Kinéztem magamnak egy 96-os év végi 1,8-as 1761cm3 406-ot. Van valamelyikőtöknek tapasztalata ezzel a motorral szerelt kocsival.
A következőkre lennék kiváncsi: megbízhatóság, fogyasztás, tipushibák, stb.
Mikortól kezdték gyártani a 406-t, nem túl korai széria ez még ahhoz, hogy legyenek a gyártásból fakadó gyerekbetegségei?
Mind szép és jó, amit leírtatok, de egy fontos momentumot kihagytatok : hiába a zsírzószem, a tűgörgők élettartamát mrghosszabbítani meg lehet, de örökössé tenni nem. Ha nem a mocsok megy bele, akkor előbb-utóbb a magyar utak kiváló minősége teszi meg a kívánt hatást. Ugyanis 4 darab tűgörgőn fekszik fel gyakorlatilag a torziós híd és ezeknek a görgőknek kell elviselni minden egyes úthiba ütését. Amikor ezek elkezdenek töredezni, akkor aztán zsírozhatjátok, annyit ér, mint egy kalap gesztenye. Így a maximum élettartama egy csapágygarnitúrának olyan 170-180 ezer kilométer - persze gondos karbantartás és megfelelő használat mellett. Normál esetben, amikor gyárilag nincs zsírzószem, 120 ezer környéke a csere ideje. De mindenképpen át kell nézetni igazán hozzáértő emberrel, az tényleg olcsóbb, mint a hídcsere.
Gyuszkó, megkérdeznéd, hogyan cserélték ki a csapágyat hátul? Le kellett venni a hidat hozzá, vagy hozzá lehet férni mindegyikhez kívülről is?
Valszeg ezt a rendőrnőt már óvodás korában molesztálta az apja.:-) Nyilván kiélte rajtad a dühét. Bocs nem tudok másra gondolni, ehhez ugyanis elég korlátolt agyi teljesitmény szükséges, ha valaki ilyet megtesz.
2 hete a nejemmel a szüleimnél voltunk és onnan éjjel hazafele tartva egy rendőr megállitott minket. Nem én vezettem. Egyedül volt, mint rendőr, de volt mellette két "polgárőrség" feliratú kinai műanyagból készült ruházatban ácsorgó, markukban rádió adó-vevőt szorongató és kurv@ fontosnak látszó gyökér.:-) Persze a 60-as táblánál jöttünk kb 80-90-nel ez tény. Ők ezt látták is. Merthogy kijelentette, hogy ez most elmegy, de legközelebb feljelentést von maga után. Csakhogy mikor ezt megemlitette, hogy ott mi gyorsabban jöttünk, akkor rögtön megkérdeztem, honnan tudja? Aszongya látta. Ja mondom, én is sok mindent szoktam látni, de árulja el mivel óhajtja bizonyitani mondjuk legközelebb? Azzal hogy látta? Erre nem tudott semmit mondani. A két gyökér meg meg sem tudott szólalni, mert jó ha volt 4 elemijük. El is somfordáltak. Aztán mondtam neki, hogy jobb lenne a nyaralók környékén járőrözni, mert mig itt az autósokat b@szogatják, addig a betörők röhögnek a markukba. Ezzel kész is volt. Mehettünk tovább.
Persze ha egyedül van a rendőr, akkor könnyen van az ember, csak ha ketten vannak akkor már megszopathatnak ugye. Szóval soxor olyanból csinálnak fontoskodást, amit nekik jobban kellenne tudni, dehát az alapintelligencia hiányában ez nem szokott sikeredni.:-)
Teljesesen off
:)
Az igazsag az hogy nagyon sok kezdo rendor (emberke) kerul az itteni kapitanysagra, van amelyiken latszik hogy alig tud vezetni. De a legjobb az volt amikor feljelentett egy fiatal rendorno, es az osszes dolgot elkerdezte amit tanult (azokat is ami a buntetest esetleg mersekli).
