pedig a váltó variátoroddal van baj látszik a képen hogy be van esve a szíj, normál esetben a szekunder rugó rendesen összenyomja a tárcsákat és kint van peremen a szíj az is látszik hogy ez a variátor már volt körmök nélkül használva rendesen, le van kopva a körömtartó csúcs amit utólag próbáltak az eredeti formára kandácsolni látszik a bemaródás nyoma is amit a körömhiány okozott.
Köszönöm az építő hozzászolásokat. A variátor szíj 29mm széles. A váltón lévő variátoron nem láttam rendellenes dolgot. Két képet is készítettem róla. Viszont a motoron lévő variátor tárcsák között rendellenesen nagy a távolság. Korábban nem álltak egymástól ennyire távol.
Sziasztok! Az évek óta jól működő Aixam 400-asom mostanában gyengélkedik. Induláskor rángat, csak viszonylag magas fordulaton kezd elindulni. Amit én látok, hogy a motor felőli variátor két tányérja között megnőtt a távolság. Ebből kifolyólag a szíj is nagyon laza lett. Csináltam pár képet is. Én a körmök elkopására gyanakszom, de szeretném, ha nálam szakavatottabb személy is rámondaná hogy mi a baj. Előre is köszönöm a segítségeteket. Üdvözlet minden fórumozónak. Z
Üdv ! A kis axi jól vizsgázott eddig nálam , 10 nap használat folyamatosan. Súrlódó , dörzsölö hang motor felől. Jövőre asszem váltószerelés lessz. 370km alatt 12l diesel fogyott , Mecsekre föl 4 km meredek minden nap. Nem tűnik rossz vételnek eddig. Még az elektromos rendszer is működik ! 90%-ban.
Ismerem a mágnes működését,azzal már nincs gond,az egyértelműen nem okozhatja ezt a hibát. Gyanúm szerint,amikor a vezetéket javítottam és nem volt a helyén a leállító,kézzel toltam meg a mechanikáját,úgy állítottam meg a motort,lehetséges,hogy nem megfelelő irányban kapta a nyomást és rossz pozícióba került a szabályzó szerkezet. Sajnos a feltett rajzokból nem látom át a működését,ezért keresnem kell egy hozzáértőt. Leveszem a szerkezetet és megnyomkodom újjal a fészkét, hátha érezni valamit úgy.
A nyáron majd egy hétig kínlódtam JDM leállító-áramkörrel . Amikor tavaly átkötöttem direktbe az önindító behúzómágnes-vezérlőjét akkor nem oldott ki az önindító , hanem pár másodperccel a beindulás után is kapcsolatban maradt . Idén nekiláttam kibogarászni , végülis a tartóáramkört is , a behúzóáramkört is közvetlenül kötöttem be ( leválasztottam a motorvezérlő elektronikáról ) . Azon csak az izzítás maradt .
Igaza lehet kiggyo-nak , valahol a szabályzó-rúdnál akadt be valami . A szabályzót alapból nullára állítja egy rugó , de lelállítómágnes tekercse kétlépesben ( külön van a tartó és külön a behúzó áramkör ) ráadja az üzemanyagot .
Nem tudom mi okozhat ilyen durva hibát , de egy automata járgányban rosszul hangzik -- ha sebességben van a masina akkor letarol mindent .
A régi szakik a gyors leállítás érdekében a 17-es villáskulcsot tartották készenlétben -- meglazítani a nyomócsövet , vagy ha az se jön már össze akkor a kalapácsot , amivel néhány agresszív ütéssel eltörték a nyomócsöveket . Persze ki számít ilyesmire , mopedautóban még nem találkoztam ezzel a kontrollálatlan pörgéssel , Bandi barátom csapta szép ilyenféleképpen a TZ-4K kistraktort , mire felfogták mi történt az őrjítő zajban és füstben addigra beállt a főtengely ...
Én Yanmar adagolóban csak a befecskendező-elemet szerelgettem , de az nem tud ilyesmit okozni .
A leállítótekercs elvileg a szabályozó rudat böködi, ha ott matattatok lehet ott lesz a baj. Szedd ki a leállítótekercset és nézd meg mi lett rosszul összerakva. A csappal leállítható ha baj van ismét.
Ez igyigaz amit leirtál nekem is microcr mc2 capus higland tipusom van sokbakerűlt a javitása amit magam végeztem rajta jelenleg a motortartó vázat gyártatom le egy ismerősöm mell vastagab anyag bol mert az eredeti mindig eltorik nembirja a motor rázkodását amugy nagyon jó és kényelmes szerkezet
Sajnos az átlagos mopedautóinkról -amiket frissen szerzünk be- könnyebb felsorolni azon alkatrészeket amik biztosan jók (pl. kormánykerék, abroncsok, ha nem túl régiek és kopottak). Az alkatrészek nagy többsége előbb-utóbb javításra vagy cserére szorul de inkább előbb.
Két fő lehetőség van, vagy mindig javítgatunk ha valami éppen elszáll, vagy megpróbáljuk az egészet átnézni és a hibákat egyszerre kijavítani még a meghibásodás előtt. A második esetben kevesebb bosszúságunk lesz hosszú távon, viszont több idő és pénz szükséges hirtelen.
Friss vásárláskor általában túlköltekezünk, tartalékok nem nagyon maradnak. Ilyenkor az üzemeléshez feltétlen szükséges dolgokat javítjuk, közben felmérjük mi van kopáshatáron, mi lesz cserés. Ezeket beszerezzük amikor anyagilag úgy állunk, persze megfelelő tájékozódás után, majd ha jön a hiba cserélünk. Vagy még előtte. Általános tapasztalatom hogy amiből van tartalék alkatrészem az nem akar tönkremenni még ha rossz állapotú akkor sem. A jó állapotú viszont könnyen elszáll, ha nincs tartalék. Ilyen az élet, és a mopedautó.
