nem rossz, ha adsz ehez is egy pecsétes papírt, hogy rendszám nélkül közlekedhetek vele a közúton, akkor érdekel.
Nem nagyon reagálsz arra a kérdésre, hogy milyen dokumentációval látjátok el az új járgányokat. Ha kóser lenne a dolog, akkor gondolom nem esne nehezedre beszkennelni ide a papírokat, de eddig semmit sem mutattál. Gyanítom az NKH még mindig nem adta az áldását a Ligirek forgalmazására.
Nekem van egy 12 éves teknősbrekim... vigyem kabalaállatnak???!!!! :) A szívósságot mindenképp hivatott volna jelképezni... ha egyszer ennyi éven át elviselt engem :P
Előrehoztuk mi is az indulást, ma délután indulunk!
Útvonal: Hosszúpályi-Derecske-Kaba-Törökszentmiklós- Martfű-Kecskemét-Dunaföldvár-Simontornya-Enying-Siófok-Zamárdi. Eddig 362 km!
Este Zamárdiban alszunk, és reggel gurulunk át Akaliba. Zamárditól már elég nagy kerülőt kell tenni, ha nem akarunk kompozni, ezért lehet hogy kifizetjük a 2e Ft-os sarcot, de ezt majd holnap reggel döntjük el.
A vitorlázórepülésben a teljesítményrepülésért jelvényeket adnak. Van bronz, ezüst, arany és gyémánt koszorú, a motoros sárkányosoknál a kolibri, a siklóernyősöknél a sas a jelvény. Ezzekkel ismerik el az átlagon felüli teljesítményeket. Kár hogy nálunk nincs ilyen, ezért a 800 km-es túráért már biztosan adnának egy arany teknőst:)))
A brumiknál milyen állat jöhetne szóba emblémának?
Ha alapjáraton csendben van, és a szíj belső oldalán nincs egy hosszanti horony, akkor a "szabadonfutó" csapágy elvileg jó, de ha benyúlsz a primer tárcsák közé, természetesen álló motornál!!!, akkor az ujjaddal meg tudod nézni, hogy forog-e a csapágy. Kényelmesebb ha leveszed a szíjat, akkor egy kis WD40-et is tudsz a csapágyra fújni (csak a csapágyra, a tárcsákra nem !).
A gyári csapágyakba bele tud menni a por, ezért kell időnként kenegetni, de ha valakinek cserélni kell, akkor mindenképpen gumi porvédőset vegyen (RSR, 2RS), az gondozásmentes.
Ha nem a variátorral van a gond, akkor valószínűleg valamelyik csapágy hullott szét a váltóban, ez sajnos tipushiba, mert eredetileg a Comex váltókat fekvő helyzetűre tervezték, csak később állítva építették be. A váltót nem nagy ügy kivenni, ha nincsenek berohadva a féltengelyek, és van szerelőaknád, akkor 1/2 óra a kiszerelése. Nem csak azt a csapágyat kell kicserélni, amelyik széthullott, hanem a vele egy tengelyen lévőt is. A cserével nem érdemes sokáig várni, mert ha a csapágy tönkrement, rövid idő múlva a tengely kitöri a váló oldalát, és akkor meg kell hegesztetni egy alumíniumhegesztővel, utána meg el kel vinni egy maróshoz, aki helyrehozza a csapágyfészket.
A primer variátort azért én megnézném a helyedben, azt nem nagy ügy szétkapni, és ha ki vannak kopva a röpsúlyok vagy a perselyek, elég zajos tud lenni az is.
Az jelent valamit, hogy nullában nyél gázon nem zakatol, csak ha gurul a kocsi? Elképzelhető, hogy ez kizárja a variátor problémát, és a hibát tényleg a csapágynál kell keresni. De akkor meg végsebességen nem indokolja semmi a zakatolást. Amúgy meg nem vagyok én olyan bátor, hogy csak úgy szétdobjam. Vannak komolyabb helyi erők is ezen a téren Székesfővárosban, lehet beszélek velük. Én csak sürgősségi ellátásban tudom részesíteni, a kronikus eseteket passzolom.
