Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

WooDoo Creative Commons License 2007.06.01 0 0 2631

Voltunk ma a bíróságon, a tárgyalás elnapolva szeptemberre.

 

A bíró említette, hogy kapott egy végzést, ami egy utaszállítás miatt indított eljárásban született. Ami vicces, hogy az utast egy személygépkocsinak levizsgáztatott, rendszámos mopedautóval vitték!

Vajon mi nem tetszett a rendőrnek? Ha nincs rendszám akkor feljelent, ezt már megszoktuk, de ha van rendszám akkor mibe lehet még belekötni?

Bakancs4 Creative Commons License 2007.06.01 0 0 2630
Megtaláltam !!! Ércnél maradandóbbat alkotott valaki egykor…Mint tudjátok nagyon gyakran jönnek érvként azzal , hogy azért nem (segéd)motorkerékpár , mert áttételes kormányműve van . A nagy gonddal megírt tanulmányomban ( lásd a honlapon) azt állítottam , hogy olyan jogszabály , amelyik a gépkocsik fogalmi meghatározásánál az áttételes kormányművet tekintené vízválasztónak még a jogelőd anyagban sincs . Tévedtem , barátaim !!! Ezúton kérek elnézést azoktól , akiket tévedett életszakaszomban kioktattam – rosszul . Szóval apasztják a megyei könyvtár állományát , potom pénzért ( 100 Ft/ db) lehet régebbi könyveket venni , én is vásároltam két tucatot , jobbára műszaki témakörben , volt köztük egy KRESz könyvecske is : elgondolkodtató , hogy anno belefért egy 178 oldalas , 8x12 cm-es tükrű kötetbe a teljes KRESz+műszaki rendelet (ez most 1500 oldal)+igazgatásrendészeti szabályok . És ott , benne , fehéren-feketén szerepel a fogalommeghatározás: gépkocsi:olyan , legalább háromkerekű gépjármű , amelynek áttételes kormányszerkezete van (2/1962. BM-KPM er. 11. §. c) pont .) Szóval valami jól dereng elleneinknek , a gond csupán annyi , hogy ezt a jogszabály 1976 január elsején a hatályát vesztette , az őt váltó 1/1975-ös mit tartalmazott akkor azt nem tudom , de a 16/1979. (VIII.12.) rendeletben használt meghatározások már nem tartalmazták az áttételes kormányszerkezet . Tehát az érvelés jogos , csak kissé megkésett , aki ezzel jön , annak az orra alá kell dörgölni , hogy illetlenség a bíró előtt 31 éve ( de legalább 28 éve) hatályát vesztett jogszabályra hivatkozni . Vajon Pajor úrék milyen gyakran frissítik az adatbázisukat ? ……Ha valaki jól akar szórakozni , szerezzen be egy avítt KRESz-könyvet ( Műszaki Könyvkiadó Bp. 1963) , élmény elolvasni….
Bakancs4 Creative Commons License 2007.06.01 0 0 2629
2623-ra …..találkoztam már ezzel a típus válasszal , ha nagyon felbosszantanak akkor írok rá egy tételes (többoldalas cáfoló) választ . Azért arra mindenki figyeljen , ha ezzel a formaszöveggel ( áttételes kormánymű , zárt kasztni , differenciálmű stb) találkozik , szóval : meg kell kérdezni a szembenálló felet , hogy létezhet-e 4 kerekű smkp ? Ha netán nemmel válaszol , akkor fel kell olvasni neki a KRESz-ből a vonatkozó defininíciót (1/1975 KPM-BM er. 1. számú függelék II. rész r) pontja) . Ha továbbra is tagad , akkor idióta ; ha netán perben ő a szakértő akkor kétségbe kell vonni a hozzáértését . Ha elismeri , hogy lehet 4 kerekű smkp , akkor meg kell kérdezni , hogyan néz ki az a négykerekű (segéd)motorkerékpár , amelyik közúti forgalomra úgy alkalmas , de sem áttételes kormányszerkezete , sem differenciáműve nincs . Ha esetleg a kvadokkal magyarázkodna , akkor kérdezzük meg , hogy miért taglalja a jogszabály ( 6/1990 KÖHÉM r. B. függelék B/12. melléklet IV. fejezet I. része 14. és 15. pont .) olyan részletesen , hogy mikor zárt karosszériás egy segédmotorkerékpár .
Előzmény: gondor (2623)
Bakancs4 Creative Commons License 2007.06.01 0 0 2628
