Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Mnagy Creative Commons License 2018.12.08 -1 0 46342

Az előbb lemaradt.... váltó üresbe és nagygáz, ahogy beindul gáz vissza.

Előzmény: oljeg12 (46341)
oljeg12 Creative Commons License 2018.12.08 -7 0 46341

Nem veszem észre, hogy kormos lenne a befújt levegő. Lehet, hogy valamennyivel porosabb a befújt levegő, de annyival nem, hogy jelentősége lenne. A fűtés viszont érezhetően jobb.

Az izzítást pedig háromszor ismételtem a mínusz 6 fokban. Mindig kivártam a kontrollámpa elalvását és utána, mégy 20 másodpercet. Mégse indult. Rá kellett még egyszer izzítani. Továbbra is azt gondolom, hogy az alacsonyabb befecskendezési nyomás miatt, túlságosan korán történik a befecskendezés. Ezért indul nehezebben az autó. De most nem tudok költeni rá. Majd ha meglesz a rávaló és találok egy adagolóst, akkor megcsinálom a porlasztócsúcs cserét. 

Előzmény: Mnagy (46340)
Mnagy Creative Commons License 2018.12.08 -1 0 46340

Te bevezetted a motortérből azt a ventillátrral felkevert poros, kormos, levegőt a fülkébe?

 

Hideg indításnál érdemes kivárni azt a kb 25 másodpercet amíg megy az izzítás, függetlenül a lámpa kialvástól. Miután az izzítás visszajelző elalszik, még attól tovább izzít az említett nagyjából 25 másodpercig, hallani mikor a relé elengedi (egy kattanás a motortérből) na akkor gyújtás le majd újból izzít a visszajelző elalvásáig majd csak ezután indítózz.

Előzmény: oljeg12 (46339)
oljeg12 Creative Commons License 2018.12.08 -7 0 46339

Képet nem csináltam róla. De nincs benne semmi különös. Vágtam egy akkora horganyzott lemezt, amekkora eltakarja rácsot és  azzal a két csavarral, ami a rácsot fogja, odacsavaroztam. Mivel előtte nem hajlítottam fel a szélét, ezért a helyszínen hajlítgattam fel, egy csavarhúzó és kombinátfogó segítségével. Arra azért figyelj oda, hogy a motorháztetőt ne érje el, akkor se, ha nyitod vagy csukod.

Előzmény: jatti00 (46335)
oljeg12 Creative Commons License 2018.12.08 -3 0 46338

Egyenlőre még nem oldottam meg. Kell vennem porlasztócsúcsokat és beállíttatni őket.

Előzmény: Malaguszti (46337)
Malaguszti Creative Commons License 2018.12.08 0 0 46337

És akkor mi lett az indítási nehézséggel?

Megoldottad?

Előzmény: oljeg12 (46332)
Bakancs4 Creative Commons License 2018.12.07 -3 0 46336

Igen , lehet ez is benne van az integetős-vigyorgós fotósokban . Nálunk a poroszos rendszeretet rosszabbik formája lett egyeduralkodó , vagyis nem akarjon má a pógár mindenféle egyéni firlefrancot , elégedjen meg azzal amit készen kap . Ezzel szemben a liberális angolszász szisztémában jószerivel mindenféle gyanús tákolmányra rendszámot lehet szerezni .

Emiatt fehér holló a forgalomból kilógó masina , és ha mégis akad egy-egy azt akkor sebtében körbeszelfizik és lájkolják .

Mostanra jószerivel csak a segédmotoros kerékpárok élveznek némi szabadságot , de ott is inkább csak a rendszámtalan 2-3 kerekűek . Nem tudni meddig ...

Előzmény: WooDoo (46331)
jatti00 Creative Commons License 2018.12.07 0 0 46335

Megmutatod fényképen is hogy ez hogyan néz ki? 

Előzmény: oljeg12 (46334)
oljeg12 Creative Commons License 2018.12.07 -5 2 46334

Volt egy másik téma is, ami a fűtésről szolt. Itt azt a megoldást találtam, hogy egy lemezzel letakartam a szélvédő alatti rácsot. A lemez alsó széle bent van a motorháztető alatt. A lemez szélét kicsit felhajlítottam, és így a motortérből szívja a motor által előmelegített levegőt. Így kellemesebb a fűtés, hogy nem azt a hideg levegőt kell felmelegíteni ami a motortéren kívül van.

oljeg12 Creative Commons License 2018.12.07 -4 1 46333

Megpróbálom nagyobba felrakni a táblázatot.

 

Előzmény: oljeg12 (46332)
oljeg12 Creative Commons License 2018.12.07 -4 1 46332

Kicsit több mint egy hónapja, hogy az idő hűlésével kapcsolatban szóba hoztam az indítási nehézséget.

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=149491378&t=9147790

A héten kedden és szerdán, bizony csak a sok izzítás után volt hajlandó beindulni az Aixam.

