A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Mérnök hiány van mindenhol. Te meg itt eléletművészkedsz a vízműnél :-) Itt az ideje váltani. Tessék Paks 2-höz menni dolgozni, erőművet építeni, venni Szálkán egy hàzat, onnan forgalommentesen mehetsz a Mecsekbe és nyugodt festői környezetben lakhattok. Letenye 2 óra 50 perc, péntek délutáni indulással, vasárnap esti hazaérkezéssel minden gyerekmentes, jóidős hétvége Alpokban tölthető :-) ülj le picit és érezd a flowt :-)
Az útvonal semmi különös . Naviba beírtam hogy Lednice , aztán odavitt . Már megy fejből is... Van egy kb 9-km-es hegyi rész , a többi alföld , dombság .
Nem akarok senkit idegesíteni (dehogynem :)), én a jobb alsó sarokban lakom, kb. 5 perc alatt vagyok kint a "városból" és kedvemre fűzök össze bármekkora kört. Ebédszünetben is, munka után is, ma is voltam már:
Dimbek-dombok, kanyarok, jó utak, kevés autó. Nem Tirol, de megteszi.
Teljesen egyetértek és együttérzek! Van, hogy azért nem ülök fel a motorra, jóllehet lenne egy szabad délelőttöm, vagy délutánom, mert 2-3 óra motorozásból 1/2-1 óra, ami ér valamit, a többi arra megy el, hogy kiverekedje magát az ember Budapest poklából. Ráadásul én Dél-pestről indulok, így minden valamire való környék lényegében a város ellentétes oldalán van :-(
Tegnap , csak a kitudja hányadik Lednice kőr volt...
Megérkeztem a kastélyparkba , ott álltam a fényképezőgéppel a kezemben , és azon gondolkodtam , hogyan tudnám lefényképezni az érzést , amit ez a hely ad nekem ...
Sajnos nemjöttem rá , ezért csak úgy itt hagyok néhány képet a látvány kedvéért .
De gondolom, azért a gyári előírt zsírt most is megkapja. Valamiért én ebben bízom, a légolajos GS-eken sem volt szelep, valahogy mégis kevesebb kardán problémáról hallottam, legalábbis ilyen kevés km-nél.
Nagyon laikus kérdés: ez a kardán mizéria ugye nem lehet összefüggésben a 2-3 szar váltással?
Egyébként 17e+ van a motorban, valszeg még tavasz előtt megyek szervizre, meg karádvizsgálatra, meg fúrásra meg mittomán.
Szegény első kerék ma kapott egy jó nagyot, kanyaríven kátyú hegyek, nem is tudtam befordulni, szerencsére ki tudtam menni az út túloldalán a fűre, az érkező autó meg megállt. :-(
Szerintem ne idegenkedj ettől a kardán cserétől. Az enyémet nemrég, 79000 km-nél cserélték. Mivel karban volt tartva, minden rendben volt vele. Csak a normális elhasználódás jeleit mutatta. Ettől függetlenül kicserélték. Nyilván húzniuk kellett egy tól-ig vonalat, ez lett a 60000. Ez alatt úgy gondolják, hogy nem okozhatott akkora kárt az esetleges korrózió, mint felette. Ami miatt a kardán nem teljesítené az elvárható élettartamot. Hogy miért pont 60000, meg mennyi az elvárható futásteljesítménye egy kardánnak, na az jó kérdés. Az előbbire talán tudnak okos választ adni, az utóbbira aligha. Az nagyban függ attól, hogy milyen körülmények között használják a gépet. Abban bíznak, hogy a szelep majd szépen elvezeti a kardánalagútból a vizet, így majd megszűnik a korrózió okozta károsodás. Nekem sajna nem ez a tapasztalatom. Lehet, hogy kevesebb víz marad benne, de marad. Menet közben ki tudja magából úgymond pumpálni a szelepen keresztül, de miután megálltál vele a garázsban, már nem. Én másnap, mikor már lehűlt minden, megszoktam birizgálni azt a szelepet. Mindig jön olyankor még belőle egy kevés víz, ami ha bent marad, okozhat rozsdásodást. Szerintem továbbra is az a legjobb megoldás, ha évente legalább egyszer letisztítjuk, megzsírozzuk. Eko írta itt nemrégiben, hogy valami kémiai megoldás lenne célszerű erre a problémára. Nem tudom, hogy mire gondolt, de amíg acélból készítik ezeket az alkatrészeket, velünk lesz ez a probléma. Ahová beeszi magát a pára, ott azonnal elindul a folyamat.
Én nem hallok kardánhangot ! Vagy nem tudom, hogy milyen a kardánhang.
Ha az új kardán garantáltan ütésmentes, akkor rendben van, de ha csak beraknak egy újat, ami jobban üt mint ami most benne van, akkor nem járok jól. :(
Az enyém nem mérik már, azonnal csere, de bízom benne, hogy tudják mit csinálnak. :)
A szöghajtás bordái és a kardán ellendarabja között esetleg megnövekedett hézagot mérik. Ebből tudnak következtetni a korrózió során már elfogyott anyagra, vagy az összekorrodált, nem mozduló felületekre. (Ezt nem én találtam kí) Amit viszont én: azért lehet így mert a szemrevételezést nehéz számszerüsíteni.
Ha jól értem, valójában senki sem tudja a BMW-n kívül, hogy mi a pontos oka a kardán problémáinak.
Amit írsz, az alapján kiegyensúlyozatlan, vagy nem elég pontos valamelyik furata, azért a tengelyen üt, vagy a csuklói kopnak meg úgy, hogy ütni kezd, esetleg rágni kezd az axiális kiegyenlítése.
Az első két esetben bacusnak van igaza, ha az ő kardánja jól sikerült, akkor nem biztos, hogy jobban jár egy valahogyan sikerült újjal.
Ha a második eset áll fent, akkor meg egyértelműen jobban jár vele.