Bekötött szemmel még nem próbáltam , de többször ráedzettem azzal a technikával , hogy délután szétszedem , és mire össze akarom rakni rámesteledett(garázs híján az utcán szerelek) , így szoktam néha tapogatva csavarokat a helyükre bejátszani . A múltkori szíjszakadásom miatt csak negyed órát álltam -- annyi alatt megvolt a csere -- ami szerintem egész jó eredmény ...
Ha rángat is a járgány, miközben szétold a variátor, akkor valószínűleg a primer tárcsák között lévő csapágy ment tönkre. Ha leveszed a szíjat, meg tudod nézni, hogy forog-e a csapágy, ha akadozik, egy kis WD40 segít rajta. A csapágy cseréjéről régebben volt már szó, vissza lehet keresni.
Ha viszont menet közben is csörömpöl valami, akkor a variátor tárcsákkal lehet a gond. A primert könnyű levenni, csak egy 17-es és egy 30-as csillagkulcs kell hozzá. Ha szerencséd van, akkor abban szabadult el valami (röpsúly, perselyek, rugótörés). Ha viszont a szekunder tárcsával van a probléma, az már keményebb dió, mert az Aixamnál nem lehet lehúzni az irányváltó tengelyéről a tárcsát, csak ha kiveszed a váltót.
Hozd el a járgányt Akaliba, nálam lesz szerszámkészlet, és tartunk egy bemutatót az Aixam szerelésből. Rendezhetünk versenyt is, ki tudja gyorsabban összerakni a variátrort bekötött szemmel:)))
Hello Mindenkinek! Úgy néz ki (99%), hogy szombaton lemegyünk egy-két új LIGIER járgánnyal. Jó lesz találkozni ezzel az összetartó, elszánt csapattal! Üdv: Moped Car Team
Sziasztok! Segítségre lenne szükségem az Aixamomhoz. Napról-napra zajosabban old szét a szabadonfutó, mára már olyan hangja lett mintha mindegy egyes lassítás megálláskor széttörne benne valami. És már gyorsítás közben is zörög benne valami. Max sebesség közelében újra zakatolás de már bántó módon. Mi lehet a gond? Hol álljak neki? Kösz előre is.
A tunningba nem akarok belepofázni, az enyém 75 körül megy, 55-el vettem, és ki sem hegyeztük. Még a variót sem. Nem spécizzük tovább, városban 60 felett veszélyes. Ezzel nem állsz meg. Hátra is raktok tárcsaféket, meg lesz stabilrúd is? Életveszély, nem javasolom. A technika nem biztonságos, a lassítási oldal tunning meg túl nagy összeg .
Tegnap hányt a gyerek és belázasodott. Mára hasmenés és hőemelkedésre csillapodott a dolog. Nem tudom még mi lesz, úgy volt, hogy lejönnek kocsival, én meg lesegédmotorozom. Mivel még nincs 2 éves, lehet, jobb lenne mellettük. Meglátjuk.
Üdvözlet Mindenkinek! Végre sikerült regelni a fórumra! :) Olvasgatlak már Benneteket egy ideje, és remélem a találkozón személyesen is sokakat megismerek!!! Mi ketten megyünk valamikor péntek-szombat éjszaka-hajnal-reggel tájékán- ahogy sikerül- a kicsikével és hétfő reggelig ott is tervezünk maradni.... Kérdezném a Dunán innen lakó fanokat, hogy Pestet merre kerülitek meg, merthogy nem szeretnénk végigverekedni magunkat a tömegben...
ma találtam az egyik meghajtón két képet, amin az ügyedben hozott elsőfokú határozat két oldala van, az ominózus 75e Ft-os bírsággal. Mikor küldted ezt nekem? Nem emlékszem hogy én mentettem volna el, de a postafiókomat tudtommal más nem használja.
Ha esetleg beszkennelted a megszüntető határozatot, akkor azt is elküldhetnéd.