-Neve ? x y
-Tudja miert allitottam meg ? (fel kilometert jott utannam egy benzikuttol villogoval ahol a vezetesi tudas hianya miatt nem tudott az automtol kiallni)
-Nem.
-Szlalomozott !
-Tessek ?
-Miert ugat a kutyaja ?
-A kek villogotol.
-Idegesiti a kek feny ?
-Ha villog akkor igen.
-Mondja meg a baratnojenek hogy vegye ki magat a zsebebol ! (Kez a zsebben, december minusz)
-Tessek ???
-Kora ? 24
-Jovedelme ? -x
-Kiskoru gyermekek szama ?
-0
-18 ev feletti gyermekeinek szama ?
Es itt rohoges. Vegul kikuldtek valami papirt 10K-rol amiben nem volt benne hogy vegul miert jelentett fel.
Bocs kicsit hosszu lett.
"Dudaltam villogtam, mire a hatul ulo ugyancsak rendor rohogve ramnezett."
Persze akkor nem röhögött, amikor az apja pofán vágta, mikor megbukott a szakmunkásban hülyegyerek korában. Most meg röhög, mert nincs aki pofán vágja. Qrva anyjukat!
Amikor nagyon minusz volt akkor nem csinalta csak egyszer, amikor baleset miatt kb egy ora alatt mentem egy kilometert. Azt sem latom igazan hogy a levego hol megy be a homlokfalon. Szerintem nem tul nyitott az eleje, szoval mehet a venti. Holnap valoszinuleg kiderul.
Jah ! multkor irtal valahol rendorrol. Ma ete kijott elem egy Nivas 20 ev koruli rendor. Foutra full piroson (ohne akarmilyen jelzes), raadasul olyan keresztezodesben aminek a lampaja az elozohoz hangolva van, vagyis ha 50 korul jovok, akkor kb 10m-re tole kapok zoldet. A regi autommal telibenyomtam volna, most csak attol feltem hogy engem kap telibe a mogottem jovo. A pug kb fel meterre a hatatol lassult le az o sebessegere (nyomta neki rendesen). Dudaltam villogtam, mire a hatul ulo ugyancsak rendor rohogve ramnezett.
Szia kész vagyok.Jól meg sz0vtam,mert a számítógép adagoló problémát írt ki,s közben csak a tankban lévő szűrő volt eldugulva szerintem kevés volt a kamranyomás azért írhatta azt.De most legalább megy mint a távirat.A 96 egyébként csak 86 mert a hídcsere munkadíjában benne van a csapágy díja is.Elküldöm a címedre a számom.
Sansali:szerintem hamarosan megyünk felétek
A szelepszár szimmeringeket régen, mikor nekem is 405-ösöm volt, elvileg hengerfej levételével javitották (a gyár is ennek megfelelő javitási óradijat adott meg). Az más tészta, hogy ehhez nem kell levenni a hengerfejet, hanem csak a szelepfedelet és ott egy kis spéci szerszámmal hamar elvégezhető a szimmeringek cseréje. Akkoriban emlékszem belekerült vagy pár száz kemény magyar Forintba darabja. Kellett belőle összesen 8 db ugye.:-)
Régen nem csinálta ezt a ventillátoros dolgot? Mert emlékezetem szerint a 405 nálam is elég hamar be tudott indulni akkoriban, ha a hűtésről volt szó, de semmi baja sem volt.
Szia !
Regen gaz volt kanyarodni, de azt a teljesen tonkrement gatloknak tudtam be. Holnap megvizsgaltatom : ) Vegulis mindenkepp jobb a 24 rugot rakolteni mint 96-ot... Alapjaban en uj vagy 1-2 eves autot szerettem volna hitelre, a beugrobol lett a 405. Eddig kb 2 havi reszlet ment a javitgatasra. Ebben persze olyan dolgok is voltak mint pl olaj, fekbetet. Szoval eddig elegedett vagyok. : )
Ezek szerint kesz az autod : )
sansalvador:
Szia !
