Sziasztok,nem tudom érdekelnek-e valakit 80 ezerért a (2009)képen látható alukerekek,a gumik használhatóak,és egyben keresnék használható 16-os gumikat.Előre is kösz. Tamás
Alkotoi szabin is voltam, bar tavolmaradasom elsodleges oka a no hardver esete volt. Most mar van, ez az elso bejelentkezes:-)) Azert nincs ekezetem se meg:-))
Meg meg kell keresnem hogy az XP-n hol a feneben van.
Láttátok már az internetes év autója szavazás eredményeit?
Az elsö forduló végén:
Kis kategória: Pug206 917 szavazattal 2. hely
Alsó közép kategória: Pug307 616 szavazattal 2. hely
Felsö közép kategória: Pug607 791 szavazattal 1. hely
Kabriók kategória: Pug206CC 280 szavazattal 2. hely
Sajnos kedvencünk kategóriájában 106 szavazattal csak a 15. hely környékén végzett, igy nem került a döntöbe:-(
Sebaj, a többiek még versenyben vannak, úgyhogy hajrá!
Ja, és még valami : nem tudja valaki pontosan, hogy mi a különbség gyakorlati szempontból a hátsó ablakmozgató mechanikák között - elektromos és kurblis? Mert nekem is kurblis hátul és volt egy ilyen kósza ötletem, hogy átalakítom elektromosra. A PSA fórumból csiro adott egy telefonszámot, amihez tartozó szerelő állítólag betéve ismeri a 405 minden csínját-bínját. Ezzel az emberrel beszéltem, ő azt mondta, hogy totálisan más a mechanika. Én ugyan furcsálltam, mert pl. a BX-ben, ami testvérautó, úgy van megoldva, hogy az első ajtónál a kurbli helyére kell betenni a villanymotort, bekötni és már működik is az elektromos ablak. Nem hinném, hogy a 405-nél ennyire agyatlanok lennének, hogy két totálisan más mechanikát készítenek.
Szabika, te már láttál tekerős mechanikát?
Nagyon jó az összefogalalásod, lehet, ha megjön az igazán jó idő, én is megteszem - mindkét oldallal. Viszont valamit kihagytál belőle :
-Miután a kapaszkodó csavarjait és a belső kilincs műanyag burkolatát eltávolítottad, mielőtt a bolhákat nekiállnál kipattintani, le kell szedni az ajtó reteszelőgombját ( persze Szabikának ha már nincs rajta, értelemszerűen átugorhatja ezt a lépést :-)) ). Ezt egy kis csavarhúzóval tudod megtenni, be kell nyúlni a kis résen, folyamatosan benyomva tartani a pöcköt és a gombot felhúzni. Iszonyú ötletes kis szerkezet, én is elámultam tőle. A visszarakásához kell egy kis ügyesség ( én a vezetőoldali kárpit levételénél már tapasztaltam ), ugyanis van egy recés belső betétje, ami egy összekötő elem a zármozgató rúd és a reteszelőgomb között. Ezt kell középállásban a gombra tenni, majd ügyesen ráhúzni a rúdra. Ez a közbetét szorítja rá a rúdra a gombot, hogy felhúzáskor ne maradjon a kezedben. Érzed is a ráhúzás közben, ahogy megáll, nyitott állapotában teljesen egyvonalban kell lennie a felső borító műanyag fedéllel.
Uhly, utólagos engedelmeddel beillesztettem a 405 dokumentumomba leírásodat, kicsit kiegészítve. Gyűjtöm a dolgokat, már egész sok infóm van az autóról.
Szia! A kuplunggal ne kisérletezz, felesleges. Ugyanis automata (utánállitásos). Tök mindegy hol fog, ameddig nem csúszik, addig nincs gond. Ha észreveszed hogy csúszik, akkor csere. Ennyi röviden.
Gabo122! Bár már kérdeztem, hogy voltál-e külföldi(angol) talin, mivel az autódat más jobbkormányosok társaságában látni, de nem válaszoltál. Szóval? Ja és mégegy: mikor hozattad be a gépet és hol tuningolták? (azt mondtad nem ilyen volt, mikor behoztad) Kicsit kifejthetnéd, biztosan másokat is érdekel. Nagyon titokzatos vagy, ne haragudj de nem értem miért??? Itt mindenki aki ide irogat, az a többiek által is köztudottan pughivő egyén, hát feltételezem, ha valakinek ilyen gépe van, akkor az meg főleg!:-)
Megköszönném, ha megtisztelnél a (kicsit bővebb) válaszaiddal!
Szóval a kuplungnak nálam is nagy a "holtjátéka", majdnem egyharmad. De ettől még műxik rendesen. De néha van olyan, hogy a holtjáték végén megakad egy kicsit, "pattan" (ezt lehet hallani, de a lábammal is érzem), utána meg olyan, mintha "beesne". Ilyenkor mindig megijedek egy kicsit, de akkor is műxik rendesen. Bejelentettem legalább kétszer a Gabliniben, de ott azt mondták, hogy "nem tapasztalták".
Hát ennyi az én tapasztalatom.
Javasolhatnék inkább egy áprilisi talit? Én egész márciusban nem vagyok az országban, és nem szeretnék még egy talit kihagyni. Múltkor a szerverek, most meg az utazás... :(((
Vagy: márciusban ÉS áprilisban is legyen tali. Ja, akkor is lemaradok a márciusiról :(( Vonjuk le a logikus következtetést: Én áprilisra szavaznék!
fernin: üdv a társaságban, úgy látom hasonló hardverünk van. A kuplung nálam is "furcsán" fog. Majd este részletezem, de most mennem kell.
