Közkívánatra egy találós kérdés: Hol hallhattátok a következő beszélgetést:
"M:- 30m balra, fék..
K:- 98' 99' év 2x Rally világbajnoka a legutóbbi Párizs-Dakar győztese, egyben a mai nap 1 számú esélyese...
M:- Balra fullgáz. Mond Loui részecske-lassítót ittál, mindjárt lenyomnak az útról...
L:- De hiszen padlógázzal megyek...
M:- Akkor ennek mögöttünk 2 gázpedálja van és mindkettőt tövig nyomja..
L:- Mi a szart villog ez a barom. Nézz már hátra, ez Fatan?
M:- Nem ez egy T....!"
"D:- Elnézést, de egy bamba turista tötymörög előttem...
U:- Nekem inkább egy versenyautónak tűnik...
D:- Dehogy ez a hülye buzi így akar bevágódni a csajok előtt...
A helyes megfejtők között igen nagy értékű ajándékokat sorsolunk ki ..
Megfejtéseket a következő címre kéretik küldeni:
taxi2@taxi2.hu
Üdv Gyuszkó
Ui: Halál a traffipaxokra!!!:-))))))
Két rendőr az út szélén:
- Főnök ébresztő jön egy kuncsaft.
- Ez nagy fogás lesz!
- vrummmmm.
- 306?!
- Főnők már megbocsásson, de ez egy 406-os volt!
Break
Az enyém pont így néz ki, csak más a 17-es felni mintája. Azért kérdeztem a chipet, mert én ezzel foglalkozom és elég olcsón meg tudnám neked csinálni. Az enyémbe ma raktam bele és nagyon komoly lett tőle. Ha érdekel szólj és megbeszéljük a részleteket. A kódokat meg várom!
Köszi!
Hawk
Firehawk:
Holnap megnezem a tipusszamokat.
Atlagfogyasztasom 12 liter, de ez olyan 50% varos - 50% varoson kivul. Hosszabb utakkal kombinalva 10 literre is lemegy neha, de igyekeznem kell. Viszont volt mar 18 liter is, de azt nagyon elveztem. Erre mondjak, hogy valamit valamiert. Chiptuning tudtommal nincs benne. Hacsak az elozo tulaj nem tett bele, de ezt nem tudom megallapitani. Csak annyit tudok, hogy K.draga. Csak le van ultetve + kiszelesitve. www.peugeot-tuning.de
Igy fog ujbol kinezni ha meglesz a negyedik 17" felnim is.
Break
Break: meg tudnád adni azokat a típusszámokat amik passzolnak a rádióval? Küldd el e-mail-ben: f.levai@axelero.hu Neked mennyire jön ki a fogyasztásod? Van a tiédben chiptuning?
Sansalvador: mikor és hol lesz találkozó? Remélem nemsokára fel tudok rakni egy képet a gépezetről, gondolom tetszeni fog. A 605-ös mennyit evett ezzel a motorral? Most milyen autóval jársz?
GRX: Nyugodtan irhatsz az itt talalhato cimre, azt hasznalom innen idegenbol. Minden nap megnezem az itteni leveleimet.
MC: termeszetesen repcsivel jottem. Es eppen tegnap jottem meg a Machu Pichu-rol :)))
Lattam 1 (azaz egy) darab 406-ost, perui rendszammal, Limaban. Meg megyek arra a kornyekre, termeszetesen fenykep keszul.
Egyebekent csak Limaban lattam nehany Peugeot-ot, a tobbi varosban egyet sem. Rengeteg japan es tavol keleti kocsi szaladgal (Nissan, Toyota, Daewoo stb). Es persze a regi amcsi hatalmas cirkalok.
Mindenkinek minden jot, meg egy hetig vagyok itt.
Köszönöm. Vagyunk egypáran, akik tudják miről van szó!:-) Egyetértek azzal amit mondasz, azzal talán kiegésziteném részemről, hogy a régi és a közelmúlt német autóit én sem részesitem előnyben, mert azok égbe magasztalása csupán rizsa, semmilyen valós háttere a nagy német autó image-nek nem igazán volt. Soxor csupán egyszerű parasztias legendákkal nézhettünk szembe.:-) Megbizhatóság ugye, ami nem az volt.
Mára kicsit feljöttek, én azért örülök neki. Legutóbb megnéztem pár premium szegmensű autót, azok már tényleg tudnak valamit. No de annyi pénzért már tudjanak is, nem?