130 K. Igen a szelepszar szimeringeket mondta, de nem hiszem hogy atverne. Ugy erzem egyebkent hogy jobban melegszik a motor mint kene. Szoval lehet hogy nem mondta a szerelo vegig a dolgot. XU5M motor van benne, azt olvastam az elobb hogy 100 foknal nyit a termosztat es 88-nal zar. Nalam az a helyzet hogy kb 25 Km-re dolgozom, szoval reggel 100 max 120 korul becammogok, megyek egy kicsit a Hungaria koruton, majd kis forgolodas utan erek a parkolomhoz. Es akkor beindul a venti. Azert felek mert ugye most csak par fok van.
Szia.Képzeld akkor nekem milyen jó érzés volt visszaülni az enyémbe suzuki után.Egyébként amit én ismerek PUG szervízben újpesten a felujított hid 60e+ a négy torzió csapágy 12e.A hídcsere munkadíja 14e,csak csapágy csere munkadíja 10e.Ja és a zsírzószem nem sokat ér.Nekem is régen hidat kellett cserélni,mert elöttem elhanyagolták.Nem sétál a hátulja kanyarban?
Ja, ez a 307 kombi nagyon bejön nekem is... sőt! Szép autó és fantasztikus dolgokat tud. Főleg az a sok üvegfelület, sőt az üveg panorámatető! Qrva jó, több, mint 5 négyzetméter! És a belső variációk is gyönyörűek:
Szvsz ebben a kategóriában a kombik piacán ez is vinni fogja a pálmát.
Uhly! Hengerfejet miért kell javitani, ha az olajat eszi??? Csak a szelepszár szimmeringeket kell cserélni, az pedig apróság. Mennyi km van az autódban? Vigyázz, nehogy hengerfej levételt eszközöljenek, a szelepszár szimmeringek cseréjéhez ugyanis az nem szükséges. Az csak pénz lehúzás.
Koszi mindenkinek az informaciokat. Amikor megvettem az autot, a hatsohidra hozzaerto azt mondta hogy ok. Amikor kerdeztem hogy mi baj lehet vele akkor meselt a tugorgos csapagyrol, de azt mondta hogy nem lehet kenni, cserelni kell ha problema van vele. Es en itt tobbet kerdezni nem mertem mert feltem hogy azt mondja hogy a komplett hidat. : ) Amugy holnap megnezetem meg1*, mivel hatul azota kicsereltettem a gatlokat, illetve uj gumik vannak (175kopott-> 185 hibatlan koszi erte Pugfannak : ) ). Es kicsit most terpesztosnek latom. Egyebkent alacsony volt autom vegsebessege, illetve nyomni kellett nagyon a pedalt hogy menjen (nem a szaguldozasra gondolok). Tegnap ezt a problemat sk megoldottam a gazbowden beallitasaval, ami annyira laza volt a muvelet elott hogy kb 4 centit kellett nyomni a pedalon hogy a motorterben is mozduljon valami. 1-2 heten belul meg a hengerfejet fogjak az auton javitani, jelenleg kicsit eszi az olajat. Remelem utanna tenyleg egyben lesz teljesen. Amugy bevallom oszinten hogy nem ertettem a pug maniatokat, eddig nem ereztem kulonosnek a pugot. Mult heten mas autoval probaltunk kozlekedni, nagyon furcsa volt hogy elso korben alig ment bele a gyerekules, illetve utanna olyan erzesem volt mintha bezartak volna valahova. : )
Zoldalma:
Köszi, nem olyan sürgős, de ha rákérdezel azt előre köszönöm.
A Nemz. Pug Tali ötlet tényleg király!
405GRX:
Pont a rossz oldaláról közelíted meg az ablakot... ha belső lenne akkor párásító-varázslónak hívnánk...:-)))
uhly:
A 405GRX kolléga mondani helyes nagy beb*szást!