Str
Köszi a választ.
Nekem nincs ablaktekerő, ez olyan motoros ami hol gyorsabbal, hol lasabban megy, hol nem megy.
Megnézem még a Haynesben is, megvan a netes címe valahol.
szabika:
Hali !
-Leszeded a kapaszkodot, lehuzod az ablaktekerot (eleg nagy erovel)
-A belso kilincs koruli keretet lepattintod
-Utanna megprobalsz benyulni a karpit moge (en alul tettem ezt) es szepen huzod a kezed a karpit es az ajto kozott. Igy nem valoszinu hogy eltornek a karpitbolhak, de ha igen akkor sincs gaz mert kapsz szerintem szinte barmelyik autosboltban. Problema az lehet ha az ajtod valamikor beazott, es a karpitbol szakad ki a bolha. Ha az osszes bolha kint van, akkor folfele leemeled az ajtorol a karpitot.
-A belso kilincset komplett elhuzod elore, igy kijon a helyerol, lehetove valik hogy kihuzd belole azt a drotot ami hatra megy a zarhoz.
-Az ajton belul az auto hata fele fent van egy eleg nagy "lyuk". Ott kell operalni. 10-es kulccsal leszeded a kulso kilincs anyacsavarat, majd lehuzod a porvedo muanyagot rola, illetve kiveszed a kulso kilincset.
-Ha ezzel megvagy akkor kivulrol benyulva tudod a reteszelo gomb(uszo vagy nemtom hogy hivjak : )) drotjat kiakasztani a zarrol.
-Es akkor csak a zarat kell mar harom harmincas torx csavaratol megszabaditani, majd kiemelni.
Nekem az egeszet kitisztitva az osszes funkcio megjavult : )
Nemtom mennyire voltam ertheto, a Haynes fele jav. utmutatoban eleg jol le van irva a dolog.
Ha nincs meg neked, irj es elkuldom.
Ami meglepo volt (bocs ha szimplan tudatlan vagyok) az eleg rendes merevites az ajtoban. Az en autom 92-es, akkor meg abban a kategoriaban amiben eddig ultem nem volt ez divat.
Igazából nincsen. A szervező kér mindenkit, aki szeretne jönni, hogy lépjen vele kapcsolatba a cybernck@inecco.net címen, angolul. A találkozó elsősorban a 205/209/405-esek számára szól, különösen, ha még tuningoltak is (gabo122 figyelem! :-), DE minden Pug szívesen látott vendég, vagy akár más "hot-hatch" autók is (lesz pl. Clio 16V is).
Helyszínre egyelőre két ötlet van: "Bled" tó, illetve a "Postojna" barlangok (sajnos térkép hiányában most nem tudom a helyeket pontosan megnevezni).
De nem muszáj a szlovéniai sültgalambra várnunk, addig még nyugodtan szervezhetünk mi is talit :-) Márc. elejétől? Jó lehet, no meg addigra a kocsi is rendbejöhet (most éppen váltórudazatra vár :-(.
Szia.
Úgy rémlik, hogy 405 volt az áldozat, hátsó ajtó és központi zár. Nekem is van hasonló gond, így állandóan zárva tartjuk, vagyis úgy maradt erőszakkal, mert régebben többször nyitva maradt a kattanás hangja mellett is. Így marad a balról beszállás. Odáig már eljutottam, hogy leszedtem a kapaszkodót, de az ajtó nem engedett, s egy szerelő azzal rémíszgetett, hogy ha feszegetem eltörnek valami elöregedett műanyag bepattintós bigyók s ezeket jobb előre beszerezni, ami akkor nem sikerült, így a folyamat félbe maradt. Nem sikerült belátni sem mögé, s azt sem láttam, hogy az ajtóban mozgó központi zár gombja hogyan jön szét az odavezető drótszerű mozgatóból.
Tudnál valami tanácsot adni egy kezdőnek, hogy meg is értsem, s ne okozzak több bajt mint most van. Két ajtón már így sincs rajta a gomb csak a drót mozog fel-le, csak a hátsónál nem mozog elég hosszan ezért a kombinált fogó nevű univerzális központi zár kiegészítő készülékkel van megsegítve.
Gyuszkó
De én szervezem, no meg a söröket is... :o))) Én felvetettem a rali cuccost, amire nem érkezett komment, s a nemzetközi javaslatra sem láttam további részleteket. Kétségbe vagyok esve! Hogyan tovább??? :o))))
Fernin
Azért szerintem a "nem tudok elmenni a talira" kijelentés még nem veszük oly komolyan, hiszen mint látod még mi sem tudjuk, mikor és hol lesz...
Köszönöm az üdvözléseiteket,mit mondjak,jó valahova tartozni-és ide főleg.Remélem,meghallotta az AUTÓ is,milyen jó véleménnyel vagyok róla,és meghálálja:)Egyből jönnék egy kérdéssel: hogyan lehetne a kuplungon állítani(nagyon bent fog)? Én nézegettem,de ilyen fura szerkezettel még nem volt dolgom.A talira még nem tudok elmenni,de valamelyik soron következőre iparkodom.Jó kocsikázást mindenkinek!