Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Padláson talált régi pénzverdés vasútmodell eladó. -P.v.1. vasútmozdony 1db -P.V.2. postakocsi 1db -P.v.3. személykocsi 2 db -egyenes sín 8 db -íves sín 12 db -hiányos szemafor 3 db
Sajnos ezen a képen egy elég gyengén "restaurált" példány látható. Bár létezett ilyen színezésű (és ez a példány is is eredetileg ilyen volt) jó lenne találni egy eredeti festésűt.
Viszont érdekes, hogy bár Tóthnál a 70-es évek elején gyakran jártam, többször vásároltam is utángyártott cuccokat, de nem emlékszem ilyen tartálykocsikra.
Egy kis türelmet kérek a kérdezőktől,mert az alapítványunk PV-s szakértője fogja megválaszolni a kérdéseket.Én a kerti vasút szekció maherája vagyok...
Hosszban felturbózott Pannónia-készletből kialakított pályán járattam Előre gépet. Ha a gép hajtó oldalát a kitérők külső odala felé állítottam és az irányváltó bajuszt az állítómevvek ellentétes oldalra toltam, egész jól ment. Billegett, de nem siklott, inkább a túl nagy sebessége nem tetszett, állandóan nyomkodni kellett a szabályzódoboz Stop gombját, épphogycsak fesz alatti pályánál. Tulajdonképpen mechanikusan szaggatott vezérlőjelet adtam neki, kihasználva a gép lendületét. A három kocsit meg sem érezte. Mit lehetne tenni, hogyan lehetne Előre mozdonyt úgy lelassítani, hogy legalább a készletben levő vonatot el bírja húzni? Vagy inkább hagyjam békén műszakilag és rakjak hozzá még kocsikat? Esetleg tegyek súlyokat a vagonokba? A Pannóniánál ezek a nyűgök nem jöttek elő, egy-két forgócsap aljáról való anyalazulástól eltekintve jól bírják a járművek a sokórás nyúzást. A nemrég kapott Helikon még járatva nem volt, csupán a világátást kapta vissza. A tetőn levő vörös szemecskét az egyik előző tulaj megfúrta és a tető amúgyis Pannónia gépé volt a szín és a szegecsek hiánya alapján, kapott egy-egy homlokizzót. Így menetirány szerint igen szép fényt ad a három lámpa. A gépezet is Pannónia, mindkét moci jó, szépen futnak együtt, már csak az olajozás van hátra. Szeléncellák hiányában bakelitlapkára ültetett fémházas diódákat kapott a motorkör, a homlok és a tetővilágításnak külön-külön egyenirányítása van, a menetiránnyal összehangolva. Mivel Pannónia a tetőelem és festéshibás, le lesz szedve a régi festés, de azzal egyezően ismét szürke lesz. A két csavar pedig egy tetőhűtő utánzatot, illetve kipufogóutánzatot fog tartani. A kaszni szép állapotú, korához képest. Korábban linkeltem egy képet, mit is kaptunk, milyen színű Helikon gépet. A kapaszkodókat mind pótolni kell, a két piros bajusz és a két szárnyaskerék is megvan, bár az egyik bajusz elég bizonytalanul van feltéve, majd valahogyan megpróbáljuk jobban felszerelni. Időnként hajlamos leesni.
Azért fel nem borul,kb.5-10 percenként jut egy kisiklás,de a 24 volttal félárbocon húzott nyolc kocsit.Akkor nem borult ki a kanyarba és szépen vette a kiszakaszolás és alu sín ártalmait.Felvettem majd felteszem face-re.A fogaskerekeket elég megcserélni a mozdonyba és máris nem akad,de erre nem volt időm.A négy mozdonyból azért három lefeküdt a végére,mivel óránként öt perc menet volt tervezve ehelyett napi hét órát mentek.Viszont fantasztikus cucc és a gyerekek is oda voltak rendesen 1-2 órákig nézte.