Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

BIGYO2 Creative Commons License 2007.06.25 0 0 2934

Nem nyilatkoztál arról - bár magánügy - mennyit szánsz a vásárlásra.

A külföldi hirdetéseket nézve nem találtam kedvezőbbáron, mint itthon.

Ne ragaszkodj egy tipushoz, egy bizonyos ráfordított összegért olyat végy,

amelyik a legjobb állapotban van.

Annak lesz a használati értéke legnagyobb, mindegyik forma aranyos a maga

nemében. Egy megkímélt Lombardini motor halkabb és jobb, mint egy elhasznált Kubota, ami alapban hangos és "szeleteled az olaját".

 

 

Előzmény: Törölt nick (2931)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.25 0 0 2933

Üdv mindenkinek !

 

a mopedautó.try.hu -s oldalon olvastam, meg tudom is, meg már láttam is, hogy Bécsben van Aixam kereskedés! Az lenne a kérdésem, hogy Ausztriában az az egyetlen hivatalos márkakereskedés ? Vagy még honnan tudnék esetleg Ausztriából hozni kisautót, ha úgy azért Bécsnél nem mennék messzebb, viszonylag közel M. o-hoz ?

 

köszi mindenkinek a választ !!!

Törölt nick Creative Commons License 2007.06.25 0 0 2932

Mostmár végigolvastam mindent és akkor, ha a mopedet levizsgáztatjuk, mint motor, akkor csak "A" -s jogsival lehet vezetni, az meg nekem nincs és nem is szeretnék, elég a "B"-s és az "M" es !!!!

Előzmény: Törölt nick (2930)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.25 0 0 2931
Köszi Bakancs4, WooDoo, BIGYO2 az infókat !!!!
Előzmény: Bakancs4 (2911)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.25 0 0 2930

Maimotor !

 

Ebben igazad van, hogy nem szeretnél az Aixamodra motor - rendszámot ! Én jó ötletnek tartanám, ha smk -os rendszámot kapnánk egyszer - legalább megoldódna a rendőrrel való gondjainknak az egy része! Egy smk -os rendszámnak kifejezetten örülnék, egy motorkerékpárosnak meg kifejezetten nem, mert nem tudom, hogy le kell -e vizsgázni akkor motorra . . .