2620-ra….Mivel az én Ligier Ambrám ( 1998 , 36.000 km) erősen túlfogyaszt ( télen városban bőven 5 felett , most 5 és ebből a hosszútáv vesz le 1 litert) , ezért erdekelne a fogyasztáscsökkentés . Nyilvánvaló , hogy egy már másmilyen olajjal bejáratott , kissé kopottas motor nem nyújtja azt , amit egy új járműre ígérnek , de azért ezekből biztos lehetne lefaragni . Ezért áldoznék is , hozzávetőleg mennyibe kerülne egy porlasztóbeállítás és adalékolás , ill. mit lehetne tőle remélni ? Valamit biztos fogna , mert a másik kocsim a jóval lelakottabb Erad ( 90.000 km) ugyanilyen LDW 502 motorral szerelve érezhetően jobban megy , és óvatosan hajtva városban 3,7 l-rel (mai mérés) elmegy . ….A járművek fogyasztásáról eléggé nagy szórással nyilatkoznak a tulajdonosok . A legalacsonyabb értéket egy Microcar (LDW 502) tulajdonos mondta : 1,55 litert . Amikor a bátyám egy Aixam tulajdonosnőjével beszélt ( az illető bontott alkatrészt vett tőlünk) , akkor mondta neki , hogy ez a 2-2,5 literes fogyasztás csak legenda , a nő erre azt válaszolta , hogy nem , és ő is valami alacsony értéket mondott . Hát majd kiderül …
Előzmény: Mr. Ligier (2620)
Bakancs4 Creative Commons License 2007.06.01 0 0 2627
2605-re…..Tisztelettel és örömmel köszöntöm az első hivatalos márkakereskedőt , aki bejelentkezett a fórumra . Megjelenése reméljük sok problémát meg fog oldani , gondoljunk csak a típusbizonyítványok honosítási herce-hurcáira . Azonfelül nagyon sokan vannak a tulajdonosok között akik csak kényszerből szerelgetnek (barkácsolnak) , igazából használni szeretnék a járművüket . Azon felül a gépkocsiktól és motorkerékpároktól egyaránt eltérő szerkezeti részek ( főként a variomatik váltórendszer) szakszerű javítása szakirodalom és megfelelő ismeretek híján nehézkes . Nekem például külön gondot jelentett annakidején , hogy az üzemképtelenül hozzám került kocsi esetében azt sem tudtam , hogy milyen a normális , gyárilag elfogadott viselkedés : mennyire lehet zajos , mennyire rángathat motorféknél stb . Kétségtelen tény , hogy a fórumba beregisztrált , párszázezer forintos járművet birtokló tagok és a nullkilométeres szalonkocsit megvásárlók csoportja kevéssé fedi át egymást , azonban nagyon helyes , ha az új mopedautókat forgalmazó nem nézi le a másutt vásárlókat . A két közösség ugyanis nem ellensége , hanem kiegészítője egymásnak . Ha nem lennének láthatók a magánimportőrök verdái az utcán , akkor nagyon nehéz lenne eladni egy ilyen gépet újonnan . Aki pedig egy régebbi kocsit használ , az előbb-utóbb szerviz vagy alkatrész miatt ügyfélként megjelenhet . Ezért a fórumozók nevében köszönöm a korrekt hozzáállást …..WooDoo már feszegette is (2608) a legkényesebb kérdést , a típusbizonyítvány és a forgalomba helyezés (tartás) problémáját . Amennyire a jogszabályokból ki tudtuk bogarászni ezt egy vezérképviselet könnyebben tudja kihajtani . Amennyiben pedig az egyértelmű jogi szabályozás ellenére lennének még tisztázatlan területek -- márpedig a 2623-as hozzászólásban mellékelt idiótaság szerint vannak – akkor egy ilyen északbalkáni jogállamban a hivatalos márkakereskedő is rászorulhat esetenként arra a szellemi tőkére , amit itt a fórumon felhalmozódott . Nem akarok tolakodó lenni a kérdésemmel , de sikerült a honosítás , legalább a Ligiereknek van típusbizonyítványa Magyarországon ? Ne felejtsük el , az Aixam képviselet is térdig jár a perekben , ezt az oldalt olvasók számára nem ismeretlen a NKH álláspontja , hozzáállása és szakszerű(tlen)sége , ezek szellemében a helyzet érthető . Ismételtem köszönjük a bizalmat , remélem korrekt és kölcsönösen előnyös együttműködésnek nézünk elébe .
Előzmény: Mr. Ligier (2605)
F.Gellert Creative Commons License 2007.05.31 0 0 2626
Sziasztok!
Nekem is van egy AIXAM mopedautóm! De tönkrement benne a hátsó fékmunkahenger és nem tudom hol lehet ilyet beszerezni.
Hol tudnék ilyet beszerezni? Vagy melyik típus felel meg hozzá?
Előre köszönöm a segítségetek!
xeniah Creative Commons License 2007.05.31 0 0 2625
*NKH-tól
Előzmény: xeniah (2624)
xeniah Creative Commons License 2007.05.31 0 0 2624
Mi meg kérjük az NKH-t a magyar hatályos jogszabályok és a sorozatban számunkra kedvező döntésű bírósági végzések szíves tudomásulvételét.
Előzmény: gondor (2623)
gondor Creative Commons License 2007.05.31 0 0 2623
A Nemzeti Közlekedési Hatóság Közúti Jármű Főosztályához és a hatóság további tizenegy egységéhez irt levelére, a felsorolt műszaki adatokkal jellemzett jármű forgalomba helyezése tárgyában az alábbiakban tájékoztatjuk.

A közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet (a továbbiakban: ER.) a járművek típusvizsgálatát szabályozó II. fejezete értelmében, hazánkban a járműveket csak típusbizonyítvány, sorozat forgalomba helyezési engedély, illetőleg a egyedi forgalomba helyezési engedély alapján lehet forgalomba helyezni.

Az ER. 3. § (2) bek. szerint:
„(2) A járműtípushoz a típusbizonyítvány, a járműsorozathoz a sorozat forgalomba helyezési engedély, illetőleg a járműhöz az egyedi forgalomba helyezési engedély abban az esetben adható meg, amennyiben a járműtípus megfelel a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendeletben meghatározott követelményeknek. A típusbizonyítványban, a sorozat forgalomba helyezési engedélyben és az egyedi forgalomba helyezési engedélyben meg kell határozni azt is, hogy a járműtípushoz vagy a járműsorozathoz tartozó járművek, illetőleg az a jármű, amelynek a forgalomba helyezését engedélyezték, milyen járműfajtaként vehetnek részt a közúti forgalomban.”
(A közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet a továbbiakban: MR.)

A forgalomba helyezést engedélyező közlekedési hatósági eljárásban az Aixam, Microcar, Ligier és a hozzá hasonló jellegű, egyéb gyártmányú járművek esetében, a járműfajta meghatározásánál a járművek közúti forgalomban való részvételének jellegzetességei fokozottan veendők figyelembe. A négykerekű, zárt vezetőfülkés járművek kialakításuk és vezethetőségük tekintetében a személygépkocsival megegyező jelleggel rendelkeznek, amelyek jelentősen eltérnek a hagyományos kétkerekű, vagy egyéb kerékelrendezésű, a közlekedési hatóság által segédmotoros kerékpár, vagy motorkerékpár járműfajtába sorolt járművek jellegzetességeitől.