Üdvözlünk a topicban, örülünk, hogy megismerhettünk! Remélem majd találkozóra is jössz! A 406 előtt nekem is egy 2 literes turbom volt, csak egy 605-ös kaszniba rejtve.:-) Gyakorlatilag ugyanaz a motor és imádtam. Habár a mostani kocsim erősebb, de azt a motort a mai napig visszasirom, annyira sok örömet, élményt nyújtott. Az enyém automata váltós volt, de azzal is ment mint a bolond.
Sok sikert hozzá! Egyébként tehetnél ide egy képet róla, ha nem nagy kérés. Megcsodálnánk:-)
Sansali, ezt annyira szépen leírtad, hogy öröm volt olvasni... Gratula az összefoglaláshoz! Ha ezt valaki nem márkarajongó elolvassa, szerintem elgondolkozik egy kicsit és lehet, elmegy egy tesztvezetésre! Ha ténylegesen megnézed, a Peugeot-sok nagy része ( a Citroënről nem is beszélve ) pont azért választja ezt a márkát, mert egy kicsit "különc" - persze a szó jó értelmében - és elege van az uniformizálódásból. Mivel a magyar ember is nagyon hagyománytisztelő, nem igazán értem, mit esznek annyira a német autókon - a távol-keleti autókat ilyen szempontból meg sem említem. Viszont aki fogékony az új, ízléses dolgokra és szereti a kényelmet, elege van a Bauhaus-dizájnból, az tuti, szeretett márkánk négykerekűiből fog választani magának hű társat. A pláne pedig az, hogy gyakorlatilag a világon mindenhol elismerik a francia autókat, sőt, amiről tudok, Japánban nagyon nagy hagyománya van pl. a Peugeot-nak, rettentő nagy tisztelet övezi őket. Éppen ezen vitatkoztunk egyszer egyik német-rajongó barátommal : vajon miért van pl. Ázsiában olyan nagyon kevés német autó? De írhattam volna Afrikát is, ott sem igazán lehet találkozni velük - annál inkább az akár 20-30 éves 405, 504, 505, stb. típusokkal. Ez sem véletlen. Mert azokat a megpróbáltatásokat már nem igazán bírják a bajor masinák.
Udv Firehawk!!!
Az enyem 1997-es, szinten turbo benzin (es Break).
Az 2368-as hozzaszolasban meg is nezheted. Amugy a gyari Philips tarhoz ennyit: sokaig engem is azzal ijesztgettek, hogy semmi massal nem megy el csak a Peugeotos Philips tarral, de ez szerintem nem igaz - lasd tovabb. Hosszu ido utan - 8 honap tudtam szerezni egy ilyent, de sajnos a CDk kb. 10%-at volt hajlando lejatszani. Erdekes hogy az eredetiket se mindet az egetettek kozul viszont az audiot es a Traxdatat igen. Miutan vegre meglett a tar (egy torott PUG 406 coupebol), de olyan volt amilyen - par nap mulva felkinaltak nekem egy hasonlo Philpset csak mas tipusszammal. Azzal megy tokeletesen. Ha kivancsi vagy megirom a tipusszamokat. Ja az ara sem volt semmi. Kis! alkudozas utan sikerult lenyomni az arat 1000 Sk-ra, ami kb. 6000 Ft.
Amugy szerintem megerte a penzt.
Sok az enyemhez hasonloan boldog kilometert kivanok neked is.
Kedves 406-osok!
Már régóta Peugeot rajongó vagyok, sajnos azonban már néhány éve nem volt ilyen típusú autóm. Korábban egy 205-ös XT-n tanultam, majd egy 205 GTi kovetkezett. Ezután elég sokáig egy 309 GTi-ven szaggattam az aszfaltot, amíg nem kényszterültem egy Opel Combo-ba ami hát mit mondjak nem kis visszalépésnek számított. Ezután egy Opel omegám volt, amivel annyi bajom volt, hogy ez a fórum túl kicsi ahhoz hogy mindet elmeséljem. Múlt hét pénteken viszont visszatértem a gyökereimhez és beruháztam egy 406-os PEUGEOT-ba.
Erről az autóról annyit kell tudni, hogy egy 1999-es 406-os, aminek az az érdekessége, hogy egy 2.0 turbo benzines motor hajtja. Ha jól tudom, ilyet Magyarországon nem forgalmaztak. Én még egyáltalán találkoztam ilyennel. Ha esetleg valakinek van, vagy tud olyanról aki ilyet hajt, szóljatok, mert szívesen felvenném a kapcsolatot vele.
