Mondjuk azon mindíg csodálkozom hogyan jön ki 10.5 l a fogyasztásra,egy ekkora kocsinál,nekem kettő nagyköbcentis autóm van,de még a közelébe se értem soha
Én csak Motorcraft gyertyát ajánlok (gyári ford)! Nekem a szerelőm denso-t rakott bele előszőr, ugyanolyan platinafejűt, mégis megdobta a fogyasztásom: főúton sem tudtam 15 alá vinni. Fél év szervízkedés után rájöttem, kicseréltem motorcraftra, a fogy. lement 10.5-re...
Szia Rick4! Akkor engem jó átb........-tak , legalábbis jó megmérték a munkadíjat. Bár a " szakember" mondta , hogy a legjobb gyertyát rakták bele még mutatta is nekem...Most már megnézem, az egyiket kitekerem , hogy milyen. Jövő héten meg is nézem........
Szia Rick4! Akkor pontosítok eredeti USA gyertyát raktak bele , olyat amilyen eredetileg volt benne , előző tulaj még nem cserélt gyertyákat. kb.140000km-nél volt a csere kb. másfél éve , / USA , champion típusú gyertya , pontos méretét, megnevezését nem tudom/ , a 45000.-ben a munkadíj is benne volt /8x5000/....
Szia GrG! Én vezetek egy listát amiben a kocsi kiadásaim vannak. Pár dolog ,igaz ezek nem mai árak: gyertya csere /eredeti 8db + munkadíj/ 45000.-, levegő, olajszürő + olaj kb. 35000.-, gyujtáselosztó kábel/komplett/ kb. 35000.-, kipufogó sortömítés csere mind a két oldalon munkadíjjal3 kipufogó heggesztés 105000.-, stabilizátorrúd gumi pogácsával 9000.-, első kardántengely + gumiharang csere /eredeti/ 200.000.- , kipufogó leömlő csere mind a két oldalon 120000.-, új akkumulátor 24000.-, visszapillantó tükör 14000.- /eredeti/ stb. egyéb "apróságok", fékbetét, féktárcsa , új terepgumik sorolhatnám. Ezeket a dolgokat é még sok mást nem feltétlenül kellett kicserélnem , de nem rövid távra vettem az autót...............
kérdés: mire ment el a 600e és ez mennyire a normális üzem és mennyire az elöző tulaj, nehéz élet, stb eredménye.
Én annyit tudok, hogy valami nagy böszmeséget szeretnék (RangeRover, Nissan Pathfinder, Explorer közt gondolkozom).
A rangeból a régi tetszik (93ig gyártott), de viszont az már kicsit öreg. A pathfinderról semmi info, az explorerből pedig az lepett meg, hogy milyen sokat hirdetnek, úgyanakkor a nepitelet pedig egész jó.
Lehet, hogy a magyarázat egyszerűbb ha egy másik márkát veszünk figyelembe.
4.0L 245cid V6 FI (E)-2 kerék hajtás 4.0L 245cid V6 FI (X)-4 kerék hajtás, én innen szoktam rendelni eddig minden jó volt hozzá.(1999.4.0L v6).Ha van az usában ismerősöd akkor az ő címére kérd a postát, majd ő küldje be neked mint magánszemély.Sokkal kedvezőbb a szállítási költség. A RocKauto nem egy lehúzós cég, ha rendelsz tőlük akkor kedvezményeket is szoktak adni a következő rendelésedre.
Szia GrG! Nem vagyok autószerelő , de akiket megkérdeztem /autószerelők, karosszériások, gumisok és akik valamelyest értenek az autóhoz/ összeségében így vélekedtek :/legalábbis az én automról/: a motor gyakorlatilag elnyűhetetlen , a karoszériája előbb tönkremegy mint a motor. Mivel a legtöbb automata váltós a motort "leszabályozza" és ezért az élettartalma megnövekszik/nehezebb széthajtani mint a kisebb köbcentis , és manuális váltós autókat/. Ezért látsz gyakran 15-25 éves nagy köbcentis autókat működőképesen a piacokon. Természetesen a kötelező kopó alkatrészeket, olajokat ki kell cserélni, cseréltetni.Tapasztalatból én nem mondanám kényes autónak, ha karban van tartva nem hagy cserben.Javaslom autószerelővel menj el autót nézegetni, vagy ha van valamilyen ismerősöd aki jobban ért az autókhoz. Én amikor megvettem átnézettem a szerelőmmel és jó vételnek mondta. Igaz az egyik oldala valamikor törve volt , de ez nem befolyásolta/befolyásolja a motor működését. Minden évben hosszabb útra is mentem vele külföldre , de sehol nem hagyott cserben.........
Tudja valaki mikor szünt meg az explorer forgalmazása ford márkaképviseleteknél szép hazánkban? Egy kis érdekesség: 2000-ben Ford Motor Hungária Kft.-nél az új explorer alapára: V6 4011köbcentis 205LE 9.995.000 magyar forint volt .
Szia GrG! A válasz egyszerű: az explorer nagy köbcentis , benzines autó , sokat fogyaszt /mihez képest?/. A mai benzinárak végett és a telített autópiac végett nemcsak a 8-14 éves explorerek olcsók , hanem más nagy köbcentis autók is. / Egyébként az én autómat 700.000.-ért számították volna be a suzukinál, röhögtem egyet és kimentem a szalonból. Öt évig biztosan nem adom el , nem éri meg ,amit tudtam kicseréltem rajta , három év alatt kb. 600000.-ot költöttem rá......, ezért a kocsim biztosan elketyeg még öt évig..../
Nézegetem a használtauto.hu-t és elég sok Explorert hirdetnek, relative olcsón, mi ennek az oka? Azt látom, hogy Cherokeeból is van egy csomó olcsó, de arról hallottam, hogy elég megbízhatatlanok, zörögnek, stb.
