Nem veszem észre, hogy kormos lenne a befújt levegő. Lehet, hogy valamennyivel porosabb a befújt levegő, de annyival nem, hogy jelentősége lenne. A fűtés viszont érezhetően jobb.
Az izzítást pedig háromszor ismételtem a mínusz 6 fokban. Mindig kivártam a kontrollámpa elalvását és utána, mégy 20 másodpercet. Mégse indult. Rá kellett még egyszer izzítani. Továbbra is azt gondolom, hogy az alacsonyabb befecskendezési nyomás miatt, túlságosan korán történik a befecskendezés. Ezért indul nehezebben az autó. De most nem tudok költeni rá. Majd ha meglesz a rávaló és találok egy adagolóst, akkor megcsinálom a porlasztócsúcs cserét.
Te bevezetted a motortérből azt a ventillátrral felkevert poros, kormos, levegőt a fülkébe?
Hideg indításnál érdemes kivárni azt a kb 25 másodpercet amíg megy az izzítás, függetlenül a lámpa kialvástól. Miután az izzítás visszajelző elalszik, még attól tovább izzít az említett nagyjából 25 másodpercig, hallani mikor a relé elengedi (egy kattanás a motortérből) na akkor gyújtás le majd újból izzít a visszajelző elalvásáig majd csak ezután indítózz.
Képet nem csináltam róla. De nincs benne semmi különös. Vágtam egy akkora horganyzott lemezt, amekkora eltakarja rácsot és azzal a két csavarral, ami a rácsot fogja, odacsavaroztam. Mivel előtte nem hajlítottam fel a szélét, ezért a helyszínen hajlítgattam fel, egy csavarhúzó és kombinátfogó segítségével. Arra azért figyelj oda, hogy a motorháztetőt ne érje el, akkor se, ha nyitod vagy csukod.
Igen , lehet ez is benne van az integetős-vigyorgós fotósokban . Nálunk a poroszos rendszeretet rosszabbik formája lett egyeduralkodó , vagyis nem akarjon má a pógár mindenféle egyéni firlefrancot , elégedjen meg azzal amit készen kap . Ezzel szemben a liberális angolszász szisztémában jószerivel mindenféle gyanús tákolmányra rendszámot lehet szerezni .
Emiatt fehér holló a forgalomból kilógó masina , és ha mégis akad egy-egy azt akkor sebtében körbeszelfizik és lájkolják .
Mostanra jószerivel csak a segédmotoros kerékpárok élveznek némi szabadságot , de ott is inkább csak a rendszámtalan 2-3 kerekűek . Nem tudni meddig ...
Volt egy másik téma is, ami a fűtésről szolt. Itt azt a megoldást találtam, hogy egy lemezzel letakartam a szélvédő alatti rácsot. A lemez alsó széle bent van a motorháztető alatt. A lemez szélét kicsit felhajlítottam, és így a motortérből szívja a motor által előmelegített levegőt. Így kellemesebb a fűtés, hogy nem azt a hideg levegőt kell felmelegíteni ami a motortéren kívül van.
A héten kedden és szerdán, bizony csak a sok izzítás után volt hajlandó beindulni az Aixam.
Arra gondolok, hogy hiába ködszerű a porlasztás. De mivel már alacsonyabb nyomásértéken történik a befecskendezés, így még a dugattyú nem érte el az optimális magasságot és a sűrítési nyomás is alatta marad még az optimálisnál. A gyári érték a mellékelt táblázatban 150-140 kg/cm2.
Itthon az egyedi jármű építés vörös posztó a hatóságok szemében, de vannak országok, ahol komoly hagyománya van a kit-ből építhető kocsiknak. Golfkocsikhoz pl. sokféle üvegszálas műanyag karosszériát lehet kapni, amik méretben passzolnának egy mopedautó alvázára is, így könnyen lehetne egzotikus járgányokat építeni.
Azon gondolkodok, hivatalosan kellene-e engedélyezetetni egy karosszéria cserét. Amikor legutóbb állásfoglalást kértünk az NKH-tól a motorcserével kapcsolatban, akkor azt írták, hogy nem kell se előzetes engedély, se utólagos felülvizsgálat, ha az új motor teljesítménye nem nagyobb az eredetinél, és nem rosszabb a környezetvédelmi besorolása. Továbbá nem romolhatnak a közlekedésbiztonsággal kapcsolatos tulajdonságai. Gondolom ez a homályos megfogalmazás a fékre, futóműre és a kormányműre vonatkozhat, amit nem érintene egy karosszéria csere...
de amikor odanézek, vigyorognak, meg integetnek. Nem tudom mi tetszik ebben a járgányban az embereknek, a szine, vagy a formája?
Szerintem másról van szó , egészen másról . Az 1989-es Motorkatalógusban ezt írják az oldalkocsis motorkerékpárokra :
A mai kor ember elvszítette az egyéniségét , beleolvad a tömegbe . Ha nagyáruházban vásárol azt eszi amit többmillió honfitársa , ugyanazt a ruhát hordja és ugyanolyan autókkal jár mint a szomszédai . Hogy valakinek Opel Astrája van vagy Peugeot 307-ese az teljesen mindegy : mindkettő tucatáru , mit százezerszámra készítettek .