A jármű a gépkocsiknál szokásos négy kerékkel, áttételes kormánykerekes kormányművel, első és hátsó futóművel, lábbal kezelhető pedálrendszerrel, hátrameneti sebességfokozattal, személygépkocsinak megfelelő szélességi méretekkel és felépítménnyel (karosszériával), valamint a gépkocsiknál megszokott felszereltséggel (ajtók, szélvédő, ablakok, ablaktörlő, belső visszapillantó tükör, stb.) rendelkezik. Fontos kiemelni továbbá, hogy a jármű kialakításánál fogva a járművezetőn kívül további személy(ek) szállítására is alkalmas, azonban a KRESZ 54. § (8) bekezdés b) pontja értelmében a segédmotoros kerékpáron utast szállítani nem szabad.

A jármű fenti jellemzői alapján tehát egyértelműen személygépkocsiként vesz részt a közúti közlekedésben, ezért a járműfajta meghatározásánál a gépkocsikra vonatkozó előírások az irányadók, illetőleg érvényesítendők. Ez vonatkozik a jármű vezetésére is, amely a két-, három-, négykerekű segédmotoros kerékpárok, motorkerékpárok vezetési technikájától alapvetően eltérő, és minden vonatkozásban a gépkocsivezetéssel megegyező. A jármű a forgalmi sávban két nyomon halad, a sáv nagy részét elfoglalja. A parkolás valamint a hátrameneti közlekedés során is a hagyományos segédmotoros kerékpár, illetve motorkerékpár vezetésétől alapvetően eltérő, lényegesen összetettebb közlekedési szituációk megoldására van szükség. A jármű személygépkocsi jellegéből adódóan - a közúti szabályok egységes alkalmazásának szempontjából is – a személygépkocsikra vonatkozó KRESZ előírásokat és a „B” kategóriás vezetői engedély meglétét kell megkövetelni. A járműnek személygépkocsikon alkalmazott rendszámmal kel rendelkeznie.

A levelében említett, illetve hasonló járművek forgalomba helyezésével kapcsolatban a járművizsgálatok szakmai irányítását ellátó Közlekedési Főfelügyelet (jelenleg az NKH Központi Hivatala) a 3098/2/2005. számú állásfoglalást adta ki. Ennek értelmében a kérdéses jármű, tömege, a motor űrtartalma, a motor teljesítménye és a végsebessége alapján az ER. „B” függelék alapján könnyű négykerekű triciklik (L6e kategória) kategóriába sorolandó, amely műszaki szempontból az MR. „B” függelék „L2 kategória: Három-vagy négykerekű segédmotoros kerékpárok” számára előírt feltételek szerint vizsgálandó. Ugyanakkor ezen járműkörre az üzembe helyezési és a közlekedési feltételek szempontjából a hatályos vámjogszabályok, valamint a KRESZ előírásai is irányadók.
A jármű fajtáját, a jármű konstrukcióját is figyelembe véve személygépkocsiként kell megállapítani és csak személygépkocsiként helyezhető forgalomba. A vizsgálatok során a jármű az „L” járműkategóriára érvényes műszaki feltételeket kell, hogy teljesítse és a kialakítása, kezelőszervei miatt pedig „B” járműkategóriára érvényes vezetői engedéllyel vezethető.

Kérjük tájékoztatásunk szíves tudomásul vételét.

Budapest, 2007. május „30.”


WooDoo Creative Commons License 2007.05.31 0 0 2622

Voltunk a gyerekkel a rendőrségen, most a legutóbbi 2 feljelentés miatt hívtak be.

A hivatalos formaságok után adtam az előadónak 3 bírósági végzést meg egy TÜV szakvéleményt, amire nem tudott érdemben reagálni. Azt mondta nem is hallott még a megnyert perekről, és semmilyen központi tájékoztatást nem kaptak mopedautókkal kapcsolatban. Végül csak annyit írt a jegyzőkönyvbe, hogy a fiam nem ismeri el a szabálysértést, és kéri az eljárás megszüntetését.

Kíváncsi vagyok mit fognak végül kitalálni, gondolom néhány hét múlva kiderül.

 

WooDoo Creative Commons License 2007.05.31 0 0 2621

Ha van olyan motorolaj adalék ami 30-40%-al csökkenti a fogyasztást, és erre még garanciát is vállal a forgalmazó, akkor az nagyobb üzlet, mint a mopedautók forgalmazása.

Esetleg lehet kapni ezt az adalékot, szivesen kipróbálnám, ha van rá garancia.

