Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Poc2 Creative Commons License 2018.12.16 -3 0 46374

Úgy hiszem hogy elvileg a max nyomatékhoz tartozó fordulatszámon kellene kiérnie a szíjnak a primer tárcsa tetejére.Na most ez nagyban függ a gyorsítás mértékétől.Nem találom a yanmar motor manuálját,pedig volt elmentve.Igazából ha megvan a fordulatszám,akkor óvatos gyorsításnál ez alatt a fordulatszám alatt kéne legyen egy kicsivel a fordulatnak,míg változik az áttétel.

Előzmény: kiggyo (46372)
dragster1 Creative Commons License 2018.12.16 0 0 46373

Üdv. Mopedautót keresnék zala megye környékén 1.5 millio körüli áron.

kiggyo Creative Commons License 2018.12.16 0 0 46372

Eddig se voltam elégedett a primerrel, csak megszoktuk. Most szívem szerint áthangolnám az egészet olyan 2500 környékére, nyomaték a yanmarban van bőven. Ezért gondolom hogy a primerhez (is) hozzá kell nyúlni.

Előzmény: Poc2 (46371)
Poc2 Creative Commons License 2018.12.15 0 0 46371

Ha a primerhez nem nyúltál,és eddig megfelelt,akkor most se tedd.A váltó oldalinak a rugó előfeszítésén csökkents!Egy lukkal tedd visszább a rugó végét.A szíj is szeretni fogja ha kevésbé szorongatja a varió.Ha még úgy sem jó,akkor még egy lukkal visszább.

Előzmény: kiggyo (46370)
kiggyo Creative Commons License 2018.12.15 -2 2 46370

A variátor gurukhoz lenne egy kérdésem:

 

Adott egy jdm, amiben anno még a gázos Sanyi felújította a variátorokat. Aránylag magas fordulatra hangolta, így olyan 2000 fordulat körül zárt össze a variátor, aztán lepadlózva 3000-3200 környékén tartva gyorsult szépen. Olyan 3000 körüli üzemi fordulatot ment mindig, amit megszoktunk az évek során.

 

Eltelt 7 év, a szíj elkopott és a szekunder variátor meg is repedt, várható volt mert nagyon ramaty volt anno is.

Vettem új szíjat, szekunder variátort.

A primer nem kotyog, teljesen jó, az maradt a helyén. A szíj mellett jó a hézag, minden szuper, egy gond van.

 

Az a fordulat még feljebb ment, 3400-3500 körüli értékre, ott szabályoz le a motor. Ugyanúgy 2000 körül zár össze, viszont lepadlózva felpörög 3500 körülig, és elkezd gyorsulni a kocsi. Ami feltűnő hogy nem a motorterhelés miatt áll be a maximális fordulat mint eddig, hanem hídra fel is ugyanez a helyzet. A végsebesség rendben van 80 felett megy simán.

A felpörgés viszont  mostmár zavaró, szeretnék állítani rajta. 

 

Merre nyúlkáljak? A súlyok 175g-osak, azon növeljek vagy rugóelőfeszítést piszkáljak? Milyen színű rugó kellene hogy legyen benne? Lehet az túl erős?

kiggyo Creative Commons License 2018.12.15 0 0 46369

Ezt én is megcsináltam az első ténykedések között a jdm-en. Mint ahogyan a külső levegő bekeverést is...

Előzmény: Bakancs4 (46365)
brömbi Creative Commons License 2018.12.15 0 2 46368

Ez is jó ötlet látod. Folyamatosan fejleszteni kell! Még vagy húsz évet elmotorozzunk ezekkel. Addig tán már nem is élek..

Előzmény: Bakancs4 (46365)
brömbi Creative Commons License 2018.12.14 -5 2 46367

Nem is adnám semmi pézért!! A tetejáre kiírom..ne köpködj a villamoson. A zsigulira.. szeretlek Mártika. Nem tehetek róla.Kinek a pap, kinek a papné. egészségetekre. majd jelentkezek. Boldog Újévet Kívánok Nektek!   Hajrá...

brömbi Creative Commons License 2018.12.14 -2 0 46366

Na, én nem azért mondtam, mert borotválkozni akarok, de én is úgy szedtem ki az AIXAM ból. Ahogy mondtátok. Meg is lepődtem egy kicsit.. Semmi váltót le meg ilyesmi.. A három csavar fel, meg egy gumibak. Aztán a motor, majdnem bratyesznak az ölében maradt. Mondtam is neki,, Egészen jó erőben vagy"".