Ebben az uniformizáltsága miatt ingerszegény világban üdítő látvány egy ilyen szerkezet , mint a tied . A legtöbb ember vágyik ilyesmire , de meglépni nem meri , nem tudja . Érez némi borzongós tiszteletet azok iránt az idió... a megszállottak iránt akik meg tudták ezt engedni maguknak .
Ilyenek a háromkerekűek is ; többször írtad , hogy a legtöbb ember iszonyodik tőlük . Valóban sokan irtóznak tőlük , de nem a háromkerekűség miatt , hanem mert van valami rokkantkocsi érzésű szükségjármű megjelenésük . Ha valami módon sikerül ezt a szegényszagot elhessenteni róluk akkor azok is ilyen publicitást kaphatnak .
Ha megkérdezel egy járművekhez nem értő nőt , hogy beülne-e egy Sulkyba , Amicaba , vagy Charlyba ( pláne , hogy naponta járjon vele ) arra valószínűleg heves nemmel reagálna .
Ha viszont ezeket a járműveket ajánlanád nem lenne kifogásuk , pedig ezek is háromkerekűek -- csak ezekről még laikus is sejti , hogy brutálisan drágák :
Nyári melegben mit hobbi-kabrió már a régi Amica is szalonképessé lesz lassan .
A mopedautók elfogadottságában szerintem szerep van annak : egyre többen értesülnek arról , hogy egy ilyen kis autópótlék drágább mint egy hasonló kiskocsi .
Elég régóta furikázok mindenféle egzotikus járművel, így nem szokatlan, hogy (hülyének?) néznek. De az már számomra is meglepő, ahogyan mostanában a Stella kabriómra reagálnak az autósok. Rendszeresen rámdudálnak, eleinte azt hittem, azért mert lassan megyek, de amikor odanézek, vigyorognak, meg integetnek. Nem tudom mi tetszik ebben a járgányban az embereknek, a szine, vagy a formája? Ma pl. behúzódtam a lámpánál záróvonalhoz, hogy el tudjanak mellettem menni a jobbra kanyarodók a kiegészítő zöldnél. De látom a tükörben, hogy szerencsétlenkedik mögöttem egy suv, pedig hagytam bőven helyet. Aztán kiderült, csak a telefonját vette elő, amivel levideózott, amikor elment mellettem. Ennyi "lájkot" még életemben nem kaptam az úton... :)
Én az ilyen értékelésekkel nem is foglalkozok. Csak akkor nézek meg néhányat, mikor valaki felhívja a fórumozók figyelmét rá. Ilyenkor is csak mosolygok rajtuk, és azt kérdezem magamban tőlük, hogy "jó hülyének lenni?" Most pedig már előre mosolygok, azon, hogy ezek a pontozók, vajon hány negatív értékelést adnak erre a hozzászólásomra?
Az a rossz benne hogy a csavarra nem tették rá a jelölést. (Balmenetes). Így aztán én is ráfelé húztam először. Ezután kértem egy nagyobb ütőerejű légkulcsot, forgásirányt váltottam, így lendkerék kitámasztás nélkül is működött a kilazítás. Óramutató járásával megegyezően lehet kilazítani!
A motor térre gondoltam hogy eléggé össze van zsúfolva és bárhol néztem képet a szűrőről az elég hosszúnak tűnt.Többek között ezért sem találtam meg.Meg mondjuk sosem volt kocsim.Alapjába véve motorozok azon csukott szemmel is meg találom.
Ja , erre most én is megnéztem , hogy az elmúlt időszakban nem is kaptam negatívot , kicsit úgy érzem magam , mint Bástya barátunk , lásd 4,35-nél : https://vimeo.com/250783011
Kíváncsi vagyok , valaha az életben össze tudom-e rakni azt a Charly-t villanymotorral -- akkor nekem is lesznek személyes tapasztalataim .
Tapasztalt már valaki olyat , hogy a dízel motor (kubota) menet közben egyszer csak leáll?
Egyik ismerősöm járt úgy járt úgy , hogy volt valami kis kontakthiba valahol a szerkezetben , a fékrelépéseket kísérték ilyen hirtelen leállások . Valószínűleg a a leállítórendszer a féklámpa felvillanásával járó feszültségesét a gyújtás levételével azonosította és beindította a leállítómechanizmust . Első körben ezt a problémát úgy vizsgálnám hogy lehúznám a leállítótekercs vezetékét -- ha elmaradnak a rejtélyes leállások akkor valami fals infó alapján a tekercs csinálja . Persze lehúzott vezetéknél meg leállítani körülményes a technikát .
Ilyen alattomos leállásokkal sokat kínlódtunk , de az Casalini volt , Mitsubishi motorral .