 

Az itthon újonnan vásárolt mopedautókba be kell ütni a forgalmazónak a CM jelzést?

Előzmény: Mr. Ligier (2620)
Mr. Ligier Creative Commons License 2007.05.31 0 0 2620

Az összes nálunk vásárolt mopedautóba speciális motorolaj adalékot teszünk. Ami garantálja a 2l-es fogyasztást és a hosszú élettartamot a motornak!

Perelni nem kell ha nem 2l a fogyasztás a különbözetet mi álljuk!

ENNYI!!!

Előzmény: beta9 (2615)
Mr. Ligier Creative Commons License 2007.05.31 0 0 2619
A honlapunk még fejlesztés alatt van. Szivesen elküldöm az árlistánkat ha adsz egy e-mail címet.
Előzmény: xeniah (2612)
xeniah Creative Commons License 2007.05.31 0 0 2618
Én a Microcar-ról azt találtam (hivatalos oldalon) h. a vegyes fogyasztása 3,5 l - városon kívül: 3, városban 4 l.

WooDoo,
köszi a segítséged.
Előzmény: WooDoo (2617)
WooDoo Creative Commons License 2007.05.30 0 0 2617

Egy ismerősöm Casalini Ydeája most kevesebbet eszik 3 liternél. A télen még neki is majdnem 4 liter volt a fogyasztása, de amíóta meleg van, sokkal kevesebb lett.

 

Elméletileg talán el lehetne érni a hirdetésekben olvasható 2 literes fogyasztást is, de normális használat mellett a 3,5 a reális.

Előzmény: beta9 (2615)
WooDoo Creative Commons License 2007.05.30 0 0 2616

Köszi!

Előzmény: beta9 (2614)
beta9 Creative Commons License 2007.05.30 0 0 2615
....azért a 2 l/100 km érdekelne, a hirdetés a kereskedőtől hivatalos információ, garantálnia kell. Ha nem stimmel, perelhető. Ez a szöveg hasonlít a tucatszövegre, mivel a gyári adatok többet írnak. Úgy tűnik a mi kereskedőink tudnak valamit....
Előzmény: Mr. Ligier (2605)
beta9 Creative Commons License 2007.05.30 0 0 2614
Woodoo,

pár napja nem kérdeztem, de holnap rákérdezek.
A postás Török Mihály, a szakértő Viczena József.
A per ápr. 16.-án volt. hol a fenében van a végzés???
Ha megvan, remélem odaadja, mert amikor említettem, h. kellene, kissé húzódozott, h. ez magánügy. Pedig ez aztán nem az! Egyébként is a szab.s.-i perek nyilvánosak.

üdv
Előzmény: WooDoo (2587)
xeniah Creative Commons License 2007.05.30 0 0 2613
A törökszentmiklósi klubról nem sokat tudunk (létezik-e egyáltalán?), nekünk ez a fórumos klub működik virtuálisan :) (bár vannak közöttünk, akik már személyesen is ismerik egymást)
Előzmény: hunor9 (2610)
xeniah Creative Commons License 2007.05.30 0 0 2612
Mr. Ligier,

Egy árlistát nem lehetne esetleg feltenni a honlapra? Már csak viszonyítás végett is :)
Előzmény: Mr. Ligier (2605)
WooDoo Creative Commons License 2007.05.30 0 0 2611
Előzmény: hunor9 (2610)
hunor9 Creative Commons License 2007.05.30 0 0 2610
Bocsánat, de új vagyok itt... Kérdezhetek azért? Keresem a mopedautók hazai kereskedőit, honlapjait stb... Segítenétek, mert elsőre nem találom ezeket!
A Mopedautó Klub Mo.-on működik? Ha igen, hol, talán Törökszentmiklóson, vagy virtuálisan? Kérem, csak működő szervezeteket, aktuális infóforrásokat ajánljatok! Előre is köszönöm! (Itt nem a méret számít ... :-)
lacko72 Creative Commons License 2007.05.30 0 0 2609
köszi szépen BAKANCS
WooDoo Creative Commons License 2007.05.30 0 0 2608

Végre egy hivatalos kereskedő!