Előzmény: maimotor (2922)
BIGYO2 Creative Commons License 2007.06.25 0 0 2929
Teljes mértékben egyetértek . Néztem a Ligier.hu-t, ugyanannyiba kerül a
4 KW diesel, mint a tizenvalahány KW benzines, ami mkp. Ha lenne pénzem
ilyesmire, inkább a benzinest venném.
Amit leírtál, ahhoz nincs mit hozzáfűzni.
Előzmény: Bakancs4 (2926)
Bakancs4 Creative Commons License 2007.06.25 0 0 2928
Én ritkán viszek utast (egyedül élek) , de a microcaros öregek Szedresben szinte mindig . Ha jól tudom a Bander-féle tanúsítvánnyal elhessentették a zsarukat az elején (kellett is , mert mindjárt az első napokban lecsaptak rájuk) , azóta ( egy év) nyugalomban autókáznak ketten .
Bakancs4 Creative Commons License 2007.06.25 0 0 2927
A 250 ccm alatti motorkerékpárok elveszítették az adómentességüket , de a 8 kW-ra nem fogsz vészes összeget fizetni .
Előzmény: maimotor (2922)
Bakancs4 Creative Commons License 2007.06.25 0 0 2926
2922-re…nem egészen értem , Magyarországon csak egyféle rendszám van , 4 változatban illetve méretben ( A; B ; C ; D ) , amit végsősoron a rendelkezésre álló hely határoz meg . Lásd : 35/2000 BM rendelet 45-65 § , illetve 17. melléklet . Egy járművön vagy van rendszám , vagy nincs , ha van akkor mindegy , hogy melyik típus : a járművet nyilvántartásba vették , akkor pedig kicsengették rá a sarcot is . Ez utóbbiról írta Möglich az 1998-as hozzászólásában :” EU-s import forgalombahelyezés költségei: származásellezőrzés: 7000- egyedi forg. hely. engedély + műszaki + adatlap: 31690- eredetvizsga: 13000- forgalmi + törzskönyv: 12000- rendszám + címke: cca. 4000- És ezek csak egy normál utánfutó ( lakókocsi ) dijai. Szgk-nál plusz zöldkártya és regadó.” Ez eddig cirka 70 . Ami a regadót illeti azzal a 2001-esre válaszolva én foglalkoztam : . „Szóval én ebből a jogi tolvajnyelvből azt értelmezem , hogy ezekre a járművekre mkp regadó fizetendő , vagyis 80ccm-ig= 20e ; 125ccm-ig= 95e ; 500ccm-ig=135e ; 900ccm-ig = 180e , afölött 230e , és ezekből jön le az avultatás . Környezetvédelmi szelekció nincs . Ha szgk lenne , akkor a környezetvédelmi besorolástól függően 235e – 350e – 470e a lehetséges összeg , de ezek a motorok szerintem (Euro-2) a legdrágább csoportba kerülnének” . Szóval majd 500 ccm-es Aixam négykerekű motorkerékpárkénti magyarországi rendszámos forgalombahelyezése attól függően , hogy milyen évjárat 150-200 ezer között lenne . Ha most kellene ilyenféle masinára költenem azt a pénz , amibe a Ligier és az Erad van , akkor lehet vennék Aixam 500-ast , nagymotorként leaglizálnám , és mehetnék amerre akarok utassal akárhogy . Nekem a jogsi nem gond , a biztosítás pedig (Bónus 5-be kerülne a gép) évi 15 ezer lenne , az adó az alacsony teljesítmény miatt nem vészes , műszakira meg elhurcolnám kétévente . Persze ez most nem kérdés , a meglévő járgányok adottak . Ami a jogsit illeti , valaha a MotorRevü kérdezett egy illetékest , hogy vezethető-e a trájk „B”-s jogsival , aki akkor mereven azt válaszolta , hogy motorkerékpár csak „A”-val vezethető , aki azt akar vezetni szerezze meg , van elég autósikola az országban . Akkor nem károgott két ( három) nyomon haladásról , összetett parkolási-tolatási-közlekedési helyzetről , eltérő kezelőszervekről . Úgy látszik a jogrendszert mindig a járművezetőre hátrányosan kell alkalmazni . A fentebb említett 35/2000-es BM rendelet valóban nem különbözteti meg 3 és 4 kerekű motorkerékpárokat , vagyis szorosan olvasva a szöveget csak „A”-s jogsival vezethetők ezek a gépek . Bátyám elektromos Pulija rendszámos nagymotor , vagyis „A”-val megy . Ha valaki rendszám nélkül használja a kisebb teljesítményűt , az viheti „M”-mel . Aki korábban helyeztette forgalomba az gépkocsiként („B”) jár vele . Ugyanaz a gép . Szép vagy , gyönyörű , Magyarország !!!
Előzmény: Mayae (2918)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.24 0 0 2925
szerintem a köhém 5-ös B/2 mell. C pontja elég alapot ad arra , hogy egy huncut vasat se fizessek helyszinen. jelentsen fel. a jogszabály definiálja az smkp.-ban a különböző üléseket, és a rá vonatkozó előirásokat. mindezt nem azért teszi , hogy legyen hová tenni a szatyrot.
azt ugye tudjuk, hogy a KRESZ-nek nem ez az egyetlen hiányossága.
a harmonizáló jogszabály a köhém 5.
". A járművekkel kapcsolatos fogalmakra - a rendelet Függelékeiben meghatározott eltérésekkel - a közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendeletben, valamint a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendeletben (a továbbiakban: ER) meghatározottakat kell alkalmazni. ”

a B-s jogsi pedig bőven elég a vezetéshez, és a fentiek alapján utast is nyugodtan vinnék.
Előzmény: Mayae (2918)
BIGYO2 Creative Commons License 2007.06.24 0 0 2924
Akkor meg egyszerűbb dolga van, ha a négyszemélyes, gyorsabb, erősebb kivitelt veszi meg, rögtön kap rá mkp rendszámot.
Előzmény: maimotor (2922)
maimotor Creative Commons License 2007.06.24 0 0 2923
Kedves Mayae

