szia megnéztem a vaterán most kelt el egy ilyen bontott szelep 10ért és kb 87 körül van az uj, a kicserélése nem tudom mennyire bonyollt, de ha megteheted most ott ahol vagy annyit érdemes kipróbálni(ha lehet prémium üzemanyaggal tankolj de ha nem az se baj,hogy kimész az autópályára és olyan 2500 nál magasabb fordulaton hajtod motort,(2500felett végez miondent a moci és kell a gázsebesség ahhoz hogy elvigye az esetleg nem odakövesedett kokszor a szelepről, hajtanod kéne egy kicsit a mocit az se baj ha 4 ben mész de ha már meleg ,,,és természetesen legyenek benne hosszu motorfékes részek 3-400méter aminek a közepén mindig adj gázt(ilyenkor a szelep visszazár)
s ha nagy agázsebesség és visszazűáát a csökkenő keresztmetszetnél van esély az öntisztulásra,,
milyen körülmények között használttad eddig??
város napio 10-20 km?
ha nem áll ler a motorod a z egr miatt adddig nincs baj a bibi ha nyitva marad,,,, esetleg egy kissebb szervizzel beszélj,hogy mennyiért vakolják le neked szerintem max 100 euro munkadijjal
szia dobj már egy motorkódot megnézem mit lehet tenni általában a bontott agr(EGR) 10-35 ezer ujjonan nem gyári beszállitótól 60 körül lehet. le szoktuk vakolni ha már nagy a baj,vagy kikódoltatni a motorvezérlésből..
Tisztelt Imate ezt a szelepeimre irtad? vagy az előttem szóló EGR problémásnak? egr re sok okosság van én is levakoltam m,mert 380 nál már kicsit kormol a motor,, persze a magyar gázolj mellett:))
Kecskemét Tassy szerviz hivom mondom szelepállitás kéne a vasamnak,motorkód Z17DTH
mondja hidrotőkés,,,itt már kissé gyanús volt, mondom nézze meg jobban mert korongos,,
na igazam lett megnézte a katalógusban 0.35- 0.40 értékeke megbeszéltük tegnap délben ,hogy 15 pénz meg ma délre kész is lessz:)) délben otthagytam az autót
este vittem oda a 8500 ft os szelepfedél tömitést, látom épp bontják le a szelepdeknit, de jo legalább beukkantok alá(mivel szerelő vagyok)
mire a srác felsszisszen=bassza meg ez 16 szelepes :)))
na itt már kezdett jókedvem lenni,
mert igy ugye hozzá sem tudnak szagolni meg a kialkudott idő és ár a többszörösére módosult..
mondtam motorkóddal jöttem és most azzal is megyek rakják össze és szevasz,
de akkor már legalább mérjük meg a hézagokat,,
elugrottam valamiért visszamegyek az adatok egy kockás papiron a hézagmérőből kihajtva a 0.20 as lapka(a papiron mindenütt 0.30-0.40 azaz határérték,,igy nem értem a 0.20 lapot??????
9000pénz lessz.
mondom mire????
hát mert a le bontás és a visszarakás megtörtént a beállitás kiamaradt ezért nem 15 ezer..
mondom jóember köze sincs ehhez a motorhoz basszameg.. felelslegesen kicseréltünk egy 8 ezres jó tömitést amit nem lehet visszarakni,,
na a vége az lett,hogy akkor ir számlát,
mondom jo ,mert akkor már csak 7 ezer marad a zsebében ezért a lopásért,,
okulásnak irtam le mert ehhez a modellhez kurvája nem értettek,,,
mellékelem a számlán szereplő szöveget=
"szelepállitáshoz szükséges megbontás(szelepállitást nem tudtak volna végezni)
tömitett felületek tisztitása(no comment)
szelephézagok bemérése
2.4 óra..X3750=9000
ugyhogy ez vicc.......
szép napot mindenkinek
ui:kecskeméten Korongos szelepállitással foglalkozó műhelyt nem tud valaki ajánlani????????????
Ui2= mellettem egy felicia volt ahhoz meg egy egyszerű váltó szimmeringet kellett volna cserélniük kb 500ft és nem tudott szerezni a pasi ugyhogy az is hasonlóan járt..
Tünetek: induláskor nagyon lassan kapja el a fordulatot. Gázra lassan reagál. Szervízlámpa világít, majd ahogy eléri a 50Km/h sebbességet megy rendesen, lámpa kialszik. 80km/h nál ismét lassan reagál a gázra, szervízlámpa világít majd szépen lassan ismét elkezd húzni, lámpa kialszik.
Ezt csinálja velem néhány napja, főleg piros lámpánál induláskor van gond (feltartom a sort:).
Tegnap kiolvasták, nem jelez hibakódot. Nem rángat, indul pöccre. Hideg motornál az első 4-5km tünetmentes.
1.7 z17dth opel combot régebben hallottam,hogy bizonyos évjáratoknál az olajszivattyú meghajtókereke leesik (illetve lelazul a csavarja) tudna erről valaki valami infót? hosszabb útra indulok vele és nem szeretnék ilyenen elhasalni,ami 1-2 óra munka meg egy kis menetrögzítő. meg ezzel a motorral ill combóval csereberéljübnk tapasztalatot
szia zoli vagyok,ugyan ezekel a parameterekel rendelkezo autom van es ugyan igy jartam enis anyi kulombsegel h az enyem egyol le alt es nem indul.mi volt a problema a tiednel hogyan orvosoltak.zoli_b_dog@yahoo.com-ra egy valaszt fontos lene elore is koszonom.
