Akinek TÜV szakvélemény kell, tegye a következőt. Írjon a TÜV-NORD KTI Kft-nak egy levelet, Finszter Ferenc osztályvezetőnek címezve, írjátok le az autó pontos paramétereit (típus, terheletlen tömeg{350 kg}, teljesítmény{4KW} és kérjétek meg, hogy állítsanak ki egy tanúsítványt a megadott paraméterek alapján arról, hogy sorolják be a megfelelő smkp kategóriába, és adjatok meg egy postacímet, hogy oda küldjék meg Nektek a tanúsítványt. Én ezt tettem, két héttel ezelőtt írtam meg a kérésemet nekik ezzel kapcsolatosan, ma megkaptam a hivatalos besorolást, nem kérdeztek semmit, csak kiállították a papírt és elpostázták!
szerintem adam 07 ha mégse aixamot veszel és kellene egy szakvélemény a TÜV-töl akkor irj neki a cim rajta van ez a szakvélemény ami most itt körbe jár egy ismerösömtöl van aki egyszerüen irt a TÜV-nek és arra kapta ezt a választ, azért gondolom másik tipusra is ugyan ezt válaszolnák.
igazábol nem tudom hány köbcentis ránézésre nincs különbség a 400-ashoz képest az elsö vario tárcsája nagyobb mint a 400-asé és a végáttétele is más de igazábol nem tudom összehasonlitani mert a 400-asom még nem üzemképes, de a kaszni és a futomü mérete miatt tényleg nagyon jo még soha nem volt pl kanyarba problémám pedig igazán mindent beleadtam, hogy kiderüljön akar-e borulni de nagyon stabil. Különben van egy üres kasznim bakancs-nak hála amiröl leszedtem a burkolatokat és mindennap elgyönörködöm az alu vázba nagyon preciz és maszivank néz ki kicsit elfogult vagyok az aixammal szemben meg tul sok összehasonlitási alapom sincs de szerintem is ez a legjobb.
Jövő hétre ígértek valami eredményt, ezt kéedeztem azonnal. Még nincs meg az engedélyük. Na persze kíváncsi leszek, hány személyes lesz, mert ugye az szgk az szgk, a motor az motor, a porszívó az porszívó, a TV az TV, mindegy milyen gyártmány - vagyis a mopedautó, az mopedautó, ha 2 személyes, akkor a többi is az. Na, ez nagyon érdekel..... Sztem nemvagyok egyedül. AMINT LESZ HÍR, JELZEM, DE ŐK IS BIZTOSAN ELŐRUKKOLNAK VELE.
Az új Aixam 400 -as alatt én is azt értem amit te :-) ! Egybe van az index a lámpával, kicsit nagyobb és kerekebb a lámpája, a hátsó lámpája tényleg hosszább, és több benne a "fehér " szín!
Belülről a kormány más, meg az ülés! Kb ez ! Miért gondoltad, hogy én mást értek alatta ?
Akkor szerintem te mást értesz uj alatt mint én mert amit én uj-nak neveztem az a 2000-es évjárat körüli és csak az elsö lámpáj nagyobb benne van az index és a hátso lámpája magasabb 2cm-rel különben mindene ugy néz ki mint a régebbi belülröl változtattak sokat de az se látszik elsöre
Hát igen. Fájó szívvel, de megváltam tőle... Ezért is nem jelentkeztem a mopedtalálkozóra. Bár szerintem amúgy is necces lett volna nekem az a 400 km max. 60-as sebességgel :)
Valamit félreértettél. Amit írtam, az a módszer a rohadás megelőzésére való. Ha már benne van, javítani kell és utána kezelni. A jó az lenne, ha nem rohadna, és így az állagát meg lehet őrizni a korábban írt gondoskodással.
A rendőrnek mutathatsz bármit:))) Úgyis feljelent ha akar.
Ha rozsdás az alváz, pl. a Chatenet Media/Baroder tipusoknál jobb ha nem veszed meg, gyakorlatilag javíthatatlanok. A JDM Titane, Chatenet Stella, Microcar Virgo is gyakran szét van rohadva ha sokat jártak velük télen, de sima zártszelvényből van az alvázuk, azt le lehet újból gyártani. A Titane-hoz 140e volt régebben egy új alváz, és ebben még benne volt az átszerelés is. Ha viszont csak felületi a rozsda, akkor egy alapos drótkefézés és sterimózás után le lehet kezelni, akkor sokáig kibírja, mert nálunk nem nagyon sózzák az utakat.