Egészíteni ki kicsinykét az általa körülmetélt problémát picinyképpel:
Lenni a keréknek kicsinyke kis, úgymond tűgörgőji, miket bizonyos tömítő szilentizék tömítenek a külvilágtól. Ez megoldás lenni sok-sok dologra, de a kenésről lenni megfeledkezés!
A kenést érdemes egy utólag beleoperált zsírzószem segítségével megoldani látszik, minden 10eKm-nél. Ez lenni át(nem ezen az oldalon maradni hanem, ..)meneti megoldás, mely a nagyobb problémát csak időlegesen csomózza ki. A fent említett tömítőgyűrű elfáradásos elhalálozása után, víz csurog a görgőkhöz. Itten a mindenféle mechanikai és fizikai hatások révén a víz oxidálja a Fe-t és vasoxid keletkezik, vidékiesen: ROZSDA NA! A görgők ezen a felületen való forgása közben a fent említett keletkezett anyag le-po-tyog, ezáltal csökkenti a tengely át(!)mérőjét. Ezt a csökkenést egy bizonyos tűréshatáron belül még lehet engedni, de mikor már minden határon túlmegy a csökkenés, visszafordíthatatlanul el kezd csámpásodni a hátsó kerék. Ennek megfelelően a kerekek úgy tudnak kinézni, mint egy túlterhelt Kamaz hátsó kerekei, annyi különbséggel, hogy a Kamaz kerekei - miután megszűnt a túlterhelés - visszaállnak eredeti helyükre.
Kedves szerelőm, miután megemlítettem a - számomra ismeretes - 120eKm-kénti hátsóhídátvizsgálási keretösszeget, egy 42/38-as csavarkulccsal kergetett ki a műhelyből, miközben "80 EZRENKÉNT TE B*ROM!" üvöltés hagyta el a száját.
Após PUG-ján a monori Balogék már végeztek ilyen fajta életmentő beavatkozást, felújított híddal, amit ha jól emléxem 100eFt körül mozgott (+csapágygarnitúrák), ebből kiindulva nem érdemes megvárni míg ez történik.
Javaslatom a fent említett gondok elkerülése érdekében nézesd meg egy szerelővel ez még mindig kevesebbe kerül, mint egy komplett híd.
Gyuszkó, aki a februárt kétkezes céges szop*ssal tölti (bár nem önszántából)!
Hát... A 309-es kicsi sajnos... De vannak 405-ösök 650k-tól :))))))))))) Rárepülök a témára ;)
Off: Pólódesign-nak olyat gondoltam, hogy egy síró rajzolt oroszlán lenne rajta, vagy akár ő mondaná egy szövegbuborékban, hogy nincs Pugom. Mit szólsz? Szerintem a síró oroszlán tök pojén :)
SQS
A póló nagyon jó ötletnek tünik, 2 db-ot akár látatlanban rendelnék is belöle:-)))
Ha van dizájn-javaslatod küldd el, szerintem meg lehet csinálni könnyen! Matricát lehet kapni Office Depot szerüségekben, szines printer van, fehél polo álápányágként lendelehetö bálmelik távolkéléti üszlétbén:-)
Gépsárkány: 309-es nem játszott? Ebben a kategóriában azért esélyes lenne szvsz...
uhly
Hátsóhid nagy rákfene, mint azt a gétééi törzs fönöke, Gyümölcsfán Felnövö, nagyon helyesen lentebb is irja...
Nézesd meg ha eddig nem tetted de a szitálás, pattogás rossz jel lehet, egyszerübb egy csapágy cserével megoldani, vagy egy házgyári zsirzószerentyü (állitólag van ilyen maszekoknál) beszerelésével orvoslandó.
Nekem 170k alatt nem volt gond a hátsóhiddal szerencsére...
