Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Hosszban felturbózott Pannónia-készletből kialakított pályán járattam Előre gépet. Ha a gép hajtó oldalát a kitérők külső odala felé állítottam és az irányváltó bajuszt az állítómevvek ellentétes oldalra toltam, egész jól ment. Billegett, de nem siklott, inkább a túl nagy sebessége nem tetszett, állandóan nyomkodni kellett a szabályzódoboz Stop gombját, épphogycsak fesz alatti pályánál. Tulajdonképpen mechanikusan szaggatott vezérlőjelet adtam neki, kihasználva a gép lendületét. A három kocsit meg sem érezte. Mit lehetne tenni, hogyan lehetne Előre mozdonyt úgy lelassítani, hogy legalább a készletben levő vonatot el bírja húzni? Vagy inkább hagyjam békén műszakilag és rakjak hozzá még kocsikat? Esetleg tegyek súlyokat a vagonokba? A Pannóniánál ezek a nyűgök nem jöttek elő, egy-két forgócsap aljáról való anyalazulástól eltekintve jól bírják a járművek a sokórás nyúzást. A nemrég kapott Helikon még járatva nem volt, csupán a világátást kapta vissza. A tetőn levő vörös szemecskét az egyik előző tulaj megfúrta és a tető amúgyis Pannónia gépé volt a szín és a szegecsek hiánya alapján, kapott egy-egy homlokizzót. Így menetirány szerint igen szép fényt ad a három lámpa. A gépezet is Pannónia, mindkét moci jó, szépen futnak együtt, már csak az olajozás van hátra. Szeléncellák hiányában bakelitlapkára ültetett fémházas diódákat kapott a motorkör, a homlok és a tetővilágításnak külön-külön egyenirányítása van, a menetiránnyal összehangolva. Mivel Pannónia a tetőelem és festéshibás, le lesz szedve a régi festés, de azzal egyezően ismét szürke lesz. A két csavar pedig egy tetőhűtő utánzatot, illetve kipufogóutánzatot fog tartani. A kaszni szép állapotú, korához képest. Korábban linkeltem egy képet, mit is kaptunk, milyen színű Helikon gépet. A kapaszkodókat mind pótolni kell, a két piros bajusz és a két szárnyaskerék is megvan, bár az egyik bajusz elég bizonytalanul van feltéve, majd valahogyan megpróbáljuk jobban felszerelni. Időnként hajlamos leesni.
Azért fel nem borul,kb.5-10 percenként jut egy kisiklás,de a 24 volttal félárbocon húzott nyolc kocsit.Akkor nem borult ki a kanyarba és szépen vette a kiszakaszolás és alu sín ártalmait.Felvettem majd felteszem face-re.A fogaskerekeket elég megcserélni a mozdonyba és máris nem akad,de erre nem volt időm.A négy mozdonyból azért három lefeküdt a végére,mivel óránként öt perc menet volt tervezve ehelyett napi hét órát mentek.Viszont fantasztikus cucc és a gyerekek is oda voltak rendesen 1-2 órákig nézte.
Sziasztok! Keresek megvételre nem működő, nem felújítható ELŐRE hajtásegységet kerekekkel. Esetleg ugyanilyen komplett mozdonyt. Nincs valakinek ilyesmije? A publikus e-mail címre is írhattok, ELŐRE is köszönöm! :) (Erősen felújítandó állapotú pannónia vagonok is érdekelnek.)
Köszönöm, akkor kap ledeket. A tető színét meghagyom. Nincsenek szegecsei. Két gyári csavar van bennük. Vagy a pon kedvéért: Helikon gép hogy nézne ki áramszedőkkel? Ez csak elméleti ötletelés, nem szeretném megvalósítani. :D
1. van két lyuk, benne gyári csavarokkal. 2. Pannóniásan szürke a tető.
Apró hiba: a két vörös homloklámpa utánzat hiányzik. Ezek pótolhatóak-e vagy beépíthető-e oda úgy valamilyen világítás, hogy ne legyen gyári állapt-ellenes?
Tegnap egy hagyatékból kaptam az alábbi festésű Helikon mozdonyt-gyűjteményből lesz hozzá egy 4 tg kocsija is:
A különbség a tető színe: ami előkerült, a Pannónia géppel azonosan szürke a teteje. Ez gyári festés vagy valami tetőelem csere-bere és "csáptalanítás" miatt lehetséges? Ha gyári, akkor fel kéne rakni a honlapra a szürke tetős színvariációt is. Műszakilag átalakították, szép a szekrény, de Pannónia forgóvázakkal, két motoros, felújított, igényes vezetékezéssel, szelének helyett szilicium diódákkal. Az izzók nincsenek (még) bekötve és hiányoznak is.