nekem sincs konkrét ötletem mit lehetne mondani a rendöröknek ami meggyőzné őket, de mivel napi rendszerességgel megyek Mogyorodon keresztül nem volna jo dolog, hogy ha el kezdenének zaklatni mert ha egyszer kiszúrják akkor állandóan emiatt fognak megállítani. Ezért lehet hogy legkésőbb a második alkalommal inkább hagynám, hogy feljelentsenek, hátha a biro másképp látja az EU-s helyzetünket.
Egyébként ha te is itt a környéken laksz nem akarsz egyszer összefutni velünk?
Ha gondolod irhatsz az émail cimemre maimotor@gmail.com
Előzmény: Mayae (2916)
maimotor Creative Commons License 2007.06.24 0 0 2922
szerintem Mayae a kis rendszám alatt nem a külföldi smkp-rendszámot érti hanem motorkerékpár rendszámra gondol. Nekem van egy csövázas 2 személyes bagim motorkerékpár rendszámmal mivel 150 köbcentis benzinüzemü 8 KW-os adója nincs éves biztosítása 8000 Ft, rendőr még soha nem állított meg, ma is úton voltuk vele és leszakadt a kipufogom 2 rendőri igazoltatás mellett mentünk el, és rendörauto is megelőzött, úgy hogy nagy szerencsénk volt. Mindenek ellenére nem szeretnék az aixamomra rendszámot, akkor már ha minden kötél szakad inkább német smkp rendszám és nincs a többi járulékos költség, és vizsga stb.
Előzmény: BIGYO2 (2920)
BIGYO2 Creative Commons License 2007.06.24 0 0 2921
Régebben írtam, volt egy Microcar cabrióm. kb 10 helyen kellett forrasztani a műanyag karosszériát, zártszelvényes alváza volt, melybe illeszkedett egy erős műanyag cockpit.
A karosszéria elemek gyengébbek voltak, mint a gyermekem pedálos kisautójának
műanyaga. Hidegben és kátyús úton haladás után 2 db újabb repedét fedeztem fel .
A zártszelvény meg csupa rozsda volt, átfestettem.
A Grecav karosszériája - lehet, hogy hihetetlen- képes behorpadni, mint egy autó.
Nem én horpasztottam be, így vettem. Alulemezre futtatott műanyag a zöme.
Repedés kizárva.
Számomra sokkal meggyőzőbb, mint a fentiekben írt , ezért idegenkedem az AIXAM-októl , a Ligierben csak az újdonsült szervízháttér jelent vonzalmat számomra.
Előzmény: WooDoo (2913)
BIGYO2 Creative Commons License 2007.06.24 0 0 2920
Nem értem a kisrendszám lényegét. Ha a segédmotorok felrendszámozásra kerülnek
, az a két - és négykerekűekre egyaránt vonatkozik. Attól a személyszállítás problematikája nem oldódik meg.
A helyszíni bírság legjobb tudomásom szerint 10.000 Ft-ig terjedhet, készpénzátutalási megbízás -és ha szükséges- büntetőpont formájában. Nem a rendőrség , hanem a központi költségvetés kasszáját gyarapítja.
Előzmény: Mayae (2918)
Mayae Creative Commons License 2007.06.24 0 0 2919

Kedves Mindenki!

 

Szeretném megosztani veletek, hogy miért nem kötöttek bele konkrétan az Aixamomba, csak a +1 személybe.

Összeraktam egy dossziét, amit a rendőr is megmosolygott, hogy igen precíz, nem tudott belekötni :-) A dossziém tartalma a következő: osztrák-magyar adásvételi, valamint az az adásvételi szerződés, amivel én vettem itt meg Magyarországon; csekkszelvény, hogy befizettem a kötelezőt rá; az osztrák papírok a pontos adatokkal és szervízkönyvvel; a vonatkozó KÖHÉM rendelet melléklete, kivastagítva a fontos adatokkal (pl. 350 kg terheletlen súly, 4 KW teljesítmény, stb.); a vonatkozó EU-s Irányelv; magyar szervízpapírok. Ezek bemutatása után a rendőr nem kekeckedett az autóval, azt mondta, hogy precízen összegyűjtöttem mindent és ezzel nem lehet (szerinte) vitatkozni, hiszen tényeket sorakoztattam föl, hanem a +1 utasba kötött bele. Erre valóban nem készültem fel, hiszen két ülés van a kocsiban... :-)

 

Mayae Creative Commons License 2007.06.24 0 0 2918

Kedves Bigyo2!