Peugeot hátsóhíd lenni érdekes konstrukció. Csapágy lenni nem zsírozható, ezért előbb-utóbb tönkremenni, ha észre nem venni, egész hátsóhidat cserélni, ha észrevenni, csak csapágyat cserélni. Nagy Manitouhoz fohászkodni, ilyen elő nem fordulni, időnként megszemlélni. Hátsó kerék nagyon dőlni, lenni rossz jel, mintha kőszáli sas ember fejére csinálni. Uff.
Ez a szlovéniai tali tényleg nagyon cool 5let. Csak ne lenne az a problémám, mint GRX-nek... :(
OFF
GRX! Már nyomozok a legolcsóbb eljárás után, hogy szerezhessünk magunknak az utolsó talin felmerült ötlettől vezérelve "Nincs Pugom:(" feliratú pólót:)
ON
Nagyon nagyon fáj most az én szívem. Remélem, hogy nem tagadtok ki... Ugyanis mindenféle okokból kifolyólag piciny családom úgy döntött, hogy nekünk még ebben a hónapban szert kell tennünk egy négykerekűre (direkt nem írtam azt, hogy autó) és anyagi lehetőségeinknél fogva tuti, hogy nem lesz 406-os, de még 405-ös sem :( És nem is Pug :'-( A jelenlegi legesélyesebb pályázó egy tizenegynéhány éves nissan sunny , dieselmotorral, 180.000 km-rel benne.
Kérlek benneteket, bocsássatok meg...
SQS
U.I.: Engesztelő tesztvezetés természetesen megoldható :)
Én nem írtam vissza biztosat, mert most éppen haragszom a kisoroszlánra. Egy hétvégét hajlandó volt működni gond nélkül, aztán kedden meg elengedte a váltókart, rángathatom orrvérzésig, nem csinál semmit. Vszg. nem súlyos a gond, de már megint pórázon kell ráncigálni, és azt nem szeretem. De az ötlet kiváló :-) Ha esetleg megyek/megyünk, akkor van hely a kocsiban.
Ez a nemzetközi tali KIRÁJ!
Csak engem villanyozott fel? Vagy lenne más jelentkezö is? Ti. mi szerintem nagyon szivesen mennénk, Szlovénia nagyon szép, az idöpont is jónak tünik, csak egy gond van: Pug kéne:-(...
Szóval ha van jelentkezö a társaságból, szerintem társulunk szivesen!
Gyuszkó:
Mi a f... az az ablaknedvesség-varázsló? Csak nem valami pajzán dolog, amitöl belülröl bepárásodik az ablak?:-)))
PS:Élöben látni egy T16-ost...na az lenne az igazi...
Ahoy,
a múltkoriban beléptem egy külföldi 205-ös fórumba (forum.205gtidrivers.com), ahol is a regisztrációnál megadtam, hogy magyar vagyok. Nem sokkal rá kaptam az egyik ürgétől egy levelet, miszerint:
Nemzetközi Peugeot találkozó lesz tavasz végén, nyár elején Szlovéniában. Hely, idő még pontosítás alatt, de eddig Ausztriából, Horvátországból, Olaszországból érkeztek jelentkezések. Az autók között: 405T16, 205 Rallye, 205 GTi...
Bővebb információ: cybernck@inecco.net (angolul).
Gyuszkó: mailt megkaptam, mindjárt válasz is megy.
Hát légyen itten okulásul:
- Féltengelyek, mind a kettő, csapágyakkal, izékkel együtt,
- Bal hátsó csapágygarnitúra + izék. Azt mondta a szerelő, ha megyek vele még kb. 500 - 1000 Km teljes hátsóhíd csere! :-( Ennyit a zsírzó-szemek hatékonyságáról!!!
- Vízpumpa helyett csak egy vízcső,
- Vezérmű-, és generátorszíj,
- Szokásos 10eKm-es olaj- és szűrőcserék (bonuszként a váltóból is kicserélték az olajat)
- És végül ABLAKNEDVESSÉG-VARÁZSLÓ!
Ez mind együtt munkadíjjal együtt: 135eFt.