Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

sandorgy Creative Commons License 2007.05.30 0 0 2604
A feszültség szabályzóról (a kisiparira gondolok) nincs hír?
Bakancs4 Creative Commons License 2007.05.30 0 0 2603
Mopedautó vásárlásról ....Idekerült Szekszárdra a harmadik Ligier , 520 ezerért vették egy hónapja . Nagyon szépen néz ki a kocsi , talán 2000-es , huszonakárhányezer km-rel . Persze azért vannak vele gondok , a töltés pár hét után elment , de ezt még körüljárjuk , talán csak kontakthiba . Aggasztóbbnak tartom , hogy karambolos volt , amit elég műkedvelő módon javítottak : egy másik típusú vázkeretet BELEHEGESZTETTEK a vázba , értsd , ami eredetileg csavarral bontható volt , az most fix . Erős kétségeim vannak , kifér-e a motor a vázkeret szétflexelése nélkül . A  rugók (elől) megereszkedtek , szerintem jobban , mint az enyém , amelyen 6 cm-t kellett emelni . Az összes féltengely gumiharang szakadt , nem nagy ügy , de az elgondolkodtató , hogy másfél órája beszélgettünk a nyitott motorháztető előtt , amikor az összehegesztést észrevettem . Ebből adódóan felhívom mindenki figyelmét :  vásárlásra vigyen magával egy gyakorlot mopedautó tulajdonost . Ha valaki venni akar pl. egy Ford Escortot , az nagyjából tudja mire számíthat , mi az ami megjelenésben , zajban , indítási nehézségben , teljesítményben stb. elfogadható . Aki életében nem vezetett-látott-birtokolt ilyen gépet , azt eléggé meg lehet vezetni . Szóval mindenki igyekezzen felhajtani valami márka (sors ?) társat . Persze garancia akkor sincs , én se vagyok kezdő , de az üzemképtelenül vett Eradon csak a második-harmadik napon vettem észre , hogy kilopták a labancok az önindítót . Szóval nemcsak a bütykölés és a közlekedés kalandos , hanem a vásárlás is . .....Ami pedig a fórumot illeti becslésem szerint a visszaolvasás legalább 10 óra , de szerintem még akkor is megéri .
Előzmény: Normogo (2596)
sandorgy Creative Commons License 2007.05.30 0 0 2602
Nagy a szórás a gépek között: Van amelyik éppen csak az 50km/ó megüti én olyat kerestem ami legalább 60-nal megy. Sikerült az enyém jól gyorsul és 70km/ó a vége! Fogyaszt is 4,5l gázolajat 100-on! Ha vissza olvasol WooDoo leirja melyik tipusnak mi a gyenge pontja!
Előzmény: Normogo (2599)
sandorgy Creative Commons License 2007.05.30 0 0 2601

A hasznaltauto.hu oldalon ha megnézed több devecseri telefon van, a fél falu foglalkozik lomizással! Annak is nagyrésze hoz kis autókat! Sok hulladék járművet is! Sok a sérült, lehajtott járgány! Én Ajkán néztem ki egyet, de élőben más mint a képen! 6-8 kisautó kipróbálása után haza indultam Szegedre mikor megtaláltam a KIS ŐT!

Előzmény: Normogo (2599)
sandorgy Creative Commons License 2007.05.30 0 0 2600
Az unióban nagymotor vagy személygépkocsi jogosítvánnyal szállíthatsz utast ( a 3 és 4 kerekűn ha ki van alakítva az utas helye). Mi kicsit más unióban vagyunk itt nem illetve keresik a kiskaput a brumisok! A Lombardini motoros járgányoknál olaj csere 3-5000kmenként esedékes szűrő minden második alkalommal (1,55l olajról van szó!!) Vezérmű szíj 40000km csere! Hát tartósság? Átlagosan 60e km, utána gyűrűzés vagy izlés szerint! WooDoo ebben a mester!
Előzmény: Normogo (2599)
Normogo Creative Commons License 2007.05.30 0 0 2599
Szia!

