Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2018.11.30 0 1 46282

pedig a váltó variátoroddal van baj… látszik a képen hogy be van esve a szíj, normál esetben a szekunder rugó rendesen összenyomja a tárcsákat és kint van peremen a szíj… az is látszik hogy ez a variátor már volt körmök nélkül használva rendesen, le van kopva a körömtartó csúcs amit utólag próbáltak az eredeti formára kandácsolni… látszik a bemaródás nyoma is amit a körömhiány okozott.

Előzmény: zogobacsi (46281)
zogobacsi Creative Commons License 2018.11.30 0 0 46281

Köszönöm az építő hozzászolásokat. A variátor szíj 29mm széles. A váltón lévő variátoron nem láttam rendellenes dolgot. Két képet is készítettem róla. Viszont a motoron lévő variátor tárcsák között rendellenesen nagy a távolság. Korábban nem álltak egymástól ennyire távol.

zsolt117211 Creative Commons License 2018.11.30 0 1 46280

Váltón lévő variátor nagyon cserés!

Előzmény: zogobacsi (46277)
kobor1954 Creative Commons License 2018.11.30 0 0 46279

A válto lévő variátor széteset ott lesz a probléma

 

Előzmény: zogobacsi (46277)
kiggyo Creative Commons License 2018.11.30 0 0 46278

Mérd meg hogy milyen széles a szíj, gyanús hogy csak az kopott el.

Előzmény: zogobacsi (46277)
zogobacsi Creative Commons License 2018.11.30 0 0 46277

Sziasztok!  Az évek óta jól működő Aixam 400-asom mostanában gyengélkedik.  Induláskor rángat, csak viszonylag magas fordulaton kezd elindulni. Amit én látok, hogy a motor felőli variátor két tányérja között megnőtt a távolság. Ebből kifolyólag a szíj is nagyon laza lett. Csináltam pár képet is. Én a körmök elkopására gyanakszom, de szeretném, ha nálam szakavatottabb személy is rámondaná hogy mi a baj. Előre is köszönöm a segítségeteket.  Üdvözlet minden fórumozónak.   Z

gyufa77 Creative Commons License 2018.11.29 -1 0 46276

Üdv ! A kis axi jól vizsgázott eddig nálam , 10 nap használat folyamatosan. Súrlódó , dörzsölö hang motor felől. Jövőre asszem váltószerelés lessz. 370km alatt 12l diesel fogyott , Mecsekre föl 4 km meredek minden nap. Nem tűnik rossz vételnek eddig. Még az elektromos rendszer is működik ! 90%-ban. 

somi1955 Creative Commons License 2018.11.29 0 1 46275

Ismerem a mágnes működését,azzal már nincs gond,az egyértelműen nem okozhatja ezt a hibát. Gyanúm szerint,amikor a vezetéket javítottam és nem volt a helyén a leállító,kézzel toltam meg a mechanikáját,úgy állítottam meg a motort,lehetséges,hogy nem megfelelő irányban kapta a nyomást és rossz pozícióba került a szabályzó szerkezet. Sajnos a feltett rajzokból nem látom át a működését,ezért keresnem kell egy hozzáértőt. Leveszem a szerkezetet és megnyomkodom újjal a fészkét, hátha érezni valamit úgy.

Előzmény: Bakancs4 (46274)
Bakancs4 Creative Commons License 2018.11.28 0 0 46274

A nyáron majd egy hétig kínlódtam JDM leállító-áramkörrel . Amikor tavaly átkötöttem direktbe az önindító behúzómágnes-vezérlőjét akkor nem oldott ki az önindító , hanem pár másodperccel a beindulás után is kapcsolatban maradt . Idén nekiláttam kibogarászni , végülis a tartóáramkört is , a behúzóáramkört is közvetlenül kötöttem be ( leválasztottam a motorvezérlő elektronikáról ) . Azon csak az izzítás maradt .

Előzmény: somi1955 (46267)
Bakancs4 Creative Commons License 2018.11.28 0 0 46273

Szerintem is fényesnek kellene lennie , a mostani körmök amúgy is gyanúsan gyorsan kopnak .