Diesel Opel vásárlásán gondolkozom, mivel nincs tapasztalatom a témában, ezért egy kis segítséget szeretnék kérni. Az autó egy 2003 decemberi Meriva 1.7 CDTI . Folyamatosan szervizelt márkaszervízben, 170 ezer valós km-el. Érdekelne, hogy ezek a motorok mennyi km-t tudnak futni? Vannak-e tipikus hibái ennek a CDTI motoroknak? Mire érdemes figyelni a használt diesel vásárlásakor? Várom a tapasztalatokat, tippeket.
Nemrég jutottam egy '97-es Opel Vectra 2.0 DI-hez. Valaki le tudná részletesen írni, hogy mi szokott probléma ezeknek a motoroknak az adagolójával? Van-e különbség a meghibásodásban (és ennek gyakorisága) a DI és a DTI motorok között? Olvastam, hogy drága a javíttatás, csere, ft-ban ez honnan kezdődik és hol ér véget?:) Honnan lehet tudni, hogy az adagoló végét járja? Más típushibák?
Üdvözlök mindenkit! Van egy Opel 1.7 dtl 1998-as gyártmányú Astrám. Egy ideje menet közben meg-megtorpant, közben a műszerfalon kijelzett a motorjel. Ezt egyre sűrűbben tette, majd megállt. Rövid szünet után be lehetett indítani de nem volt erő benne. Kitisztították az üzemanyag tankban a szűrőt, és nem volt vele gond egy ideig. Kb. 5 hónapig ment, majd kezdődött előlről az egész: Megtorpant, motorjel kijelzett, ujra húzott a kocsi, majd megint megtorpanás...stb.stb. Az utolsó eset az volt amikor megtorpant, ujra motorjel és megállt. Azótta be sem indul. :(( Számítógépre tették, ami 3 hibakódot írt ki: P1630, P1631, P1651.
A hibakódok alapján adagolóra gondoltak, amit vásároltunk is, de nem történt válltozás, így sem indul az autó. A következő lépés a motorvezérlő elektronika cseréje volt, de így sem indul. Tud nekem ebben segíteni valaki? Köszönöm. Üdv. Anita
A következő problémám lenne. Opel Movano 2.5. Megy rendesen, de ahogy pl emelkedő van, vagy terhelve van a kocsi, és a fordulat 2000, azonnal leáll. Ahogy újraindítom menet közben, simán indul, de ezt a fordulatszámot nem bírja. Szervíz: nyomásszabályzó szelep. Oké cseréljétek. Hiba ugyan úgy megvan. Jön a következő lépés, nagynyomású szivattyú csere. Oké. A hiba még mindig megvan. Kiolvastatva azt írja, hogy nem megfelelő nyomás a közös nyomócsőben. Volt, hogy 1 napig tünetmentes, aztán gondol egyet, és naponta 50 alkalommal leáll. Ha "pörgetve" a motort járunk vele, megy normálisan, de ha nyomatékból kellene mennie, és a fordulat 2000, a motor leáll. Kész vagyok tőle. Valakinek valami ötlet?
Hello!Új látogató vagyok itt,de remélem találok valakit aki hasonló cipőben jár és ellát 1-2 tanáccsal!Nos,van egy 2000 évjáratú 2.0 DTI G Astrám(101 le).Kb 3 éve bekrepált az adagoló,240.000ft lett volna a javítás én vettem egy felújítottat 170.000ft-ért,amire adtak 1 év garanciát.Pár hete jöttek olyan jelenségek,hogy menetközben 1-1 pillanatra berángat,de utána megy tovább.Piros lámpánál leáll,de ha ujraindítok megy.És a legújabb,hogy mikor indítok 1-2 másodperc után leáll és csak sokadik próbálkozásra röffen be.De miután beindul gond nélkül ketyeg.Hibaüzenet nincs és a computer sem jelez semmit.Már megint adagolóproblémával riogatnak!:( Lehetséges ez? kb. 45.000 km mentem a felújított adagolóval.Valami ötlet?
Szia!
Az 525ös bömösömet Vásárhelyen csináltattam. Korrektek, mindent meg lehet velük beszélni. Elég jó weboldaluk van.
Http://www.dizelcenter.hu
Sok sikert!
Hát Így elsőre azt mondanám, bár nem tudom milyen olajat használsz, hogy cseréld le könnyebb ("hígabb") olajra. Ha mondjuk 15W-40 est használtál, akkor egy nagyobb fokozatúra cseréld le, 10w-40 esre. Ezzel hamarabb épül fel az olajnyomás. Rendes olajcserét csinálj, tehát rendesen bemelegedett motorral (kb 15-20km végén terheléssel, hogy az esetleges lerakódásokat feloldja) fogj hozzá. (Ha motormosót használnál, akkor érdemes a legolcsóbb olajjal feltölteni és azt 500 km után lecserélni)
Az olajszűrővel már én is jártam úgy, hogy gy ári japán szűrőt vettem, és mégsem tartota meg a nyomást.
De az olajpumpával is lehet gond... ez már bonyolultabb.