[13:56:05] vfp: Elolvastam a hivatkozott helyet. A saját Library könyvtárból kivettel a LiquidCrystal és a LiquidCrystal_I2C könyvtárakat. Letöltöttel a LiquidCrystal_V1.2.1.zip-et, és a benne levő LiquidCrystal könyvtárat bemásoltam a sajás Library könyvtárba. (ugyan nem értem, ennél miért van a LiquidCristal könyvtáron belül a LiquidCristal_I2C, de ez most nem számít) Letöltöttem a testetlő programot (i2cLCDguesser.zip), kibontottam, átneveztem INO-ra, bemásoltam a SkechBook-ba. megnyitottam és az ellenőrzésnél az alábbi hibaüzenetet kaptam: csatólva a képernyő másolat.
No, most van időm (még bicajozás előtt) átnézni a fórumot. Sok eltérő hibajelenségről számoltak be, tipikusan az „összedugom, de nem megy” a legsűrűbben előforduló, de ezzel az az általános tapasztalatom, hogy rendszerint a kábelezést baszarintják el a képességeiben korlátozott kezdő arduinosok -- köztük pl. én is, mert sikerült két hőelemet megsütnöm egyszerű fordított bekötéssel.
Szóval, kezdetnek csinálj egy olyat, hogy a két i2c csatornát (SDA és SCL) felhúzod egy-egy 1,8 kOhm-os ellenállással úgy, hogy az ellenállásokat a +5 V és a láb közé kötöd. 1k8, 4k7 és 10k is megteszi, a legtöbb rajzon ezeket láttam.
Tégy így egy próbát, hátha.
Aztán találtam, egy működőképesnek látszó megoldást, ami egy try-and-error alapon működő sketch. Konkrétan az összes i2c címet és az összes lehetséges soros címzést végigpróbálja. Fontos, hogy ez a PCF8574 vezérlőre van kitalálva (most nem néztem vissza, hogy neked az van-e, de feltételeztem, hogy igen.)
1. Le kell szedni minden liquidCristal könyvtárat, és felrakni ezt: https://bitbucket.org/fmalpartida/new-liquidcrystal/wiki/Home
2. be kell kötni a vezérlőt és az LCD panelt, de kizárólag azt. Kiemeli, hogy lényegesek a felhúzó ellenállások, lásd fent.
3. fel kell tölteni a fenti linken lévő sketch-et (ne zavarjon a .pda kiterjesztés, jó lesz, de át is nevezheted .ino-ra).
4. A soros monitoron (Serial Monitor) 9600-as beállítás mellett kell figyelni a dolgokat.
5. Reset az arduinon.
6. Meg kell nyomni vagy az Entert, vagy a "Send" gombot a soros monitor parancssorában a következő próbálkozáshoz.
Fontos! Elvileg ez a procedúra kinyírhatja a hardvert, úgyhogy ha egy teszt eredménytelen, akkor a lehető leggyorsabban a következő beállításra kell ugrani (Enter vagy Send).
A jó beállításnál kiír az LCD-re valamit, ahogy nézem, az LCD és az i2c beállításait).
Méretezéshez kellene a LED strip-ek műszaki paraméterei közül pár. Vf, Ifmax, If, szegmensenként, illetve azt kellene kitalálnod, hogy hány szegmenssel akarod megvilágítani az akváriumot. Mindezt külön-külön mindegyik szalagra. Illetve kellene még a tápellátás terheletlen feszültsége (lehetőleg tized pontosan), és a terhelhetősége is.
A rajz már félkész, csak az ellenállások, illetve a tranzisztorok méretezéséhez kellenek ezek az adatok.
Oké, próbálkozok! :) Majd a mosfet panel rajzát akkor megköszönném. :) Egyébként ez a program írás bajos lesz, mert a 0-ról kezdem, sose csináltam még... :)
No hát akkor most pár hét várakozás mire megjönnek a motyók :) Addig esetleg tud valaki segíteni program írásban? Mert abban nem igazán vagyok otthon. Ja, meg majd a mosfet panelt is el kell készíteni ;)
Sok nemzetközi fórumon látom, hogy az általános felfogás az, hogy az arduino az végtermék építésére jó, pedig ugye a legkevésbé sem az. Lehet belőle építeni, de szerintem tök felesleges (van elegánsabb, olcsóbb, és ami fő, üzembiztosabb megoldás is). Nekem össz-vissz három shield-em van, egy lcd és egy Ethernet. utóbbi jumperes, nem gond ráépíteni, előbbi csak LCD-tesztelésre jó, másra nem. Arra mondjuk nagyon.
Egyébként visszatérve az előzőkre. Mivel tegnap már megrendeltem a gombos lcd-t...arról le lehet műteni magát a kijelzőt és csak azt használni? Írtátok, hogy nem muszáj hozzá az a plusz modul ami kevesebb csatlakozót igényel. Ez valóban így van?
A kijelző meghajtásához használja a 8, 9, 4, 5, 6, 7 digitális PIN-t, a világításhoz a digitális 10-t és az 5db nyomogombhoz az analog 0-ás PIN-t (ellenállás háló van kialakítva és abbol számolja ki az adott gombot)
Nekem kezdett elfogyni a digitális pont ezért váltanék át a hagyományos LCD + I2C kontroller (ehhez csak az analog 4, 5 PIN kell). Meg az SD kártya kezelés a D10-es PIN-t használja.
Az LCD keypad használata mellet tényleg nehéz kialakítani egy rendes periféria csatlakotást. A rajta levő, általa nem használt PIN-ek is idióta módon vannak kialakítva. A digitális oldalon összevonták a nem használt PIN-t egymás mellé, így mindig számolgatni kell, hogy melyik hol van. Ráadásul a kontraszt állító potméter is egy bumszli, így normálisan dobozolni sem lehet.
Ezek ellenére egy egyszerű feladatra (kevés eszközt kell használni) és ahol kell néhány nyomógomb (menü kezelés) használható, csak ki kell valamit találni a burkolásra.
Leginkább attól, hogy mit és mennyit szeretnél rátenni az arduino kontrollerre.
A 1602 LCD-hez alapból 6+1 láb kell (a +1 a kijelző háttérvilágításának állításához, ez nem kötelező). A kis kütyüvel ez 2 vezetékre redukálódik, bár az már nem tetszőlegesen választható (az Arduino egyes típusainál ez más-más láb, ráadásul van, amelyiken nincs is, pl. a Leonardo).