Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

maimotor Creative Commons License 2007.06.17 0 0 2784
mi lenne ha mindenki leirná mennyit lenne hajlando menni egy találkozora, én már voltam 2x Zwikauban trabanttalálkozon természetesen trabanttal,
tehát nekem min 1
Bakancs4 Creative Commons License 2007.06.17 0 0 2783
2775-re ……..Nekem is voltak futómű gondjaim a tavasszal , a kormánymű is szétesett , abba szerencsére csak egy csapágy kellett , de a Ligier elülső futóművében a jobbos axiális csuklónak 1,5 mm , az alsó támasztó gömbfejnek 3,8 mm (!) kotyogása volt , valószínűleg beáztak , mert a bal oldal ép maradt . Akkor átnéztünk mindent , de nem akadtunk az eredeti forrás nyomára , valamelyik futóműves srác mondta , hogy ő 8-10 éve szerelt Talbot-ban ilyesmit , arra emlékeztette az alsó lengőkar . Az axiális csukló nagyon hajazott a Renault R-4-re , de azért nem lehetett belőle megoldani . Végülis szerda délután bevittem a helyi , nagynevű Rendás autóalkatrészkereskedébe , másnap mentek Bpestre áruért , ahol reggel beadták egy felújítóműlybe ( ahol állítólag így szólottak a mesterek , amikor meglátták : „ ez olyan 50 ccm-es kisautóé , amelyikhez nem kell jogosítvány!” ) , délutánra kész lett , hozák vissza Szekszárdra , pénteken átvettem (miután kifizettem a csuklóért 3430 , a lengőkarért 6860 Ft-ot) , másnap beszereltem , azóta kifogástalan . Ennyi , pedig engem nagyon érdekelt volna , hogy ki volt a donor .
Előzmény: Barnebyte (2775)
BIGYO2 Creative Commons License 2007.06.17 0 0 2782
Ha visszaolvasol néhány oldalt, nem hiszem , hogy 100-as nagyságrendű
"aktivitásról" beszélhetnénk. Egyébként szimpatikus az ötleted, de túlzó a létszám
elgondolásod. Lehet, én vagyok vele úgy, aki nem él a fórummal,arra miért lennék
kíváncsi? Pusztán a mopedjére? Abból van elég, jelenleg 82 db a hirdetési oldalon.
Előzmény: maimotor (2773)
BIGYO2 Creative Commons License 2007.06.17 0 0 2781
A megoldott problémádhoz képest a gömbfej bolha tökén a pattanás. Vannak
gömbcsuló felújító műhelyek. Pl a Peugeot 206 gömbfeje a trapézkarba van sajtolva,
külön a cég nem is árul gömbcsuklót (biztonsági okokból).
Felújították, szílentezéssel együtt.
Sajnos a művelet egyre drágább, már elérte a csereszabatos alkatrész 2/3- árát.
Ott meggondolandó az új beszerzése.
Mopednél szerencsére nem volt még ilyen problémám, vélelmezem, a felújítása
annak sem probléma.
Előzmény: Barnebyte (2775)
maimotor Creative Commons License 2007.06.17 0 0 2780
viszont ha nem próbáljuk meg megtalálni azt a pontot ahova a legtöbben hajlandóak elmenni akkor nem jutunk semmire
Előzmény: BIGYO2 (2779)
BIGYO2 Creative Commons License 2007.06.17 0 0 2779
Nem bújkálásról van szó, hiszen a Budapest, vagy Tata, vagy Szeged leírva is
ugyanaz, mint térképen. Mindegy, térképen jelölöd, vagy csak felírod. Nem a mértani közép a találkozó megfelelő helye. lehet, hogy valaki kertiparti során kívánja megrendezni az otthonában. Nyilván, aki Debrecenben lakik, nem szívesen
mopedezik Győrbe. Veszteség nélkül nem lehet megrendezni.
Előzmény: maimotor (2776)
beta9 Creative Commons License 2007.06.17 0 0 2778
Vannak gömbcsuklót felújító műhelyek, - fejből nem tudok - de éedeklődj, talán a neten is fent vannak.