Azért ne adjuk fel, mindkettő uralható némi odafigyeléssel.
Olvasom az előzményekből hogy eddig egy 2003-as Aixamot használtak a szüleid. Ha csak a műszaki oldalát nézzük akkor nagy felárral nem biztos hogy érdemes ilyen Microcarra váltani, ha a hiúsági oldalát akkor nyilván modernebb, csendesebb, stb, viszont drágábbak is hozzá az amúgy sem olcsó alkatrészek, kérdés kinek mi a fontos ?
A segédváz már ennyi idősen is nagyon rozsdás szokott lenni bennük (gyakori váztörés) digitális kijelző meghal (új százezres tétel, bontott nagyon ritkán akad), csomagtartó zárban mikrokapcsoló, a Yanmar motor jó lenne, de ezekben már újabb fajta variátor van, amivel le van szabályozva annyira hogy tényleg nagyon gyatrán menjenek. A sebességmérő zavaróan sokat csal, a kijelzőn mutatott végsebesség és valós adat között 10-15 km/h is lehet (nem egyedi eset, mindegyik ilyen) Én csak ennél a Yanmar motoros típusnál találkoztam (eddig mindegyiknél) azzal a nagyon zavaró dologgal hogy indítás után leesik az alapjárat és durván ráznak.
A digitális km óra gyakori halála miatt arra is számítani kell hogy a csábítóan kevés km-esnek mondott autóban már valójában a többszöröse lehet, ha nem adták hozzá a szervizkönyvet akkor szinte biztos. Ezeknél a 10 év alatti újabb típusoknál azért még rendesen szokták vezetgetni Ausztriában, vagy legalábbis meg szokott lenni. Ami már nem az autó hibája, hogyha kereskedőtől származik akkor nagy eséllyel már az is manipulált rajta, nagy biznisz épült a bontott digitális műszeregységek beszerzésére, kis munkával átcserélhető. Ausztriában egy ténylegesen keveset futott rendben lévő autóért 5-6 ezer eurót kérnek, amiket áthoznak az általában eladhatatlanul sokat futott, törött-sérültből feljavított, stb. Ha évek óta van ( egy jól működő ? ) régebbi Aixam a családban, szerintem érdemes átgondolni a váltást, ezért írtam az elején kinek mi a fontos szempont ?
Ahhoz tudni kellene, milyen motorral szerelt. Az 505ccm LDW, vagy a 440DCI. Esetleg valami más.
Egyébként ugyanaz, mint a többi. Ilyen korú járműnél már elöl a féknyereg csúszkák kopása miatt a fék szorulása, betétek kopása. Kipufogó flexicsó (zokni) lyukadása, hátsó fékmunkahengerek csepegése, fékdobok elkopása. Féltengelycsuklók kopása, belül a rücnis csésze játéka. Motortartó bakok, variószij, perselyek, variocsapágy. Váltócsapágyak. Teleszkópok, fékcsövek. Repedt elemek, müanyagok. Hirtelen ennyi ugrott be.
Szüleim ma vettek egy 2009-es Microcar M.GO-t. Mit érdemes tudni róla? Vannak-e típushibák, mire kell figyelni? Milyen az alkatrészellátottsága? Esetleg valaki nem tud hozzá egy angol kézikönyvet? Köszi előre is!
Reggel időre kellett érkeznem egy találkozóra,a JDM bikával sem akart indulni.
8000. volt a taxi oda-vissza,nem volt más megoldás,egyik haver sem ért rá.(ezt is lehetne az Öreg számlájára írni)
Hazatérés után hibakeresés,a leállító mágnes fő áramköre nem kap áramot.
Ideiglenes bőrözés,próba,működik ahogy kell.
Itt nézett be másodszor a Mester.
Összerak,fixre köt,indít,kiszáll,a motor üveghangig felpörög,visszarohan, gyújtás,le, motor tovább tombol.
Bambán néz,búvár tanfolyamon tanult vészhelyzet kezelés feldereng,("Gondolkozz,mérlegelj,cselekedj")
igen ám,de mit? Első gondolat,gázpedál rángat visszafelé,(hülye,az nem képes ekkora fordulatot előidézni) semmi reakció. Rohanás csípőfogóért,véletlenül megtalál a kupiban,(nagy szerencse) mágnes áramkörök likvidálva,
eredmény semmi. Baszki,most mi van? Ismét régi szakik által mesélt emlékek felderengnek felpörgés esetére,üzemanyag csövet széthúzni! Jó,de hol? Motortérben turkálni a szétpörgéstől tartva nem egy csábító gondolat. A látható szakaszon préselt csatlakozások,ott esélytelen. Végre rádöbben,a szűrőn van egy csap,elfordít,iszonyat lassan peregnek a másodpercek,végre dadog,majd lassan lenyugszik a vadállat a hengerekben,lassan oszlani kezd a füstfelhő a kertben.
Hogyan tudta az adagolót ilyen működésre kényszeríteni a leállító mechanika?
Szedd szét, mérdd meg a mozgó tárcsa belső furatát, ha csak 1-2 tizeddel nagyobb 60 mm-nél, és nincs hordósra kopva, akkor vegyél új szénkarikákákat, azokkal egy darabig jó lesz.
De valószínűbb, hogy már ki van hordósodva, akkor újra kell perselyezni a kikopott furatot, mert hiába teszel be új karikákat, pillanatok alatt kikopik.
De ha már úgy is esztergáltatni kell a tárcsát, akkor jobban jársz, ha átalakítod golyóscsapágyasra. Feléve ha van elég húsa a tárcsának, és le lehet szabályoztatni...