 

Csak halkan szeretném megkérdezni, a hatóságokkal sikerült megegyezni?

 

Talán még a sokat vitatott CM jelzést is beleütik az új járgányokba, vagy ezekkel is ugyanolyan szívás a közlekedés, mint a magánimportban behozott használt járgányokkal?

 

Előzmény: Mr. Ligier (2605)
WooDoo Creative Commons License 2007.05.30 0 0 2607

Tölsd le a honlapunkról!

 

www.mopedauto.try.hu

 

Csak regisztrál felhasználók "látják" a végzéseket.

Előzmény: raimi (2606)
raimi Creative Commons License 2007.05.30 0 0 2606

Sziasztok!

 

Legyetek szivesek küldeni egy pár bírósági végézést fontos lenne.

 

raumi@freemail.hu

 

Mr. Ligier Creative Commons License 2007.05.30 0 0 2605

Tisztelt Brumisok!

Jövőhéten érkeznek meg a vadonatúj Ligier mopedautók egyenesen a franciáktól.

Megtekinthetőek Érden a Macro-Mobil Kft. bemutató termében.

Mivel mi vagyunk a kizárólagos importőrök az alkatrészellátás és a szervíz is megoldott. Garancia 3év!! Használt mopedautókat új vásárlása esetén jutányosan beszámítunk!!!!  www.ligier.hu 06-23-394-450

sandorgy Creative Commons License 2007.05.30 0 0 2604
A feszültség szabályzóról (a kisiparira gondolok) nincs hír?
Bakancs4 Creative Commons License 2007.05.30 0 0 2603
Mopedautó vásárlásról ....Idekerült Szekszárdra a harmadik Ligier , 520 ezerért vették egy hónapja . Nagyon szépen néz ki a kocsi , talán 2000-es , huszonakárhányezer km-rel . Persze azért vannak vele gondok , a töltés pár hét után elment , de ezt még körüljárjuk , talán csak kontakthiba . Aggasztóbbnak tartom , hogy karambolos volt , amit elég műkedvelő módon javítottak : egy másik típusú vázkeretet BELEHEGESZTETTEK a vázba , értsd , ami eredetileg csavarral bontható volt , az most fix . Erős kétségeim vannak , kifér-e a motor a vázkeret szétflexelése nélkül . A  rugók (elől) megereszkedtek , szerintem jobban , mint az enyém , amelyen 6 cm-t kellett emelni . Az összes féltengely gumiharang szakadt , nem nagy ügy , de az elgondolkodtató , hogy másfél órája beszélgettünk a nyitott motorháztető előtt , amikor az összehegesztést észrevettem . Ebből adódóan felhívom mindenki figyelmét :  vásárlásra vigyen magával egy gyakorlot mopedautó tulajdonost . Ha valaki venni akar pl. egy Ford Escortot , az nagyjából tudja mire számíthat , mi az ami megjelenésben , zajban , indítási nehézségben , teljesítményben stb. elfogadható . Aki életében nem vezetett-látott-birtokolt ilyen gépet , azt eléggé meg lehet vezetni . Szóval mindenki igyekezzen felhajtani valami márka (sors ?) társat . Persze garancia akkor sincs , én se vagyok kezdő , de az üzemképtelenül vett Eradon csak a második-harmadik napon vettem észre , hogy kilopták a labancok az önindítót . Szóval nemcsak a bütykölés és a közlekedés kalandos , hanem a vásárlás is . .....Ami pedig a fórumot illeti becslésem szerint a visszaolvasás legalább 10 óra , de szerintem még akkor is megéri .
Előzmény: Normogo (2596)
sandorgy Creative Commons License 2007.05.30 0 0 2602
Nagy a szórás a gépek között: Van amelyik éppen csak az 50km/ó megüti én olyat kerestem ami legalább 60-nal megy. Sikerült az enyém jól gyorsul és 70km/ó a vége! Fogyaszt is 4,5l gázolajat 100-on! Ha vissza olvasol WooDoo leirja melyik tipusnak mi a gyenge pontja!
Előzmény: Normogo (2599)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!