Ha perselyes, akkor úgy tudom a perselyeket és a dugókat, gyűrűket cserélik (meg a főtengely csapágyait), gépmunka inkább a hengerfejen lehet (szelepek, szelepülések csiszolása)... Kíváncsi vagyok, mennyi lehet ez.
Azt mondod érdemes lenne körül nézni bontókban és venni egy másik motort? Állítólag egy bontott blokk is egy százas + a papírok, és akkor már ugyanott vagyok mint a felújításnál, de nincs rá gari és nem garantált a motor állapota! A szerelő esküszik azokra akik a gépi munkát csinálják! Többet próbált már, de ez jött be igazán! Még nem mondtak árat, hogy pontosan mibe fáj a generál, de ha horribilis összeg lesz, akkor elgondolkodom a tanácsodon!
Zöldalma!
Igen, igazad van, azóta konzultáltam a szakival, és mondta, hogy perselyes! Azt hiszem XU92C a motor típusa! Az óra 220-at mutat! :) A 270 biztos, mert már 11 éve az enyém a gép, és nem hiszem, hogy 3 évesen tekergették volna az órát. Így is elég sok volt benne 3 évesen! (120e) 7-8 éve meg én tekertem vissza, úgyhogy tőlem NE vegyetek autót! :) De megnyugtattál, hogy 270-nél már jár a generál!
Most hirtelen nem vagyok képben, hogy ez melyik motort is jelenti, de azt hiszem itt nem felfúrásról van szó, hanem újraperselyezésről (+dugók). A felújítás minősége mindig a munka gondosságától és a felhasznált anyagoktól függ (na most okosat mondtam :-), de lehet az is jó. A 270 k nem nagyon meglepő, ennyinél azért már várható egy felújítás, még akkor is, ha tényleg annyi van benne, mint amit az óra mutat. Azért erre szoktak előzetes jelek utalni, nagy olajfogyás, ilyesmit.
Esetleg a felújítás árából nem jönne ki egy motorcsere ?
Mert azzal szvsz talán jobban járnál, és mellesleg gyorsabb is.
A felújítás hatékonysága nagyban függ a beépített anyagok minőségétől. Legjobb ugye pl. a gyári dugó, de az megfizethetetlen, marad a márkás utángyártott. Egy jó felújítás a szerelő részéről sem kis munka (minőségben főleg).
Én jártam ilyen cipőben vezérműszíjszakadás után, és a motorcserét választottam. Nem bántam meg !
Szeretett 405-ösöm (GR), 270.000 km után úgy döntött, feladja! Két hengerben is hatalmas a rés a gyűrű és a henger fala közt, és a hangja.... Borzalom! Természetesen Bp-től 170 km-re állt be, úgyhogy egy traktor (Ford Transit) húzott haza (4 órás művelet, ugyebár autópályán nem illik vontatni, pláne most az M7-en). Szerelő szétkapta, mondta generál! :(((((((( Ami még nem teccik a hatjegyű számla mellett, az az, hogy 3 hét múlva lesz kész! :( Addig BKV! :) Már vettem is bérletet! Ismerősök nyugtatgattak, hogy egy benzinmotor 300.000-ig megy! Igaz ez? Nem túl kevés a kettőhetven? Van valakinek tapasztalata felfúrt autóval? Nem kezdi enni az olajat? Nem nő a fogyasztás? stb....
Bocsánat, hogy hosszú voltam, de beszélnem kellett róla! :)
azért elzarándokolhatnál capri-3 hoz legalább mondana javaslatot - ő tud nagy áteresztőképességű (gyorsan felpörgő turbó!) és mégis csendes rendszert csinálni!
Break:
Ha rám hallgatsz, akkor nem foltozgatod a kipufogót, hanem csináltatsz rá egy komplett rendszert. Az enyémnek semmi baja nem volt, mégis ledobattam róla, hadd szóljon. Pesten van egy Janó-dob nevű cég, naggyon kiráj rendszereket csinálnak, nekem egy Subaru-s srác ajánlotta. Állítólag a fél magyar rally mezőnynek ők csinálják a kipufogóját. Az enyém mindenestül 65.000-be fájt nekem, de megérte. Ha érdekelnek még részletek, hívjál.