Végül lenne egy-két kérdésem:
1. Szerintetek egy ilyen autóért (65eKm, SV kivitel) 3.4 Millió megérte?
2. Tudja valaki, hogy a gyári Philips rádióhoz milyen CD-tárat lehet csatlakoztatni a gyárin kívül?
Hát kösz a figyelmet, ezentúl biztos rendszeres olvasója leszek ennek a fórumnak.
Üdv, Feri
Hol??????
Peruban??????
Azért ez nem semmi hogy a 406 tulajok hova eljutnak!:-)
Nohát vigyázz Magadra, remélem jól telnek napjaid.
Viszont ha netközelben vagy, dobj már egy mélt nekem lécci, lenne egy nagyon nagy kérésem!
Köszi!
Sziasztok mindenkinek!
Most eleg messze vagyok Mo-tol, csak ritkan jutok nethez, akkor is inkabb levelet irok. Az a kerdesem, hogy all a tali szervezese?. Aprilisban mar otthon leszek, ha akkorra szervezitek, akkor jelentkezem.
Strasszer, aki most Peruban van.
Van egy topic, ahol a kedves topicinditó a francia autók image-éről kérdezne, mert abból irja szakdolgozatát. Ez szép téma, sőt az egyik legérdekesebb az összes autógyártó között a világon. Ha van véleményetek, szóljatok hozzá!:-)
Tehát:
Kedves Sar!
Mivel az autógyártásnak Európa a bölcsője, azt hiszem nem vagy nehéz helyzetben, hiszen amit egy autó image-ről tudni kell és érdemes, azt ha valahol, akkor az európai autógyártás múltjában-jelenében fel lehet fedezni, meg lehet találni. Persze ott van az USA is az ő óriási autógyártóival, jelentős image és hagyomány értékeivel, de az most más tészta. Ezen a két piacon található meg az, amit image-nak lehet nevezni szerintem, az összes többi (japán és más keleti országok) autógyártói inkább csak az olcsó tömegigények kiszolgálására született, ezeknek sem neve, sem presztizse, sem hagyományai nem birnak nagy jelentőséggel. Igy image-ük sincs igazán.
Francia autógyártás. Alapjában jól elkülönithető 3 részre osztható. Citroen, Peugeot, Renault. A kisebbeket (pl Talbot) azért nem emlitem, mert azok vagy megszüntek, vagy beolvadtak.
- A mindenkori francia piacon a Renault volt a 'népautó' gyártója és megtestesitője, tulajdonképpen a mai napig az.
- A Citroen mindig is a különleges, extravagáns megoldások, a feltűnő és korát megelőző formák, az izgalmas autózás megtestesitője volt. (Bizonyos összetett okok miatt azonban teljes függetlensége megszünt és a Peugeot tulajdonába került.)
- A Peugeot pedig egyfajta középutat képviselt ezek közt. Talán legjobb idézni egy cikkből Krepsz Zoltántól:
"Régen az járt kupé Peugeot-val, aki nem volt gazdag, de az átlagosnál jobban keresett, a pénze mellett volt stílusérzéke, és ebbõl kifolyólag szeretett volna kissé elhatárolódni a középrétegtõl. Igy van ez jelen esetünkben is ... tulajdonosaik többnyire kifinomult ízléssel rendelkeznek a szép dolgok iránt, amiket vagyoni helyzetükbõl adódóan megengedhetnek maguknak."
Ez talán a legjobb megfogalmazás. Hozzá lehetne tenni, hogy a Peugeotnál mindig kényesen ügyeltek az autóik formavilágára, eleganciájára. Ez a legelső autótól a mai napig gyártottra érvényes. A Peugeot-nál -de azt hiszem tán mindegyik franciánál elmondható-, hogy hűségesen és következetesen viszik át a mai modern autóikra a márkára jellemző egyéniséget, arculatot, tradicionális elemeket. Ebben talán a Peugeot egy kicsit még előrébb is van, mert autói tervezésében a Pininfarina is mindig kiveszi a részét. A Peugeot-ra egy kicsit talán ki is térnék, mivel mi ahhoz kicsit közelebb állunk.:-)
Tehát a forma, a technikai kreativitás és az egyedi jellemzők mind szerepet játszottak abban, hogy ezek az autók mindig is egyfajta kiegyensúlyozott piaci szereplést és megitélést tudhattak maguknak. Értem ezt úgy, hogy a vásárlórétegük nagyon is jól tudta, hogy mit kap a pénzéért. Mig pl a japán autókról elmondható a maximális egyszerűség, a jellegtelenebb formavilág, a szivet és érzelmeket hidegen hagyó tervezés, addig a francia autóknál mindez a másik oldalról kerül megvilágitásba. Az autó minden része egyedien más mint mások, mégis komplex egységet alkot. A délies, lágy, könnyű vonalvezetés egyben elegáns és sportos. A futómű egyben tud lenni pazar kényelmet nyújtó és megfelelően karakteres. A motorizáltság józan és kiegyensúlyozott. A belső szépen formatervezett és elegáns, mentes a jellegtelenségtől és az ide-oda ugráló formautánzatoktól. A vezetése pedig szintén egyedi, de csupán azért, mert az előbb felsorolt jellemzők azzá teszik. Nekünk pedig ez kell, ezt szeretjük. Mi szeretjük, ha az autó egyszerre ad mindenből valamit és nem korlátozódik le egyes túlerőltetett funkciókra.