Kösz a választ!

Elolvastam a totalcar cikkét. Aztán kerestem a fórumot, amikor megláttam, hogy bőven van már hozzászólás, úgy gondoltam, jobb ha felteszem a kérdéseimet.

Persze, át fogom olvasni az egészet, ha több időm lesz.

Én is megtaláltam ezt a devecseri címet a hasznaltauto.hu-n, több szép állapotú (vagy annak tűnő)autójuk is van, innen vetted te is?

Még 2 kérdés, a személyszállító változatoknak kb. mennyi a teherbírásuk?

A másik, hogy nekem volt robogóm, de annál a 10-20ezer km már soknak számított, a mopedautók karbantartási ciklusa inkább az autókéhoz, vagy a robogókéhoz mérhető?

Előzmény: sandorgy (2598)
sandorgy Creative Commons License 2007.05.30 0 0 2598

Na jó nem bunkózok, de előszőr olvasni kellet volna!

Lényegre: Több bírósági ügy záródott az utóbbi hónapokban (Tatabánya,Gyöngyös?,SZARVAS!!!!) ezek pozitív eredménnyel zárultak L2 azaz segédmotor. Télen is jó "motorozni" jó a fűtése és van rávaló téligumi is. Bár kicsi a tömege nagyobb hóban trükkös lehet! Alkarész új, bontott, más tipus beépítés minden megoldás volt már, mident megoldott a brumis közösség eddig!

Én a microcar-omat Devecserről hoztam megbízható forrásból, de Devecseren van nem megbízható forrás is! (nem volt sértő asszem!!) Talán beülés szempontjából a Ligier jó vagy ami nekem van Microcar Lyra Virgo II én 112kg vagyok 175cm tehát nem sportos alak (de sport a sakk is)

Előzmény: Normogo (2596)
sandorgy Creative Commons License 2007.05.30 0 0 2597
hmm! azthiszem minden kérdésedre van válasz a régebbi chat beszélgetésekben. Elkell olvasni kb 1óra az egész! Ha marad kérdés az tedd fel!
Előzmény: Normogo (2596)
Normogo Creative Commons License 2007.05.30 0 0 2596
Sziasztok!

 

Érdekelne, hogy megoldódott –e már a mopedautók körüli jogi hercehurca, amit a Totalcar is taglalt télen. Tehát motoros és segédmotoros jogsi jó hozzá?

Nagyapámnak kellene valami hasonló megoldás a közlekedésre, és csak motor jogsija van. Eladná az oldalkocsis 350-es Jawáját, mert már nehézkesen tudja csak használni. Egy mikroautó ideális lenne neki, mert nem hagyja el a várost, csak bevásárolni járkálna vele, és esőben is véd, meg a 4 kerék is biztonságosabb.

Télen is lehet használni ezeket a gépeket? Van ilyen méretben téli gumi?

Alkatrészellátás megoldott? Valami nagyobb méretű gép kellene, amibe könnyen beszállhat, (180cm, 110kg). Hol érdemes nézelődni, ha mikroautót akarunk venni (lehetőleg nem túl messze Esztergomtól)?

Minden infót szívesen veszek!

Köszönöm!

 