 

Ha olvastad, engem tegnap pont azért büntettek meg 3000 Ft-ra, mert egy második személyt is szállítottam, mellesleg (csak) B-s jogsim van. Tehát sajnos nem elég! Vagy kell pl. valami KRESZ-el harmonizált (EU-s)jogszabály, vagy valami más, mondjuk kisrendszám... ennek szeretnék én is utánajárni.

 

 

Előzmény: BIGYO2 (2908)
Mayae Creative Commons License 2007.06.24 0 0 2917

Kedves Bakancs4!

 

Nagyon köszönöm az infókat!

 

Előzmény: Bakancs4 (2910)
Mayae Creative Commons License 2007.06.24 0 0 2916

Kedves Maimotor!

 

Igazad van, hogy nem kéne minden egyes alkalommal súlyos ezresekkel tömni a rendőrség zsebét... viszont várnám a javaslatodat arra vonatkozóan, hogy ha legközelebb mondjuk ilyen helyzetbe kerülök, mit mondjak a rend őreinek? -:) Te pl. voltál már hasonló helyzetben? Akartak megbüntetni azért, mert ketten ültetek a mopedben? Pont ezért kezdtem el ezt a témát, hogy esetleg találjunk valami érvet/lehetőséget a büntetés kikerülésére, ha ismét a +1 főbe kötnének bele...

 

 

 

Előzmény: maimotor (2909)
Mayae Creative Commons License 2007.06.24 0 0 2915

Szia Adam 07!

 

Köszönöm az infókat, elég kényes mint látom ez a személyszállítási kérdés is, nem csak maga a kategorizálás. Egyébként Aixam 500 SL típusú kocsim van, a Dunántúlról vettem egy hónappal ezelőtt. Ausztriából hozták be, megvannak az osztrák papírjai, a szervízkönyve, az adásvételije, abban hivatalosan két személy szállítására van lehetőség rendszám nélkül. Úgy tudom, ez a típus még belefér a moped-ketagóriába... ha jók az információim, van egy 500-as Sport változata is, az már 4 személyes és nem lehet smkp-ként forgalomban használni.

Olvastam olyanról is már, hogy vannak, akik pl. gyermekeiket szállítják vele oviba, iskolába, stb. Tudom, hogy ez egy elég nagy joghézag itthon, mert nincs igazán harmonizálva az EU-s Irányelvvel. A rendőr is arra hivatkozott, hogy a KRESZ egyértelműen ezt mondja ki (egy ember mehet vele), nem igazán érdekelte, hogy EU-tagok vagyunk és esetleg ez nincs megfelelően szabályozva Mo-on. Hát, ez van sajnos. Kár, mert már nagyon vártam, hogy mehessek vele egy kicsit hosszabb útra a városon kívülre, erre rögtön lekapcsolnak... pech... :))

 

 

Előzmény: Törölt nick (2905)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.24 0 0 2914

Szia Mayae !

 

olvasd vissza írtam neked . . . megfogtál azzal a kérdéssel, hogyha motorkerékpárként levizsgáztatod, vezetheted -e a "motorodat" B-s jogsival ! Szerintem vezteheted, ezt le is írtam mit gondolok, ennek járj utána ez engem is érdekel ! Motort lehet -e vezetni B-s jogsival ????

 

Előzmény: Mayae (2898)
WooDoo Creative Commons License 2007.06.24 0 0 2913

Régebben nagyon sok féle moedautóm volt, előfordult hogy csak azért vettem meg egy járgányt, mert olyanom még nem volt, és ki akartam próbálni. Most egy Ligier Ambránk és egy Aixam 400-asunk van, de az Ambrát elvileg eladtam, holnap jönnek érte. Valószínűleg egy másik Ligiert veszünk helyette, egy Novát, mert a feleségemnek nem tetszik az új nagylámpás Aixam, pedig az sokkal jobb lenne a mi útjainkra.

 

A tandembicikli nagyon jó hasonlat, majd felhasználom a perünkben, ui. a fiam ellen eljárás indult a személyszállítás miatt is, lehet még az idén ki is derül hogy a bíróság szerint lehet-e utast vinni a mopedautóval.

 

Előzmény: maimotor (2909)
WooDoo Creative Commons License 2007.06.24 0 0 2912

M-es jogsival is lehet utast vinni, pl. lassú járművel és állati erővel vont járművel is.