Előzmény: Bakancs4 (46365)
Bakancs4 Creative Commons License 2018.12.14 -3 0 46365

Na ja , de ez a sokak által lenézett Ligier -- abban nem kell melengetni a tűzfalat ( amit egyébként és sosem csináltam ) mert a szekunder variátora egész normálisan szerelhető .

A tűzfalútbanlevős Aixamben viszont a biztosítéktábla kinn van a motortérben , és ott is eléggé eldugva . Vagyis sötétben , szemerkélő esőben nyúlkálsz a mocskos motortérben , valahol az ablaktörlőmotort alatt a szigetelést ( már ha van ) félrehúzva próbálod kitapogatni -- mert látni nem lehet -- a biztosítékokat . Nekem ebből is elegem lett : leoldva a biztosítéktábla rögzítését behúztam a műszerfal alá az egész hóbelevancot , annyit engednek a kábelek . Úgyhogy az én Aixamemben a tábla belül van .

A melléklet fotó mutatja meddig tud bejönni -- onnan mindenki rakja ahova akarja .

 

Előzmény: brömbi (46363)
brömbi Creative Commons License 2018.12.14 -2 0 46364

Ez a zöld, ventilátor, Hifi hightech vagy mi, ablakpáramentesítő és seggmelegítő beépítése esetén ajánlott. A dallamkürt és ködlámpa, már relétáblával:-)))

brömbi Creative Commons License 2018.12.14 -2 0 46363

Ez is, van ahova jó. 2 szer15, az pont 30. Persze így jár, aki hőlégfúvóval melegíti a tűzfalat:-))

Előzmény: Bakancs4 (46362)
Bakancs4 Creative Commons License 2018.12.13 -6 2 46362

Ezt nem bírom bennetek ... mindenen fanyalogtok ...

brömbi Creative Commons License 2018.12.13 0 0 46361

A jó, a rossz, és a csúf..                                                                                                                

 

 

A lyukas.. az a jó.. 

Malaguszti Creative Commons License 2018.12.13 0 0 46360

Mostanában nagyon silány minőségű biztosítékokat árulnak, mintha vékonyabb is lenne az érintkezője, volt amelyik szétment kiszedéskor...

Fotó jó lenne.

Előzmény: brömbi (46358)
brömbi Creative Commons License 2018.12.13 0 0 46359

Ha nem felejtem el, majd otthon lefényképezem.

Előzmény: brömbi (46358)
brömbi Creative Commons License 2018.12.13 0 0 46358

Olyan biztosítékokat próbáljatok meg beszerezni, ami nem PVC-be van beöntve, és van rajta egy kicsi légrés. Azokkal ilyen probléma nincs. Van amelyik villamossági boltban lehet ilyet kapni.

Előzmény: Malaguszti (46344)
2bi Creative Commons License 2018.12.11 0 0 46357

Én hasonló dolgokkal foglakorok

Előzmény: WooDoo (46331)
Malaguszti Creative Commons License 2018.12.11 0 0 46356

Én is leemeltem az első két bakról a blokkot, eltoltam balra de még úgyse jött le a szekunder varió,

ekkor a hátsó két gumibak közül a baloldali csavart kiszedtem, a másikat meglazítva sikerült levenni a variátort.

 

Előzmény: oljeg12 (46355)
oljeg12 Creative Commons License 2018.12.11 -4 1 46355

Én 500.4-snél azt csináltam, hogy hőlégfúvóval melegítettem a műanyagot, ami nem engedte ki a szekunder variátort. Amennyire csak tudtam, behorpasztottam. Utána ki lehetett úgy venni, hogy a két motortartó bakról le lett emelve a motor és annyira elfordítva, hogy még a hűtőnek az alumínium kerete is egy kicsit elgörbült

Előzmény: zogobacsi (46353)
Malaguszti Creative Commons License 2018.12.11 0 0 46354

Elég sokkoló, főleg ha elsőre nem lesz jó, akkor megint lehet szétszedni...                                                      

