé max 2,5 A .- tud a generátor, de az új se szabályozott, vettem alkatrésznek egy roncs robogót, az is túltöltött a szabályozója. Tudomásul vettem ezek ilyenek aztán bontja a vizet az akksiba, addig míg meg nem oldódik benn kell hagynom egy rossz akksit. Most építkeztem, nem sok időm volt, de berágok és csinálok egyett, csak az a baj egyre rosszabbúl látok. Én műszerész vagyok, de nem a konyhában kellene ilyen szarokat csinálni, hanem normális áron árúlni. Enyém a Pöfiben még működik, de valami hűtőventillátort látok , gondolom az lesz a szabályozó mert más nem melegedhet ennyire. A legrosszabb, ma hallotta a kollegám a rádióban, rendszámot szeretnének rátenni, minek ? Az autóknál is már új forgalmi van , új rendszám, törzskönyv, most még megemelik a vizsgadíjat valami eredet vizsgálat miatt, csak azt nem mondják , hogy a nyilvántartórendszerük még soha nem működött tökéletesen, csak újabb kiadás lesz, ez a mostani garnitúra pedig elnyeli ezt a pénzt. És teheteknek rá rendszámot, akkor vihetek utast és átmehetek a 0.-ás hídon, mert Csepelen lakom és Budafokon dolgozom. Mikor jöttem haza akkor a Lágymányosi hídon mentem át. Ezt magyarázzátok meg nekem légyszi, ha befizetek egy rahedli adót, és elbeszélget egy műszaki pszihológus a tipusbizonyítványával aztán megeredetvizsgálja akkor bemerészkedhetem vele a sztrádán a nagyok közé ? Ha ez így egyenesen arányos a költségekkel, akkor még valami jövedékadót befizetek és hátha megengedik , hogy átmehetek a piroson. Huh, na mára ennyi elég mert még a végén naplót írok.
Elviekben a rendőr elő is állíthatja azt, akinek a birtokában szabálysértés tárgyi bizonyítéka van. Ez esetben a mopedauto az (ha szabs). A lefoglalás határozatában a törvényhelyeknek benne kell lenniük, az ügyészség felé panasszal lehet élni. Az is benne kell, hogy legyen.
Már két e-mailt is küldtem,de valamilyen oknál fogva akadozik a gépezet mert semmilyen választ még nem kaptam.Jelezd már valahol,hogy megkaptad vagy nem?
Délután keskenyebbre vágtam (40 mm-ről) egy mg-i variátorszíjat . Ez volt azlő ilyen , naná elszúrtam , de azért beraktam , és most beülök és elmegyek Bátaszékre táncházba . Ha valaha hazaérek , majd leírom .
Ha jól emlékszem utassal vontak ki a forgalomból , azért (az utasszállításért) vidd el a balhét , vagyis azt , amit a készemélyezésért odanyomnak , de egyébként ragaszkodj ahhoz , hogy smkp , mert tényleg az . Főleg nem gépkocsi , ha megvan a kinti papírja (és abban benne van , hogy 349 kg ill. L2) , akkor nem is motorkerékpár . WooDoo irta a múltkor , hogy a jármű paramétereit nem , csak a műszaki állapotát nézhetik forgalomba helyezéskor , lásd törvény a közlekedésről , az ősszel hozták be ezt a passzust .
Debrecenben már gyorsított eljárással intézik a mopedautós ügyeket:)
2 hete jelentették fel a fiamat, és már ma megjött egy idézés. Május 31-én kell a gyereknek a gondviselővel együtt megjelenni a rendőrségen a szabálysértési előadónál. Régebben nem kérdeztek semmit, hanem jött a bírságról a határozat, nem tudom most mit akarhatnak. Lehet már visszaesőnek számít a kölyök, vagy csak informálódni akarnak mielőtt hülyeséget írnának?
Sűrű lesz a program, mert 1-én meg a bíróságra kell vinnem a gyereket még a tavalyi feljelentés miatt.
Jó lenne ha a gyöngyösi v. a tatabányai végzésről lenne addigra egy másolat, talán ha több nekünk kedvező végzést is lát az előadó, talán megszünteti saját hatáskörben az ügyet.