Arra gondolok, hogy hiába ködszerű a porlasztás. De mivel már alacsonyabb nyomásértéken történik a befecskendezés, így még a dugattyú nem érte el az optimális magasságot és a sűrítési nyomás is alatta marad még az optimálisnál. A gyári érték a mellékelt táblázatban 150-140 kg/cm2.

 

WooDoo Creative Commons License 2018.12.07 -5 1 46331

Itthon az egyedi jármű építés vörös posztó a hatóságok szemében, de vannak országok, ahol komoly hagyománya van a kit-ből építhető kocsiknak. Golfkocsikhoz pl. sokféle üvegszálas műanyag karosszériát lehet kapni, amik méretben passzolnának egy mopedautó alvázára is, így könnyen lehetne egzotikus járgányokat építeni.

 

http://www.bbgolfcarts.com/hot-rod-carts.html

 

Azon gondolkodok, hivatalosan kellene-e engedélyezetetni egy karosszéria cserét. Amikor legutóbb állásfoglalást kértünk az NKH-tól a motorcserével kapcsolatban, akkor azt írták, hogy nem kell se előzetes engedély, se utólagos felülvizsgálat, ha az új motor teljesítménye nem nagyobb az eredetinél, és nem rosszabb a környezetvédelmi besorolása. Továbbá nem romolhatnak a közlekedésbiztonsággal kapcsolatos tulajdonságai. Gondolom ez a homályos megfogalmazás a fékre, futóműre és a kormányműre vonatkozhat, amit nem érintene egy karosszéria csere...

Előzmény: Bakancs4 (46330)
Bakancs4 Creative Commons License 2018.12.06 -6 4 46330

de amikor odanézek, vigyorognak, meg integetnek. Nem tudom mi tetszik ebben a járgányban az embereknek, a szine, vagy a formája?

 

Szerintem másról van szó , egészen másról . Az 1989-es Motorkatalógusban ezt írják az oldalkocsis motorkerékpárokra :

A mai kor ember elvszítette az egyéniségét , beleolvad a tömegbe . Ha nagyáruházban vásárol azt eszi amit többmillió honfitársa , ugyanazt a ruhát hordja és ugyanolyan autókkal jár mint a szomszédai . Hogy valakinek Opel Astrája van vagy Peugeot 307-ese az teljesen mindegy : mindkettő tucatáru , mit százezerszámra készítettek .

Ebben az uniformizáltsága miatt ingerszegény világban üdítő látvány egy ilyen szerkezet , mint a tied . A legtöbb ember vágyik ilyesmire , de meglépni nem meri , nem tudja . Érez némi borzongós tiszteletet azok iránt az idió... a megszállottak iránt akik meg tudták ezt engedni maguknak .

Ilyenek a háromkerekűek is ; többször írtad , hogy a legtöbb ember iszonyodik tőlük . Valóban sokan irtóznak tőlük , de nem a háromkerekűség miatt , hanem mert van valami rokkantkocsi érzésű szükségjármű megjelenésük . Ha valami módon sikerül ezt a szegényszagot elhessenteni róluk akkor azok is ilyen publicitást kaphatnak .

Ha megkérdezel egy járművekhez nem értő nőt , hogy beülne-e egy Sulkyba , Amicaba , vagy Charlyba ( pláne , hogy naponta járjon vele ) arra valószínűleg heves nemmel reagálna .

 

Ha viszont ezeket a járműveket ajánlanád nem lenne kifogásuk , pedig ezek is háromkerekűek -- csak ezekről még laikus is sejti , hogy brutálisan drágák :

Nyári melegben mit hobbi-kabrió már a régi Amica is szalonképessé lesz lassan .

 

 

A mopedautók elfogadottságában szerintem szerep van annak : egyre többen értesülnek arról , hogy egy ilyen kis autópótlék drágább mint egy hasonló kiskocsi .

Előzmény: WooDoo (46329)
WooDoo Creative Commons License 2018.12.06 -8 6 46329

Elég régóta furikázok mindenféle egzotikus járművel, így nem szokatlan, hogy (hülyének?) néznek. De az már számomra is meglepő, ahogyan mostanában a Stella kabriómra reagálnak az autósok. Rendszeresen rámdudálnak, eleinte azt hittem, azért mert lassan megyek, de amikor odanézek, vigyorognak, meg integetnek. Nem tudom mi tetszik ebben a járgányban az embereknek, a szine, vagy a formája? Ma pl. behúzódtam a lámpánál záróvonalhoz, hogy el tudjanak mellettem menni a jobbra kanyarodók a kiegészítő zöldnél. De látom a tükörben, hogy szerencsétlenkedik mögöttem egy suv, pedig hagytam bőven helyet. Aztán kiderült, csak a telefonját vette elő, amivel levideózott, amikor elment mellettem. Ennyi "lájkot" még életemben nem kaptam az úton... :)

 

jatti00 Creative Commons License 2018.12.05 0 0 46328

Köszi a tippeket, azóta nem jelentkezett a hiba. Ha megint előjön, akkor megpróbálom felderíteni, és megosztani . Hátha tanulunk belőle. 