Szerintem felmutathatod, ez eddig állampolgári jogod. Az, hogy a yard ezt akceptálja, vagy sem, ez az ő joga. Ha logikus gondolkodó, s nem ellenséges, úgy el is fogadhatja, ha ellenséges, akkor hidd el, az Aixam-mal is fel fog jelenteni. Ettől függetlenül ez a szakvélemény is egy + adalék.
Tatabányán benéztem a Ligiert áruló Mopedcar üzletbe. Tény: csodaszépek, hatalmas!!! csomagtérrel, - nagyobb, mint akár egy Opel kombié, -4 tárcsafék, ízléses, szép belső.... Hát, újak. Van egy Buggy-Cabrio keresztezés, nagyon jópofa, nyárra, esőmentes napokon. Teteje ven, de körben nyitott. Na, szóval végül is megéri az árát, ha van sok pénzed..... (akkor meg minek?) Ma elmentem a múltkori igazoltató rendőr hölgy mellett, most is mértek. Rádudáltam, mosolyogva visszaintett, remélem, ha feljelent, ugyanilyen bájos mosollyal teszi. Legközelebb megkérdezem, h. a hazavitt "tananyag"-ról van-e (akár privát) véleménye, merthogy hivatalosan feljelentésire kaptak utasítást. Akikkel a megyénél beszéltem, mind betegállományban vannak, - csak nem a brumi-bubópestis-láz (Rejtő Jenő után szabadon) miatt? Az új oszt.vez. jövő hétre talán aktív lesz, s ismét bejelentkezem hozzá - ő is jogász. Előbb-utóbb vagy megunnak, vagy lelőnek, de talán nyitott füleket is találok. Szeretném, ha itt nálunk egy kicsit nyugalom lenne, (megfelelő önös érdekből, nemdebár?). üdv
Így van a Bander féle - tanúsítvány szinte semmit nem ér, ahogy WooDoo mondja . . . . (és még ezt képes el is adni embereknek) !!! számomra ez hihetetlenül nagy . . . . -
A TÜV szakvélemény az már valami, Mégegyszer köszi WooDoo , hogy elküldted! Igaz, nincs benne, hogy vihetünk magunkkal utast, de legalább tisztázza a járgányt. .
Na most WooDoo, ha én mégsem Aixamot veszek, hanem vm másfajtát akkor azt felmutathatom a rendőrnek? Mert ugye az a szakvélemény ki is hangsúlyozza, hogy Aixam 400 típusról van szó . . . akkor , ha másfajtát veszek az nem gond ugye ? Felmutathatom akkor is ?
Köszi a tanácsot, ezek a mopedautók általában alulról rohadnak . . . ma i s megnéztem egyet . . . az is alulról rohadt . . . mindegyik . . . legalábbis rozsdásodik keményen! Akkor azt mondod csináljam majd meg ezt és ne foglalkozzak vele a vételnél ?
a Bander-féle tanúsítvány nem valami meggyőző szerintem, a TÜV-össel meg annyi a "gond", hogy nincs benne, hogy ketten is mehetnek vele... de inkább hitelesebbnek tűnik számomra ez!
Igen, pontosan... olyasmi, mint egy törpe Renault Twingo... nekem legalábbis ez jutott először róla eszembe, amikor megláttam :)
479 ccm-es motorral 4 KW teljesítménnyel kiválóan megy, és kb 30 cm-el hosszabb, mint a 400-asok, viszont a terheletlen súlya így is 350 kg. Mondhatom úgy is, hogy szép nagy csomagtere van... :)
A léghűtéses cabrióban télen fáztam, mint a vadászkutya. Szerencsére a mostani mopedemnek - bár nyáron előnyösebb lnne a régi - jobb a használati értéke, be is lehet zárni, ha közterületen hagyom.
Autóvásárlásnál sem az ízlésem vezérelt, hanem a pénzárcámhoz igazítottam az igényeimet, és úgy döntöttem adott pénzért a legjobb állapotút kell megvenni,
tehát inkább veszek jó állapotú Ladát, mint leharcolt Mercedest. (Ez a hasonlat a mopedekre azért erős túlzás, nincs oly nagy különbség kztük, hogy filozófiai
dilemmába kerüljek), a rohadásról annyit, hogy egyszerű festékszóróba teszek gázolajat, keverem fáradtolajjal, olyan sűrűre, hogy azért jól porlassza még, és
alol átfújkálom időnként. Sem autón, sem mopeden rozsda nincs. Bátran bevállalnám a legrohadósabbat is, persze rohadás előtti állapotában, nálam megmaradna.