 

Előzmény: BIGYO2 (2908)
Bakancs4 Creative Commons License 2007.06.24 0 0 2911
2892-re….Amit WooDoo leírt az helytálló . A magam tapasztalatából és az elmúlt két év hallomásaiból annyit szűrtem le : A Lombardini LDW 502-es motorhoz viszonylag olcsó az alkatrész , és be is lehet szerezni . Az Aixamokban Kubota motor van , ahhoz nehezebb alkatrészt venni és ha van akkor drágább , de sokkal ritkábban ( tkp. soha) kell hozzányúlni , kicsit kevesebbet fogyaszt , sokkal tartósabb és masszívabb felépítésű ( pl. nincs benne vezérműszíj mert nem OHC hanem OHV ) , egyszerűbb szerkezet . A kéthengeres Yanmar motorok is nagyon jók állítólag , de viszonylag ritkák , itt a környéken pl. senkinek nincs . A Lombardini egyhengerese tolja többek között a Luna-t , egy hátul elhelyezett 315 ccm-es léghűtéses dízel nem nyújtja azt a komfortot (fűtés , zaj) , amit egy kéthengeres vizes , viszont a közvetlen befecskendezésű rendszere miatt kevesebbet fogyaszt és könnyebben indítható . Azt azonban tudni kell a mopedautókról , hogy a legkevesebb gond a motorral szokott lenni . A karosszéria és futómű már más kérdés . Megvenni csak olyan gépet szokott venni az ember , amelyik formára (színre) tetszik , ez pedig nagyon szubjektív dolog . Kérdés ki mennyire ragaszkodik a kf keréktárcsákhoz , a külső esztétikához vagy elektromos ablakemelőkhöz . A karosszéria és futómű-hibáknak az a forrása , hogy a jármű (száraz—üres—saját) tömege kötött , a motor (súlya) nagyjából adott , ezért a maradékból kellett kigazdálkodni a tervezőnek a járgány vázát és „ruháját” ; ennek az a következménye : a gépkocsiknál megszokotthoz képest vékonyabb és gyengébb a felépítmény . Ergo 8-10 éves korára zörög , kiverődik , egy-s más eltörik , cserélni kell . A Ligier Ambrának pl. típushibája a motortartó állvány (alsó vázon) törése . Mindezeket a vázhibákat tetézik az esetleges korábbi ütközések . Nekem Ambrám van , miután egy év alatt végigbogarásztam és kiismertem most már jól vagyok vele , de nem idegenkedem az Aixamoktól sem , a Kubota motor nagyon szimpi nekem . Akivel Szfváron cseréltem az Aixam ülést Eradra ( 18 bontott gép áll a telkén) , nos szerinte a Mitsubitshi motoros (539 ccm 2 hengeres vizes) és futóműves , Cassalini karosszériás járgány a legjobb , mert miként a Lunának is , ennek is üvegszálas , vagyis jól javítható és zörgésre nem hajlamos burkolata van . Vékony felépítmény valóban jellemzi az Ambrát , tehát a beszerzést meghatározza , hogy milyen útra veszi az ember : aki sokat jár rázós úton , az gondoljon erre is . Amiket írtál , a lefutottabb Aixamokról és a jobb megjelenésű Ligierekről , lehet , hogy így van , nem tudom , sose vizsgáltam . …….Ami az árakat illeti azt is pontosan leírták előttem . Olyan járgányt , amelyik lábon gond nélkül messzebbről hazavisz , 0,5.1 milla között van , kinn éppúgy mint nálunk . Ennél olcsóbban csak rizikós gépek vannak , nekem mindkét masinám ( Ligier Ambra és Erad Spacia karambolosan ill. hiányosan ) ilyen volt , eszméletlen mennyiségű munkát nyeltek el ( kellő tapasztalat híján ) és pénz-alkatrészt is rengeteget , hellyel-közzel a beszerzési árat rá kellett költeni . Mivel kinn is kedvező az üzembentartásuk ( adó , biztosítás , műszaki) ezért nem esik úgy az áruk mint a szgépkocsiknak , csak akkor adják el , ha már nagyon útban van vagy nagyon sokat kellene rákölteni . Végülis lehet venni olcsóbban ( 1000-1500 EUR körül) ép példányokat esetenként az ebay-on , de ezeknek valami bajuk van és van velük munka . Tavaly vett egyik ismerősöm így kettőt is , az Axiamban olyan lekvársűrű volt az olaj , hogy ha szeletelni nem is , de késsel-villával ( ez nem túlzás !) enni lehetett volna . El is szállt az egyik alsó hajtókarcsapágy , teljesen szét kellett szedni a motort , annyira festett az ezer éve ki nem cserélt olaj , hogy János gumikesztűben (!) rakta össze az alkatrészeket a tisztítás után . A Microcarban pedig természetesen nem volt jó a feszszabályzó…végülis mindkét kocsit jó haszonnal el tudta adni , de dolgozott velük eleget . És az ilyen vásárlásokhoz kell nyelvismeret és szállítójármű is .
Előzmény: Törölt nick (2892)
Bakancs4 Creative Commons License 2007.06.24 0 0 2910