 

Előzmény: zogobacsi (46353)
zogobacsi Creative Commons License 2018.12.11 0 0 46353

Köszönöm mindkettőtöknek az útmutatást. Kicsit sokkolt, hogy az egész mindenséget ki kell venni. Szinte biztos hogy a rugó van eltörve, mert még ilyne megfeszített állapotban is lötyög.  A hűtő  jelenleg is ki van véve, de a féltengelyeket és a kipufogót nem sok kedvem van leszedni. De hát nincs mit tenni, neki kell veselkednem valamelyik nap. Kösznöm még egyszer, üdv., minden fórumozónak.

 

 

 

Bakancs4 Creative Commons License 2018.12.10 -5 1 46352

Először úgy látszott senki sem vállalta fel , hogy a rossz hír hozója legyen -- egykoron voltak olyan barbár szokások , hogy az efféle negatív informátorokat likvidálták . De mire megkerestem a válaszhoz az anyagot addigra Zsolt már reagált -- röviden , velősen .

Én sem sok jóval biztatlak , de kép nem annyira egysíkú , mint látszik . Lényegében két megoldás közül választhatsz :

  • -- vagy kiveszed a difit a kocsiból és akkor nagyon kényelmesen le lehet húzni a szekunder variátort . A difi kiszerelésére két gyakorlat alakult ki , Az egyik szerint ( valószínűleg ez lehet a gyári elgondolás , márha egyáltalán gondolkodtak valamennyire is a gyárban ... ) kiveszed a motort mindenestül , hűtővel-önindítóval- irányváltóval . A másik iskola szerint csak a féltengelyeket oldják le , a motort ( csak a motort ) feltámasztják és a róla leválasztott difit -- aknából --  lefelé kiszedik . Többek között Gázos Sanyi kedvelte ezt a módszert , de bátyám is élt vele . Nekem nem tetszik , és nem csináltam így soha .
  • -- a másik módszer szerint kivágod a tűzfalon azt a darabot amibe beleütközik a lehúzásakor a szekunder variátor . Hogy ez mennyire számít barbár megoldásnak az megítélés kérdése . Tudom  pl. Zsolt nem helyesli , de én a magam részéről nem vagyok hajlandó amiatt fölöslegesen szerelgetni órákat , mert a gyárban idióta barmok ődöngtek a tervezőasztal körül .

Mint annak híve a tűzfalkivágásos módszert már reklámoztam itt :

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=138148603&t=9147790

 

A szekunder variátoron amíg a helyén van lényegében a körmök cseréjén kívül semmilyen érdemi beavatkozás nem végezhető el . Bandi barátom is idegenkedett eleinte a kocsi átalakításától , szerinte ha rendesen meg van csinálva akkor sokáig nem kell hozzányúlni . Szerintem viszont a variátor nyűgös része a mopedautónak , lényeges a jó hozzáférhetőség . Bandi kidaruzta a motort , kicserélte-összerakta-beállította a variátort . Visszaszerelte a kocsiba -- ahol pár napon belül kiugrott a rugó vége ... azóta az ő járgányai is kissé megreformálódtak a szerelhetőség érdekében .

Szerintem mindenki maga dönti el melyik módszerrel jut eredményre a saját kocsiján . A magam részéről annyit kikötöttem : Aixam szekunder variátorral csak úgy foglalkozom , ha leteszik elém az asztalra .

 

Utóbb a gyár is belátta a tévedését , mert a későbbi járgányai már úgy jöttek ki , hogy egy kis besüllyesztés van ott ahol ütközne a variátor a lehúzáskor , de még ez se elég . Legalábbis az én 500-asomban nem jön le a gyári gödörrel , annál is le kell emelni a két elülső gumibakról , de a korai 400-asoknál alkalmazott megoldáshoz képest nagy előrelépés .

 

Előzmény: zogobacsi (46350)
zsolt117211 Creative Commons License 2018.12.10 0 0 46351

Aixam 400 esetén a váltóval együtti leszedés a megoldás!