1,44 M csatolásnál nagyobbat nekem még sehova sem sikerült átküldenem, egyébként a problémádra a Compact Folders a megoldás...
Ha minden jól megy, akkor hamarosan kikerül az autóm (sok másik mellett) a www.205gtidrivers.com oldalra, esetleg még egy szerzeményem a Motronic befecsk. rendszerekről, természetesen a 205 GTi szempontjából vizsgálva a dolgot :-) Majd linkelek, ha meglesz.
Legalább Te megkaptad, rajtad meg T.Z.-n kívűl más nem kapta meg, mivel nem bírják a 4MB csatolásokat, én meg 1esével kaptam vissza a hibát a csatolt filével együtt:-)
Ez a szar Outlook E. meg nem képes fizikailag kitörölni az adatbázisfiléből a leveleket, csak látszólag tünteti el!!! így most 18x4MB-al növekedett file mérete=> csökkent a frí lemezméretem.....
Udv Mindenkinek.
Az utobbi idoben csak olvasoja voltam a forumnak.
Viszont annal tobbet foglalkoztam a oroszlannal, vagy o velem. Par napja sikerult a kipufogomat is leszakitanom, pontosabban a hatso dob es a kozepso resz kozti bilincs mellett elkorrodalt a cso es nemi segitseggel (megint felakadtam egy atjaron) leszakadt. Allitolag ez tipushiba, szamitani lehet vele. Persze aki nem akad fel gyakran, annak kesobb szakad le. Olyan hangja lett hogy REMUS-ek is megirigyelhettek volna. Viszont ma reggel visszahegesztettek, igy ujbol csak finoman duruzsol. Felszereltettem a 17" kerekeket. Nagyon teccik. Elol Dunlop SP Sport 9000 215/45ZR17, hatul Dunlop SP Sport 8000 245/40ZR17. Ha lesz kep rola majd felteszem.
Lassan uj taggal bovul az oroszlanosok tabora. Anyucinak azt mondta ma a doki, hogy birja meg ki ezt es a jovo hetet. Aztan hajra.
Kicsit hosszu voltam. Mindenkinek tovabbi kellemes hetet kivanok. A klimat tessek okosan hasznalni ebben a hosegben.
Break.
A talit időben jelezzétek, most már szeretnék ott lenni.
Kicsit off, de azért nem annyira:
Anyám eladja a 206-osát, mert egy új 206 HDI-t vett. Az autó 1,4-es 5 ajtós, 3 éves, 71000 km van benne, első tulaj, magyarországi, Presence kivitel, 1 légzsák, 2 el. ablak, romarinzöld metálfény. Irányár: 1.950.000
Üdv,
Hawk
Nem tudom,hogy volt-e tali mert az utolsó hozzászólás Sabiantől kicsit furcsa volt,de majd megtudok mindent.
Sajnos meg kell válnom SRi-től.Ha valakit érdekel a járgány írjon emilt.
Mindenkinek kellemes árnyékot kívánok ebben a hidegben.
Egyelore nem leszek pozsos, mert az elso latasra szerelem 406-rol kiderult, hogy vannak apro problemai, peldaul az alvazszama alapjan dizelmotor van benne :-( Ezek utan nem utott sziven, hogy a motorszama viszont AF-es volt :-( Ennyit a szervizkonyvrol.
Azert nezelodok meg. Csak sajnos normalis Octaviat es normalis 406-ost se konnyu kifogni... :-(((((((
Elvittem szervízbe a kocsit, hát persze, hogy féktárcsát kellett cseréltetnem. Most már nem "ráz" fékezéskor. Csak gumikat kell még cserélnem, a szerelő szerint ez is hozzájárult a rángatáshoz.