Előzmény: Barnebyte (2775)
beta9 Creative Commons License 2007.06.17 0 0 2777
Szerintemnem bújkál senki, aki akar ad infot. A régiekről majd' mindent tudunk, még anyagot is tettek fel, sokat segítenek egymásnak, nekünk. Megírtam a típusom, helyem, bejelölheted, kösz.
üdv
Előzmény: maimotor (2776)
maimotor Creative Commons License 2007.06.17 0 0 2776
ha belegondolok hogy eddig van több mint 200 regisztrált személy, akinek ugyan valószinű legalább a fele nem aktív, de még mindig elég ahhoz, hogy az ember fejbe tartson kb 100 helységnevet és külön külön keresgélje a térképen hogy hol lenne alkalmas egy esetleges találkozó
szerintem ez lenne a bonyolult
ahhoz,hogy a fórumra bejelentkezzen valaki már egy email címet és egy ''becenevet'' meg kellet adni tehát ha ez ki van bővitve egy helységnévvel meg mondjuk egy típussal máris átláthatóbb lenne a dolog,
de a világért se akarok erőszakoskodni nekem ebből semmi hasznom nincs, csak szerettem volna kicsit összefogni
de ha ti titkolózni meg bujkálni akartok hagyjuk a fenébe az egészet
Barnebyte Creative Commons License 2007.06.17 0 0 2775
Sziasztok!
Régen nem írtam, mivel nem is akartam egy ideig a brumira gondolni. Két (na jó, majdnem 3) hónapig nem tudam használni, ugyanis a fékdobokat ki kellett cserélni, és mivel nem volt egyetlen olyan ismert autófajta sem, aminek legalább hasonló dobja lett volna, ki kellett önteni. :(
De most már megint nagy az öröm, a brumi újra "száguld", viszont van még vele "néhány" teendő. az első, és legfontosabb, hogy az egyik gömbcsukló (a másik is, de a j első kritikus állapotban van) megadta magát. Chatenet Stellánk van. Nem tudnátok segíteni, milyesféle kocsiban lehet ilyen gömbcsukló? Vagy ha nincs ilyen jellegű infótok, esetleg valaki, aki tudja, hol és mennyiért lehetne legyártani?
Mailcímem: barnebyte@gmail.com
Előre is köszi a segítséget!
Ha neadjisten mopedautó-találkozót szeretnétek szervezni, feltétlen szóljatok. Bár Bp-Pécs egy picit hosszúnak tűnik (mármint időben), de mondjuk egy Bp-Székesfehérvárban benne vagyok. Ezt az útvonalat ismerem, ha gondoljátok egy térképen megjelölöm, készítek e-mailes meghívót, programfüzetet. Persze nem tudom, milyen fórumon kell jelezni, hogy "hivatalossá" váljon a téma.
BIGYO2 Creative Commons License 2007.06.17 0 0 2774
Elnézést, hogy beleszólok a térképészkedésbe, de nem kellene túlbonyolíteani a dolgokat. Elegendőnek tartom a helység megnevezését, amely esetleg ismeretlen,
azt megnézhetjük a térképen. Bp .
Előzmény: maimotor (2773)
maimotor Creative Commons License 2007.06.16 0 0 2773
kezelni a forumbol nem is lehet, ez egy külön program, ha úgy gondoljátok, hogy legyen akkor küldjétek el a hobbiauto@totalcar.hu -ra amit akartok, hogy rajta legyen a térképen és én (pontosabban a fiam) majd beilleszti a térképbe
Előzmény: beta9 (2770)
maimotor Creative Commons License 2007.06.16 0 0 2772
pont ezért gondoltam hogy fel kellene térképezni, hogy hol mennyien vagyunk, én mondjuk elmennék Bp-röl akár mondjuk Pécsre is de nem biztos hogy mások is bevállalnának egy hosszabb utat,
Előzmény: ezmiez (2771)
ezmiez Creative Commons License 2007.06.15 0 0 2771

   Bizony.