Egy Peugeot-t mindig felismersz, még akkor is ha leveszed az emblémát és egymás mellé állitasz egy mai és egy nagyon régi darabot. Próbáld ezt megtenni egy akár csak pár év korkülönbségű pl japán vagy koreai autóval. Az embléma nelkül nem azonosithatóak! Nos ez az a pont, ahol az igazi image-ről lehet beszélni. Persze van az a japánoknak/egyebeknek is, de autóik inkább tesznek eleget az olcsó piacok megbizható tömegáruinak, ahol mindez nem olyan fontos, hogy értékelni lehessen. Azokon a piacokon csak egy a lényeg, hogy veszek valamit, amit használok mert azt akarom és utána mehet a levesbe. Tiszta bizonyiték erre, hogy egyes igényességre is helyt adó piacon, mint pl az USA, ezek autók "luxusosabb" megfelelői már nem saját névvel kerülnek forgalomba. Pl. Lexus, Infinity, Acura. Azaz ez azt jelenti, hogy egy azonos márkát jól elkülönithetően kell kezelni és semmiképpen nem lehet egy kalap alatt emliteni a kispolgár autójával: Toyota, Nissan, Honda. Ezek kényes dolgok, de még igy sem tudnak ezek a márkák az igazi elit közé bekeveredni.
Viszont egy jó image-vel rendelkező autónak nem kell nevet váltania ahhoz, hogy jól csengjen mindenhol ahol kell. Nyilván nem a luxuskategóriákban, habár egyes modellek már affelé hajaznak, de a jó erős közép és felsőrétegekben ugyanúgy megállják a helyüket, mint a kisautók között. Ezt pedig az eladott darabszámok nagysága, egyedüliként növelni tudott eladások száma és a tetszési index is alátámasztja.
A francia autógyártás image-hez az is hozzátartozik, hogy sok elsőként alkalmazott, kitalált dolog, újitás, fejlesztés onnan származik. Ha csak abból indulunk ki, hogy a világon először a Peugeot gyártott sorozatban autót (a Ford a gépi sorozatgyártást valósitotta meg elsőként, a félreértést elkerülendő), aztán meg dizelmotoros autót, a Renault alkalmazta a változó szelepvezérlést, a Citroen a hidropneumatikát, de beszélhetnénk még megannyi másról, amivel az autógyártás gazdagodott. A francia autók pedig a század elejétől fogva ott voltak jelentős autós próbákon, megmérettetéseken. Ezek nem elhanyagolható tények, amik igenis egy márkaszerető és tisztelő embernek sokat jelentenek, tudja, hogy mit tiszteljen az autójában.
Na kb ennyi igy röviden. Lehetne ezzel sokat foglalkozni, de az már a Te dolgod lesz.:-) Egyébként nézz rá a honlapunkra www.extra.hu/pug406, ott is találsz érdekes irásokat ezzel kapcsolatban. De ha segitségre van szükséged, akár bizonyos konkrétumokban, azokat légyszi dobd fel itt, én ugyanis szivesen beszélgetek ezzel kapcsolatban, ha pedig tudok segitek. Több ember többféleképpen gondolkozik és a Te dolgozatodban a gondolatok sokat számitanak. Sok sikert hozzá!
Hja, majd elfelejtettem! A Spektrum tv-n van pár jó műsor, pl a Világrengető találmányok. A napokban láttam benne vmit amit még nem tudtam és igen meglepett. Persze a Peugeot-val kapcsolatos. Én eddig úgy tudtam, hogy a levegővel tölthető gumiabroncsot, azaz amit ma is használunk, a Dunlop nevű emberke fejlesztette ki. A műsorban pedig megtudtam, hogy a Dunlop és a Peugeot fejlesztette ki. Sőt a Peugeot használta először a "versenyautóin".