Előzmény: kiggyo (46270)
Bakancs4 Creative Commons License 2018.11.28 0 0 46272

Igaza lehet kiggyo-nak , valahol a szabályzó-rúdnál akadt be valami . A szabályzót alapból nullára állítja egy rugó , de lelállítómágnes tekercse kétlépesben ( külön van a tartó és külön a behúzó áramkör ) ráadja az üzemanyagot .

Nem tudom mi okozhat ilyen durva hibát , de egy automata járgányban rosszul hangzik -- ha sebességben van a masina akkor letarol mindent .

A régi szakik a gyors leállítás érdekében a 17-es villáskulcsot tartották készenlétben -- meglazítani a nyomócsövet , vagy ha az se jön már össze akkor a kalapácsot , amivel néhány agresszív ütéssel eltörték a nyomócsöveket . Persze ki számít ilyesmire , mopedautóban még nem találkoztam ezzel a kontrollálatlan pörgéssel , Bandi barátom csapta szép ilyenféleképpen a TZ-4K kistraktort , mire felfogták mi történt az őrjítő zajban és füstben addigra beállt a főtengely ...

Én Yanmar adagolóban csak a befecskendező-elemet szerelgettem , de az nem tud ilyesmit okozni .

 

Előzmény: somi1955 (46267)
zsolt117211 Creative Commons License 2018.11.28 0 0 46271

Az mgo irányváltó nagyon gyenge pont! 

Előzmény: Harcipocok84 (46261)
kiggyo Creative Commons License 2018.11.28 0 0 46270

Sziasztok!

 

Olyan valakit kérdeznék akinek van utángyártott szekunder variátora.

A köröm pályája elég nyers öntvény, nincs megmunkálva, nem kellene annak tükörsimának lennie hogy ne koptassa el a körmöt és könnyen csússzon rajta? 

 

Az enyém ilyen:

 

kiggyo Creative Commons License 2018.11.28 0 0 46269

Aránylag elterjedt konstrukció volt a múltban, egy idősebb adagolós szaki elboldogul vele. 

 

Magad is nyomozhatsz, ebben van robbantott ábra róla:

https://www.google.hu/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://fermer.ru/files/v2/forum/132049/servicemanualtneseries1ocr.pdf&ved=2ahUKEwigvum_-vfeAhXKaVAKHfUOAm4QFjAAegQIARAB&usg=AOvVaw3MUnTEsgX40gPEIVDNbeYY

 

A leállítótekercs elvileg a szabályozó rudat böködi, ha ott matattatok lehet ott lesz a baj. Szedd ki a leállítótekercset és nézd meg mi lett rosszul összerakva. A csappal leállítható ha baj van ismét.

Előzmény: somi1955 (46267)
kobor1954 Creative Commons License 2018.11.28 0 0 46268

Ez igyigaz amit leirtál nekem is microcr mc2 capus higland tipusom van sokbakerűlt a javitása amit magam végeztem rajta jelenleg a motortartó vázat gyártatom le egy ismerősöm mell vastagab anyag bol mert az eredeti mindig eltorik nembirja a motor rázkodását amugy nagyon jó és kényelmes szerkezet

 

Előzmény: Törölt nick (46265)
somi1955 Creative Commons License 2018.11.28 0 0 46267

Yanmar szakértők,semmi ötlet? Van valaki szak szaki a látókőrben aki ismeri ennek az adagolónak a lelkét?

Előzmény: somi55 (46258)
muszak01 Creative Commons License 2018.11.27 -1 0 46266

Sajnos az átlagos mopedautóinkról -amiket frissen szerzünk be- könnyebb felsorolni azon alkatrészeket amik biztosan jók (pl. kormánykerék, abroncsok, ha nem túl régiek és kopottak). Az alkatrészek nagy többsége  előbb-utóbb javításra vagy cserére szorul de inkább előbb.

Két fő lehetőség van, vagy mindig javítgatunk ha valami éppen elszáll, vagy megpróbáljuk az egészet átnézni és a hibákat egyszerre kijavítani még a meghibásodás előtt. A második esetben kevesebb bosszúságunk lesz hosszú távon, viszont több idő és pénz szükséges hirtelen.