   Tavasszal több szó esett találkozóról, ma már nemigen, pedig

most nyáron alkalmas lenne nagyobb távot is megtenni. Kéne

egy kezdőjavaslat, ami elindítaná a brumisok fantáziáját.

    WooDoo hazarepült már, vagy még a tengerben pancsol ?

   

Előzmény: beta9 (2768)
beta9 Creative Commons License 2007.06.15 0 0 2770
OK, de nem tudom kezelni, nekem pl GRECAV EKE-m van. A típusokat - bakancs4-nek ebben igaza van - azért jó pontosítani. Most minden brumi AIXAM adott helyen, mint az 50-60-még a 70-es években is minden többhengeres traktort a parasztok ZÉTOR-nak hívtak, az egyhengeres HOFHERR után ezt ismerték meg először.
Ha tudom, majd bejelenzkezem. Egyébként: TATA.

üdv
Előzmény: maimotor (2756)
maimotor Creative Commons License 2007.06.15 0 0 2769
a fék légtelenítéshez csak annyit szeretnék hozzátenni, hogy nekem a gumicsö végén amit a légtelenitö csavarra húzok egy visszacsapó szelep van ami lehetővé teszi azt, hogy az ember egyedül tudjon légteleníteni, ablakmosoba szokott ilyen lenni és bár müanyagbol van évek óta jól bírja
2760 ez az egész csak egy gondolat volt, amit közösen átalakíthattunk volna, típussal vagy anélkül mindegy, de úgy látom senkit nem érdekel,
viszont ha valakinek gondja van, (szerelés) vagy vásárláshoz kell segítség próba út stb. Gödöllő környékén vagy Pesten szívesen segítek
beta9 Creative Commons License 2007.06.15 0 0 2768
Korábban írtam, h. a megyei rfk-n a megbeszélésünkön mondta az o.v., h. a KRESZ-t már nem toldozni akarják, hanem megújítani, amihez parlamenti döntés alapján kormányrendelet kell. Nem akarják tovább foltozni különböző miniszteri rendeletekkel. Ez igaz is lehet, a lényeg, h. a brumikat normálisan tegyék helyre, de úgy tudom, a smkp-okkal együtt. (bocs, a többi smkp-okkal, hisz ez is az.)
Ettől még valóban jó lenne egy komoly, átfogó javaslat-csomag - ferdeszemű, xeniah és néhányan ezt képesek megfogalmazni, úgy érzem.
TALÁN EGYSZER ÖSSZE KÉNE FUTNUNK.....?

üdv
Előzmény: ezmiez (2767)
ezmiez Creative Commons License 2007.06.15 0 0 2767

   Kedves Bakancs4

   Mielőtt tollat ragadunk, és összeadunk mindent amit csak tudunk, túlzott

illúziókat nem kéne dédelgetni.

    Áprilisban volt egy javaslat. Azt se káposztafejek irták. Miért vált írott ma-

laszttá ? Melyek voltak azok az érvek, érdekek, melyek hatására a mopedau-

tókat érintő módosítások kisöprődtek a javaslatból ? Akkor is Kóka volt a GKM.

Az adminisztráció évek óta szajkózza, hogy fontos számára a civil szerve-

zetek véleménye, ha pedig megkérdezik ezeket a szervezeteket, hogy mit mondtak

és mi "ment át", akkor az derül ki, hogy semmi. De hivatkoztak rájuk. Mintha

egyetértettek volna az eredménnyel. Jó példa az egészségügy.

