Lassan nekünk, a természetet tisztelő és védő túrázóknak (akik nem mellesleg quad-dal járnak) kell szégyenkeznünk : a saját fajtánk miatt.
http://index.hu/politika/bulvar/motbukk1119/
Önszabályozást is végrehajtunk - ha kell, és ha lesz partner benne. Na ehhez várom itten a segítségeket...
Igen ebben van igazság hogy nem halkak a gépeink....Az is biztos hogy engem kevésbé zavar ha 45perc vagy 1oránként elmegy pár motoros quados mert szeretem a hangját...
De sajnos az baj hogy 10motorosból ha 2ő hülye és alig tudnak elugrani előle mert a turista mellet még kicsit ráhuz hogy megmutassa mit tud a gépe akkor azt a 2őt jegyzik meg és amiatt ítélik el a többi 8at...
Hát ha nincs rajta rendszám akkor persze hogy nem. Kivéve ha 50 köbcentisek. De aki erdőbe használja meg terepen az minek tegyen rá rendszámot, meg fizhessen érte biztosítást. Persze kimegy vele az útra de ha jön a rendőr annyi dolga van hogy lemegy az útról, úgysem fogják elkapni...
Még valami; ha úgy tudnék zongorázni, mint ahány rendszám nélkül rohangáló, sport-eszköznek álcázott kedélyfokozó erőgép rohangál a városban - ami előbb utóbb az erdőbe is kikerül -, akkor nem gépeléssel tölteném az időt.
én olvastam, de sajna elle ellenpélda az a őstulok gondolkodás ami az átlagemberekben van.
Saját példámat hozom fel.
Környékünkön 15km es körzetben nincs védett terülte, természetvédelmi körzet etc. Van viszont rengeteg szőlő és nem használt földterület.
Dimbes dombos, király helyek.
Megkerestem saját illetve szomszéd telelpülés vezetését, hogy kéne nekünk 3-4 hektár, bérleti díjat is adunk ha úgy érzik és csaináűlnánk, valami quadpályát, offroad terepet, motors dühöngőt.
Naná, hogy tetszett az ötlet indenkinek.
Mert akkor jönnek meberk, ott ezsnek alszanak, pihennek családostól stb. Rengeteg előnye van az ilyesminek.
aztán jött a helyi TSZ /ami már rt, de a vezetők ugyanazok a vaskalapos péniszek mint régen/ és közölték, hogy ők bérlik a nem használt részeket is és őket nem érdekli ez az egész. majd jöttek a bólogatók és minden maradt a régiben.
Kapát lengető parszt a dombtetőn, helyi körzetis baxogat mindenkit stb. stb. :(((
nekem a birtokomba kerult egy erdo . sosem tiltanek ki senkit onnan . az osvenyeket ha nem jarjak , egy honapon belul atlathatatlanokka valnak , harom honap mulva jarhatatlanna . aki azt mondja hogy a nyomaink nem tunnek el es jovatehetetlen eroziot okoznak , az vegye a faradtsagot es menjen el a veszprem melletti halott varosba - amiota az oroszok elmentek , az utak fele eltunt , a negyemeletesekben nonek a bokrok - a hely hangulata csodas - a gepmuhely olajos , koszos padloja is tokeletesen megfelel a helyi novenyvilagnak
"Én csak azt nem értem hogy mi a rosz abban, hogy terepjárónyi széles úton elmegyünk motorral vagy quaddal, mi kárt teszünk ott a talajban?"
Szerintem nem ez a fő-, illetve egyetlen felvethető kérdés. Én szívesen túrázok, és azért teszem, hogy kiszabaduljak a város füstjéből, zajából. Madárcsicsergést szeretnék hallgatni és érezni az erdő illatát. Erre készülve igazán hangulatromboló, amikor a szük erdei ösvényen 8 quad jön szembe, 40km/órás sebességgel és örűlhetek, ha sikerült félre ugranom előlük.
Igen, csak a ködös Albion egy jogállam... Igaz ott vannak az olajért Irakban azok is egy jó nagy hazugsággal a legitimációban. Habár hazugság már itt is van, most még köd is, tehát itt van Anglia... :)
Nagyon egyszerű,rendszámozás kell a gépekre,aki illegális helyen használja azt fel kell jelenteni!Szándékosan nem megyek természetvédelmi területre,de már tévedtem be ilyen helyre,mert nem jelezte tábla,utólag derült ki,oda többé nem megyek.Mégegyszer leírom,járt utakról nem térünk le!
Ezt elolvasta valaki??? Csak mert meglepő módon igazat írt, és nem is fröcsög. MAxi egyetértek!!!
Ezzel az üggyel kapcsoltban is az van mint Magyarországon sok mindennel. Van egy életidegen szigirú szabályzás, amit nem tudnak betartatni, és amit sen ki nem tart be.
Ugyanis jelenleg ma ma Mo-on NEM lehet letéreni a közorgalmú utakról lóval(!), biciklivel, motorral, autóval. Csak ha tábla jelnzi ill. engedélye van rá az embernek. Ha valaki a saját magántulajodban levő birtokán autózni akar néhány terepjárós barátjával, elvileg ahhoz is hivatalos engedélyre lenne szüksége.
Agyrém. Miközben MINDEN magyar települést illegális szemétlerakók tengere vesz körbe.
Nem kéne más, csak életszerű szabályzás, amit szigorúan betartatnak. Jelöljék ki hol NEM lehet motorizáltan terepezni: védett területek környékén, gyalagos kirándulóösvények közelében stb és hogy hol LEHET.