2895-re…a segédmotorkerékpár fogalma 2001 májusáig így szólt : .” ..és a vezetőn kívűl személy szállításra nem alkalmas .” Most annyi történt , hogy átvették a nyugati járműfogalmakat , de nem rendezték a személyszállítás tárgykörét , maradt a régi tilalom , amely korábban érthető is volt , mert objektíve nem volt lehetőség a biztonságos személyszállításra .( Ha jármű alkalmas volt személyszállításra a hosszú ülésével és + lábtartójával , akkor kirekesztette magát smkp kategóriából .) A jogalkotó nem vette a fáradtságot , hogy átgondolja (ha egyáltalán megértette) a problémát , és hozzáigazítsa megváltozott megváltozott fogalomkörhöz . Ez végülis érthető , ha figyelembe vesszük , hogy a mopedautók smkp mivoltát is tagadják , akkor érthető , ha nem akarják a személyszállítást engedélyezni , hiába vannak meg annak a műszaki ( gyári ülés) és személyi ( A v. B jogsi) feltételei . Ezzel is meg kell várni valami elfogadható és egységes jogi rendezést , pár napig volt erre irányuló szándék márciusban a KRESz módosításakor , vagyis a „B” függelék járműfogalommeghatározásait adaptálták volna a KRESz-be , és csak a kétkerekű smkp-n tiltották volna a személyszállítást . Az EU-konform szabályozástervezet csak pár napig élt , de legalább megtudtuk : legalább egy normális ember van az előterjesztők között …..Ha valaki mégis huzakodni kezd a személyszállítás miatt az ügyeljen a következőkre : csak olyan járművel vigyen személyt , amelyik gépnek megvannak a kinti papírjai , és abban kétszemélyesnek írják ( Olaszorszában pl. tilos a személyszállítás , ezért onnan elvileg kerülhet be olyan gép , amit csak egyszemélyesnek írnak) , és csak olyan vigyen , aki gépjárművel is vihetne ( A v. B. jogsi legyen) . Ennek ellenére a jog szigorú értelmezése alapján nem lehet utast vinni …… A tandem bicaj nem jó példa , mert a kerékpáros személyszállítás viszonylag pontosan körülhatárolt terület , lásd : KRESz , 1. függelék II/ r/1 ,illetve a KRESz 54.§(5) szakasza . Persze ha valaki jól akar szórakozni , akkor egyszer kivesézem a kerékpárokra vonatkozó szabályok tucatnyi ellentmondását és hiányosságát . .........Amennyiben rendszámot akarsz rakni a gépre , ha ezt motorkerékpárként teszik meg , akkor szerintem olyan 200 ezerbe kerül (szerintem az lenne , ha lenne , bár a 45-ös sebesség miatt kiesik innen is ) regadó+illetékek +eredetvizsga stb , ha bemagyarázzák , hogy gépkocsi , akkor legalább a duplája...valaki írt erről pár hónapja , viszonylag pontos árjegyzékkel.
Előzmény: Mayae (2895)
maimotor Creative Commons License 2007.06.24 0 0 2909
WooDoo Örülök hogy tetszik a TÉRKÉP felraktalak de nem tudom pontosan milyen típusaid vannak, külön köszönöm hogy (eddig egyedül te) megadtad az elérhetőségedet is, tapasztalatból tudom, hogy sokan vannak akik nem írnak a fórumba de mégis szeretnének valamire rákérdezni, (engem legalább is már többen hívtak)
sajnos eddig nem sokan adták beleegyezésüket hogy felkerüljenek a térképre ami mint már tudjátok egy linken keresztül a mopedauto.try.hu-n is fent van
más: nem tudom, hogy ilyen egyszerűen bele kellene e nyugodnunk az utas szállítási problémába, én állandóan két személlyel közlekedek és nem szeretnék pl minden alkalommal ezért 3000ft tal jutalmazni a rend őreit, tudom az ember sokszor siet és nem áll le vitatkozni meg biroságra járni se kellemes,
szerintem ez az egész arra vezethető vissza, hogy amikor a jog alkotok úgy gondolták, hogy smkp csak 1 személyes, még főleg babetta, riga, berva, stb csupa gyárilag egy személyes jármű volt, de azóta kicsit változtak a járművek és ezért is át kellene az okosoknak fogalmazni ezt a törvényt is
ez olyan mint a sárvédö gumi ,a potféklámpa, vagy az itt már többször emlegetett ablakfolia esete
kerékpáron se szabad személyt szállítani, de még soha senkinek nem jutott eszébe azon vitatkozni miért mennek egy tandemen ketten
BIGYO2 Creative Commons License 2007.06.24 0 0 2908
A személyszállításnál a lényeg szerintem a következő:
1)Magadon kivül mást is szállítasz, tehát a segédmotor engedély kevés, A, vagy B
jogsi kell
2) VAlamiféle műszaki vizsga is, de ezen már vitatkoznék
Előzmény: ezmiez (2901)
WooDoo Creative Commons License 2007.06.24 0 0 2907

