Szánom-bánom, hogy nem tudtam elmenni, de legalább kárpótoltam magam egy kis 405 hátsólámpa-testelés upgrade-del :-)). Tünetek a szokásos 405-betegség : világítás bekapcsolásakor a fékezéssel egybekötött irányjelzés során valamely (esetleg mindkét ) oldalon hátul halványan világítanak az izzók, természetesen az index abszolút nem. Valamint alapjáraton vibrálhat az összes izzó fénye. Ez a "tuning" a következőképpen történt : 2-es sodrott, kb. 20 cm hosszú vezeték végére 4-es körsaru felforrasztása, majd 4-es önmetsző csavarral a lámpatest "testszalagjának" szabad helyére rögzítése. A másik fele volt az érdekesebb, a csatlakozóra menő testszálról kellett lebontani egy kb. fél centis helyen a szigetelést, majd a csomagtartóba bemászva odaforrasztani a lámpából kijövő upgrade-szálat. Most még a motor is másképpen jár, nem terheli meg a generátort és az akkumulátort a szabálytalan, egyfolytában ingadozó áramfelvétel. Lehet, hogy ez nyírta ki nekem is az akkumat, mint ahogy egyszer valaki már említette itt a fórumon.
Előszöris tedd fel a képeket az internetre. Innen két lehetséges utad van:
1. (a href="http://www.szolgaltato.hu/konyvtar/szuperkep.jpg")Ez a link a képre(/a)
Ha ezt írod be úgy, hogy kacsacsőrökre cseréled a zárójeleket, akkor ez egy link lesz a képre.
2. (img src="http://www.szolgaltato.hu/konyvtar/szuperkep.jpg" alt="Magyarázat a képhez")
Ekkor berakja teljes fizikai valójában a képet. Az alt-os mező pedig akkor látszik, ha az egeret a kép fölé viszed.
Nagyon sajnálom, hogy nem tudtam menni, de előző este derült ki, hogy a hétvégém teljesen máshogy fog alakulni mint ahogy terveztem.
Break: mégegyszer bocs, hogy nem tudtunk összefutni, remélem hamarosan be tudjuk pótolni. Közben szereztem a kocsiba egy dump-valve-ot, ami lefújja a fölös turbonyomást. Egyébként gyárilag is van benne, de ez egy Subaru Impreza-ból ugrott ki. Szuszog rendesen mint afféle versenyautó. Most kipufogót akarok majd rá csináltatni, mert hangja az semmi.
Mindenkinek: vettem egy digit fényképezőt, hamarosan rakok fel képet, csak valaki mondja meg hogyan kell.
Naggggyon jok a videok.
Mindenki sajnalhatja aki nem volt ott.
Gyuszko, Hawk, Sabian, Sansali, SQS mennek a kepek.
Remelem nemsokara azok is felkerulnek.
Gabor baratom egesz uton hazafele azt szamlalta, hogy nagyon banja, hogy nem a sajat kocsijaval jott. Nem PUG, de legalabb francia (Renault Megane).
Majd legkozelebb.
Amugy par nappal a tali elott az egyik alkalmazottam szarra torte a ceg Feliciajat es akkor megfogadtam, hogy a Peugeotot soha senki kezebe nem adom. Hat eddig tartanak a fogadalmak.
Orulok neki, hogy mas is kiprobalhatta az en automat es viszont. Remelem meg talalkozunk a palyan.
Break.
Üdv!
Királyok a videók! Jó visszanézni, milyen jókat pörögtünk.
Nem azért mondom, mert én találtam ki ( ;-))) ), de szvsz mindannyian sokat tanultunk, tapasztaltunk, és aki nem volt ott, az talán sajnálhatja a hiányzását, ha megnézi a dokumentumokat (SQS és stdtiván érdeme).
Szal mikor lesz a következő tali, persze azért nagyobb létszámmal??
A Perui képekből ízelítő található itt
Ejj, Te! Hát a nótbúk nem arról szól, hogy bárhová magaddal viheted? :)
Mindenesetre nagyon kár, hogy nem voltál ott :( Pedig még az adósságomat feléd is vittem (Taxi-filmzene).
Namármost felvetült a Nagy Kérdés: mikor legyen legközelebb?
Rámentem a page-re, nagggyon királyak a videók!!! Látszik, hogy mindenki megküzdött a rántópaddal, de azért great fun lehetett:-)
Nagyon sajnáltuk, hogy végül nem tudtunk elmenni, de a páromnak is közbejött valami, én pedig egész hétvégén a notebook elött ültem:-(((
Sebaj ennek is vége lesz és akkor ismét jön a talizás, addig jöhetnek az élménybeszámolók!
Üdv
GRX
Rövid összefoglaló (csak ami a képeken nem szerepel):
Hajnali fél nyolcra négy autó gyűlt össze, sajna a műszaki és humán "meghibásodások" nem kímélték a társaságot :-( Így kicsit csökkentett hangulatban indultunk az újpesti tanpálya felé. Megérkezéskor kiderült, hogy 5 ember alatt nem érdemes tanfolyamot indítani, szerencsére váltott autókkal ugyan, de összesen hatan voltunk.