     Ennek ellenére nem tehetünk mást, mint menni előre. Csak gondoskodni kéne

olyan publicitásról, amelyet nem lehet figyelmen kívül hagyni. (Nem vagyok biztos

benne, hogy van ilyen, a hatalom képes bármivel szembe menni)

     Valakinek össze kéne fogni mindazt, ami ebben a csoportban kialakult, s a

fórum véleménye, esetleg javaslataként adni fel a felkínált fórumra. Nem könnyű

feladat. Attól tartok ránk is vár néhány komromisszum. A vezérlő elvnek annak

kéne lenni, hogy a közterhek ne fojtsák meg ezt a járműkategóriát.  Nem mondhat-

juk, hogy semmi se legyen, de nem lehet olyan mértékű, mint az szgk-é, mivel nem

is nyújt annyit, mint egy gépkocsi.

 

beta9 Creative Commons License 2007.06.15 0 0 2766
Ferdeszemű és bakancs4,

abszolút egyetértünk, s ha emlékeztek, talán már írtam, hogy gyorsan menni nem, de - ha kell - gyorsan megállni kötelező. Ergo: a fék a brumikon is legyen tuti, s időnként tessék keményen rápróbálni, mert az erős motorfék elaltatja az éberséget.

A csere főfékhenger jó 5let, ha nem lesz karmantyú, ez lehet a megoldás.
Nálam jó helyen van rögzítve, s hozzáférhető, 10 perc alatt kézben van. Légtelenítéskor a légtelenítő csavarra szoktam egy csővet húznii az lelóg, s "szivornyaként a lényeget elvégzi. Eddig a kontroll még mindíg azt mutatta, h. ez jól működik. Átlátszó csövet használok, a buborékokat így látom.
Nálam a kézifék is tuti, az is kell.
most ennyi....