Az elektromos problémák viszonylag könnyen orvosolhatók, a brumik elektromos rendszere nagyon hasonló a személygépkocsikéhoz, egy átlagos autóvillamossági szerelőnek meg kell tudni oldani minden problémát.

 

Ez az alu-acél ötvözet izgalmasan hangzik! Milyen a %-os aránya az alunak és az acélnak?

 

A fékdobokra olaszországból kaptam a 70 eurós árat, de hasonlók árak szoktak lenni Bécsben is. A bécsi márkakereskeddés címét megtalálod a honlapunkon.

 

Az olasz cégnek ez a honlapja: www.ippolitiricambi.com 

Van saját futárcéggük is, el tudják küldeni az alkatrészeket, de egyszerre több dolgot érdemes rendelni, mert 50 euro a szállítási költség.

 

A fékdobhoz lehet csinálni lehúzót is, de egy negatív kalapáccsal is finoman le lehet kocogtatni.

Előzmény: Barnebyte (2904)
WooDoo Creative Commons License 2007.06.24 0 0 2906

Szia zylo!

 

Egy haverom ismeri a Nagy Lászlót, alumínium hajócsavarokat szokott vele öntetni, ezért a kapcsolattal nem lesz gond, de még eddig nem volt szükségem hátsó dobokra, ezért nem forszíroztam a dolgot.

 

Előzmény: zylo. (2903)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.24 0 0 2905

Mayae !

 

Olvastam már olyat is, hogyha a hely meg van adva két embernek (két ülés van) akkor szabályosan ülhet benne két személy is, de mivel a jogszabályokban is benne van, hogy segédmotorkerékpáron nem vihetünk utast, ezért ezen a mopeden sem. Jobb inkább nem vinni.

 

Természetesen kérhetsz rá kis-rendszámtáblát, mint a motoroknál, de akkor le kell vizsgáztatnod, mint motorkerékpár. Nagy-rendszámtáblát is kérhetsz rá, le kell vizsgáztatni autóként, onnantól kezdve B-s jogsival vezetheted, de (nem biztos - de valószínüleg adókat is kell rá fizetni!!!)

Kis-rendszámtáblával vezetheted : "A" -s jogsival, mint motorkerékpár vagy "B" -s jogsival . . .

 

Ha nagy -rendszámtáblát kérsz, levizsgáztatod autóként akkor pedig "B"-s jogsival fogod tudni csak vezetni! Ennek még utánajárhatsz ! Ha a rendőröknek egyre kevesebb gondja lesz velünk rendszámügyileg akkor szerintem felesleges rá, úgy is a következő évek során majd kapunk rá valamilyen rendszámot !!

 

Milyen mopeded van ? Aixam 400 ?

Üdv !

Előzmény: Mayae (2898)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!