Számtalan olyan része van az országnak ahhova kirándulók soha nem jutnak el, nem védett terület, viszont biciklivel, autóval, motorral jót lehet ott játszani.
A terület használatáért persze lehetne éppeszű összeget kérni. A quadosok, terepjárósok ehetnének a helyi éttermekben, használhatnák a szállásokat, vehetnének a helyi termelők zöldségeiből. Falusi turizmus.
Akár lehetne quados túrautakat kijelölni ezeken a helyeken. A terepmotoros szervezetek biztot nyitottak lennének ilzemsmire, társadalmi munkában.
"Mit lehet tenni? Mi lenne a hivatalos jogi/szabályozási út? Tudja valaki?"
Én tudom. Roppant egyszerű. Azt lehetne csinálni, amit Angliában ma csinálnak azokkal az autósokkal, akik kötelező biztosítás nélkül róják az utakat. - 2000 font büntetés, plussz - az autót a helyszínen lefoglalják, elszállítják és bezúzzák. Nem vicc.
"Jelöljék ki hol NEM lehet motorizáltan terepezni: védett területek környékén, gyalagos kirándulóösvények közelében stb és hogy hol LEHET."
Mindez már megtörtént. Az megint más kérdés, hogy van akinek nem tetszik.
"Számtalan olyan része van az országnak ahhova kirándulók soha nem jutnak el, nem védett terület, viszont biciklivel, autóval, motorral jót lehet ott játszani."
És ha nem védett, akkor már nuku önkontrol, jöhet a játszás, adj neki ? Már megbocsáss, de ez olyan, mintha minden gyereknek adhatnánk egy maflást, aki mellett nem áll szülő, aki megvédje.
Van némi rálátáson az ügyre. Nem titok, hogy több határon túli csapat ide jár motorozni, edzeni, játszani a soft szabálybetartás miatt. Aztán az sem titok, hogy az erdőszélén nem a helyi erők terepjárói által vontatott utánfutók parkonak. Van olyan is már, hogy utazási iroda szervez ilyen eszközel vívott kalandtúrát hazánkban... Az sem titok, hogy több erdészetet megkerestek már külföldről, hogy ilyen-olyan tereprally okán had menjenek már át. Ha mi nem engedünk, nézzétek meg Erdélyt, hogy mi folyik ott, mert tovább mennek az urak, mert akkora urak, hogy a passziónak nem állhat ellen semmi... Otthon persze tilos.
Üdv Mindenkinek!
Én csak azt nem értem hogy mi a rosz abban, hogy terepjárónyi széles úton elmegyünk motorral vagy quaddal, mi kárt teszünk ott a talajban? Fák közé ahol nincs út oda nem megyek be, miért mennék? Azt már nem endurozásnak hívják...
Igen volt már arra is példa hogy szűk turista utakon mentünk, de nekem semmi rosz emlék a turázokkal, mi is eleve lassan megyünk szűk turista utakon, még lasitottunk is csöndben elgurultunk a kirándulók mellet intéssel megköszöntük hogy elengedtek minket és mindenki ment tovább....
Ha lovas jön(akinek ugyan úgy nincs sok engedélye ott menni, csak neki nem brümmök a lova) leállítjuk a motort nehogy megvaduljon a ló....
Egyszer nem kerültünk még öszetüzésbe kiránduloval, lovassal senkivel....
Természetvédelmi helyekre igyekszünk nem bemenni de volt már példa olyanra is....
(elnézést a tagolatlan szövegért, de a böngészőm nem szereti az index forumát...:)
Az a gond ezzel a megközelítéseddel, hogy pl 1 éve márc 15én hó volt még fönt /vagy két éve, gyógyszert kéne szednem és jobban emlékeznék/ elmentük családommal kirándulni.
Én leraktam parkolóban kocsit, LENT, mert ki volt téve tábla, hogy csak és kizárólag buszok mehetnek föl illetve le.
Mondhatnám, rengetegen sétáltunk föl-s-le kéksetetőig, de még annyi protekciós ott pihenő autós én nem láttam.
Tudod, a probléma itt kezdődik, és ott végződik.
A szabályokat hétköznap sem tudjuk betartani, nehogy extrémebb estekben!!!
Ezért írtam, hogy előbb a fejekben kellene rendet csinálni.
Azért mert mert gonoszul néz ki nem biztos hogy gonosztevő. Haver multkor nem akart elengedni egy crossost a turista úton de aztán annyira beparázott mert akkora gépen ült meg a ruha meg a sisak, hogy inába szállt a bátorság már a látványtól is :):)
De lásd be, hogy ezt kár volt felhozni, hogy a crossmotorosok az adócsalók, amikor a vállakozók nagy része ezt csinálja. Mondjuk nem tudom mitől lettek hirtelen vállakozók a crossosok de az is mindegy.
Nem kell leharapni a fejem. Másképp teszem fel a kérdést. Úgy láttam a hozzászólásodból, hogy te is használod ezeket a gépeket. Azt kérdeztem, hogy miért mennek ezekkel a járművekkel természetvédelmi területre ezek az emberek. Azt gondoltam te is jártál már ott géppel. Ha nem így van, akkor elnézésedet kérem. Viszont a kérdésemre így nincs válasz, mert nem nagyon láttam olyan bejegyzést, amely ezt megmagyarázná. Mit lehet tenni? Mi lenne a hivatalos jogi/szabályozási út? Tudja valaki?