üdv
Előzmény: Törölt nick (2763)
Bakancs4 Creative Commons License 2007.06.15 0 0 2765
2764….Ma délben kaptam az alábbi villanylevelet , az első szakasz a levél , a második a melléklet , tartalmában azonos . A feladóból ( teljesnév@gkm.gov.hu ) arra következtetek , hogy amikor tavaly érdeklődtem a smkp-k esetleges rendszámozása után , akkor jegyezték meg a címet , vagy esetleg az az ismerősöm , aki a IRM-ben dolgozik jutott eddig . Mivel vele hétfő este találkozom , ez kiderül . Ha az első eset áll fenn , akkor viszont más is kellett , hogy kapjon ilyen levelet , mert van még rajtam kívül néhány nagy levelező . De végülis mindegy , a gesztus nagyon tisztelendő , az alkalommal élni fogunk -- a szellemi tőke bőven megvan hozzá , igaz , srácok ? – a pedig , hogy tényleg kiváncsiak-e a véleményünkre az nagyon hamar ki fog derülni . Munkára fel ! Íme maga a levél ::::………………. Tisztelt Hölgyek és Urak! Tisztelt Civil Szervezetek! Együttműködésüket kérjük! A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) a társadalom széles rétegeit az eddiginél sokkal hatékonyabban kívánja bevonni döntéseinek előkészítésébe. A tárca célja, hogy megalapozottabban, a jelenleginél szélesebb körben felmerülő javaslatok figyelembevételével készüljenek az előterjesztések. Ennek érdekében, a minisztérium honlapján (www.gkm.gov.hu) erre a célra kialakított felületen az alkotó munka folyamatába kapcsolódhatnak be a civil szervezetek, azok tagjai és magánszemélyek is. 2007. június 15-től, a tárcánál dolgozó szakemberek által készített előterjesztések munkaanyagként megfogalmazott változatai regisztrálás után elolvashatók illetve le is tölthetők. A Civil Fórum a minisztérium munkáját átláthatóvá teszi, és segíti a felelős működését. Arra kérjük tehát Önöket, hogy éljenek minél többen a felkínált lehetőséggel és juttassák el hozzánk álláspontjukat. Azoknak, akik megtisztelik figyelmükkel, munkájukkal és idejükkel a Civil Fórumot, azt tudjuk ígérni, hogy tudásuk és véleményük szervesen beépül a GKM tervezeteibe. Gazdasági és Közlekedési Minisztérium ……………ez pedig a levél csatolt melléklete …………….. Tisztelt Állampolgár! Tisztelt Civil Szervezet! Tudom, hogy mind a helyi, mind az országos programokat csak a civil társadalom és az állampolgárok közreműködésével lehet sikerre vinni. Véleményem szerint már a döntés előkészítésekor érdemes, sőt szükséges a közélet iránt érdeklődőket megkérdezni, hiszen felkészültségük, szakmai hozzáértésük, széles társadalmi bázisuk jelentősen segítheti a végleges kialakítást, majd a végrehajtást. Ez a szándék indított bennünket arra, hogy a minisztérium honlapján egy olyan felületet hozzunk létre, ahol minden érdeklődő kifejtheti véleményét a készülő szakmai koncepciókról és szabályozás-tervezetekről, már igen korai szakaszban. Kollégáimmal együtt úgy gondoljuk, hogy ez a kezdeményezés mélyítheti a társadalmi párbeszédet és segíti a vélemény- és szólásszabadság kiteljesedését. Remélem, sokan élnek majd ezzel a lehetőséggel, és hozzászólásukkal segítik a problémák többoldalú megközelítését, a konszenzusos megoldások kialakítását és a döntések társadalmi elfogadását. Várjuk véleményüket, gondolataikat, melyekről munkatársaim minden esetben visszajelzést adnak. Kóka János
Bakancs4 Creative Commons License 2007.06.15 0 0 2764