Ford Explorer 1993-2001 AUTO BILD ALLES ALLRAD 6/2002 — 16.05.2002
1993- 2001-ig Németországban a Ford az USA- ból kínálta eladásra az Explorereket. Aki most egyet vásárolni szeretne, annak használtat kell választania, mert a Ford az utód típust Németországban már nem árúsítja többé.
Modellpolitika és dollárárfolyam
" 'Miért nem kínálja a Ford az új modelljét Németországban?' Ez a kérdés szerepelt csaknem minden harmadik kérdőíven, amelyet az Auto Bild „minden négykerék” rovatának olvasói beküldtek. A válasz éppoly egyszerű, mint amilyen szomorú: a továbbiakban a Fordnak az eladás Németországban nem kifizetődő. Ez függ mindenek előtt a dollár árfolyamának nagymérvű megerősödésétől, amely valójában az euro gyengeségéből ered. (A cikk 2002- ben íródott!!!) Az Európában eladott Explorerek árrése a Ford számára nagyon csekély. Az árúsítás csak nagyobb eladott darabszámnál volna kifizetődő, amely azonban ebben az országban addig, ameddig az Explorernek nincs Diesel verziója nem várható el. Ami viszont ezzel szemben nincs, mert maguk az amerikaiak éppúgy mint a korábbiakban sem, nem hajlandók barátságot kötni a hangos és komplikált motorokkal és a bűzlő és ragacsos benzinkút- oszlopokkal. ...."
Ez egy hevenyészett fordítása az említett cikk elejének. :-))))))
Szia Inholland! Az /E/,/X/, /P/ jelzés több mint valószinű "VIN CODE" motor kódra utal, lásd "Vehicle Identification Numbers /Vid code/Ford......Az autó motorszámában benne is van 8. kód.Az interneten van egy "lap" melyben beírod a motor számát és kiadja hogy milyen autó , mikor készült és hol készült ....de meg nem mondom hogy hol van az interneten , pedig még egy évvel ezelőtt foglalkoztam vele, azt is megtudtam belőle hogy pontosan a fő darabokat hol gyártották. /Az USA-n belül több helyen pl.:Lousville,Kentucky,ST louis-ban is gyártották és ne is beszéljek Kanadáról és Németországról....../
Sziasztok, egy kérdés: vásárolt már valaki a rockauto.com-ról? Itt a fórumon olvastam a címet, és gondoltam, veszek egy könyöktámaszt, mert az enyém megadta magát. Az angollal még egyébként el is boldogulnék, de elkezdtem a keresgélést, és a kategória kiválasztásánál ebbe ütköztem:
2000 : FORD : EXPLORER 4.0L 245cid V6 FI (E) 4.0L 245cid V6 FI (X) 5.0L 302cid V8 FI (P)
Namost, azt tudom, hogy az enyém 2000-es évjáratú 4 literes V6-os, de mi a tök az az (E) meg (X) végződés? Hol tudom azt megnézni hogy az enyém milyen? (Se szervizkönyvet, se használati útmutatót, se semmit nem kaptam hozzá vételkor, a motorháztető felnyitásánál lehet látni egy matricát, amin pár adat van, de azokból nem derül ki, hogy akkor az enyém most E vagy X). Vagy egy könyöktámasznál ez tök mindegy, mert ennyire azért univerzálisak az alkatrészek, ilyen apró eltérés nincs két modell között? És ha mondjuk ugyaninnen bal első tükröt is szeretnék, számít vagy nem ez a betűjel? Más apróság: hány bárra kell a gumikat levegővel megtölteni pontosan mondjuk utcai használathoz? Erről is olvastam egy csomó eltérő véleményt, a netről letöltöttem a fórumra korábban belinkelt angol kézikönyvet, de attól nem lettem okosabb, azt mondja, hogy az ajtó oldalán keressek erre vonatkozó infót tartalmazó matricát, de az az én Expimen nincs...(mármint matrica, az ajtó azért megvan...) Végül: van egy dombornyomott kártyája az embernek a netes vásárláshoz, megrendeli itt a rockauto-n az alkatrészt, van esetleg tapasztalata valakinek arról, hogy azt ki is hozzák-e, ideér, idepostázzák vagy ilyesmi? Ez csak azért érdekes, mert itthon több Ford szervizben is érdeklődtem, egy bal első tükröt 45 000-ért akarnak adni, egy könyöktámaszt 65 000-ért, a rockauto-n meg jóval olcsóbb, valszeg még postaköltséggel együtt is jobban ki lehetne jönni.
Szóval, aki a fentiekről tud valamit, az tegye már meg hogy ír egy pár sort a márkatársak üdvözülésére! Köszi előre is!
semmi extra autopiacos a kocsi de asszem ma elkelt gyertyákat cseréltünk meg kábeleket mert nem tudom mikor volt de pattogott a szikra össze vissza és szétlötte a szivosort amit nem cseréltetett ki az elado fékbetét nem volt sok rajta.gömbfejeken a porvédö gumi szakadt volt hátso fötengely szimmering eresztett igy hirtelen ennyi