Normogo

Bakancs4 Creative Commons License 2007.05.30 0 0 2595
Nagyon rázós terület , lehetetlen távdiagnózist adni . Amikor a házilag esztergált variátortárcsát használtam ipari  (vagyis alacsony , 8-10 mm-es) szíjjal , akkor esett meg párszor , hogy átfordult-megtekeredett a szíj . Mindenképp ellenőrizendő a szíjméret és az , hogy a variátorok (mind a primer , mind a szekunder)  visszanyomórugói megfelelőek (elég erősek)-e . Ha ugyanis akad a tárcsa visszatéréskor , akkor a szíj gázelvételkor meglazul és csinál ilyen galibát . Ebben a témakörben találkoztam egy másik gonddal is : egyes botkezű szerelők a megfelelő lehúzó híján úgy próbálják levenni a primer variátor fix oldalát , hogy bedugnak valamit a lendkerék és a variátortárcsa közé és feszegetik , Hogy így lejön-e az kétlem , de hogy elgörbül az alumínium és ütni fog , az biztos . Az Ambrámon csak egy helyen nyomták meg a tahó paraszt labancok , de az Erad csúnyán néz ki . A Ligiert vissza tudtam valamennyire sajtolni , és utána felszabályoztattam esztergán , csendesebb is lett , de a másik keményebb diónak ígérkezik : ha csak felszabályoznám úgy , szerintem nem maradna falvastagság egyes helyeken .  Hogy a kezük száradna le...Továbbá szíjvezetési problémákat okozhat , ha a két tengely valami okból nem párhuzamos , de ez csak akkor forduhat elő , ha átépítették a járgányt ( pl. irányváltót cseréltek)  , illetve ha elgörbült valamelyik tengely , különösen a hosszan kinyúló szekunder tengely ütését ellenőrizzük : az én Ligierem is karambolos volt , totál széttörhetett a szekuder tárcsa . .....Szóvel ezek csak tippek , látnom kellene , de még az is kevés volna , mert amikor a saját gépemen voltak ilyen gondok , akkor én se tudtam vele igazán mit kezdeni , és pár alkatrész cseréjével megoldódott , és nem tudom igazán melyik hozta el a megoldást . Célszerű lenne megnézni egy jól működő rendszert , és utána vizsgálni , hogy a tiedben mi viselkedik másképp ( rugófeszítés , holtjátékok , szíjfeszesség , ütések )
Előzmény: lacko72 (2590)
Bakancs4 Creative Commons License 2007.05.30 0 0 2594
Megítélésem szerint ennyire egyértelműen nem következik az ülések leírásából a személyszállítás lehetősége , ill. legális mivolta . Az idézett jogszabály a segédmotorkerékpárokra és motorkerékpárokra vonatkozik , de nem törvényszerű , hogy az összes törvényi lehetőséget ki is meríti valamennyi jármű . A felsorolásban szerepel utalás a második üléssorra , de ez a nagymotorok közül is csak néhányban (Aixam 500 , Berlier (?) egyes típusai)  van négy ülőhely . A rendelet amblokk vonatkozik az "L"-es járműosztályra , de lehetőségként sorol fel plusz ülést vagy üléssort , illetve ha már van , akkor azt határozza meg , milyen rözítéssel és felszereléssel kell rendelkezzen ..... Életemben először ilyen járművet  1996-ban Olaszországban láttam annál a (motorkerékpár) kereskedőnél , akinél az egyik Piaggio Apacar-t vettem , az  egyik reklámprospektust el is hoztam : ez azt írja , hogy négykerekéken jogosítvány nélkül , a jármű leírásában pedig két változat szerepel , az egyik segédmotor (quadrociclo leggero)4 kW-os egy személyes és 14 éves kortól vezethető , míg a másik 8,5 kW-os , nagymotor (quadrocilo) amely "A" vagy "B" jogsival megy és kétüléses .  A reklámkiadványon semmi utalás nincs arra , hogy el kellene távolítani a járműből a második (utas) ülést , ezt nálunk sem követelik meg  a jelenlegi jogszabályok . (Csak korábban volt a segédmotornál a fogalmi követelmény a  plusz személyszállítási lehetőség hiánya ) .....Az azonban tény , hogy akinél az utasszállítást feszegetik , az tkp.  jól jár , mert akkor már belement a hatóság abba , hogy a jármű smkp ; az pedig már a kisebbik balhé .
Előzmény: Törölt nick (2568)
WooDoo Creative Commons License 2007.05.29 0 0 2593

Lassan kezd kialakulni a háttéripar a mopedautókhoz!