2762-re…elnézést , de nem kerestem vissza , és rosszul emlékeztem .A főfékhenger más menü , bár a személyes véleményem az , hogy itt a helyzet kedvezőbb . Kevésbé eszi meg a korrózió , a szivárgások oka a gumialkatrészekből ered . Egyrész a kocsi szétszedése nélkül is le lehet venni a fő méreteit , le lehet fényképezni , szerintem a legtöbbet az olaj leereszése nélkül annyira fel lehet lazítani , hogy (hátulról) meg lehessen mérni a dugattyú átmérőjét jó közelítéssel . Ha minden kötél szakad , akkor én szemrebbenés nélkül beépítenék egy hasonló , de könnyen és olcsón beszerezhető másik hengert , annyit kell megnézni , hogy a pedálútra (lábmunkára) lehetőleg közel azonos mennyiségű és nyomású folyadékot nyomjon , vagyis a lökethossza és a dugattyúátmérője a beépítendő ( Lada , Skoda , Suzuki etc , ) főfékhengernek nagyjából egyezzen , és persze csak az elöl tárcsás , hátul dobos ( a fenékszelep miatt) , vákumszervó nélküli verziók jöhetnek szóba . És persze olyat választani , amelyik a lehető legkevesebb átalakítással , valóban nagyon (!) masszívan , a gyári rögzítéssel egyenértékűen beépíthető . Aki most a szívéhez kap , annak elmondom , hogy a Ligier Ambrámban gyárilag (!) nem a vázszerkezethez , hanem a műanyag padlólemezhez van rögzítve a főfékhenger és a pedál , a kocsi karambolos volt , ki is szakadt az egész jó kéttenyérnyi padlólemezzel együtt . Most egy fémlemez toldással van visszatéve-megerősítve . Az öcsémmel poénkodtunk azon , hogy az ütközés előtt ( a rémült vészfékezéskor) vagy a pillanatában ( az előrecsapódó láb + súlyától) szakadt-e ki , illetve , ha előtte , akkor mennyire játszott közre a baleset előidézésében ( kiszakadt az egész fék , az attul kezdve vágtathatott a masina ) és esetleg a jármű későbbi eladásában – mármint , hogy az eset után Schneeberger Ernst úrnak elment a kedve a Ligierektől….Amint hozzájutok , megnézem valamelyik helyi márkatársam Ambráját , hogy az ő kocsijukon is ilyen nagyvonalú az egész fékrendszer rögzítése , vagy csak az enyémen bűvöltek el valamit a nemes elődjeim . Jut eszembe van itt egy másik ismerősömnek Grecav Eke-je , majd megnézem . Mellesleg meg lehet próbálkozni azzal is , hogy lefényképezed , illetve leméred , (vagy beautózol vele ) és egy normális autósboltban megpróbáltok látvány alapján rákeresni . Itt jó és ráérős pillanataikban a kereskedők néha hajlandók ilyesmivel veszkődni . Talán WooDoo-nak volt ezzel dolga , de most nem elérhető . Vajon hogy bírja magát Korfun , a kis csettegők nélkül ???.........A fékolaj cseréről annyit , hogy mentem olyan Trabanttal lejtőn ( 1989 nyara , Bulgária , Pirin hegység ) amelyikben fellfort a fékfolyadék , hát kínos érzés (nem én vezettem , de én állítottam meg a gépet a kézifékkel) ....ami légtelenítést illeti úgy szoktam csinálni , hogy van speciális sapkám a Renault főfékhenger tartályára , és pumpával túlnyomást csinálva viszonylag egyszerű a dolog ( a gyárban is valami hasonló , vagy szivattyús módszerrel dolgoznak állítólag ) .
Előzmény: beta9 (2762)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.15 0 0 2763
a fékkel kapcsolatban egy észrevétel.
amint látom a fék állapota - dicsérendően - nem elhanyagolt része a karbantartásnak.
biztos észrevettétek, tapasztaltátok már , hogy amikor a munkahengert szétszeditek, ott fehéres szinű kocsonyás " anyagot " is találtok. szokott még lenni némi fémszemcsés olajos iszap is. ennek eredete , keletkezési folyamata általánosan ismert , mégis egy laza mozdulattal általában letörli a szaki. figyelme a működőképességre korlátozódik. a dugattyú mozog, nem folyik v. szivárog. a hiányt utántöti, és akkor ez már jó is. pedig a fékfolyadék (nem biztos, hogy olaj, lehet, hogy köze sincs semmilyen olajszármazékhoz) cseréje indokolt 4 évenként, egyesek szerint két évenként. ennek oka, hogy a folyadék öregszik, vizet vesz magába, szennyeződéseket hordoz, gázosodásra hajlamos lesz, forráspontja csökken. az ilyen löttyöt kivánatos minél alaposabban eltávolitani a rendszerből. friss folyadékkal feltölteni, majd jöhet a légtelenités macerás művelete. többek közt ezért nem szeretik cserélni. ha belegondolsz, sok gép már 8-10 éves. a magam részéről ezt a műveletet hiányolom a "fékfelújitás"-oknál. javaslom , hogy ha már munka alatt van a fék, beszerezve, legyártva a cserealkatrész, a fékfolyadék cserét már ne hagyjátok ki.
beta9 Creative Commons License 2007.06.15 0 0 2762
Bakancs4,