Egy kb. félórás elméleti bevezető után rászabadultunk a pályára. Itt kiderült, mire jó az ABS (már akinek van :-), és hogy mennyire lehet azt pótolni lábbal, no meg mindenféle feladatok, bójakerülgetés (1 sör/elütött bója tarifával :-), felbukkanó akadályok (ingyenes alvázmosással kombinálva), csúszkálás erre-arra. Mondhatom, nem unatkoztunk, pláne, hogy időnként autót is cseréltünk.
Miután a végén engedélyezett egyperces szabad csúszkálásnak is vége lett, egy étterem felé vettük az irányt. A rendelés megérkezéséig remekül kitöltötte az időt Strasszer 3 perui fényképalbuma, amelyben Pugok nem szerepeltek ugyan, de számos más csuda igen.
Nekem sajnos itt másfelé kellett vennem az irányt, de számomra igen kellemesen telt a délelőtt, kezdhetünk gondolkozni a következőn :-)
Ui: az a megpördülés természetesen csak a videó kedvéért volt... vagy mégsem? :-)
Asszem tudom, hogy mi a bibi. A M$ IExplorer újabb verziója összenyomja a képeket akkorára, hogy elférjenek a képernyőn. Ha egy kicsit felette tartod a kurzort, akkor a kép jobb alsó sarkában megjelenik egy kis ikon, arra kattintva eredeti méretű lesz a kép.
A képek minden változtattás nélkül kerültek fel egyenesen a kamera floppyairől, ergo eredeti minőségűek. A szemcsésséget egy kis embossal el lehetne tüntetni, viszont így az egész kép egy kicsit homályos lenne. Szerintem két rossz közül ez a jobb.
A filmekkel mi legyen? 21 mega az összes és tömörítve is csak 18. Megpróbáljam csökkenteni a felbontást, vagy vegyem le a hangot, vagy rakjuk föl egy ingyenes szolgáltatóhoz?
Első hazaérőként jelentem, hogy sikeresen befejeződött a Peugeot 406-osok jubileumi, 5. találkozója! Mindenkinek nagyon szépen köszönünk mindent! Most pedig nekilátok a képanyag feldolgozásának és publikálásának!
A találkozó a Hungária-Váci út sarkán lehetne (a Flórián téri, Meki melletti parkolóban, ahol a múltkor is volt) szombat reggel legkésőbb 7.15-kor (hogy az esetleges késők is odaérjenek).
Onnan 7.30-kor kikonvojozunk a Berda József utcába, megismerjük az okosságokat először elméleti, aztán gyakorlati szinten is. Mivel a következő csoport 13.00-kor kezdődik, ezért valszeg a mi oktatásunk vége kb 12.00. Utána mehetünk együtt valahova ebédelni, és akkor du. 3-4 körül mindenki mehet a saját hétvégi programjára ;-))
Iván, aki Tamás! Ha tudod, hozzd légyszi a fényképezőgépet, hogy tudjuk dokumentálni az eseményeket.
Lelki támogatást kérek...
Hétfőn adtam le a kocsit a szervizbe, egy előreláthatólag egynapos munkára. Most tartunk ott, hogy holnap már aztán tényleg, de igazán elhozhatom :-( Ha hétvégére is ott kell maradjon, akkor legfeljebb gyalog tudom tiszteletemet tenni a talin, az meg azért nem akkora élmény, mint oroszlánostul :-(
:( Sajnos nem tudok veletek úgy tartani, ahogy szeretnék. Ugyanis máshová kellett csoportosítani anyagi eszközeimet:( Viszont nagyon szivesen megnézném, hogy fogtok bénázni:) valamint a kajálásban is veletek tartanánk.
Strasszer! Tudnánk találkozni az Örsön és veletek menni?
Sajnos a talira nem tudok menni, de leírom, milyen jól megtréfált az autó. Voltam a szervízben diagnosztikán. Ott kezdődött a dolog, hogy a motorháztetőt kinyitva az elektronikás srác szája eltátódott, mondván, ilyen befecskendezőrendszert ő még nem látott ( 1.9 központi injektor Solex Fenix 1B ). Nagy nehezen felismerte a műszer, hogy milyen autóról is van szó, aztán indult a diagnózis. Mindent rendben talált. Aztán kiderült, hogy a kipufogó-leömlő öntvényem elrepedt az idők folyamán - utóbb belegondoltam, lehet, egyik régi padkázásom is belejátszott ebbe -, amiből az új 55.000 Ft, így marad majd az öntvényhegesztő pálca használata :-)). Majd szombaton ellenőrizve a repedést észrevettem, hogy csöpög a benzinem. Autóelektronikás barátommal leszedtük az injektorfedelet, megigazítottuk a nyomásszabályzó egyébként tökéletes állapotú tömítését, ami elengedte a nyomást. Összeraktuk és gyönyörűen működik. Ja, és a német-témához visszatérve a legtöbb autónak nem állítható a benzinnyomás-szabályzója, az enyémnek is állítható ( meg gondolom az összes 405-nek ). Ez sokkal jobb megoldás, mert ráteszel egy mérőórát és bármikor a pontos értékre be tudod lőni. A műszerfal is kapott néhány szivacsdarabot, hogy ne zörögjön annyira, volt egy alvázmosásom is, így teljes a lelki béke :-)). Remélem, most már megembereli magát az autó, éppen ideje lenne.