2 évvel ezelőtt még elég macerás volt az Aixam első gólyalábait itthon legyártatni, most meg rendeltem 2 hátsó lengéscsillapítót Kárásziéktól, és már ismerték a tipust.

 

Xeniah:

Voltam ma Csabánál, szétszedte a kocsidat:) Szerintem meg kellene perselyezni mindkét variátor tárcsádat, mert rettenetesen lötyögnek:( Nemrég csináltattam én is a Ligierbe perselyeket, szerintem még emlékszik az esztergályos a méretekre.

 

BIGYO2 Creative Commons License 2007.05.29 0 0 2592
Köszi mükszik már.
Előzmény: Proba777 (2588)
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.29 0 0 2591
gratulálok/lunk/ vsz1960-nak a sikerhez, fog ez menni!!
szépen gyűlnek a poz. itéletek. mifelénk ,/ ugy hallottam a pk. igy szólt a beo.-hoz, " ha nem akarsz bajt magadnak, hagyd békén!!"
napirenden volt az utas kérdés is?
remélem olvashatjuk majd a szarvasi "anyagot" is!
Előzmény: PP55 (2589)
lacko72 Creative Commons License 2007.05.29 0 0 2590
SZIASZTOK A SGITSÉGETEKET SZERETNÉM KÉRNI NEKEM IS VAN EGY MICRO CAROM CHATANET MÉDIA .ÁLLANDOAN ELTÉPI A SZIJAT VAGY ÁT FORDÚL A SZIJ A MÁSIK OLDALÁRA ÉS NEM TUDOM HOGY MI LEHET AZ OKA HA VALAKI TUNDNA EBBEN SEGITENI NAGYON MEGKÖSZÖNÉM
PP55 Creative Commons License 2007.05.29 0 0 2589

vsz1960 is a határozottságáról és felkészültségéről tett lanubizonyságot mert a

Szarvas-i pert megnyerte Igaz három tárgyalásra is kellet mennie, és végülis a jelenleg hatályos jogszabályok szerint SEGÉDMOTOROS KERÉKPÁRral közlekedett.

Igen jelentősége volt a -ban -ben vagy a -ronnak is.

Proba777 Creative Commons License 2007.05.29 0 0 2588
Bigyo2:
probald ujra, most mukodnie kell.
WooDoo Creative Commons License 2007.05.29 0 0 2587

beta!

pénteken megyünk a gyerekkel a bíróságra, jó lenne ha bemutathatnám a végzést a tatabányai postás ügyéről, de az is elég lenne, ha tudnám az ügyszámot, a debreceni bíró az alapján biztos le tudja kérni a szakértői állásfoglalást.

Ha esetleg tudod az ügyszámot, légyszives küldd már el emailben. De lehet az is elég, ha megadod a postás nevét, mert az alapján is ki tudják keresni az iratokat. Elég furcsa, hogy ha megadsz egy nevet a bíróságon, telefonon gond nélkül tájékoztatnak az ügymenetről.

Előzmény: beta9 (2585)
BIGYO2 Creative Commons License 2007.05.27 0 0 2586
Azt irja, hogy az azonosítóm blokkolva van.
Előzmény: beta9 (2585)
beta9 Creative Commons License 2007.05.27 0 0 2585
Bigyó2,

átment az anyag, ill. sikerült megnézned a honlapon?
üdv
Előzmény: BIGYO2 (2584)
BIGYO2 Creative Commons License 2007.05.25 0 0 2584
Ma este megnéztük a fesszabályzót. Le lehetett húzni a hátuljáról egy gumiharang által védett műanyag csatlakozót, mely csatlakozóba voltak a vezetékek gyorscsatlakozóval biggyesztve. Megpucolták a csatlakozókat, + kontakt soray-val befújták.
Összerakás után a 17 helyett 14-14.5 V lett a töltés,tökéletes.
Valószínű, hogy a fesszabályzó elhelyezésénél fogva vizet kap sűrűn, és el is okszidálódnak a kivezetései.
Szerencsére nekem már nem kell fesszabályzó. Az utóbbi időben állandóan világító töltésvisszajelző is kialudt.....
BIGYO2 Creative Commons License 2007.05.23 0 0 2583