már nem emlékszel a típusomra, GRECAV EKE. Olasz, és a főfékhengerre kérdeztem, a többivel karbantartással, felcsiszolással, elöl FORD Tranzit karmantyúval túl vagyok.
Ha nincs bevált 5let, nyilván szétkapom, mint a KM órámat - erről később - s megyek válogatni, ahogy a Ford karmantyút.
Nekem pillanatnyilag Tatabányai Megyei O.V. hozzáállása bíztató, nem osztja az NKH véleményét. (ő jogász végzettségű). Persze megoldás kell, de egyetért az EU-s típusúval. Reméljük....

üdv
Előzmény: Bakancs4 (2761)
Bakancs4 Creative Commons License 2007.06.15 0 0 2761
A fékmunkahengerhez….Egyáltalán milyen gépről van szó ? Én eddig csak Ligiert és háromkerekűeket javítottam ( az Eradba még nem nyúltam) . A háromkerekűeknek ( Piaggio Ape 50 ; Sulky és Amica ) Zsiguli (Lada) hátsó fékmunkahengere volt , gondolom a FIAT örökség folytán . A Ligierben pár hónapja borítottam szét a hátsó agyat , a jobbos fékmunkahenger úgy be volt rohadva , hogy akkor sem mozdult egyik dugó sem , ha levett fékdob és levett fékpofa mellett ugráltam a pedálon . Kalapáccsal kivertem , felcsiszoltam , most jó fog is és nem szivárog . Akkor megmértem a fő befoglaló méreteit , de elég esélytelennek látom , hogy tudjak venni majd bele csak úgy , ha azt hozza a szükség . Esetleg bevonulok egy megértőbb és választékkal (raktárkészlettel megáldott ) boltba , és végigválogatom-mérem-hasonlitgatom az összes szóbajöhetőt . Ez az a munka , amit szerettél volna megspórolni , nem tudok segíteni , mert (szerencsémre) még én sem estem át ezen …………. A grémium-ot én is szótárban néztem meg , valószínűleg én is „n”-nel írtam volna ……..Ha már itt tartunk , akkor a balesetmegelőzések dolgában Bigyó2-vel értek jobbára egyet , de ebbe itt most nem kívánok belemenni , mert egy önálló fórumot eltartana . Ez a téma pár hónapja már érintőleg előjött , amikor Bigyo2 kicsit összezörrent valakivel ( talán valami levisoft70 ???) , eléggé éles hangon váltottak szót , de nem akartam beleavatkozni , mert úgy gondoltam , úgysem győzik meg egymást , emiatt legjobb, ha mihamarabb befejeződik , pedig a dinamikusan közlekedő (közlekedni akaró) fiatallal nagyon nem értettem egyet . Ha valaki a csökkenteni akarja a balesetek számát , ( EU-s elvárás ) akkor annak alapjaiban újra kell gondolnia a közúti közlekedés teljes rendszerét . Alapjaiban . A jelenlegi rendszer ugyanis , amikor horribilis költségekkel növelik a járművek biztonságtechnikáját ( ABS , légzsák , gyerekülés , mellény etc) nem hoznak számottevő eredményt , elmondani csak annyit lehet : a növekvő forgalom mellett a baleseti számot talán tudják tartani….Ami az újságcikket illeti átalában ilyen szokott lenni , Bander elkeseredését megértem , egy jogállamban elvileg érvényt lehet szerezni a törvényeknek , ha nem : az erősen aggasztó…. A 2756-hoz : az Ambra a Ligier egyik (gyakori) típusa , a külön jelölését nem tartom praktikusnak . Mellesleg itt Szekszárdon 3 Ligier gurul napi használatban , Szedresben van egy Microcar , Grábócon Aixam 400 , egy másikat (Aixamot) Bonyhádra adtak el . Persze az említett járművek közül csak én élek "fóruméletet" , a többiek használják és passz . Most is éppen itt van nálam egy feszszabályzó javításra , ezzel kapcsolatban kérdezném : nincs valakinek kipurcant , de nem szétbuherált szabályzója ? Bontási-baráti áron átvenném ...
ezmiez Creative Commons License 2007.06.15 0 0 2760

   Halihó sorstársak !

Naponta egy bontási területből fizetőparkolóvá avandzsált helyen várja a JDM-em a munkaidőm végét. Az alábbi cetlit kaptam a "parkfejvadászok"-tól:

    Igazi magyaros, tehetetlen rosszindulat.  Akart, de nem tudott megbüntetni, mert rendszám híján nem tud azonosítani. A Miskolc város parkolási rendeletének utolsó sora: a rendelet hatálya nem terjed ki az smkp-kra és motorokra.  Idáig nem olvasta, de akkor mi alapján dolgozik ?  Az fel sem merűl benne, hogy esetleg okkal-joggal hiányzik a rendszám.  Hogy ki ő, mi ő, és mely szervezet nevében levelez, vagy valami kérdése lenne, ha már megszólít - nem. Csak feljelent. Majd megbüntettet. Ismeretlen tettest, rendőrség majd megkeres, és ő elégtételt vehet.

     Van belőlünk Miskolcon vagy három. Esetleg négy is. Egy fél parkolóterületet fog-

lalok ott, ahonnan eltűntek az autók, amikor kitették a parkolóautomatát és a táblá-

ikat. Egy utcával kintebb, lépni nem lehet az autóktól, ahova kiszorították a belváros-

ban dolgozókat. A bontási területekről...