Előzmény: zogobacsi (46350)
zogobacsi Creative Commons License 2018.12.10 -3 0 46350

Sziasztok! Végre itt a jó idő. (Békéscsaba napsütés, +9 fok) A váltón lévő variátort szeretném levenni aixam 400-asról. Ahogy látom, ez simán nem fog lejönni. Segítségeteket kérem az ügyben, hogy elég a motort a bakról leemelni, vagy ki is kell szedni az egészet? Ill. ha elég a bakról leemelni, akkor a két elsőről emeljem le, vagy a hátsóról, és úgy rakjam kicsit félre. Miket kell lekötni ehhez a művelethez?  Kipufogó, féltengely, rudazat?   Tanácsotokat kérem, hogy kezdjek hozzá?  Köszönettel. Z

Malaguszti Creative Commons License 2018.12.09 0 0 46349

Ebben aztán tényleg bika kábel van.

Előzmény: Bakancs4 (46346)
Bakancs4 Creative Commons License 2018.12.08 -2 1 46348

Ja , a jogszabály :  2003. évi CX. törvény Hatályos: 2019.01.01 -

 

Módosította a 2018 évi XLI törvény .

Előzmény: Bakancs4 (46347)
Bakancs4 Creative Commons License 2018.12.08 -3 0 46347

Január elsejétől változik* a regadó . Az 500 ccm-nél kisebb motorok esetében lesz CSÖKKENÉS -- egyes rémhírterjesztők szerint ez készíti elő a (kétkerekű) segédmotoros kerékpárok berendszámozását . Bár nem közvetlenül ehhez tartozik , de új mopedautóban nem lehet 500-asnál nagyobb motor , ha jól értelmeztem az Uniós jogszabályváltozást .

 

* Valamikor a 80-as években viccelődtek a hülye magyarok az áremelések kapcsán ezzel :

-- Miért nincs magyar űrhajó ?

-- Mert az nem emelkedne , hanem csak módosulna .

 

 

 

2. Az adó összege motorkerékpárok esetén

Adókategória

A motorkerékpár műszaki tulajdonságai

Adótétel

1.

80 cm3-ig

15 000 Ft/db

2.

81–125 cm3-ig

50 000 Ft/db

3.

126–500 cm3-ig

85 000 Ft/db

4.

501–900 cm3-ig

180 000 Ft/db

5.

901 cm3-től

230 000 Ft/db

6.

Elektromos és hibrid meghajtású motorkerékpárok

0 Ft/db

 

Bakancs4 Creative Commons License 2018.12.08 0 0 46346

Egyik fórumtársunk Aixamjében ujjnyi vastag kábelt láttam menni az aksiról az önindítóra -- valami hegesztőboltban vette a markáns vezetéket. Azt mondja érezhetően jobban indul a masina ezekkel az otromba vastag drótokkal , a gyári vezetéken ezek szerint érzékelhető volt az áramveszteség és feszültségesés .

Előzmény: Malaguszti (46343)
Bakancs4 Creative Commons License 2018.12.08 -6 0 46345

Ja , hát az kalandos az Aixamben . Elvileg előírás volna az oldalankénti külön biztosíték a járművekben , még azok a nyomorult 50 ccm-es 3 kerekű ősöreg mopedautók is hozzák ezt -- vagyis ha kiugrik egy bizti akkor félfény valamelyik oldalon azért marad a masinán . Az Aixam nem cicózott , az ÖSSZES világítást ( helyzetjelző-tompított-reflektor ) rátolta egy helyre . Aztán ha egyszer csak menet közben az éji sötét borul a jármű előtti területre akkor a vezető ügyességére van bízva miképp oldja meg a helyi lehetőségek függvényében a problémát . Mert még az sincs , hogy rárántja a fénykürtöt a megállásig ...

6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet

a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről

 

A világító és fényjelző berendezések alkalmazására és működésére vonatkozó további műszaki feltételek

 

38. § (1) A páros számú tompított és távolsági fényszórókat fajtánként és oldalanként külön, a helyzetjelző lámpákat oldalanként vagy átlósan külön kell zárlat elleni védelemmel ellátni. Ezt az előírást az 1991. évi július hó 1. napja után engedélyezett járműtípusokra kell alkalmazni.

 

Ez a helyi ( magyar)  szabályozás , de nem tudom elhinni , hogy ilyesféle előírás ne lett volna 2000-ben Franciaországban .

Előzmény: Malaguszti (46344)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!