Már nem divat a "radarpisztoly", hanem a hitelesített műszerek egy bizonyos értékhatár+X százalék vannak belőve. Nem hiszem, hogy pl 50 -nél, vagy 70-nél

a 45 feletti sebességgel foglalkozna valaki.

Feltehetően terjed a híre a bírói munkák eredményeinek, feleslegesen dolgozni meg minek?

 

Előzmény: WooDoo (2581)
WooDoo Creative Commons License 2007.05.23 0 0 2582

Az Aixam gépkönyvében én sem találtam az L2-t, de a többi járgányomnak benne van (Ligier, Microcar, JDM).

 

Előzmény: sancynagy (2572)
WooDoo Creative Commons License 2007.05.23 0 0 2581

Ma délelőtt valami nagyszabású rendőri akció volt nálunk, legalább 10 egyenruhás volt az úton. Sebességet is mértek, és természetesen engem is megállítottak. Nem mentem túl gyorsan, kb. 60-nal hasítottam, de ezt nem kifogásolták. Az igazoltatás is teljesen korrekt volt, csak a vezetői engedélyemet, az adásvételi szerződést, meg a biztosítási papírokat kérték. Fel voltam vértezve a ferdeszeműtől kapott végzéssel is, de a rendőrt nem érdekelte, azt mondta, tudja hogy a járgányom segédmotor, azért nem kért forgalmit. Gonosz módon azért megemlítettem, hogy a többi kollegája is lehetne ilyen tájékozott, de erre nem reagált, csak további jó utat kívánt.

 

Nemrég hívtak az okmányirodából, a rendőrségtől kaptak valmi utasítást, hogy küldjenek nekem egy tájékoztatót, a fiam "személygépkocsijának" a forgalomba helyezéséhez szükséges okmányokról, illetékekről, stb. Mondtam nekik, hogy a kérdéses jármű segédmotor, amit több bírósági végzéssel is tudok igazolni, erre kissé tanácstalanok lettek. Átküldtem nekik 2 végzést, most azt tanulmányozzák, kíváncsi vagyok mire jutnak.

 

sandorgy Creative Commons License 2007.05.23 0 0 2580
pontosabban: most jó legyen, de ha elromlik javítható legyen (ne legyen pl. műgyantával kiöntve)
sandorgy Creative Commons License 2007.05.23 0 0 2579
én fesszabályzót venni szeretnék: olcsót, javíthatót, jót! Lajosmizsén 25ezer pénz!
Előzmény: BIGYO2 (2578)
BIGYO2 Creative Commons License 2007.05.23 0 0 2578
Nekem kellene egy db fesszab, légyszíves írd meg mennyiért.
Előzmény: sandorgy (2575)
xeniah Creative Commons License 2007.05.23 0 0 2577
Ha tudod, küldd el a beszkennelt változatát legalább az adatlapnak a címemre.
Előzmény: sancynagy (2576)
sancynagy Creative Commons License 2007.05.23 0 0 2576
Az Art des Fahrzeuges-hez az van írva:mehrsp.Motfahrr
sandorgy Creative Commons License 2007.05.23 0 0 2575
korábban irtam, hogy a kollégám microcar-jába a fesszab elszált! Kész van! Lombardini Lajosmizse 25e pénz. Házi építésű vagy átalakított javítható gyári még érdekel minket!   Azóta még menet közben is nézegetem a töltést a riasztóm távvezérlőjén!! Jó....még jó!!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!