Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Ahogy lentebb írták ez egy házilag "eszkábált" Hargita akar lenni. Valószínűleg Előre motor működteti, bár alúlról jó lenne egy kép a biztos válaszhoz.
Volna egy komplett Pannónia szettem( 4tg villany mozdony+ 3db 4tg személykocsi) eladó megkímélt állapotban eredeti dobozban trafóval sínekkel váltókkal képeket tudok emailban küldeni illetve a szombati börzére kiviszem
Érd a publikus mail címemen vagy a 204499853 tel számon
Egyik haverommal pont ezt tettük egy romos, de mint kiderült, műszakilag jó Pannónia készlet járműveivel: szétszedtük a mozdonyt és két kocsit az utolsó csavarig, megpucoltuk az alkatrészeket, és ha az árnyalatok nem is lettek korhűek, de mindegyik járművet - azaz csak hármat a négyből-de az eredeti színekre festettünk, pl. ami kék volt, kék lett, a szürke pedig szürke, stb. Részben emiatt a legkevésbbé kopott, zöld személykocsiról csak a kevés rozsdát szedtük le, bemutatva ezzel a készlet fellelési állapotát. Egy hónap alatt 5-en akarták megvenni, a nem korhű színárnyalatok ellenére is. Természetesen nem eladásra újítottuk fel, tettük rendbe a készlet tartalmát, hanem bemutatókra, kiállításokra, játékra. A két váltóval és a két vonatszétkapcsolóval különösebb gond nem volt, kipucoltuk és megolajoztuk ezeket, illetve a világítást is beállítottuk. Az ábralemezkéket ekkor ragasztó hiányában ne raktuk be, de megvannak. Talán látványásabbak a váltójelzők ezek nélkül. Szép a fényük és a kitérés irányát így is jelzik. Egy korai Előre mozdoyt nemrég hoztunk rendbe, két gépből raktunk össze egyet, de a régi, sérült kaszni is megmarad, restaurálási alapnak a vasúttörténeti park modellezőműhelyének fogom adni. Amit ez a gép nem tud: irányt váltani, csak az egyik irányba tud menni és vilgáítani (ez izzóhiány miatt van, két kiégett égőt raktam a nem használt végébe) , mivel ramaty az irányváltó. De ez is elég, mivel van egy utolsó kiadású szép és hiánytalan, hibátlan darab.
A rossz állapotú (rozsdás, ecsetelt, összetaposott, ) kasznikat szerintem nem bűn kiegyengetni, alapozni átfesteni. Akár még egyedi színűre sem, mert ezeket elvileg a MÉH-teleptől mentjük meg.
Természetesen ha ritkasággal (pl: sárga PV3) állunk szemben akkor ha csak nyomokban tartalmazza az eredeti festést akkor sem szabad átfesteni csak konzerválni az állapotot.
Természetesen egy jó vagy kifogástalan állapotú kasznit vétek átfesteni, akármennyire is "kommersz".
Én a felújításokkal kapcsolatban kérdeznék, mi a Te személyes véleményed?
Az adja az apropót, hogy néha lehet kapni eszméletlen rossz állapotban kocsikat, mozdonyokat vagy önjelölt átfestőművészek által kezelt jáműveket. Gondoltam már arra, hogy belefogok ilyen műveletbe.
Egy alapelvet figyelembe tartva, lehetőleg az eredeti színek legyenek alkalmazva a felújítás során.
Pataky Gergő (izs-49) vagyok a www.pv-vonat.mlap.hu szerkesztője/tulajdonosa/kitalálója.
Nemrég találtam erre PV-s fórumra, örülök ,hogy elég sokan érdeklődnek még mindig a PV-vonatok iránt.
Végigolvastam az eddigi hozzászólásokat és úgy gondolom meg tudok válaszolni néhány függőben maradt kérdést.
1, Az Előre PV1 mozdonyokat a Váci utcai Tóth műhelyben alakították át 3 sínes rendszerűre, mivel az 50-es évek előtt jellemzően 3 sínes Marklin szerelvények voltak az országban. Ezért szerelték át őket Marklin kapcsolósra is, így kompatibilisek lettek egymáshoz.
2, Rozsdás síneket nem igazán éri meg felújítani, jót kell beszerezni. A homokfúvott idővel a levegő páratartalmától újra rozsdásodik. Galvanizálni nem lehet csak szétszedve mert szétszedetlenűl kiázik belőle a szigetelés. + nagyon drága is
3, Képeken szereplő Pannónia PV5 még kísérleti darab ezért van rajta fehér szegélycsík.
A Pannónia postakocsi egyedi darab, nem került sorozatgyártásba. (sajnos)
ui: Ha bárkinek kérdése van PV-vel kapcsolatban nyugodtan tegye fel igyekszem majd megválaszolni.