     

     A várvavárt átfogó KRESZ módosítás elé aggódva nézhetünk. Az igazi rendező

elv aligha a logika, EU,  vagy más normális ok lesz, hanem a pénz. Hogy minél keve-

sebbe kerüljön. Igy az smkp-s rendszám nemigen jöhet szóba, az munkába és pénz-

be kerül. Egy ilyen rendszámból nem lehet 20-30 ezret tarolni, mint az eus rendszá-

mokból. Ha meg csak a négykerekű, akkor fogalmi szinten le kell választani az smkp-ról, ami nagyon sok munka, és nehéz egyeztetni a jogharmonizációval.

     Félős még a fenti rendező elv: a rosszindulat.  "dögöljön meg a szomszéd tehene is".

mopedcar Creative Commons License 2007.06.14 0 0 2759
Hello! Az a bolti számunk hétfőtől él, most még nem vagyunk ott egész nap. Írtam e-mailt.
Előzmény: beta9 (2754)
BIGYO2 Creative Commons License 2007.06.14 0 0 2758
Köszönöm a hasznos információt, nem tudhatom, meddig lesz működőképes a KM
órám. A bíróság elfogulatlan és tisztán jogszabályok alapján dolgozik.
Nem értem az elsőfokú hatóságot, miféle szakértésre vonja be a kff-t.

Főfékhengert még nem kellett karmantyúznunk, az előző Microcar cabrioban sem.

Szerintem vidd el mintának a karmantyúkat, biztos van megfelelő. Szerintem
valamelyik francia tipus főfékhengere lehet.
Előzmény: beta9 (2757)
beta9 Creative Commons License 2007.06.14 0 0 2757
Szia, vigyázz a km óra spirálodra, mert a cserét egy haragosodnak kívánd.
Megakadtam, de eddig:
Kormány le, (itt akadtam el, mert nincs 7-es imbuszkolcsom, majd holnaora lesz), indexkapcsoló, ablatörlő kapcsoló ki, ajtó-világításkapcsolúk ki, ajtó tömítő szalagokat szélvédőig fel, műszerfal csavarok 2-2 oldalt, 1-1 a box oldalán. Na most, úgy tűnik, mintha fent két oldalt fogná erősen valami, de nagy levegőt, s befelényomva, hátrafelé húzva kipattan a helyéről a műszerfal. ( nekem kint van majdnem, csak még a kormány a helyén, így itt megálltam ).
Holnap folyt. köv. (ha érdekel...)

üdv
Előzmény: BIGYO2 (2747)
maimotor Creative Commons License 2007.06.14 0 0 2756
Az előbb a térkép lemaradt.Térkép
maimotor Creative Commons License 2007.06.14 0 0 2755
Régi olvasóként és új hozzá szoloként üdvözlök mindenkit a fórumon!
Tényleg nagyon jó dolog az, hogy az emberek megbeszélhetik itt a kisebb nagyobb gondjaikat, ötleteket adhatnak, viszont nekem és gondolom még sokaknak hiányzik a közvetlen találkozás más sors társsal. Erre enged következtetni az is, hogy szinte minden oldalon keres valaki valakit a közelében.
Arra gondoltam, hogy a jobb eligazodás érdekében csinálhatnánk egy térképet ahova mindenki felrakhatná magát, és így jobb képet kapnánk arról, hogy hol keressük a hozzánk legközelebb lakó brumisokat. Persze kizárólag önkéntes módon becenévvel, email címmel, vagy akár névvel, és lakás címmel ki hogy szeretné.
A térkép segítségével szerintem könnyebben lehetne egy mopedauto találkozót is szervezni ami szerintem szintén sokakat érdekelne. Ha úgy gondoljátok, hogy szeretnétek egy ilyen tájékoztató térképet, akkor én szívesen megcsinálnám.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!