Gabo! Akkor gondolom, azzal már a talira is eljössz, igaz? De lenne egy másik kérdésem is. Ha már eladtad a jobbkormányost, akkor most már elárulhatnád, hogy mikor hoztad be anno és hol csináltattad meg a tuningot itt Magyarországon?
SQS! Nem érted Gabo-t?:-) Ugyan már! Meglásd még megismerkedünk vele a következő talin! (vagy nem):-)) Honlap? Nem tudom. Én is aktualizálom mindig, időmből futja, oszt majd lesz valami!:-)
Fernin! Hát igen, hol vannak a nagyok?!:-) Én is figyelemmel követtem a Eurosporton a rally-kat és tényleg fantasztikusan mennek a Pugok. A többiek a sunyiban.:-) De ami talán a legfurcsább, hogy a japán verdák -a megbizhatóság mérföldkövei:-)- megannyi hibával küszködnek a versenyeken. Subaru, Mitsubishi jópárszor küzd motorikus és fék, futómű hibákkal. A Peugeot-k meg mennek.:-) Mindenesetre számomra eléggé egyértelmű lett, hogy a japánok is csak akkor "verik a nemi szervükkel a csalánt", ha a polgárnak legyártják a legegyszerűbb "gagyit", de ha már egy kis technikát kell belevinni, akkor meg jönnek a gondok. Ezek után ha nekem bárki azzal jön, hogy a madeinjapan a csúcs, akkor nemes egyszerűséggel ki fogom röhögni.:-))
Persze ne feledkezzünk meg, hogy a rallynak még nincs vége, most jönnek a murvás szakaszok, ahol lehetnek meglepetések, de én azért boritékolok egy újabb Peugeot VB cimet.:-) A Citroen is fantasztikus!
A 7végén láttam egy, azóta Oscar-dijjal jutalmazott filmet...valahogy eszembe jutott róla egy topiktársunk:-)))
Gratula a Katalunya-raliért! Tudtam hogy erkölcsi támogatásunk elöbb-utóbb meghozza gyümölcsét:-)
Ez az Orfü nagyon jól hangzik! Talán addigra a pingvinek és jegesmedvék is elköltöznek onnan. De azért elötte is talizunk, nem?
Szombaton voltunk megnézni az orfűi helyszínt. A strand nagyparkolójában büszkén feszítettek az autók, a két nyilazott emblémás és középen az Oroszlán :-)))( kép is lesz majd :-) ). Csak sajnos a hó hamar elűzött minket... De kijelöltük a kempinget, ami a legvalószínűbb találkozási hely, úgy néztük, vannak kis faházikók is. Úgy gondoltuk, május végén, június elején - még a nyaralási szezon előtt - szeretnénk megtartani a "nagy találkozást", bevonva minden PSA-fant. Remélhetőleg jó sokan leszünk, csak akkor van igazán értelme a médiát bevonni, 5 autóért nem jönnek ki :-))). Ha konkrétumok lesznek, feltétlenül szólok, májusig próbálunk érdeklődni az árakról.
Új akkumulátorom szépen muzsikál, csak ne kellett volna megvenni :-)))!
Sziasztok, egy rövidke hír a Katalán rallyról:
1. Peugeot 206 WRC
2. Peugeot 206 WRC
3. Citroen Xsara WRC
Csókolom, a 'nagyok' hol vannak?Még a visszapillantóban sem..
Csütörtökre kész lesznek a képek,majd válogatok már vmit, aztán megpróbálkozunk a linkeléssel is.
Valamivel jobb időt mindenkinek!
Elhelyeztem egy számlálót a honlapon, csak hogy ne lehessen mondani, hogy nem foglalkozok a dologgal:) Ha már itt tartunk: San! Ki kellene 5ölni, hogy melyikünk változata legyen offisöl honlapként továbbfejlesztve! A tulajok-részleget a jövő héten átvezetem ide is. Az sértené valakinek a személyiségi jogait, ha úgy csinálnám meg a "tulajmenüt", hogy ha a neve link lenne az (defaultban indexes) mailcímére, és egy kisebb fénykép? + freiwillig bemutatkozás, saját tevékenység népszerűsítése:) , setb. Vagy, ami most jutott az eszembe, meg lehetne csinálni amolyan akta-szerűnek:)
Gyuszkó: akkor Te egy boldog ember vagy:) Én már miótapróbálok ilyet szerezni:)