Friss vásárláskor általában túlköltekezünk, tartalékok nem nagyon maradnak. Ilyenkor az üzemeléshez feltétlen szükséges dolgokat javítjuk, közben felmérjük mi van kopáshatáron, mi lesz cserés. Ezeket beszerezzük amikor anyagilag úgy állunk, persze megfelelő tájékozódás után, majd ha jön a hiba cserélünk. Vagy még előtte. Általános tapasztalatom hogy amiből van tartalék alkatrészem az nem akar tönkremenni még ha rossz állapotú akkor sem. A jó állapotú viszont könnyen elszáll, ha nincs tartalék. Ilyen az élet, és a mopedautó.

Azért ne adjuk fel, mindkettő uralható némi odafigyeléssel.

Előzmény: Harcipocok84 (46261)
Törölt nick Creative Commons License 2018.11.27 0 1 46265

Ezeket jobb vásárlás előtt kérdezni.

 

 

Olvasom az előzményekből hogy eddig egy 2003-as Aixamot használtak a szüleid. Ha csak a műszaki oldalát nézzük akkor nagy felárral nem biztos hogy érdemes ilyen Microcarra váltani, ha a hiúsági oldalát akkor nyilván modernebb, csendesebb, stb, viszont drágábbak is hozzá az amúgy sem olcsó alkatrészek, kérdés kinek mi a fontos ? 

 

A segédváz már ennyi idősen is nagyon rozsdás szokott lenni bennük (gyakori váztörés) digitális kijelző meghal (új százezres tétel, bontott nagyon ritkán akad), csomagtartó zárban mikrokapcsoló, a Yanmar motor jó lenne, de ezekben már újabb fajta variátor van, amivel le van szabályozva annyira hogy tényleg nagyon gyatrán menjenek. A sebességmérő zavaróan sokat csal, a kijelzőn mutatott végsebesség és valós adat között 10-15 km/h is lehet (nem egyedi eset, mindegyik ilyen) Én csak ennél a Yanmar motoros típusnál találkoztam (eddig mindegyiknél) azzal a nagyon zavaró dologgal hogy indítás után leesik az alapjárat és durván ráznak. 

 

A digitális km óra gyakori halála miatt arra is számítani kell hogy a csábítóan kevés km-esnek mondott autóban már valójában a többszöröse lehet, ha nem adták hozzá a szervizkönyvet akkor szinte biztos. Ezeknél a 10 év alatti újabb típusoknál azért még rendesen szokták vezetgetni Ausztriában, vagy legalábbis meg szokott lenni. Ami már nem az autó hibája, hogyha kereskedőtől származik akkor nagy eséllyel már az is manipulált rajta, nagy biznisz épült a bontott digitális műszeregységek beszerzésére, kis munkával átcserélhető. Ausztriában egy ténylegesen keveset futott rendben lévő autóért 5-6 ezer eurót kérnek, amiket áthoznak az általában eladhatatlanul sokat futott, törött-sérültből feljavított, stb. Ha évek óta van ( egy jól működő ? ) régebbi Aixam a családban, szerintem érdemes átgondolni a váltást, ezért írtam az elején kinek mi a fontos szempont ?

Előzmény: Harcipocok84 (46261)
kobor1954 Creative Commons License 2018.11.27 0 0 46264

Ezek Yanmar motorosok elől hátul tárcsafekesek

 

Előzmény: BIGYO4 (46262)
somi1955 Creative Commons License 2018.11.27 0 0 46263

A jankó verzió követte el.

Előzmény: Malaguszti (46259)
BIGYO4 Creative Commons License 2018.11.27 0 0 46262

Ahhoz tudni kellene, milyen motorral szerelt. Az 505ccm LDW, vagy a 440DCI. Esetleg valami más.

Egyébként ugyanaz, mint a többi.  Ilyen korú járműnél már elöl a féknyereg csúszkák kopása miatt a fék szorulása, betétek kopása. Kipufogó flexicsó (zokni) lyukadása, hátsó fékmunkahengerek csepegése, fékdobok elkopása. Féltengelycsuklók kopása, belül a rücnis csésze játéka. Motortartó bakok, variószij, perselyek, variocsapágy. Váltócsapágyak. Teleszkópok, fékcsövek. Repedt elemek, müanyagok. Hirtelen ennyi ugrott be.