A sörözésre én is feliratkoznék családostól, de csak 8 után tudunk menni.
Na, visszatértem a márkába. Hát egy tereptalin ajánlom figyelmetekbe a "kicsit". én lemerevedtem mint a tetanuszos ló, próbáltam belekötni a 406 után. Nehezen ment. Többit élőben! Most akkor mikor meg hova?
Szia San!!! Jönnek a protkók szépen?:-))) még áll az ajánlatom mobil zahnarztra:-)))
Sajna mostanában read-only özemmód játszik többnyire...
Mindegy a lényeg: 21. lehet h nekünk is jó de vszeg csak 22 óra után...ott lesztek még?
Üdv
GRX
Hi SW! Nem a Te Octaviád volt az, melyen egy szépségkúrát végeztek sajnálatos távozása előtt?
Csak annyit tudok mondani a jövővel kapcsolatban, hogy nagyon valószínű, hogy nem fogod megbánni, hogyha pözsós leszel!
(Azért írtam, hogy nagyon valszínű, mert egyedi hibák egy hanyag előző tulaj miatt lehetnek, de az akkor se pug-hiba!:) )
koszi a valaszt, ez a zoldkartyas tipp jo otlet. Kivancsi vagyok, mit szolnak hozza a kereskedesben.
A fogyasztastol nem vagyok elragadtatva. Az 1.8-as (husz szelepes) Octaviam bizony varosban sem ment 9 fole, legfeljebb telen, orszaguton meg 7-7.5 korul megallt. Na mindegy, a 406 vegulis jo masfel mazsaval nehezebb, meg 10 mloerovel erosebb is...
Bár érdekes az a 75 e km egy 7 éves autónál, mindenesetre nem kizárt, hogy igaz (persze az ellenkezője sem). Eddig egy autóm származott Svájcból, a mostani 406 előtt használt 605 turbóm - szintén 95-ös volt. Annak a szervizkönyvébe is csak az első, meg az utolsó szervizelés volt pecsételve. Tehát erre igazándiból nem lehet adni, hiszen a szervizkönyvet végigpecsételhetik az eladás előtt közvetlenül is. De mivel Svájcban elég szigorú a környezetvédelmi szűrés, a zöldkártya is évente kötelező és abban feltüntetik a dátumot és a km állást is, ezért abból jól végigkövethető az autó múltja... feltéve persze ha megvan és odaadták a szervizkönyv mellé. Nekem odaadta a magyar kereskedő, aki az autót behozta, sőt ő is eképpen biznyitotta az autó valós futását. Elvileg a svájci kereskedő is adja minden további nélkül, sőt mintha ez kellene is a behozatalnál ha jól rémlik. Tehát ezt kellene kérned.
Fogyasztás? Gondolom úgy a 8-10 között. Városban esetleg több. Nekem az általad emlitett 2.2-es van és az átlagom 8.2-9.2 között változik dinamikus autózás mellett, full városban ez persze könnyen 11-12-ig elmehet. Szvsz egy korszerű 2.2-es és egy korábbi 2 literes fogyasztása valahol hasonló kell legyen.
Jobboldali bajuszkapcs gomb a computeré. Az újabbakban legalábbis. Gondolom az előzőkben is. Vezérműszijjat azonnal cserélném. Szervizintervallum 15 k.
Trükköt nem ismerek. A lényeg hogy minden működjön. Sok szerencsét.
Hali Mindenkinek!
Kissé elfoglalt vagyok mostanság és leszek is, ezért nem tudom hogy a talira tudok-e menni. Ha igen, mindenképp szólok.
San
U.i. ha valaki ki akarná próbálni a MOL új 99-es benzinét, az felejtse el. Semmi változás, sőt nagyobb lett a fogyasztás. Ez persze saját tapasztalat, de egyik ismerősöm új i-VTEC Hondája sem vett semmit észre a "magyar repülőbenzin" előnyeiből. Lehet hogy csak az Audikra van hatással.:-)