Előzmény: Bakancs4 (46314)
barbon1 Creative Commons License 2018.12.05 0 0 46327

Akkor balos,köszi az infót

Előzmény: Bakancs4 (46325)
oljeg12 Creative Commons License 2018.12.05 -10 2 46326

Én az ilyen értékelésekkel nem is foglalkozok. Csak akkor nézek meg néhányat, mikor valaki felhívja a fórumozók figyelmét rá. Ilyenkor is csak mosolygok rajtuk, és azt kérdezem magamban tőlük, hogy "jó hülyének lenni?" Most pedig már előre mosolygok, azon, hogy ezek a pontozók, vajon hány negatív értékelést adnak erre a hozzászólásomra?

Előzmény: pál0123 (46323)
Bakancs4 Creative Commons License 2018.12.04 -6 5 46325

Óramutató járásával megegyezően lehet kilazítani!

 

Előzmény: Bakancs4 (46320)
Bakancs4 Creative Commons License 2018.12.04 -9 5 46324

Ja , ja -- gondolhatod mennyire felizgatom  magam az értékelések miatt .

Előzmény: pál0123 (46323)
pál0123 Creative Commons License 2018.12.04 -11 5 46323

 

Azok a szarházi alakok adják a negatív értékelést,akik belőled építkeznek....

Előzmény: Bakancs4 (46315)
muszak01 Creative Commons License 2018.12.04 0 0 46322

De ez a Bakancs4 által mellékelt ábrákból szépen kiderül.

muszak01 Creative Commons License 2018.12.04 0 0 46321

Az a rossz benne hogy a csavarra nem tették rá a jelölést. (Balmenetes). Így aztán én is ráfelé húztam először. Ezután kértem egy nagyobb ütőerejű légkulcsot, forgásirányt váltottam, így lendkerék kitámasztás nélkül is működött a kilazítás. Óramutató járásával megegyezően lehet kilazítani!

Előzmény: barbon1 (46319)
Bakancs4 Creative Commons License 2018.12.04 0 2 46320

Ellentétes forgásirányú a főtengelycsavar .

 

Leszedés :

 

Meghúzás :

 

 

barbon1 Creative Commons License 2018.12.04 0 0 46319

Azt szeretném kérdezni,hogy a főtengely ékszítárcsa csavarja (Lombardini motor) jobb menetes ?

Köszönöm

arkon19 Creative Commons License 2018.12.04 0 0 46318

A motor térre gondoltam hogy eléggé össze van zsúfolva és bárhol néztem képet a szűrőről az elég hosszúnak tűnt.Többek között ezért sem találtam meg.Meg mondjuk sosem volt kocsim.Alapjába véve motorozok azon csukott szemmel is meg találom.

Előzmény: BIGYO4 (46317)
BIGYO4 Creative Commons License 2018.12.04 -2 0 46317

Mi van azon zsugorítva? Az első képen megtalálod a szűrőt rögtön - feltéve, ha tudod, hogy néz ki.

Előzmény: arkon19 (46316)
arkon19 Creative Commons License 2018.12.04 0 0 46316

Köszönöm szépen a képeket,már ha nekem szólt :D

Annyira össze van zsugorítva ott bent a minden hogy ha agyon ütnek sem találom meg. :D

 

Előzmény: Bakancs4 (46313)
Bakancs4 Creative Commons License 2018.12.03 -11 3 46315

 

le szoktátok "pontozni", ha

 

Ja , erre most én is megnéztem , hogy az elmúlt időszakban nem is kaptam negatívot , kicsit úgy érzem magam , mint Bástya barátunk , lásd 4,35-nél : https://vimeo.com/250783011

 

Kíváncsi vagyok , valaha az életben össze tudom-e rakni azt a Charly-t villanymotorral -- akkor nekem is lesznek személyes tapasztalataim .

Előzmény: WooDoo (46287)
Bakancs4 Creative Commons License 2018.12.03 0 1 46314

Tapasztalt már valaki olyat , hogy a dízel motor (kubota) menet közben egyszer csak leáll?

 

Egyik ismerősöm járt úgy járt úgy , hogy volt valami kis kontakthiba valahol a szerkezetben , a fékrelépéseket kísérték ilyen hirtelen leállások . Valószínűleg a a leállítórendszer a féklámpa felvillanásával járó feszültségesét a gyújtás levételével azonosította és beindította a leállítómechanizmust . Első körben ezt a problémát úgy vizsgálnám  hogy lehúznám a leállítótekercs vezetékét -- ha elmaradnak a rejtélyes leállások akkor valami fals infó alapján a tekercs csinálja . Persze lehúzott vezetéknél meg leállítani körülményes a technikát .

Ilyen alattomos leállásokkal sokat kínlódtunk , de az Casalini volt , Mitsubishi motorral .

 

Előzmény: jatti00 (46290)
Bakancs4 Creative Commons License 2018.12.03 0 0 46313

Nem találom az üzemanyag szűrőt.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!