Előzmény: Harcipocok84 (46261)
Harcipocok84 Creative Commons License 2018.11.27 0 0 46261

Sziasztok!

Szüleim ma vettek egy 2009-es Microcar M.GO-t. Mit érdemes tudni róla? Vannak-e típushibák, mire kell figyelni? Milyen az alkatrészellátottsága? Esetleg valaki nem tud hozzá egy angol kézikönyvet?
Köszi előre is!

Üdv!

Malaguszti Creative Commons License 2018.11.27 -3 0 46260

Vagy esetleg buta kobuta ?

ez inkább aixamokban van.

Előzmény: Malaguszti (46259)
Malaguszti Creative Commons License 2018.11.27 -3 0 46259

Janimár motoros, vagy fos motor vagy benne?

Előzmény: somi55 (46258)
somi55 Creative Commons License 2018.11.27 0 0 46258

Murphy ma kétszer járt nálam...

Reggel időre kellett érkeznem egy találkozóra,a JDM bikával sem akart indulni.

8000. volt a taxi oda-vissza,nem volt más megoldás,egyik haver sem ért rá.(ezt is lehetne az Öreg számlájára írni)

Hazatérés után hibakeresés,a leállító mágnes fő áramköre nem kap áramot.

Ideiglenes bőrözés,próba,működik ahogy kell.

Itt nézett be másodszor a Mester.

Összerak,fixre köt,indít,kiszáll,a motor üveghangig felpörög,visszarohan, gyújtás,le, motor tovább tombol.

Bambán néz,búvár tanfolyamon tanult vészhelyzet kezelés feldereng,("Gondolkozz,mérlegelj,cselekedj")

igen ám,de mit?  Első gondolat,gázpedál rángat visszafelé,(hülye,az nem képes ekkora fordulatot előidézni) semmi reakció. Rohanás csípőfogóért,véletlenül megtalál a kupiban,(nagy szerencse) mágnes áramkörök likvidálva,

eredmény semmi.  Baszki,most mi van? Ismét régi szakik által mesélt emlékek felderengnek felpörgés esetére,üzemanyag csövet széthúzni!   Jó,de hol? Motortérben turkálni a szétpörgéstől tartva nem egy csábító gondolat. A látható szakaszon préselt csatlakozások,ott esélytelen. Végre rádöbben,a szűrőn van egy csap,elfordít,iszonyat lassan peregnek a másodpercek,végre dadog,majd lassan lenyugszik a vadállat a hengerekben,lassan oszlani kezd a füstfelhő a kertben.

 

Hogyan tudta az adagolót ilyen működésre kényszeríteni a leállító mechanika?

 

oljeg12 Creative Commons License 2018.11.27 -1 0 46257
emilijo Creative Commons License 2018.11.27 0 0 46256

Köszi szépen 

WooDoo Creative Commons License 2018.11.27 0 0 46255

Szedd szét, mérdd meg a mozgó tárcsa belső furatát, ha csak 1-2 tizeddel nagyobb 60 mm-nél, és nincs hordósra kopva, akkor vegyél új szénkarikákákat, azokkal egy darabig jó lesz. 

De valószínűbb, hogy már ki van hordósodva, akkor újra kell perselyezni a kikopott furatot, mert hiába teszel be új karikákat, pillanatok alatt kikopik.

De ha már úgy is esztergáltatni kell a tárcsát, akkor jobban jársz, ha átalakítod golyóscsapágyasra. Feléve ha van elég húsa a tárcsának, és le lehet szabályoztatni...

Előzmény: emilijo (46254)
emilijo Creative Commons License 2018.11.27 0 0 46254

Sziasztok segítséget szeretnék kérni a motor felől a variator tarcsanak a külső része kotyog mozog ,

XANTIi Creative Commons License 2018.11.26 -5 0 46253

Vagy valami genyó sajtóhiéna kiszúrja és hírverést csap neki.

Előzmény: Bakancs4 (46251)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!